2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

Postai kaland - itt tartunk!

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Történt,hogy vettem van egy K850i-m. Volt még 40.000 ft-om,gondoltam elcserélem a kettőt egy N95 8GB-ra.

[ ÚJ TESZT ]

Történt,hogy vettem van egy K850i-m. Volt még 40.000 ft-om,gondoltam elcserélem a kettőt egy N95 8GB-ra. Itt kezdődöttek a gondok.

Minden rendben ment,amíg nem mentem a postára. A postás kisasszony(aki egyébként kedves,de tényleg!),mivel hogy szerinte én még nem adtam fel csomagot,majd segít. Beleegyeztem,csak nem ver át...Naív voltam. Sima Könyvelt levélként(!)+ajánlottként és elsőbbségivel adta fel. Biztosítás még csak eszébe se jutott!!!Igen,tudom hogy hülye vagyok,mert nem kértem rá,utána eszembe is jutott otthon,de olyan izgatott voltam,hogy lesz egy N95-m. A 40k-t a doboz aljára raktam.

Ezután vártam egy napot. Két napot. Három napot. A negyedik nap után az eladó mondta,hogy hát kéne a posta azonosító szám. Megadtam. Utána hívott:”nincs a rendszerbe”. Mondom az lehetetlen,ez a pontos szám.”hát de hogy nincs a rendszerbe,higgyem el”. Oks. Menjünk le a helyi postára. Ott azt mondták,hogy ilyen nincs. Mi van,ha már átvette?”Elképzelhető”. Bakker. Felhívtam még egyszer az eladót.”Ugye tudod,hogyha átversz,feljelenthetlek?”,erre már csak e-mailben válaszolt – a Vatera. Most ide másolnám a véleményét Psycho77-nek:
„Nem tudok írni se jót,sem rosszat,a vevő leütötte a mobiltelefont,előreküldte az általa cserélendő
telefont,ami a mai napig nem érkezett meg!1hét után kaptam egy e-mail-t tőle,hogy a postán lenyúlták a csomagot!nem tudom,hogy ebből mi igaz és mi nem!a lényeg,hogy 1 hétig vártam,tovább nemtudok,sajnálom!”
Szóval most itt tartok. Se pénz,se mobiltelefon,lehet apámék kisegítenek,de ez nem biztos. Most egy régi N-Gage-m van,mint régen. Remélem,aki használni akarja a K850i-m,azt megrázza az áram.

Tékozló Homárra is felmentem. Ott a komentek közt találtam egy úgynevezett „Vállalkozók Szövetsége” nevű weboldalt. Most ide másolom a komplett anyagot.

A Vállalkozók Szövetsége egyik célja az, hogy az állami szervek és intézmények vállalkozó- és fogyasztóbarát politikát folytassanak. Ezért a Magyar Posta Zrt. tevékenységét és üzletpolitikáját kívánjuk ezen elvek alapján megvizsgálni.

A Vállalkozók Szövetsége egyik célja az, hogy az állami szervek és intézmények vállalkozó- és fogyasztóbarát politikát folytassanak. Ezért a Magyar Posta Zrt. tevékenységét és üzletpolitikáját kívánjuk ezen elvek alapján megvizsgálni.

A Magyar Posta Zrt. a postai szolgáltatások területén részben vagy egészben - még jelenleg is monopolhelyzetben van, vagy uralja az adott szolgáltatási szegmenst. Épp ezért fontos, hogy a Posta vállalkozó- és fogyasztóbarát üzletpolitikát és magatartást tanúsítson tevékenysége során. A VSZ nem ért egyet és tiltakozik a Magyar Posta Zrt. alábbi üzletpolitikája ellen.

A gazdaságnövekedési programmal kifejezetten ellentétes, hogy az amúgy is drága postai szolgáltatások tarifáit emelik: a szállítási költségek jelentősen csökkentek, a szakhatóságok pedig sajnálatosan asszisztálnak az inflációnövelő áremelkedéshez.

Nem támogatjuk, hogy a postai ingatlanok értékesítése után évente milliárdokért béreljenek székházat maguknak, hiszen az ilyen jellegű költségek is árfelhajtó hatásúak lehetnek.

Felháborítónak tartjuk, hogy a posta nem tartja be az MNB állásfoglalását a fel- és lekerekítés szabályaival kapcsolatban: csak a Posta vezetői által meghatározott bélyegeket értékesítik, nem azt és annyit, amit az ügyfél kér.

A postahivatalok nagy számában az ügyfelek számára nem biztosított a bizalmas ügyfélkezelés és -ügyintézés: pl.: nincsenek ügyfélbiztonsági sávok. Minden ügyfél láthatja egymás bizalmas, személyes adatait, információit.

A bankkártyás fizetés sem ügyfélbarát: bankkártyás fizetés esetén áthárítja a kártyahasználati díjakat az ügyfelekre a Posta, és megtévesztően használja a bankkártyát úgy, hogy drága készpénzes megoldásokat használ.

Nem vállalkozóbarát a postai üzletpolitika a tekintetben sem, hogy kizárólagosan előre, 3 havi díjat megfizetve lehet szolgáltatásokat igénybe venni (postafiókhasználat, átirányítás, alfiókdíjak stb.). Tehát a monopolhelyzetet tekintve: él a gazdasági erőfölényével a szolgáltató, hiszen a Magyar Posta Zrt. ezirányú blankettaszerződéseit a szerződő fél nem módosíthatja. Mindez ráadásul a nehéz gazdasági helyzetben még egy teher a vállalkozóknak!

Egyre több külföldi vállalkozás és szervezet érzékeli negatívan a Magyar Posta Zrt. munkájában felmerülő zavarokat, pl. a kézbesítések területén: az interneten tömegével olvashatóak azok a panaszok, amelyek a külföldi internetáruházak elutasított ügyfeleitől származ-nak: egyre több webáruház nem szolgál ki magyarországi ügyfelet a Magyar Posta Zrt-re hivatkozva.

A jogbiztonságot pedig jelentősen veszélyezteti a Magyar Posta Zrt. tevékenysége a hivatalos levelek kézbesítése kapcsán: számtalanszor tapasztalhatja az ügyfél Magyarországon, hogy a neki címzett levelet nem kapja meg, vagy az általa küldött levél nem megfelelő kezelés után - visszaérkezik a feladóhoz, ezzel nemcsak a címzettnek, de a feladónak is károkat okoznak. Mindez arra vezethető vissza, hogy a Magyar Posta Zrt. önhatalmúlag megszüntette a címnyomozás intézményét, noha e szolgáltatás a cégek esetében még adatvédelmi problémát sem vet fel, és a szolgáltatások árrésében is kezdetektől szerepel a címnyomozás eseti díja.
Teszi mindezt úgy a Magyar Posta Zrt., hogy közben - pl. a számlázás során - az Igazságügyi Minisztérium és KSH adatbázisát is használja a cégek és szervezetek azonosítására!

Minden ügyfél személyesen is tapasztalhatja, hogy van néhány európai szintű postahivatal, ahol a kulturált és ügyfélbarát ügyintézés személyes szinten megvalósulhat, amennyiben az ügyfél a fentieket nem panaszolja. Ellenben kistelepüléseken, nagyobb települések kisebb postahivatalaiban áldatlan állapotokkal is találkozhatnak: ideges ügyfelek akár 1 órán keresztül is várnak a kiszolgálásra vagy küldeményük átvételére. Mindez nemcsak az ünnepek előtt tapasztalható!
Tehát a szolgáltatások színvonala egyáltalán nem egységes, ellenben az árak annál inkább! Amennyiben az ügyfél panaszolja a hosszú sorban állást, a postai dolgozók az alacsony bérekre hivatkozva vonogatják vállukat.

Tiltakozunk a Magyar Posta Zrt. a faluromboló hatású üzletpolitikája ellen: több száz településen számolják fel a postahivatalokat, azon településeken, ahol bezárták a postahivatalokat mozgó postai kézbesítést kínálnak fel, így azoknak, akiknek van még munkahelyük a vidéki Magyarországon, a küldemények fogadása is nehézségekbe ütközik!

A VSZ szeretné elérni, hogy a különböző állami szervek, melyek ellenőrizhetik a Magyar Posta Zrt-t, ellátva feladataikat, megvizsgálnák e tevékenységi körökben tapasztalható mindennapi visszásságokat, minderre persze nem lenne szükség, ha a Magyar Posta Zrt. felelős vezetői szakmailag megfelelően, a fentiekkel figyelemmel végeznék a tevékenységüket.

Amennyiben tapasztalt hasonló jelenségeket, kérdése vagy kérése van, kérjük, forduljon hozzánk e-mailben (info@vallalkozokszovetsege.com).

Vállalkozók Szövetsége - www.vallalkozokszovetsege.com

Ez az utolsó reményem:de még sajnos nem telt le a 15 nap. Várom tippjeiteket,hogy mit kellene most tennem.

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.