2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Unreal Engine 4 Fejlesztői napló III. rész

Moduláris pálya, animációk, alap funkciók bemutatása, + Blueprintek, hangok, modellezés, UV-k és a világítás.

[ ÚJ TESZT ]

Animációk és Matinee

 
Jöjjön a két kedvencem. :)
Nagyon szeretek animálni, igaz csak nagyon alap dolgokat tudok jelenleg, de azok tökéletesen működnek.
 
Sajnos a fix pivot miatt csak Matinee-ben animálni NEM lehetséges, ezért minden egyes akár egy picivel komplexebb animációt 3DS Maxban készítek. A mozgó falak csak Matineeben fognak készülni, mivel azok egyetlen mozgásból fognak állni, az egyszerűség kedvéért oda bőven elég a Matinee.
 
De például itt van nekünk egy csodás ajtó animáció. Amin van:
 
- Kilincs lenyomás
- Nyelv behúzás
- Ajtó kinyitása
 
És ennek az ellentettje, a becsukás animációja más, mint a kinyitásé.
 
Nem lineáris a nyitás sem, van benne gyorsulás lassulás. Plusz lesz zárt ajtó animáció is.
 

 
Ezeket az animációkat importálom a motorba, ott pedig összelegózom őket Matinee-ben és Blueprintekben.
 
Egy ajtót csak akkor lehet kinyitni, ha:
 
- A player egy bizonyos hatósugárban áll
- Megnyomja az (E) billentyűt
 
Illetve lesznek variációk is, becsapódó ajtó, egyszer kinyitható ajtó, kinyitódó ajtó stb.
 
Bármilyen animációt, és bármilyen kritériumot létre lehet hozni 3DS és Matinee segítségével.
 
Kis technikai infó, hogy 30 fps animációk, a collision rajtuk pedig általában egy szimpla személyre szabott téglatest.
Minden részlete az ajtónak (kilincs, nyelv) egy scene-ben van animálva, a nagy statikus részek groupolva vannak, ha pedig mozgó részt kell egy másik mozgó részhez illesztenem, akkor linkelve vannak. Ez azért fontos, mert ha groupolnám, importálási hiba lenne Unrealben.
Maga az animáció pedig autokeyes megoldás.
 
Fontos megemlítenem, hogy exportálásnál bakelni kell az animációt, UE-ben pedig set time rangelni kell importálásnál, hogy helyesen játssza le az egészet, és ne vesszenek el bizonyos animáció keyek.
 
Először Skeletal Meshként importálom, majd Meshként, hogy le tudjam másolni róla a collisiont.
 
Jelenlegi megoldandó problémák:
 
- Ha a player felé nyitódik az ajtó, akkor az ajtó átmegy rajta, és akár be is ragadhat. Megszakad az animáció és ugrik egyet (kihagy pár képkockát)
 
Ezt valószínűleg egy átmeneti animált collisionnel fogom megoldani, amíg nyitódik az ajtó, addig nem lehet a nyíló ajtó hatósugarába állni, ami egy kb. 95-100 fokos körcikk.
 
Valamiért nem tolja el a playert a collision, hanem átmegy rajta, ez a probléma gyökere. Valahogy megoldom a későbbiekben valami kreatív úton módon.
 
Illetve a másik nagy feature, nagy kedvencem, a bakelt szimulációk.
Rombolás animációktól kezdve fluid szimulációkig.
 
Tervekben van több fal, és folyosó rész rombolása, szobák, folyosók vízzel való elárasztása.
 
Ebben majd a RealFlow, HoudiniFX és RayFire lesz a segítségemre, de ezekről majd egy későbbi cikkben fogok csak írni.
 

 
 
 
 
 

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.