2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Modern Warfare 2 - mini teszt

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Próbáltam spoilermentesre írni amennyire csak lehetetett.

[ ÚJ TESZT ]

Modern Warfare 2

Erre a játékra a környezetemben szinte csak rosszat mondtak. Olvastam kritikákat amik jók voltak, hallottam megszállott codosok véleményét ami nem volt túl pozitív és a Modern Warfare 2 (továbbiakban MW2) igazság szerint csak azért került fel a gépemre amiért megnéztem a 2012 című filmet. Tudni akartam, hogy valóban olyan rossz-e mint mondják?

Lássuk miért jutottam el a telepítésig

Semmi jó játék nincs most épp amit felrakhatnék, ami meg érdekes volt a nemrég kijött nevek közül az már megjárta a gépemet. Legutóbbi FPS a gépemen az Operation Flashpoint folytatása volt, tehát a Dragon Rising.

Két féle FPS létezik nagyjából az én felfogásom szerint

A, Nagy tág terekkel, végtelenhez konvergáló mennyiségű lehetséges megoldással végigjátszható FPS-ek. Amikben gyakran jól amortizálható a környezet igen sok eleme. Kevés dolog van előre scriptelve. A feladatok megoldása gyakran a játékosra van bízva.

B, Kevésbé tág terekkel operáló, erősen scriptelt, lineáris játékmenetet kínáló néha arcade elemeket tartalmazó FPS.

A MW2 a B, kategóriába tartozik. Kiadója az Activision, fejlesztette az Infinity Ward. Nagyon sokat költöttek a játékra, és nehéz dolga van a játéknak, hisz az első résznek nagy sikere volt. Multiban a mai napig nagyon sokan játsszák.

Gépkonfigom

Ánusz P5K
E7300 tuningmentes
4 giga DDRII ram
Saphire 4870, 512 mb memóriával

Ezen a gépen egy maximumhoz közeli beállítás-szettel a MW2 szaggatás mentesen futott 1440*900-as felbontáson. A cikkbe beillesztett képek in-game képek, melyeket az említett configon készítettem. A MW2 az IW4.0 motort használja ami a fejlesztők saját motorja.

Első ránézésre

A játék rendkívül kellemes menüje valamint az elektronikus orgánumokban csontig rágott, sokak által túlzónak, sértőnek vélt pályával kapcsolatos kérdés:
Óhajtok-é játszani olyan pályán is ami erőszakos, megrázó, stb stb jeleneteket tartalmaz.

Természetesen.

Lássuk a medvét ha már ennyi sok pénzt kiadtunk érte! Nem azért vettük meg, hogy legyen olyan pálya amit nem játszunk végig.

Első ránézésre, kicsit zavarólag hatott számomra a:

-nagy, irdatlan mennyiségű lőszer amit derék bakánk cipelni tud.

-vicces, kifejezetten arcade-es a lőszert, fegyvert jelölő sáv a képernyő alján.

-az hogy képesek vagyunk támogató gépfegyvert felvenni elsődleges és másodlagos fegyvernek is, hát az több mint vicces. Pláne ha a két fegyverhez felvehető maximális lőszer-javadalmazást összeadjuk.

-helikoptereket rendszeresen le tudjuk szedni néhány lövéssel.

-elég szűkek a bejárható terek.

-ami a legzavaróbb és talán a leginkább élményrombolóan rám ható negatívum volt az a képernyő közepén villogó felirat volt, miszerint jó lenne tárat cserélnem, mert mindjárt elmajszolom a táramat. Nagyon zavaró. FPS-ben egy ilyennek véleményem szerint helye nincs! Akár A, akár B, kategóriába tartozik az FPS.

Ami már első ránézésre is nagyon tetszett:

-szép és részletes grafika.

-jól modellezett felszerelések és járművek.

-nagyon jó robbanás, hőhatás, lökéshullám, stb effektek.

-nagyon nagyon jó zene.

-rövid, pörgős, akció dús pályák.

-a pályákon a különböző feladatok pont az előtt jönnek, mikor megfordulna a fejünkben, hogy unjuk a kaszabolást. Ezt nagyon jól eltalálták a fejlesztők!

-nagy fegyver repertoár.

-jó hangok, jó stílus, életszerű párbeszédek. A pályákon gyakran behallatszik más egységek rádióforgalmazása, a jó hangulat megteremtésében ez az elem is segít.

-nagyon szép és jól megcsinált átvezetők a pályák között. Ha példa képen a Dragon Risinghoz hasonlítjuk, látszik, hogy sokkal több idő, energia van beleölve az átvezetőkbe a MW2-ben. Ezek segítenek a játék hangulatának formálásában. Ezeket eszembe sem jutott átléptetni, pedig szokásom néha.

Kicsit mélyebben

Több helyszínen történnek az események. Röviden a játék storyja, hogy ne legyek nagyon spoileres.
Adva vannak oroszok akik elintézik, hogy a Medvének legyen Casus Bellije az USA-val szemben. Ezen „ok” miatt a világ ölbe tett kézzel nézi, ahogy a Medve széttépi áldozatát. Az események ebből az alaphelyzetből bontakoznak ki Tom Clancy könyveket meghazudtolóan fondorlatosan, lendületesen, fordulatokkal és intrikával teletűzdelve. Magával ragad a hangulat és a történet. Ez már nem is FPS! Annyira jó a történet és annyira bevonja az érdekes storyba a játékost a MW2, hogy én inkább First Person Action Movie-nak nevezném FPAM, vagy First Person Action-Movie Shooternek FPAMS!
Nem éreztem, hogy egy FPS-t játszom. Nem is vettem egy idő után észre, hogy mennyire lineáris a játék. Két órányi akció után már a fél-ezres lőszer-javadalmazás sem zavart./P]

A zene és a párbeszédek pedig csodálatosak. Annyira át lehet élni az eseményeket ezeknek hála, hogy sokkal többet ad a játék mint egy átlagos FPS!

Beakadni mindössze egyszer tudtam a tereptárgyakba, ami manapság dicséretes, bár nem a szándékos beakadás kereséssel töltöttem ki a játékidőt, ami nem sok, de nem is kevés. Ennél jobban nyújtani a storyt már negatívan hatott volna megérzésem szerint a játékélményre.

Vannak jelenetek amikor csak ülünk mint a moziban, mert egy gombnyomással (E-vagy F többnyire) a hős mindent megcsinál magától. Normális esetben az ilyesmit elítélem FPS-ekben. Nagyon arcade-es elem az ilyesmi, ám itt annyira jól sikerültek ezek, annyira szépen van megcsinálva, és olyan jól passzol az eseményekhez, hogy kifejezetten tetszettek ezek a jelenetek.

Amikor már azt hittem, hogy a játék közeledik a végkifejlet felé, jött egy fordulat. Aztán még egy, majd még egy. Mégsem mondtam magamban mormogva, hogy na most már azért uncsi a sok fordulat, meg, hogy mindenki átver mindenkit.

A zenét megint meg kell említenem, tökéletesen aláfesti a játékot. Nem csak társa az eseményeknek. Ez már aláfestés.

A játék végkifejlete pedig csodaszép és természetesen magában hordozza a következő rész lehetőségét.

Konklúzió

Ha valaki ad neki esélyt és nem retten meg a kezdetben arcade-esnek látszó MW2-től, akkor hatalmas élményben lesz része. Nagyon jó játék, kifejezetten ajánlani tudom!
Tiszta játékideje hasra ütéses méréssel 10 óra körül lehet. Vannak akik 3-4 óra alatt letudják. Én gyönyörködtem és élvezkedtem. Nekem 15-20 óra volt.
Tehát a baráti körömben kialakult negatív vélemény a játékról meg vagyon cáfolva!
Nem tudták lenyelni az arcade-elemeket az elején, és emiatt nem is tapasztalták meg a játék pozitívumait.

Érdekességek
A játékból kiadnak majd egy mini képregény sorozatot aminek címe: Modern Warfare 2: Ghost Upon.
Az első 24 órában 4,7 m. darabot adtak el, amivel 310 m. $ bevételre tettek szert - ezzel letaszítva a virtuális trón első fokáról a GTAIV-et. Az első 5 napban a bevétel 550m. $ volt.
Létezik több speciális kiadása is a játéknak, talán a legérdekesebb és legeredetibb verzió a Prestige. A doboz tartalmaz egy tökéletesen funkcionáló Infinity Ward logóval ellátott éjellátót!

A szinkronhangokat adók között ott van 50 cent neve is.
A játék végén a COD 6 projekten (fejlesztés során ez volt a neve) dolgozók projekt ideje alatt született gyerekeinek névsorát is megtaláljuk. Meglepően sok babával. Volt anyuka aki a fejlesztés alatt több gyerekkel is meglepte a boldog apát.
A zene nem véletlenül ilyen jó. Az Academy Award nyertes Hans Zimmer komponálta.

Végezetül következzen néhány kép.
Nem kell megijedni a grafika nem ilyen kockás, csak át vannak méretezve a képek.

Menü

Fedezék mögött

Whiskey Hotel

Pihenő

A valóság, csak, hogy legyen összehasonlítási alapunk

Késelés fejjel lefelé lógva egy kötélen

hejesírásó

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.