2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Unreal Engine 4 fejlesztői napló I. rész

Játékfejlesztéshez használt gyári standard programok bemutatása, a projekt alapkoncepiójának és mechanikájának ismertetése.

[ ÚJ TESZT ]

Forrásaim a projekthez

Források

Szintén fontos dolog: források. Miből épül fel a játék? Honnan szerezzük be a modelljeinket, a hangjainkat, a textúrákat, az anyagokat, bármit. Ezt embere válogatja, vannak fizetős és ingyenes oldalak, ahonnan lehet anyagokat szerezni. Fontos megjegyezni a licenszeket, vagy más néven a Copyrightokat. Minden anyagnál általában meg van jelölve, hogy szabadon felhasználható-e, és hogy milyen projektekben (otthoni, üzleti) lehet használni, illetve hogy meg kell-e jelölni a modell stb. készítőjét. Ezeket érdemes fejben tartani, külön irkálni magunknak, hogy elkerüljük a kellemetlen jogi problémákat.

Evermotion: Link az oldalhoz

Archviz modellek tárhelye, rengeteg magas minőségű modell elsősorban Archviz felhasználásra, de módosításokkal az én projektembe tökéletesen fognak illeszkedni.
Az archviz jelentése az építészeti vizualizáció. Sok engine alkalmas realtime, azaz bejárható archvizre, pl az Unreal Engine 4. De 3DS-ben, Blenderben is lehet belső tereket, terveket mutogatni, pl VRayben mutogatásra, de azonban ezek nem alkalmasak bejárhatóságra, mint az Unreal esetében.

Ezek a modellek nagyon magas polyszámmal rendelkeznek, rendkívül részletgazdagok és általában jellemző rájuk, hogy hibátlanok és kifogástalanok, szemben az ingyenes darabokkal.
Ezek a modellek VRay anyagokkal érkeznek, 3DS-ben tudok velük dolgozni, de konvertálni kell őket az engine számára, pár kattintás, a textúrázásuk amúgy is az enginen belül fog történni, vagy más programban (Bitmap2Material, Substance Painter vagy Designer).

További ingyenes 3D modell források: TurboSquid, tf3dm, cgtrader

Substance Share: Link az oldalhoz

Túlnyomórészt ingyenes előre konfigurált anyagok, amiket felhasználhatunk egy az egyben, vagy tovább módosíthatjuk őket. Általában nagyon profik, a legtöbb kifogástalan. B2M programmal megnyithatjuk, mókolhatunk vele, vagy egy az egyben megnyithatjuk Unrealben is és a Substance plugin segítségével real-time tweakelhetjük kedvünkre.

Hangok:

Hangok terén egyszerűbb a téma, de itt is oda kell figyelni a licenszelésekre!
A jelenlegi hangtáramat még rendszerezni kell, de általában nagyon magas minőségű hangok, szabad licensszel. A hangokat később fogom beépíteni a projektbe, ha majd ott tartok, mindenképpen meg fogom osztani ezeket a forrásokat is, de ez egyelőre még bővítés alatt van.
Általánosságban ilyesmi hangokkal kell számolni mindenképpen:

- Karakter által kiadott hangok: lépés, lélegzés
- Környezeti alaphangok, alapzajok, ütemek, szél,
- Egyszeri töréshangok, zajok,
- Zene

Technikai téren általában 320kbs .mp3 fájlokról beszélünk majd, illetve néhány tömörítetlen formátumról.
A zenék vágása, dinamikussá tétele Sony Vegasban ill. Logic X Pro-ban fog történni, de ez nem egyedüli munka lesz. A hangokért és azok minőségéért pedig a továbbiakban maga a motor fog felelni.

Természetesen itt is várom a segítőkész embereket, nyugodtan be lehet szállni a projekt ezen részébe is.

Kis bónusz, hogy a lépéshangokat és néhány környezeti zajt szeretném saját magam felvenni, nagyon sokat tud dobni egy projekten, ha valaki saját hangokat használ fel. Biztos egyedi lesz, és ez manapság nagyon fontos ismérve lehet egy játéknak. Minél több a saját anyag, annál jobb, ez az egyedi projekt első szabálya.

Unreal Engine 4 Marketplace és Unity Asset Store: UE4 Market és Unity Asset Store

Ingyenes projektekből, ingyenes assetekből lehet csemegézni, és anyagokat másolni a mi projektünkbe. Illetve a Unity Marketplacen vásárolt / letöltött asseteket át lehet konvertálni használható fájlokká. (unitypackage converter)

Illetve ebben a témában szintén fontos maga a forrás tudása.

Oktatóanyagok:

Három + 2 legfőbb forrásom ebben a körben:

Digital Tutors KATT
YouTube
Unreal Engine fórum KATT
+ amit még neten találni, Evermotion is ad írásbeli tanácsokat pl. lakberendezésre, ami szintén nem mindegy
+ minden szoftvernek van általában Wiki oldala, így az Autodesknek is (3DS Max) stb.

Digitaltutorson van 2 hét ingyenes próbaidőszak, utána fizetős, de minőségi netes oktatásban lehet részünk, mindenféle szoftverrel kapcsolatosan, tehát VFXtől játékfejlesztésig bármi.
YouTubeot nem kell magyaráznom, szintén van pár színvonalas ember aki szabadidőből foglalkozik ezzel, és ingyenesen megosztja a tudását, igaz korántsem olyan részletes és profi, mint a DigitalTutors mondjuk.

A fórum maga közvetlen, oda problémát egy az egyben lehet posztolni, általában pár órán belül érkezik konkrét kifejtett válasz. Ezt sem kell tovább fejtegetnem, ha elakadunk valahol, és nem találunk tutorialt, vagy már meglévő megoldásokat, akkor érdemes ide posztolni, természetesen ne legyen titok, hogy angolul, ha választ is akarunk valaha kapni. :)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.