Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:43:03

LOGOUT.hu

Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#182) virtual


virtual
tag

Én már elég sok gitáriskolát láttam, de szerintem a legalapabb és amit kötelezővé tennék műfajfüggetlenül is a kezdő gitárosoknak az a korábban is említett ''Muszty-Dobai gitáriskola''. Ezt 2-3 hónap alatt végig lehet járni, ráadásul mindenki ismeri a benne lévő dalokat (más kérdés, hogy mennyire kap tőle hányingert ;) ). Aztán ha ez az alap megvolt kezdődhetnek a kvint meg blues-skála hegyek.

(#324) delta9 válasza I_Am (#321) üzenetére


delta9
senior tag

az a wah pedálos összhangzatos moll skála az nagyon zsír. érdemes azt a szólót megtanulni, ujjgyakorlatnak sem utolsó.

(#778) delta9 válasza ÉN007 (#775) üzenetére


delta9
senior tag

A klasszikus zenében legtöbbször használt szeptimakkord a domináns szeptim, amit úgy kaphatunk, hogy egy kis tercet teszünk egy olyan hármasra, amit egy dúr skála ötödik hangjáról indítottunk. A dúr skála ötödik hangját (fokát) dominánsnak nevezzük. Például C dúrban az ötödik hang G, így a G dúr hármas (G B D) egy hozzáadott szeptimmel (F) egy domináns szeptimakkordot ad ki (jele: G7).

Ha ebből egy szót sem értettél, akkor először meg kellene tanulni a hangközök elnevezését, valamint a skálák felépítését. :)

(#1359) Dominator


Dominator
aktív tag

Üdv mindenkinek!

Egy elméleti kérdést szeretnék feltenni, mivel soha nem tanultam zenét, ezért valamit nem értek. Vannak ugyebár a skálák, hangok egymás utána, eddig oké. A pentaton skála elvileg 5 hangból áll, akkor viszont a gyakorlatban miért 10-15 hangból áll az összes? Miért hívnak egy pentaton skálát moll, dúr, vagy blues pentaton skálának, és miért E, A, D, F, stb ezeknek a neve, mikor ezek a hangok teljesen véletlenszerűen fordulnak elő benne? (Annyi logikát azért felfedezni véltem, hogy ha van egy E, akkor a következő az 5 hang távolságra van, a harmadik pedig 6-ra.)
És az, amitől álmatlan éjszakáim vannak. Ugyanazon skálára, pl. E moll pentaton, miért találok egy verziót a Guitarz nevű progiban és miért találok még legalább egy teljesen mást a neten?

Előre is köszi annak, aki oltja tudásszomjamat :)

(#1368) delta9 válasza Dominator (#1359) üzenetére


delta9
senior tag

a pentaton skála nemcsak elvileg, hanem gyakorlatilag is öt hangból áll. az hogy moll vagy dur pentaton, attól függ, hogy a moll vagy a dur skálára épül. az pedig, hogy e, a, d, f pentaton, azt jelenti, hogy e, a, d vagy f skálából van származtatva. a pentaton skálában a hangközök (félhangok számával jelölve): moll pentatonban alaphang,3,2,2,3 (ez összesen öt hang, ezért PENTAton, ez ismétlődik a következő oktávon, tehát a hangok és hangközök ugyanazok lesznek, csak egy oktávval magasabban); dur pentatonban alaphang,2,2,3,2 (szintén öt hangból áll).

az, hogy egy e moll pentatonra miért találsz több verziót azért van, mert a gitáron ugyanazt a hangot több fekvésben is meg tudod szólaltani. pl. e moll pentaton 3. és 4. hangja 'a' és 'b' (eu kottában a 'b'='h'), ezt a két hangot játszhatod az 'a' húron, üresen megpengetve (a) és második bound (b), de játszhatod az 'e' húron is 5. és 7. bound. ezeket hívjuk fekvéseknek. tehát amiket találsz ugyanarra a skálára, de mégis több verzióban, azok tulajdonképpen valóban ugyanazok a skálák, csak más fekvésben.

(#1373) Dominator válasza delta9 (#1368) üzenetére


Dominator
aktív tag

Köszönöm a kimerítő választ :)
A következő kérdésem az lenne, hogy ugye akkor a skála egy bizonyos akkordra épül. Nos, egy akkordnál mitől függ, hogy az akkor moll vagy dúr?

Illetve még egy kérdés: mitől lesz egy pentaton skála kifejezetten blues pentaton?

(#1374) delta9 válasza Dominator (#1373) üzenetére


delta9
senior tag

nem a skála épül akkordra, hanem egy akkord épül egy adott skálára, ebből már egyértelműen következik, hogy az akkord akkor mol, ha mol skálára épül, illetve akkor dúr, ha dúr skálára épül.

blues meg úgy lesz, hogy a mol pentatonba belejátszod az alaphang bővített kvartját, dúr pentatonba pedig az alaphang kistercét.

(#2490) Bero


Bero
aktív tag

Zene-eléletben jártas személy segítségét nagyon nagyra értékelném!

Négys hagzta hogy épül fel?
C6= Cdur + A
C7= Cdur + B
Tehát melyik hangot játszuk hozzá?
A Cdur skála, vagy a kromatikus skála 6-odik hangját?

Illetve a hangköztanban a hangtávok hogy jönnek sorba? (terc, nagyterc...)

Nagyon köszöm :R

(#2494) Bero válasza fokukac (#2491) üzenetére


Bero
aktív tag

Az rendben hogy az alaphagtól számolunk, de onnan a kromatikus skála alapján, vagy az aktuális (tegyük fel dúr) skála lapján a hatodik hang?

Illetve a hangküztan egyáltalán nincs rendben. :DDD
Rengeteg angol oldant taláétam ami leírja, de ettől még ungarischül nem megy. :)

(#2495) Bero válasza Bero (#2494) üzenetére


Bero
aktív tag

akkor válaszolok magamnak:
Robi fiam, persze a dúr skála hangait kell számolni az alaphangtól. :))

(#3183) TAKÍÍ válasza nap (#3182) üzenetére


TAKÍÍ
tag

Na Fateromról annyit hogy ő ezt nem is tudja hogy én ezt a gitárt elővettem. Szerintem nem is engedné.
Arra emlékszem hogy kb eddigi életem során ő mondjuk egy 3 szor elmondta, hogy gitározott egy két évig (16 évesen kezdte). Azt föladta, mert túl nehéz volt és nem is maga a gitározás hanem a zeneelmélet, ami nem ment neki, és ezért ott hagyta.
Na most egy két éve pakultunk a szobában és megtaláltuk a jó régi több tíz éves kottáit.
NA most azokba ilyen klasszikusok voltak Bah Handel Vivaldi. Ilyen klasszikus agyrémek voltak benne: NEM csodálom hogy nem ment neki. Mégis mit akart valaki gyerekkorától csinálja zongorában is ugyanezt és akkor se megy. Miért pont a legnehezebbet választotta..

NA mindegy én meg persze gyerekkoromba nem muttatam sok érdeklődést a zene iránt.(ének órák rossz emléke meg a hülye nép dalok )Ezért nem is lett semmi se belőle.Valszeg faterom biztos lebeszélt volna róla, hogyaz nehéz neked úgyse fog menni, meg stb.Ezért nem is nyitottam felé késöbb se.
Nekem most ezzel nincsenek nagy céljaim. Már annak örültem hogy megértettem hogy mire jó a tabulátor és hogy hogyan kell leolvasni. meg hogy egy két akordot lefogtam.

És ez a legfontosabb én ezzel nem szenvedni akarok hanem kikapcsoldásként, aztán majd megy ahogy megy.

Na egyébként akkor gitározgattam amikor nem voltak itthon. EZ ilyen "top secret" mission.
Valszeg majd veszek magamnak egyet azt majd azzal fogok, mert látom hogy csak jól behangolt gitárral lehet megtanulni.. Ez a gitár faternak inkább olyan "emlék".

Most ahogy ezeket a sorokat írtam, eszembe jutott hogy egyszer gitároztam én a faterral,
de még kicsi voltam 10év körül talán. nem tom. A lényeg mondtam neki hogy gitárzzunk mert érdekel. erre ő elkezdte magyarázni a c dur skála meg az anyámkinnya skála meg akkordok. Ez kb volt egy 10perc. Azt jött az ütem: vágjátok van akotta elött az a 4/4 vagy mi.Namost ezt nekem próbálta a metronómmal bemutatni meg lekellet tapsolni ami persze nem nagyon ment( itt tenném hozzá hogy gyerekként diszlexiás voltam :( ) és csak röhögtem néha rajta és túl nehéznek találtam.

és itt véget is ért gitáros karrierem végül.
Na ezért nem kérdeztem meg fatertól valszeg kiröhögne.

[ Szerkesztve ]

(#3271) M@trixfan válasza cucka (#3270) üzenetére


M@trixfan
addikt

A praktikum kétélű fegyver: 30 valamilyen modell vagy 2-3 csatorna igazi gitárhang. Nagyon sokszor a kevesebb több. Pl. sikerült kikevernem pusztán az erősítő EQ-jával egy nagyon kellemes Santana hangot, pedig nem sok köze van a cuccomnak a Mesa Mark akárhanyashoz. Ehhez fél perc alatt megtekertem pár gombot és kész. Én arra untam rá, hogy állandóan állítgatni kell a multikat és trükközni a beállításokkal, hogy kiküszöböljem a nyűgjeit. Na és akkor még mindig a "dobozon belül" maradtál a hang jellegével kapcsolatban, nem dughatsz be egy másik pedált, stb. Nálam ez teljesen átfordult oda, hogy inkább igazi erősítő és teljesen kényelmes szoftver.

Az biztos, hogy ésszel kell erősítőt venni, teljesen egyet értek. Otthonra rengeteg kis teljesítményű választás van amik egyébként teljesen színpadképesek. Nekem nagyon tetszenek az A osztályú 18-20 Wattos erősítők hangjai is. Azt a jelenlétet, "fület dédelgető" meleg hangot semelyik modellező nem adja vissza. Árban is nagyon széles a skála igény és pénztárca szerint. Rengeteg jó és olcsó csöves cucc van.

Az utolsó rész a misztifikálással kapcsolatosan teljesen fals. A csöves cuccoknak nagyon nagy az anyagköltsége. Ehhez mondjuk kell egy kis villamosság és gyártástechnológia rálátás, hogy elsőre látszódjon. Egy "jól szóló" 100W-os kimenő trafó önmagában több mint 70 ezer Ft mert ezen áll össze a két fél periódus és ha egy kicsit is pontatlan a tekercselés akkor nem kívánatos torzítások keletkeznek, nem áll össze a kimenő jel rendesen. Na most trafóból kettő van legalább. A csövek sem olcsók, mert mechanikai gyártásfolyamatuk van vákuum eljárással, stb. Ehhez képest a multikat kifossák egy nyáklapra és összeszereli a robot és kész. Ráadásul egy modellező tervezési folyamata jobban előrelátható mint az analóg technika ahol rengeteg mérnökóra megy bele próbálkozásokba és egyedi megoldásokba. Ha kézzel rakják össze vagy tesztelik a cuccot akkor azt is meg kell fizetni. Teljesen rossz logika pusztán az áramkör bonyolultsága alapján megítélni a valós költséget, értéket. Ráadásul az egyik oldalon olcsó komponensekből építhető, emberi beavatkozást nem igénylő automatizált gyártástechnológia van, míg a másik végén drága anyagköltségű és több helyen igényel emberi odafigyelést (véglet: kézzel szerelt és tesztelt).

Szerettem volna apámmal építeni egy házi Marshall kombót vagy egy rektót. 200 000 fölött hagytam abba a beszerzési anyaglistát és hagytam az egészet a francba.

twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n

(#3816) Szten Márs válasza cucka (#3814) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

Nem is gondoltam, hogy minőségi sorrendben vannak leírva a hangszedők, ez nyílvánvaló hülyeség lett volna :DDD
Valamiért nem jön be most az az oldal, de volt ott egy skála 1-től 10-ig, de már nem igazán emlékszem, hogy mit is takart, meg milyen eredmények is voltak, de erre akartam volna utalni.

(#4233) Daweee válasza Itome (#4232) üzenetére


Daweee
őstag

persze, meg mellé még eredeti, külön 80K-s Floyd Rose cuccot... Csoda egy gitár ez ;]

Más:
Körkérdés a topic felélesztése és önös érdekek miatt:
Nektek van kidolgozott napi gyakorlási rutin? Ilyenre gondolok, hogy egy nap végigmész hogy például 1 óra skálázás, negyed óra ujj-nyújtás, 10 perc arpeggiozás, 10 perc tapping, fél óra régi számok átvevése, 1 óra új szám tanulás, fél óra impró stb? Én most akarok összehozni valami hasonlót, mert nem úgy fejlődök ahogy szeretném, ez az akkor és azt ami épp eszembe jut és kedvem van hozzá-hozzáállás nem túl kifizetődő, különösen a skála meg elméleti ismeretekben vagyok elmaradva, ez pedig ugye alapfeltétele az imprózásnak ha nem születtél Hendrixnek... Ellenben vissza is vetheti a lelkesedést egy ilyen szigorú időbeosztás, ennek is két oldala van.
Szóval Ti mennyire foglaljátok rendszerbe tanulmányaitokat?

[ Szerkesztve ]

(#6516) combonari


combonari
tag

Sziasztok!

Skálákról esetleg van valakinek írása? Konkrétan az E, C pentaton skála, és az Epentaton blues skála érdekelne nagyon. Fel tudok érte ajánlani egy üveg sört akár utánvéttel is :))

(#7862) M@trixfan


M@trixfan
addikt

Atticus85:
Szerintem félreértelmezted, vagy nem értelmezted a szarkazmust a posztom végén: ne zenéből akarjunk megélni :) Persze egyetértek veled, hogy nem könnyű, csak erre nézve nem is mondtam semmit. Amúgy a csöves cucc inkább tájékozottság kérdése. Elég széles a skála.

"X2N:"
Az anyagár csak része egy termék árának, elég húzós lenne, ha a fejlesztéssel töltött időt és tapasztalatot, illetve egyéb költségeket nem kéne megfizetni és profit sem lenne. Szerintem Te sem dolgoznál szívesen ilyen helyen :) Európában drágák az amerikai modellek, de ez fordítva is igaz. A ki szériás "butik" termékeknél pont az évekig tartó próbálgatás, kézi munka és a válogatott anyagok viszik fel az árat.

twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n

(#8799) izomhod válasza Plazmacucci (#8796) üzenetére


izomhod
senior tag

minden téma welcomed!

az ilyenek is, miért ne? én szeretem a koncertbeszámolókat is, ki hogy éli meg.
az igazi az lett, volna, hogy ha azt írtad volna, hogy belehánytál volna annak a csajnak a táskájába, akinek a testvérét lenyomtad a dobossal, dehát mikor hogy alakul:)

viccet félretéve sokszor kihagyok ezt-azt az olvasásból, mikor mi fog meg
engem nem érdekel anniyra, hogy mi a tököm skála 5. hangja fisz major 7esben, meg hasonlók, bár lehet hogy pont azt fogom megkérdezni 2 héttel később, mert arra van szükségem. na akkor meg mást nem érdekel, nem sértődöm meg.
vagy az akusztikus gitár fedlapja. alapesetben leszarnám, de most szükségen van egyre, most érdekel

ne fogjátok vissza magatokat stílusügyileg se, hadd szóljon!

[ Szerkesztve ]

(#9715) izomhod válasza Eastman (#9714) üzenetére


izomhod
senior tag

" 1987-ben Folk Iván hatására a gitáromat áthangoltam kvártra amit a mai napig használok. E6, A5, D4, G3, C2, F1. A tanulási folyamatot (akkord, és skála tanulás) lerövidítette, és egyben egyénibb hangzást is adott a játékomnak. Ezt 2010-ben egy nagyszekunddal lejjebb hangoltam. Ezt használom jelenleg is."

hinnye

(#9933) BluEyes


BluEyes
őstag

Az a baj, hogy azoktól a csajoktól, akik egy gitár látványától pucsítanak be, a tripper meg a lapostetyó is sűrűbben jön össze. Úgyhogy csak óvatosan! :D

Íme egy remek nóta gyakorláshoz: Lynyrd Skynyrd - Simple Man
A zenekar első, 1973-ban megjelent lemezéről való, ez a lemez rajta van a "minden idők 500 legfontosabb rocklemeze" című listán, mely listát a kritikusok mellett nagynevű rockzenészek szavazatai alapján állította össze az egyik amerikai magazin.
Maga a dal három akkord szigorúan, C-G-Am (Eb-re hangolt gitárral), funkciójuk szerint I. - V. - VI.m Tessék megfejteni az akkordbontásokat, a kíséret szólamait, a gitárszólókat. Előtte ajánlott a C-dúr/A-moll skála áttekintése a 17. bundig.

Azért jó a tengerparton, mert ott csak 3 oldalról vesznek körbe hülyék.

(#10142) Eastman válasza sajtee (#10141) üzenetére


Eastman
őstag

Persze. Dúr, moll, pentaton (Blues is mehet). Katt ide!

Tudod, mindegyiket csak egyszer kell bevágni és eltolhatod őket a gitárnyakon. Tehát pl. a G dúrt kezded a 3. fekvésben az E húron. Az A dúr koppra ugyan az, csak az 5. fekvésben kezded. Ennyi. H dúr 7. fekvés, C dúr 8. , stb. Ujjrend, skála menete doszt ugyan az.

Major = dúr

Minor = moll

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#10144) Eastman válasza sajtee (#10143) üzenetére


Eastman
őstag

A kettő mehet párhuzamosan. Azért szeretem a linkelt oldalt mert. ...mindegy, kattints ott egy skálára és vidd az egeret a Pattern 1-re, 2-re, stb... Nagyon logikusan van összerakva.

Szerk: Milyen kvint? Itt egy C dúr: [link] Vidd az egeret a Pattern 1-re. Piros a kezdőhang (C) onnan indítsd a skálát és mehet oda-vissza. Ha már megy, gyakorold a Pattern 2-t ugyan úgy a piros hangról indítva. ...és így tovább. Ha már betanultad az egész nyakat, a Pattern 1-et indítsd az E húr 3. fekvéséből és az a G dúr skála, stb... Nagy falatnak tűnik, de csak egyszer kell megtanulni a dúr skálát és utána már el lehet tolni bárhová a nyakon. Transzponálni, szakkifejezéssel élve.

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#10156) Eastman válasza _seth_ (#10154) üzenetére


Eastman
őstag

Nice!

Akkordváltások és skálagyakorlások ezerrel! Aztán majd szépen ráál a kezed. TAB-ról én sosem tanultam. Ennek azért vannak hátrányai is, de ha megfigyeled a szólókon kívűl leginkább akkordbontásokról beszélünk a TABos számsorok esetében. Tehát egymást követő lefogott akkordokat fordít le számsorra a TAB - általában. Érdemes a kályhától, az akkordoktól és a váltásoktól indulni. Szóló pedig a skálán fut. Jobb, ha az egész elvét tanulod meg, gyakorolod be és nem a számsort magolod. Minden dúr hangnak, akkordnak van egy párhuzamos moll-ja:

C dúr --> A moll

D dúr --> H moll

E dúr --> Cisz moll (C#m)

F dúr --> D moll

G dúr --> E moll

A dúr --> Fisz moll (F#m)

H dúr --> Gisz moll (G#m)

A párokat játszd le egymás után. ;)

Csak azután olvasd tovább ezt a hsz-t, ha a váltásokat már begyakoroltad!

##############################################################

Nézzük, rakjuk egymásra a skálákat. Példa képpen legyen a C dúr --> A moll

Nézd csak: C --> Am

Hasonlítsd össze a két skálát, a sötétkék pontokat. Mit látsz? Koppra ugyan azokat a hangokat, ugyan azt a skálát használod csak máshonnan kezded játszani. C dúrt indítod a vastag E húr 8. bundjától, az A mollt pedig az E húr 5. bundjától. Vagy ahonnan akarod tetszés szerint a skála hangjain, a skála, a sötétkék pontok keretein belül. Tehát máris fele annyi skálát kell megtanulnod, hiszen dúr és párhuzamos mollja ugyan azokból a hangokból áll. Csak másik hangról indítasz.

Arra figyelj, hogy a magyar (és német) zenében H-t írunk és mondunk az A és C hang között. Angol és amerikai kottákban, tabokon, leírásokban, weboldalakon B-t használnak, ahogyan a linkek alatt is látod. Ezt nem árt megjegyezni.

Egy dal legutolsó hangja segít abban, hogy milyen hangnemben íródott, melyik skálát, melyik akkordokat kell használnod. Persze ez nem mindig van így, de a slágerekre, rádióban játszott dalokra ez általában igaz. Ha elindítasz egy zenét és közben az ujjaiddal a megfelelő skálán tekeregsz, rögtön ráérezhetsz a zamatára és egyből tiszta lesz a kép. ;)

Nézzük a pentaton skálát, az mégegyszerűbb.

Legyen itt a példa mondjuk F dúr --> D moll pentaton skála.

Nézd csak: F --> Dm Nem kicsit hasonlít egymásra a kettő, igaz? ...viszont nagyon. :) Ergo minden skálából csak egyet kell megtanulnod. Ha bemagoltad, már tudod a mollját is, úgy, hogy egyszerűen egy másik hangról indítasz. De az a csavar a történetben, hogy nem csak a párhuzamos mollját tanultad meg ezáltal, hanem már az összes hangnemben le tudod játszani a skálánkat, hiszen csak eltolod az egészet a gitárnyakon és adja magát a magasabb vagy mélyebb hangnem. Nézzük a példát:

F --> Dm pentatonról indultunk az előbb, igaz?

Menjünk magasabbra, itt egy G --> Em pentaton pár. Koppra ugyan az. Annyi, hogy ha G-ben játszod, akkor a 15. bundról indítasz, az a kezdőhang. Játssz le öt hangot (pentaton) csak a sötétkékkel jelölt pontokon a legvastagabb húrról indítva a G hangról (15.bund). Vidám, igaz? (mert dúr). Ha Em-ban játszod akkor a 12. bundról indítod a skálát. Játssz le öt hangot az Em-ról. Szomorkás (mert moll). Ennyi és nem több. :)

Menjünk mélyebbre, itt egy E --> C# m pentaton pár. Csöcsre ugyan az az ujjrend, csak más fekvésben játszod. E-t indítod a 12. bundtól, Ciszt indítod a 9. bundtól.

Játssz le most tíz hangot a E-ről indítva (12. bund)! Vidám. Azután játssz le tíz hangot az C#m-ról (9. bund). Szomorkás. Ennyi. :)

További dúr - moll párok:

Cisz (C#) --> Aisz moll (A#m)

Disz (D#) --> C moll (Cm)

Fisz (F#) --> Disz moll (D#m)

Gisz (G#) --> F moll (Fm)

Aisz (A#) --> G moll (Gm)

[ Módosította: 7 ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#10518) toth_janika


toth_janika
őstag

Sziasztok!
Elnézést, ha már megválaszoltátok a kérdésemet, de sajnos nem tudtam az egész topikot végignézni! :(
Több kérdésem is lenne, illetve van, és sztem lámának fogtok nézni! :DDD
Tehát:
1, Most fogom megvenni életem első elektromos gitárját, egy Cort X6 személyében. Sajnos kimeríti a keretemet, így erősítőre nincs pénzem. Viszont, és most jön amitől egyes embereknek égnek áll a haja, van egy PC-m, és hozzá egy Yamaha erősítőm.
HA a hankártyám ASIO komapibilis, akkor milyen programra van szükségem, hogy meg tudjon szólalni a gitár az erősítőmön keresztül, valamit effektezésre mit ajánlotok?
2, Szükségem lenne egy jó gitár tanárra. Tudtok ajánlani számomra egyet, aki teljesen alapoktól tudna tanítani?
Igazság szerint heavy metal - hard rock - progressive (tudom széles skála) vonalon szeretnék hobbi szinten mozogni.
Előre is ezer hála!
:R

Flickr - http://www.flickr.com/photos/toth_janos/

(#10844) Eastman válasza sajtee (#10843) üzenetére


Eastman
őstag

Az A Blues pentaton, ezt verd be!

A piros kezdőhangokról indulsz (A), kékek a Blues hangok (Blue notes), oda nyújtasz, feketével a skála egyéb hangjai. Csak a skála keretein belül maradj, egyenlőre más hangokat ne játsz bele. Tehát csak a piros, fekete és kék pöttyöket!

Ha így, részenként, fekvésenként már begyakoroltad, végigjátszhatod a nyakat*:


Mindig a pirosról indulsz és ugyanoda térsz vissza, vagy egy másik pirosig játszod a kört.

Tessék, erre lehet szólózni: Blues Backing track in A

Csak a skála hangjait használd! ;)

Ha az A Blues már megvan, jöhet mondjuk egy G Blues:

Koppra ugyan az a skála (amit már az A-nál megtanultál)*, csak mélyebbre, a nyakon gondolatban G-re csúsztatod az egészet! Teljesen logikus, tiszta matek. Figyeld a piros kezdőhangokat!

Mehet rá a szóló: Backing Track Blues in G

Bármilyen hangnemben kezdheted, csak told el gondolatban az egész skálát oda, arra a kezdőhangra, arra a bundra!

C Blues

D Blues

E Blues

F Blues

G Blues

A Blues

H Blues (A német és a magyar zenében, kottákban B helyett H-t írunk!)

C Blues

Körbe is értünk. Kérdezz, ha valami nem tiszta!

Minden skálánál, legyen az Dúr vagy Moll, Pentaton, Blues, Mixolid vagy bármilyen, ugyan az a logika! ...tehát egy hangnemben megtanusz egy skálát és az egészet bármelyik kezdőhangra áttolhatod, áttranszponálhatod!

Figyelj, mert amit fent vázoltam Neked, az csak a Blues pentaton skála!

Enjoy! :)

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#12046) Szten Márs válasza sajtee (#12045) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

Khmmm... az a helyzet, hogy B# pont annyira létezik az angol (!!) rendszerben, mint E#. Semennyire.
Így néz ki a kromatikus skála az angol rendszerben, a C-ről indulva, felfelé haladva, egy oktávnyit:
C - C# - D - D# - E - F - F# - G - G# - A - A# - B - C

Egy oktávban 12 félhangunk van. Most lényegtelen, hogy a diatonikus hangsorok ebből hét hangot használnak, és az alapnak számító C-dúr diatonikus hangsor hangjai azok a hangok, amiket Eastman említett. A lényeg az, hogy ez a 12 féle hangunk van. Ha az egyik hangra húzol egy nagytercet, majd arra egy kistercet, akkor az ebből a három hangból álló akkordot dúr akkordnak fogjuk hívni. Mondjuk ha a cisz hangra építed ezt a másik két hangot, akkor azt cisz-dúr akkordnak hívjuk és jelölhetjük C#-vel. De B#-re nem tudunk nagytercet építeni. Meg mást sem. Ugyanis ez a hang nem létezik.

Magyar nevezéktannál még lenne értelme a "bisznek", mert ha ilyen agyament módon akarnánk nevezni valamit, az egyenlő lenne a H-val, hiszen a B = Hb, így B# = H :DDD Tévedés ne essék, nem, nem jelöljük így. Ha nagyon akarjuk aiszisz lehet a H, szabályos így mondani, de az is csak és kizárólag kiegyenlített hangolásnál lesz H, semmilyen más hangolási rendszerben nem... Más hangolási rendszerben is létezik aiszisz, csak épp nem lesz egyenlő a H-val.

[ Szerkesztve ]

(#12092) BluEyes válasza Szten Márs (#12081) üzenetére


BluEyes
őstag

A temperált-nem temperált hangszerek témaköre messzire visz, maradjunk szerintem a mi kis temperált játszóterünkön.
Nem biztos, hogy ugyanarról beszélgetünk. Nézzünk egy szélsőséges példát:

A hangnem legyen Hisz-dúr. A H-dúr előjegyzése 5#, a H#-dúré 5+7=12#
A dúr skála így indul: H# - C## - D##....
Ha jobban megvizsgáljuk a dolgot, kiderül, hogy tulajdonképpen a C-dúr hangnemet játszuk a C-dúr skála hangjaival (hiszen a H# = C, C## = D, és D## = E hang), ami a gyakorlatban így is van, kár vitatni. Ámde a zeneelmélet szerint ebben a hangnemben, skálában, az ebben a hangnemben írt zeneművekben, azok harmóniáiban (esetleg nagyon szélsőségesen "kortárs" darabokat kivéve) nincsen D hang. Megszólaltatjuk azt a hangot a gitáron, zongorán, amit alapesetben D-ként ismerünk, de az a hang ebben a hangnemben nem D, hanem C## névre hallgat.
A gyakorlatban persze mindegy, a hallgatóság se fog fellázadni :) De ha már elmélkedünk, tegyük helyesen.

Azért jó a tengerparton, mert ott csak 3 oldalról vesznek körbe hülyék.

(#12096) Szten Márs válasza BluEyes (#12092) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

Még mindig nincs meg a lényeg, de lehet tényleg elbeszélünk egymás mellett. A 12 keresztes dúr skála meg fog egyezni a C-dúr skálával, hogy ha kiegyenlített hangolást használunk, de nem fog megegyezni, ha bármilyen más hangolást. Természetesen temperált hangszeren is lehetséges más hangolást használni, attól, hogy mostanság nem szokás. Azért hallgat nekünk más névre ez a D hang ebben a skálában (méghozzá C## névre), mert amikor megalkották ezeket a skálákat, akkor nem kiegyenlített hangolást használtak, így volt értelme külön C##-ről és D-ről beszélni. Két külön hangot jelölt! Sőt, most is van értelme, ha bármi más hangolást használunk és most is két különböző hangot jelöl, bármi más hangolás esetében! Igen, bármi más hangolás esetén más frekvenciájú hang fog szólni, ha C##-t játszunk és ha D-t. Csak és kizárólag ezért létezik C## a D mellett és nem hívjuk simán D-nek.

"(hiszen a H# = C, C## = D, és D## = E hang), ami a gyakorlatban így is van, kár vitatni"
Pedig vitatom. Vagy így van, vagy nincs így, hangolástól függ, lsd: fent.

"Ámde a zeneelmélet szerint ebben a hangnemben, skálában, az ebben a hangnemben írt zeneművekben, azok harmóniáiban (esetleg nagyon szélsőségesen "kortárs" darabokat kivéve) nincsen D hang."

Igen, meg nem. Máshogy jelöljük, ám ha egyenletesen temperált a rendszerünk, akkor a C## enharmonikus a D-vel. Van D-nk, csak álnéven. Tehát de, a zeneelmélet szerint ez esetben (!) van benne D hang, a zeneelmélet enharmónia címszava alatt lesz a megoldás, oda kell lapozni. Igen, ez is a zeneelmélet része. :) Mondok egy példát: van egy matematikafeladat, mégpedig az, hogy négyzetgyök négy meg három egyenlő valamivel. Én pedig azt mondom, hogy oké, akkot kettő meg három, az öt. Erre valaki azt mondja, hogy neeem, a matematika szerint ebben a feladatban nincs is az a szám, hogy kettő... dehogynem, a négyzetgyök négy. Hívhatjuk négyzetgyök négynek, vagy köbgyök nyolcnak, az attól még kettő lesz, akkor is, ha a fejünk tetejére állunk. Ismétlem, csak a kiegyenlített hangolástól eltérő hangolási rendszerek miatt van nekünk úgy jelölt hangunk, hogy C##. Ez ettől még a zeneelmélet szerint is D, ha ebben a hangolási rendszerben vagyunk és teljes nyugalommal írhatunk helyette D-t és a 12 keresztes skála helyett használhatunk olyat, aminél nincs előjegyzés. Mindez tehát csak és kizárólag kiegyenlített hangolásnál!

Ha nem kiegyenlítetten hangolunk, akkor nem egyenlő ez a 12 keresztes dúr skála a C-dúrral nem ugyanazokat a hangokat fogja tartalmazni.
Egyébként miféle szélsőséges kortárs darabokról beszélsz, amikben van D, pedig 12 keresztet használnak? Miért szélsőséges? És a legfontosabb kérdés: miért van bennük D? Ha van külön D, meg C## egyazon műben, akkor csak azért, mert olyan hangolást használunk, ahol nem egyenlőek és két különböző hangot jelölnek. Ez nem szélsőséges dolog.

Itt tényleg ott lehet a kavarodás, hogy nincsenek jól értelmezve az eltérő hangolások. Mivel manapság már tényleg szinte egyeduralkodó a kiegyenlített hangolás, nem is foglalkoznak túlságosan az ettől eltérő rendszerekkel, pedig enélkül nem lehet értelmezni ezt a témakört, és nem lehet értelmezni azt, hogy akkor most mi azonos, mi nem, miért van két neve, van értelme a két névnek, vagy nincs, miért és hogy léteznek ezek a hangok a zeneelméletben, stb... De ha már ennyit írtam erről, had kérdezzem meg, megvan ez a része a zeneelméletnek, hogy egyáltalán érthető legyen, amiről beszélek?

[ Szerkesztve ]

(#12758) Eastman válasza sajtee (#12748) üzenetére


Eastman
őstag

Akkor fogsz majd igazán szintet lépni, ha a skálákat is megtanuljátok. Ott már nem kell kitalálni, hanem tudod majd, hogy más hang nem lehet a következő, csak a skála egyik hangja. Ha maradsz a skálán belül az ujjaid már rátalálnak automatikusan a következő hangra. Nem kell semmit kitalálnod. Hallgatod a dalt, hallod a hangsort. Ha magasabb hang jön; oda teszed az ujjad, ha mélyebb akkor ide, stb. Rögtön 3-4-5 hangot (a bundokon) ki is zársz a játékból. Tudod, hogy oda nem teheted az ujjad, tehát marad 2-3 lehetőség amerre kószálhatsz a skálán belül. Érthető nagyjából? ...ha nem, majd edző bá' úgyis elmondja később. ;)

Véleményem szerint nem kell tabokat magolni. Ha megvan a hangnem és a skála, rajta maradsz és mellé hallgatod a dalt, ennyi. Ha megnézed a tabokat, sokszor simán csak egy akkord látható rajta, nem kell az ujjaid ugráltatni, mert sima akkordbontás az egész. Fogsz egy kordot, de más sorrendben pengeted a húrokat, nem fentről le vagy lentről fel, hanem bontogatod. Aztán húzod arréb a nyakon az akkordot és ott is bontogatsz. Aztán mész a harmadik helyre az akkordal és bontogatod megint más sorrendben pengetve a húrokat. Ez a dal, ennyi. Ez van leírva szott sok számmal. Slash is a Paradice City elején fog három (négy) akkordot és azt bontogatja. ...jó-jó de hogy'! Mekkora istencsászárság már!!! :D

Szerintem a gitározás nem bonyolult. A feelinget beletenni, az a tudomány. De azt belátom, hogy másolni, meg számsorokat bemagolni a tabról krva nehéz. Ha az egész logikája megvan, onnan kezdődik a gitározás.

...és abban segít a tanár.

Szerintem arra gondolj amikor rockot tanulsz, hogy a dalokat nagyrészt berúgott, beszívott lusta gitárosok írták - Vai és SzatriJános kivételével talán - akik alibiztek össze vissza, úgy találták ki, úgy játszották a számokat ahogyan a legkényelmesebb a gitáron, ahogy odakeveredett az ujjuk a skálán belül és épp' feelinges hangok jöttek ki. Persze beletették magukat, a személyiségüket, az érzéseiket. Ettől lett nagy zene.

P.C. ...ha kened a portugált. ;]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#12825) sajtee


sajtee
senior tag

Igaz, hogy most értem haza suliból, de jó napom volt, egész jó jegyeket kaptam, minden írásbelit meg tudtam ott csinálni, tanulnom sem kell, szóval most szerdára tanulok, gitárra. Volt egy kis írásbelim is, azt lehet, hogy majd beszkennelem, biztos vagyok benne, hogy rossz lett.

Most a skálákat tanulgatom, kettőt már tudok fel-le/oda-vissza egész jó tempóban. Ez a blues skála baromira tetszik :DDD

(#12832) sajtee


sajtee
senior tag

Hmm..

A dúr skála alaphangja, ha minden igaz, a 8. fekvésben van. Szóval, hogy is van? (E húr)
7-8-10 ? Vagy 8-7-10?

(#12943) Eastman


Eastman
őstag

Nem is mondtam, hogy csütörtökön eljátszottam a dalom a családnak egy akusztikuson. Illetve csak pötyögtem miközben beszélgettek és rátértem közben a dalocskára. Unokatesóm mellettem ült és kérdezi, Te ez miez? Várj ne mond meg, kitalálom! Te, ez kinek a dala? Nem mondtam semmit csak mosolyogtam. Nagyon tetszett neki.

Monnnyuk nekem is tetszik. :) Néztem itt, hogy melyik skálán játszható el az akkordok egymásutánja alapján, de leginkább semelyiken. :D

Két Bebop skála jött rá találatként, de tuti, hogy nem Bebop a dal, mert semmi dinamizmus nincs benne. De ha mégis, akkor inkább a moll, az A-moll, mert lassúcska. Totál lassú. Viszont G dúr a vége amitől lehetne akár G skálán is, de mégsem G-n van. Érdekes.

Ma lejátszottam egy cimborámnak és tetszett neki is. Jó kis dal, szeretem. Igazi tél végi, tavasz eleji feeling, úgyhogy ma az Olvadás címet adtam neki. Kb egy éve csiszolgatom és valahogy nyáron nem is igazán jött be. Szomorkás dal, de nagy G-dúr oldással a végén. Tuti, hogy moll.

Kb. egy év múlva tél végén, olvadáskor feljátszom, addig még finomítok rajta. :)

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#13012) izomhod válasza Plazmacucci (#13011) üzenetére


izomhod
senior tag

szerintem is!

most egy a moll pentaton skála felét ha össze tudnám szedni, mondjuk nem szólóhangszerem van, de gitáron is megvagyok skálák nélkül

de annak aki szólókat is akar játszani, meg imprózni, a skálákat odavissza vágni kő, hallod sajtee?:)

(#13015) Eastman válasza sajtee (#13013) üzenetére


Eastman
őstag

Milyen skála van még házinak feladva a dúr-pentatonon kívül?

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#13017) Eastman válasza sajtee (#13016) üzenetére


Eastman
őstag

Amit itt leírtál az ugyan az az egy skála, csak máshová tolod a nyakon. Más bundnál kezded. ;)

Nem kell négyszer megtanulnod.

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#14067) Bobrooney válasza Szten Márs (#14063) üzenetére


Bobrooney
senior tag

Saját példámmal járok elő: a zenei alapok teljes hiányában játszok, mégis élvezem.
Most mondjuk eljutottam oda, hogy na jó már érdekel mit miért. Eddig meg tabulatúra 1-2 skála 3-4 akkord és hello + kvint (amivel szeritem egész sokat lehet szórakozni és élvezhető is).
Ez csak az én véleményem!

(#14091) blackmacs válasza izomhod (#14090) üzenetére


blackmacs
aktív tag

Nekem a pentaton meg a blues skála megy a többit még gyakorlom.Egy,kèt u2 számból kissebb részletet sikerült eljátszani tabról,ennyire futotta még.Az akkordváltással vagyok gondba de majd egyszer az is menni fog tökéletesen.

BE QUIET!PureBase600;MSIB450Tomahawk;Ryzen52600;PATRIOT16GBViper4 DDR43200MHzCL16;FSPHyper600W;ADATA 128GBXPGSX6000;WD240GBGreen;SEAGATE BarraCuda1TB3.5"7200rpm64MB;Scythe Mugen 5 Rev B,Sapphire RX580 4Gb

(#14377) Eastman válasza theiron320 (#14376) üzenetére


Eastman
őstag

Ha jó nagy kezed van, hosszú ujjakkal, vagy kifejezetten bariton gitárt szeretnél venni akkor tuti. --> Scala 27.7 in

http://en.wikipedia.org/wiki/Scale_length_%28string_instruments%29#Electric_guitar
Skála, menzúra hosszok.

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#15353) Eastman válasza nesa (#15352) üzenetére


Eastman
őstag

Fotózod folyamatosan? Remélem... :)

Miket találok...!

--> [link] <--

Tökölődök 2-3 éve, hogy miért nincs a kezem alá gitár 24.75 in (629 mm) -es skála hosszal, fix híddal, kényelmes Strat testtel - de mahagóniból! -, ha kell dupla humbival. Erre kiderül, hogy van! :)

Egész egyszerűen gyönyörű! --> [katt] :R

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#15655) Bencsizy válasza Eastman (#15653) üzenetére


Bencsizy
csendes tag

Szégyenlem magam, de nekem egy zenés dvd-m vagy életrajzi könyvem sincs :D Általában ha érdekel egy zenész, akkor elolvasom a legtöbb infót wikipédián magyarul meg angolul is, csomó olyan fura dolgot meg lehet tudni róluk, amiket álmomban se gondoltam volna. :D

Változtattam a pengető tartásomon, először fura volt, de most nagyon működik, főleg, hogy csak a fogás helyén ellett változtatnom picit, máris jobb a gitár hangszíne, viszont ugyanúgy könnyen megy a rohadt gyors riffek eljátszása is. Elkezdtem a sweep pickinget tanulni, eddig 4 húron megy olajozottan, egyelőre elég is. :D Áttérek vmi könnyebbre, illetve inkább azt mondom, hogy kevésbé időigényesebbre. Tényleg csak idő kell, és minden megy, csak eddig türelmetlen voltam.
Amit mostanában rendszeresen csinálok, az a nyújtás játék előtt, illetve nyomok pár fekvőt is, mert eddig sokszor volt olyan gondom, hogy mondjuk begyakoroltam vmit, másnap meg már nem ment. Nos ez azért volt, mert sokszor idő kellett, mire feloldódott a kezeimben érzett stressz. Aztán ha nyomok pár fekvőt, akkor ezt a feszültséget levezetem, azonnal tolhatok mindent lazán, mintha onnan folytatnám, ahol előző nap abbahagytam, nem is kell se skála, se más bemelegítésnek. :)
Meg rájöttem, hogy tényleg rohadt fontos a mindennapi gyakorlás. Nem tudom, hogy most én vagyok-e sokkal szigorúbb magamhoz, és próbálok mindent tökéletesen újratanulni, de tény, hogy 2-3 éve sokkal simábban ment minden. Most meg tanulhatok újra kb mindent, kb mindent elfelejtettem. Most rendszeresen gyakorlok, és gyorsan jön vissza minden, de ha abbahagyom, akkor félek tőle, hogy megint elfelejtem. Eddig abszolút ösztönösen ment minden, most meg figyelnem kell rá. Éneklésnél detto ugyanez. :D Most elkezdem újra megint, de leszarok mindent és mindenkit, most nem fogom abbahagyni, ez a kettő lesz az első mindennap.

Éneklésnél is kezdem újra érezni, hogy mit kell éreznem, ha pl magasra megyek, meg ilyenek. Jön vissza a koordináció, e sajnálom, mert tényleg rohadt könnyedén ment eddig, most meg csak a szívás van vele... :( De asszem gyakorlás lesz ezerrel és akkor nem lesz gond, minden megy vissza a régi kerékvágásba. :)

(#15693) BluEyes válasza nofi (#15683) üzenetére


BluEyes
őstag

Hehe, pedig a zeneelmélet, összhangzattan mérnöki ill. matematikai logikával remekül megoldható. :)
Amikor akkordot építesz fel, ne 1, hanem 2 oktávban gondolkodj:

1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.12.13.14.15.
C D E F G A H C D E F G A H C

Ez itten például egy 2 oktávos C dúr skála. (próbáld összehozni a sorszámokat a hangokkal, elcsúsztak sajnos) Az akkordok terc-alapon épülnek fel. A C-dúr akkord a skála 1. - 3. - 5. hangjából (C-E-G) áll. De nem csak hármas- hanem négyes hangzatok is léteznek természetesen. A következő terc-lépcső a skála 7. hangja, ez lesz a negyedik hangzó. Lehet Bb hang, ez a sima 7-es az akkord (1-3-5-7, C-E-G-Bb), illetve lehet a H hang is, ez a major-hetes, Cmaj7 a jele az oviban, a beszélt nyelvben meg egyszerűen cémajor.
Általánosságban a 7 mindig az alaphang alatt 2 félhangot, míg a major7 mindig 1 félhangot jelent, függetlenül a skálától, hangnemtől, mindegy hogy dúr vagy moll az akkord.
Következik a következő :) terc-lépcső, azaz ötös hangzatot szólaltatunk meg. No ez már átnyúlik (elméletben persze) a következő oktávba. A skála 9. hangja kell nekünk, ami a D hang, és így az 1-3-5-7-9, azaz C-E-G-Bb-D ötöshangzatot kapjuk. A C9 vagy C79 jelzés a C-E-G-Bb-D hangokat, a Cmaj9 pedig a C-E-G-H-D hangokat jelenti. És így tovább, van még a 11-es és a 13-as akkord, amik ugye értelemszerűen hatos- illetve hetes hangzatok, hasonló logikával, mint fentebb.

Természetesen nem kötelező mindig minden hangot lefogni és megpengetni, ezt a hangszerünk korlátai mellett a zeneszerzők sem várják el mindig. Léteznek a hiányos akkordok, ahol az építményből egy vagy több hang kimarad. Célszerűen az 5. hang igazából a legkevésbé fontos, az szinte mindig (persze azért van kivétel) tiszta kvint távolságra van az alaphangtól, és ezért igen csekély zenei információt hordoz, így ha elfogynak a húrok, vagy az ujjunk túl rövid, először ezt hagyjuk el. Az a csúfság is megeshet olykor, hogy a harmónia súlyossága miatt az alaphang marad ki, azaz a C-xyz akkordunkból épp magát a C hangot célszerű elhagyni! Aztán van hogy csak színezünk egy hanggal, (pl. D dúr akkord, a kisujjaddal meg piszkálod közben a G hangot az E1 húron) ilyenkor megintcsak kimarad pár lépcső.
Ja, és hogy bonyolítsunk egyet, természetesen a tercenként felépített harmóniák hangjait lehet módosítani is. Ugye mindenki ismeri az E10b akkordot, ami ugyebár nem létezik, hanem csak E7-9# van. De annyi baj legyen :)

Ez egy kafa példa-akkord, egyrészt hiányos, mert az 5. hangot nem játsszuk, másrészt módosított, aminek eredményeként az alaphang mellé fogjuk a nagytercet (dúr akkord) de a 9# hang miatt a kisterc (moll akkord) is megszólal. És máris mehet a Blues!

[ Szerkesztve ]

Azért jó a tengerparton, mert ott csak 3 oldalról vesznek körbe hülyék.

(#16046) toth_janika válasza atidzsiforc (#16045) üzenetére


toth_janika
őstag

Keveset gyakorlok? Ez viszonylagos... Minden nap 1 órát gitározok. Kezdek bemelegítéssel... Kromatikus ujjgyakorlatok, és a törzshangsor különböző fekvésekben, majd az A moll skála... Mindegyiket lassú-közepes-"gyors" tempóval (ez metronomon 70-100-120 bpm).
Ezután a kapott dalok gyakorlása: Für Elise, Mother Russia (szóló nélkül), Bach, és Mozart, valamint Pull Me Under eleje...
Azt hogy ezt rosszul teszem, abban lehet valami, ezért szeretnék ezen változtatni.

Szerinted a dobgép lehet jó megoldás. Tudnál/tudnátok ajánlani márkát, típust, amit érdemes lehet megvenni?

Flickr - http://www.flickr.com/photos/toth_janos/

(#17782) marcusa


marcusa
addikt

Sziasztok!
Elég kezdő vagyok, ezért segítséget kérnék az érettebbektől. :)
Van egy Epiphone SG G400-as gitárom, és egy Torque kis hangszórós erősítő dobozom, ezzel szoktam itthon csak a saját örömömre gitározgatni. Akkordok-riffek és egy két skála mennek, tehát semmi komoly :B
Játszogatok dalokat is, és úgy érzem, hogy elérkezett az idő, hogy a gitár saját hangja kezd kevés lenni, ezért szeretnék egy torzító pedált venni.
Nézegettem a gitarshop.hu-t, de sajnos elég nehezen igazodok ki. Olyan hangzást szeretnék kihozni a gitárból, mint pl a Greenday Basket Case című számában hallható.
7-8ezer Ft-nál egyenlőre nem szeretnék többet kiadni... Ezeket nézegettem:
http://gitarshop.hu/hu/hirdetes/221654/elado-behringer-torzito
http://gitarshop.hu/hu/hirdetes/220522/elado-boss-torzito
http://gitarshop.hu/hu/hirdetes/219490/elado-behringer-torzito

Természetesen bármilyen tanácsot meghallgatok :)
Köszi :R

:-)

(#19608) atomeec válasza reményhal (#19607) üzenetére


atomeec
senior tag

Személyes élményem elég gáz volt mikor ezt vettem, de kopogjam le nincs gond a gitárral, de akkor is használtat vettem így új áron, ezt elkerülném ha lehet, bár az online rendeléssel meg az a baj, amit leírtál, ha meg gubanc van, mehet a macera. Közben nézegettem az oldalt, érdekes, hogy bolgár és angol nyelven van csak, a kapcsolattartó is bolgár, szóval akkor csak helyi...még fórumokon megpróbálok utánajárni, hogy aki vásárolt tőlük, mi a tapasztalat. Boltba meg cikinek érzem elmenni, hogy
1. Nem tudok gitározni, csak 1-2 dolgot amiket gyakoroltam + pár skála + akkordok... (tehát improvizálás nulla :D )
2. Nem akarok ott venni semmit, illetve ha minden kötél szakad, az egyik bolt, ahol vettem a mostanit, ott lehet próbálgatni, illetve vehetem onnan is (csak az többe kerül - viszont van hova menni, bármi bajom van)
3. Viszont van egy ismerősöm, aki tuti eljönne velem szívesen, ő sokkal jobban tud mint én :)

A 24 bund miatt csalogatóbb a Prophecy, a hangja miatt meg a Tribute...meglátjuk, köszönöm szépen a válaszaidat! :R

(#19783) Eastman válasza SunMount3r (#19782) üzenetére


Eastman
őstag

A skálák és akkordok részleteiben vessz el... ;)

Ennél a kinyomtatós-ablakos-kivágós-ágyonülös-gitározósnál én még jobbat nem találtam:
http://www.bluescreenlife.com/music/guitar.html

Azonnal kitisztul fejben az akkord és skála, dúr és párhozamos mollja közti összefüggés.

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#19795) kemotox válasza BluEyes (#19794) üzenetére


kemotox
addikt

Na igen sajnos elég zsákbamacska :S Pedig jól néz ki :P Ha arról van szó, akkor az elektronikát könnyedén ki tudom pofozni, akadnak még alkatrészek is itthon, nyakat be tudom állítatni. Csak egy jó alap kéne, ami mondjuk nem uszadékfából van.
Ennek a Staggnak utánanézek, köszi a tippet. Biztos jó cucc, ha Birta Miki azt mondja :P Emlékszem valami speckó hangolást használ vagy használt, és annak kapcsán olvastam cikkeket tőle, elég érdekes volt. Ki is próbáltam, csak akkoriban még azt sem tudtam, hogy mi fán terem egy skála, így maradtam a hagyományos standardnál :P

(#20400) atomeec válasza brickm (#20399) üzenetére


atomeec
senior tag

Hát még ígyse...na szóval, ugye ott vagyok, hogy skálagyakorlás, és mert azt nyomják sok helyen, pentaton. Viszont mindenhol a CAGE rendszer folyik, gyakorlásnak meg váltva az egyes fekvéseket oda vissza. Én olyat próbáltam keresni, ahol több oktávon végigviszik a gitár nyakán, ergó nem egy fekvésben. Leírva amúgy ökörségnek hangzik és lehet nagy tévedésben vagyok...Az Alapi által mutatott dúr és moll skála tök jó, tegnap azt gyakorolgattam :)

(#20406) atomeec válasza Eastman (#20405) üzenetére


atomeec
senior tag

Igen, elég esélyes, hogy valami hasonló lesz, mire menni fog. Viszont megtaláltam, amit itt össze-vissza hablatyoltam. Létező dolgot akartam, csak a nevét nem tudom. Angolul diagonal scale shape név alatt leltem meg, magyarul átlós skála minta? Na mindegy, hátha valaki lesz olyan béna és pont erre viszket az ujja :DDD

[ Szerkesztve ]

(#20797) Bobrooney válasza MATEO6600 (#20795) üzenetére


Bobrooney
senior tag

Ezzel az volt helyzet, hogy elmentem fröccsözni múltkor, a tulaj faszi húrozott 1 JS Ibanezt, majd elővett egy Boss multit, rákötötte bulis hangszóróira majd játszott vagy 30 ilyen jellegű riffet de abból 25 iszonyat szarul szólt, pontatlan és hamis. Igazándiból a pultos csajnak feszített vele, de végig nyomta a fb-ot a telefonján, így ez nem jött be.
És én is így 8 év után jöttem rá, arra amit Eastman írt hogy való igaz. Pár akkor skála, esetleg alap rnr riffekkel is mocskos izgalmas lehet a gityó játék, valamint ha meghallod a dalt "ja bázze ez az" azt már játszod is.
Megértem az álláspontodat de rájöttem h elszalasztott 8 év volt ez.

És számomra egy nagyon is motivációs videó: A guy practices guitar for 100 days (sweep picking)

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.