2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

T-COM és ami mögötte van...

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Jó napot kívánunk! Ez itt az ügyfélszolgálat, és a munkatársunk jelentkezéséig szíves türelmét kérjük...

[ ÚJ TESZT ]

Jó napot kívánunk! Ez itt az ügyfélszolgálat, és a munkatársunk jelentkezéséig szíves türelmét kérjük...

Bevezető

Hát így kezdődött az én történetem is, és már mindenki tudja, hogy még is mi folytatódik a mondat után! Eltaláltad, legalább 20-30 perc várakozás, hogy valaki felvegye a telefont, és értelmes információt közöljön szánalmas szolgáltatásaidról...

Na de kezdjük az elején. Előre bocsátom, aki nem szereti a bürokráciát, az ne is olvassa tovább, mert kemény bürokrata történet az egész! :D

Szóval 2009 Decemberében eldöntöttük idehaza, hogy meguntuk jelenlegi KábelTV (Tarr Kft), Internet (ExterNET), és telefon (T-COM) szolgáltatásunk mibenlétét, mivel ez a három így külön külön szolgáltatóktól igen csak borsos havidíjra jön ki, bruttó 15 ezer forintba.

No de kérem, reklámoznak többféle jóféle 3 az egyben szolgáltatást. Ezt úgy kell elképzelni mint azt az instant kávét, jó-jó de mégis szar, de legalább olcsó!

Végignéztük az összes lehetőséget, és a T-COM ajánlata tűnt a legmegfelelőbb és legolcsóbb szolgáltatásnak. TV, Internet, Telefon csupán 9000 forintért. NANÁ! A hülyének is megéri! Alap telefon, 5Mbit internet, és 53 csatornás DIGITÁLIS TV 3 darab televízijakészülékre. Tökéletes!

Előkészületek

Nos, kiválasztottuk, megrendeljük. Egy a bökkenő, 2010 Január 8-ig az internet-előfizetésemre még él a hűségidő. Felhívtam a T-NYOMot, és mondtam, hogy ez van, mit lehetne csinálni. Mondták, nem kell félni, berögzítik a váltás 2010 Január 9-re, így észre sem fogom venni hogy átváltották, csupán MAX 2-3 óra kiesést fogok tapasztalni. A TV-t is pár napon belül bekötik, a telefont pedig AZONNAL aktiválják! Mondom, ez igen! Ilyen is ritkán létezik, hogy ennyire gyorsan, precízen elvégeznek egy szolgáltatóváltást. Remek!

Nos, köztudott, hogy 2010 Január 8 az PÉNTEKre esik, 9 pedig értelemszerűen SZOMBATRA. Én semmire sem gyanakodtam, gondoltam ha nem csinálják meg 9-én, majd 11-én (HÉTFŐ) akltiválják. Nem gond, tudok várni, a jelenlegi ki van fizetve, rosszul nem járok.

Ismét egy bökkenőbe futottunk.. Szombat délelőtt elvégeztem a ház körüli munkálataimat, és 11 óra magasságában a jól megérdemelt ebéd előtti E-Mail hadjáratra indultam... volna... mert NINCS NET!!! Gondoltam magamban, hogy ismét gyorsak, és amit beígértek teljesítik, és majd pár óra múlva lesz internet!...

Első nap (Szombat)

Lett volna internet, jobban szólva... késő délután sincs... mondom betelegrafálok hogy mégis mi a helyzet mert ez nekem fura... Elkezdődött a félórás telefonkagyló tartás, az ingyen zene, majd felvették. Közöltem hogy szünetmentes szolgáltatóváltás lett kezdeményezve a T-COM felé, és ma (SZOMBAT) reggel óta nincs internetszolgáltatásom. Ők utánanéztek, és közölték velem: Jelenleg a régi internetszolgáltatás ÉL a vonalamon, a hibával az ExterNET szolgáltatóhoz forduljak...

Rendben van, felhívtam őket. Ott csodák csodájára azonnal felvették a telefont, és segítőkészek voltak. Elmondtam a problémám, utánanéztek. Közölték, és most idézem:

"Reggel 7:19 perckor, a Magyar Telekom szerződéssel foglalkozó szakemberei átkérték a szolgáltatást szünetmentes szolgáltatóváltás céljából, amit jóváhagytunk, így a tőlünk megrendelt szolgáltatást ezzel a hatállyal lezártuk, és kikapcsoltuk"

Mondom ez fa**a, és erről a T-Nyomosok meg nem tudnak??? Újra egy telefon a T-COM részére. Ők akkor is állítgatják, hogy még él a szolgáltatás. És amikor elgurult a gyógyszerem közöltem velük, hogy NEM ÉL. FELEJTSÉK EL! De természetesen az ő rendszerüknek ezt hiába mondom. Újra felvették a kérelmet, és sürgősségi ügyintézéssel továbbították.

Második nap (Vasárnap)

Vasárnap ismét egész nap internet nélkül telt el, ehhez kommentált nem fűzök, egyszer telefonáltam érdeklődés céljából, de nem tudtak semmit mondani, mert VASÁRNAP nincs olyan munkatárs, aki ezzel foglalkozna... sebaj...

Harmadik nap (Hétfő)

Hétfőn bekötötték a SAT-TV-t a T-COM szakemberei, akik annyira "SZAK" emberek voltak hogy felét én magyaráztam el hogy kéne bekötni, és hogy kéne a vezetéket elvezetni...

Internet Hétfő délután sincs még... mondom most már tényleg betelt a pohár. Megígérnek egy szünetmentes váltást, MAX 2 óra kieséssel, erre lesz belőle 3 nap???

Felhívtam őket, és már nem voltam könyörületes. Megmondtam a hölgynek, hogy engem már nem érdekel hogy ki rontotta el, ha 1 órán belül nem lesz internetem, az Országos Hírközlési Hatósághoz fogok fordulni az ügyvédemmel, és nekem olyan kötbért fog valaki fizetni ezért, hogy belelódulnak! (Teszem hozzá a fogadtatás még mindig 30 perces várakozás, és hogy még a régi netem él volt XD Nevetséges!!!)

Eltelt az 1 óra, és SMS-t kapok, melyben a T-Com rendszere megköszöni hogy őket választottam, ADSL szolgáltatásom aktív, a felhasználói nevet/jelszót is megkapom SMS-ben! Meg is kaptam pár percre rá. Modemet újraszinkronizáltam a központtal, és megpróbáltam csatlakozni...

Így van! Nem sikerült! Még a TESZT szervert sem érem el!!! mondom ilyen nincs... Ismét felhívom őket, hogy sajnos még így sem jó. Ellenőrzik, mondják, hogy igen! Él a szolgáltatásom, TUDNAK hibát rögzíteni! Ez igen! VÉGRE tudnak hibát rögzíteni, és VÉGRE fog valaki foglalkozni VELEM!

Erre közlik: "Az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) alapján a hiba kivizsgálása 72 órán belül megtörténik... szomorú... mint ha egy 3 éves gyerektől vennéd el a nyalókát... belül ordítottam, szemem könnyezett... tényleg kikészültem lelkileg... bár akkor már ez sem érdekelt...

Mivel bürokrácia van, nem tehettem mást, megköszöntem segítőkészségüket, letettem a telefont, befeküdtem az ágyba, és vártam... teltek a percek, órák...

Negyedik nap (Kedd)

Kedden mentem dolgozni, délelőtt semmi hír otthonról, csak délután érkezik a hívás, hogy kijött a T-COM szerelő, és újrakötött minden vezetéket a DSLAM (központ), az utcán, és bejött a házba megnézni a vezetékeket, de azt nem bántotta mert szépen van megcsinálva. (Persze hogy szépen, én építettem ki, minden rendezett, diszkrét és jól átlátható, négy gép megy róla, szóval szupernek kell lennie!!!)

És hozta a laptopját, és sikerült felcsatlakozni a hálózatra! Mondom ezt is megéltük! Kijavították a hibát, vagy a DSLAM-ban, vagy az utcán volt a hiba. Nem is csodálkozok ezen, hisz múltkor is elmentem az utcai főelosztó mellett, és sercegést hallottam, az erősítő 400V-ja valahogy kijutott a testre (Test=Üzemszerűen feszültség alatt nem álló, DE meghibásodás esetén feszültség alá kerülő fémből készült burkolat (Villanyszerelő vok ^^))

Szóval hazamentem, a routert is beállítottam, ment a net fa**án...

...DE! Még a régi, 2Mbit sebességgel. Végül is... ha már a szerencsétlen szerelőt kiküldték a DSLAM-ba, hogy kösse újra a tyúkbeleket, nem tudtak volna szólni neki hogy "na te marha dugd át az 5 megás kiszolgálóba mert ha nem teszed holnap jöhetsz újra megcsinálni azt amit ma megcsinálsz" Hát igen. Ez az ötödik nap, és igaz hogy megy a net, vagyis dehogy megy hisz élettelen, de azért működik, még mindig nem azt kaptam amit kértem. De ekkor már annyira le****tam, örültem hogy működik, és hogy VÉGRE tudok dolgozni az interneten...

Ötödik-Hatodik nap (Szerda-Csütörtök)

Csütörtökön bekapcsolták az új sebességet, egész jó lett, stabil a vonal, 640kb/s sebességgel töltök, vonali sebesség 6500Kbit/s, így annak a 80% bőven eljut hozzám, szóval örültem mint majom a farkának!

Összegzés

TV-is szép, digitális adása nem szemcsés, 53 adóból 51 magyar, és olcsó. Telefon is olcsóbb lett, tarifája is olcsóbb lett, internet is olcsóbb lett, és gyorsabb.

Összességében nagyon elégedett vagyok a szolgáltatással, de az ügyintézés BORZALMAS, csapnivaló! Sajnos ha homokszem kerül a gépezetbe, nem tudnak semmit csinálni, megfagynak mint a Windows! De ha egyszer elindul a szolgáltatás, szerintem megéri használni, és olcsósága még tovább vonzza az embereket!

Végszó

Szóval annak ellenére, hogy ezt leírtam, elégedett vagyok, és csak ajánlani tudom! Természetesen nem jelenti azt hogy ez az eset mindenkivel előfordul, de a pakliban benne van, és aki nem kockáztat, az nem is nyer!

Előzmények

  • Back To The Acer...

    Avagy utazzunk vissza az időben, és nézzük meg az Acer egykori remekművét...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.