2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Portal

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A Portal egy logikai FPS, melyet a Valve fejlesztett.

[ ÚJ TESZT ]

A Portal egy logikai FPS, melyet a Valve fejlesztett. Nos én nem igazán szeretem a logikai játékokat, még az alapvetően akciójátékokban lévő hosszabb rejtvényeket sem, mint például a Prince of Persia Sands Of Timeban a védelmi rendszer aktiválása. De ez a játék teljesen más. Remélem a cikk végére Neked is megtetszik!

A játék külön dobozosan nem jelent meg, csak az Orange Box-ban, vagy a Steam-ről tölthető le. A boltokba PC-re és Xbox360-ra 2007. okt. 10-én kerül, PlayStation3-ra 2007. nov. 23-án. A játék tulajdonképpen rejtvények, puzzlek sorozata, melyet egy bizonyos portalfegyverrel kell végrehajtani, amit az Aperture Science kutatóintézet fejlesztett ki, ahol a történet játszódik.

Történet

A játékban 2 szereplő van: Chell, a csaj, akit a játékos irányít, és GLaDOS egy szuperinteligens komputer, mely figyeli Chellt és a teszteket vezeti. A játékosnak végig kell navigálni a kamrákon, hogy tesztelje a portálfegyvert, és hogy az Aperture elég információt szerezhessen arról. A számítógép végül egy tortával ösztönzi Chellt, mivel azt ígéri neki, hogy ha sikeresen végigjut a kamrákon, jutalmul kapja azt. A tesztkamrák steril környezetéből időnként kiléphet a játékos, kidőlt falakon, elromlott berendezéseken keresztül. Ilyenkor egy lepukkant gyár kerül szemünk elé, falakon graffitikkel, melyet egy titokzatos jótevő hagyott. Bár mindegyik tesztkamra megfigyelő berendezéseket tartalmaz és megfigyelési ablakokat, embereket soha nem lát Chell a játék folyamán. A játék cselekményét folytathatnám, de mivel nem akarok túl sok poént lelőni, nem teszem, így talán több játékos próbálja ki. ;)

Játékmenet

Portalban azt tesztelik a játékosn, hogy különböző kamrákon végig tud-e jutni, a pályák pálya lényege, hogy átlépjél az exit felirat alatt. A portálfegyverrel kaput lehet létrehozni 2 tér között,de csak sík felületen és egyfajta falon. Egy klasszikus példa a portálfegyver használatára, hogy egy szakadékon kell átjutni: portált nyitok az innenfelőli oldalon, majd a szakadék másik oldalára is átlövök egyet, így az inneni kapun átsétálva a túloldali portálon jövök ki. Ez a videó rendkívül jól szemlélteti a portálfegyver működését.

A portál nagyon jó tulajdonsága az, hogy a rajta keresztül eső testek megtartják lendületüket, így például ha egy kockát beejtesz egy kapuba az ugyanazzal a sebességgel esik ki, ahogy bement. A másik érdekes dolog az, hogy amint átlépsz a portálon keresztül az egyik térből a másikba rögtön annak a térnek a gravitációs mezője hat rád. Ha a padlóra lősz egy portált a másikat pedig egy oldalfalra, akkor a padlóba beugorva a másik térben lefelé fogsz esni, nem pedig vízszintesen repülni.

A játékos -ellentétben azzal, hogy nincsen igazi fegyvere, s nincsenek valódi ellenfelek- meglehetősen sebezhető. Meghalhat attól, hogy egy automata robot lövi le, vagy egy kocka zuhan
a fejére, esetleg eltalálja egy energiagömb, vagy úgy, hogy mérgező folyadékba esik bele, stb. Érdekes viszont az, hogy ha nagy sebességel csapódik a játékos a földnek, kutya baja se lesz, így bármilyen magasról leugorhat.
A fő játékszálon kívül 3 játékmód van még:
- Challange map: egy adott pályát időre kell végig vinni.
- Advanced maps: A főrész során végigjátszott pályák nehezebb változatai.
- Custom maps: Modderek által létrehozott pályák.

A játék nem túl hosszú, 19 pályából áll, kb. 4 óra alatt végig lehet játszani.

Az Aperture Science-ről, kapcsolat a HL2 univerzummal

Az Aperture Science Inc. egy kitalált kutatóvállalat, ami szerepelt a Half-Life sorozatban, és a Portal ennek a tesztkamráiban játszódik. A vállalattal kapcsolatos információkat fedhetünk fel Portalon és egy honlapon keresztül,amit a Valve hozott létre a játékhoz. A játék a Half-Life világában játszódik, valószínűleg a combine megszállás alatt, vagy annak kezdetén.
SPOILER!
Az Episode 2-ben látható egy videó, mely az Aperture hajóját, a Borealist mutatja. A profok mesélik el, hogy azon a hajón egy titokzatos eszköz található (vajon mi :) ), de ne használjuk, inkább pusztítsuk el. Az EP3 egy része a Borealison fog játszódni.

Grafika

A játék megjelenítése a Source motoron alapul, de nem igényel olyan nagy erőforrást mint a Half-Life 2 vagy az Episode 1-2. Ez annak köszönhető, hogy kis, zárt helyeken játszódik és nincs másik mozgó NPC a játékban. Az én gépemen (P4@3100MHz, 1GB RAM, 7300GT) teljesen maximum grafikán futott, 1024*768 felbontással, totál akadozás mentesen.

Konklúzió

A Portal összeségében egy remek kis játék, épp olyan rövid, hogy szerintem nem sok embernek válhat unalmassá, a fejtörők érdekesek, de nem túl nehezek. Akinek nagyon tetszik a játék tovább folytathatja a másik 3 játékmódon keresztül.

Linkek

PH! Portal topik

Episode 2 Logout cikk
Team Fortress 2 Logout cikk
Végefőcím dal
Orange box
Aperture Science fikciós honlap

WonderCsabo

Azóta történt

Előzmények

  • Half-Life 2 - Episode Two

    Régóta várta már emberek hada a Half-Life történetének folytatását, amely a Steam rendszerén...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.