Gyakran kerékpározok. Alkalmi munkahelyeimre is mindig biciklivel megyek, keresztül a városon, általában nem a járdán, hanem az út szélén, a KRESZ-nek megfelelően. Persze érdemes itt a szabályosságot is egy kicsit lazábban venni, mert ha teszemazt az autósok pirosat kapnak és a gyalogosoknak szabad a pálya, akkor szépen felmegyek a járdára és átgurulok a zebrán. Nem hiszem, hogy ez olyan nagy szabálysértés lenne, hogy bárki is megkövezne emiatt.
Próbálok mindig a forgalom többi tagjára figyelemmel lenni. Van 'B' kategóriás jogosítványom, tehát tisztában vagyok a közlekedési szabályokkal is. De sajnos mások nem tolerálják a kerékpárosok jelenlétét.
Az autósok azért nem, mert kerülgetni kell őket, mert nem vonalzó mentén haladnak, hanem van egy kis ''kilengésük''. (Most ne vegyük figyelembe az illuminált állapotban közlekedőket.) Ami persze általában azért van, mert a kerékpáros sem akarja tönkretenni a bicaját a csatornafedeleken való rallyzással, valamint a nyomvályúk is nagyobb veszélyt jelentenek számukra, mint a négykerekűekre.
Az utakon tehát nem látják szivesen a magamfajta kerékpárosokat. De sajnos a járdán sem. Az emberek egyáltalán nem nézik jó szemmel, ha közvetlen mellettük gurul el valaki, vagy ha egy bicajos a tömegben lavírozik. Természetesen gyakran felmerül az a kérdés is, hogy mit keres egy kerékpáros teszemazt Székesfehérvár sétálóutcáiban. Nos, arra van dolga. :-)
Elmesélek egy történetet, ami remekül tükrözi azt a lehetetlen helyzetet, amely a legtöbb kerékpáros mindennapjait tengeti.
Délután kettőre kell beérnem a délutános műszak kezdetére. Tehát 13:15-kor el kell indulnom, hogy időben odaérjek a 4km-re lévő munkahelyre. Persze háromnegyed óra bővel elég kell hogy legyen erre a rövid távra, de mindig számolok a forgalommal is. (Bárcsak mindenki inkább korán indulna, mint hogy az legyen az indok a gyorshajtásra, hogy: ''Siettem mert késésben voltam.'') Szóval időben elindulok, s gyakran áldom is az eszem, hogy így teszek, mert a belvárosban kaotikus a forgalom.
Én is ücsörögtem már kilométeres dugóban, tehát tudom, hogy milyen dühítő is a rostokolás.
Azonban én a kerékpárral szépen lehúzódtam a szokásos kocsisor mellé és a padkától pár centire suhantam egyenesen előre. Próbáltam minél nagyobb távolságot tartani az autósoktól, hátha rámegyek valamire és a végén nekiesnék valamelyik márkásabb darabnak... Tempósan haladtam, annak ellenére, hogy emelkedőn mentem felfele. A kilométerórám 23km/h-t mutatott. Amint felpillantottam a sebességmérő műszerről, látom ám, hogy egy autós, látva, hogy milyen dinamikusan haladok, szépen rámhúzta a kormányt. Első és hátsó satufékkel is alig tudtam megállni a kocsi előtt.
Azon túl, hogy fél kiló gumit otthagytam az aszfalton, nem történt kár a bicajomban, s hála Istennek én sem sérültem meg. Nem üvöltöttem le az autó sofőrjét sem, hanem egy gyilkos pillantást küldtem neki és persze kecsesen felmutattam a jobb kezem középső ujját.
Megértem, ha valaki ideges, ha valakinek rossz napja van, sőt még azt is, ha ledudálnak, csak mert bosszantja őket, hogy én (szabálytalanul ugyan, mert jobbról nem szabad előzni) szabadon haladok előre, még nem ok, hogy a testi épségemet kockáztassák! Le merem fogadni, hogy neki állt volna feljebb, ha netán nem tudok megállni és összekarcolom a kocsiját.
Eme írásom célja egyáltalán nem a vitaindítás, hanem csak az, hogy legyünk egy kicsit toleránsabbak a közlekedésben a másikkal szemben. Semmilyen konferencia vagy megbeszélés nem ér annyit, hogy mások egészségét tegyük kockára miatta.
Gyorskeresés
Zero tolerance?
Gyakran kerékpározok. Alkalmi munkahelyeimre is mindig biciklivel megyek, keresztül a...
[ ÚJ TESZT ]
Percről percre
-
Félmagas Galax RTX 4060 VGA
A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
-
Analóg Razer klaviatúrák
A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
Új, QLC-s Team Group MP44Q SSD
A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
Duotts F26 teszt
1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
Az AI mindent elfogyaszt
Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
USA dollármilliárdok, chipekre
Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
Acer Nitro V 15: amikor az jó ár-érték arány a cél
A Nitro sorozatban több, vásárlásra ajánlott notebookot is láttunk már, most az egyik legújabb modellt próbáltuk ki.
-
Előz az Intel
Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
Google, leváltott sütik
A Google-nek megvan a terve, hogyan cseréli le a sütiket, de a brit adatvédelmi hatóság szerint többet kell tennie a cégnek a fogyasztók magánszférájának védelme érdekében.
-
Pénztármentes hajrá
A saját boltjaiban már nem erre a technológiára építene az Amazon, de külsős üzletekben egyre több helyen alkalmazzák a pénztármentes megoldását. Azt mondják, tévhit, hogy indiai emberek figyelik a vásárlókat a rendszer helyett.