Modern Warfare 2
Erre a játékra a környezetemben szinte csak rosszat mondtak. Olvastam kritikákat amik jók voltak, hallottam megszállott codosok véleményét ami nem volt túl pozitív és a Modern Warfare 2 (továbbiakban MW2) igazság szerint csak azért került fel a gépemre amiért megnéztem a 2012 című filmet. Tudni akartam, hogy valóban olyan rossz-e mint mondják?
Lássuk miért jutottam el a telepítésig
Semmi jó játék nincs most épp amit felrakhatnék, ami meg érdekes volt a nemrég kijött nevek közül az már megjárta a gépemet. Legutóbbi FPS a gépemen az Operation Flashpoint folytatása volt, tehát a Dragon Rising.
Két féle FPS létezik nagyjából az én felfogásom szerint
A, Nagy tág terekkel, végtelenhez konvergáló mennyiségű lehetséges megoldással végigjátszható FPS-ek. Amikben gyakran jól amortizálható a környezet igen sok eleme. Kevés dolog van előre scriptelve. A feladatok megoldása gyakran a játékosra van bízva.
B, Kevésbé tág terekkel operáló, erősen scriptelt, lineáris játékmenetet kínáló néha arcade elemeket tartalmazó FPS.
A MW2 a B, kategóriába tartozik. Kiadója az Activision, fejlesztette az Infinity Ward. Nagyon sokat költöttek a játékra, és nehéz dolga van a játéknak, hisz az első résznek nagy sikere volt. Multiban a mai napig nagyon sokan játsszák.
Gépkonfigom
Ánusz P5K
E7300 tuningmentes
4 giga DDRII ram
Saphire 4870, 512 mb memóriával
Ezen a gépen egy maximumhoz közeli beállítás-szettel a MW2 szaggatás mentesen futott 1440*900-as felbontáson. A cikkbe beillesztett képek in-game képek, melyeket az említett configon készítettem. A MW2 az IW4.0 motort használja ami a fejlesztők saját motorja.
Első ránézésre
A játék rendkívül kellemes menüje valamint az elektronikus orgánumokban csontig rágott, sokak által túlzónak, sértőnek vélt pályával kapcsolatos kérdés:
Óhajtok-é játszani olyan pályán is ami erőszakos, megrázó, stb stb jeleneteket tartalmaz.
Természetesen.
Lássuk a medvét ha már ennyi sok pénzt kiadtunk érte! Nem azért vettük meg, hogy legyen olyan pálya amit nem játszunk végig.
Első ránézésre, kicsit zavarólag hatott számomra a:
-nagy, irdatlan mennyiségű lőszer amit derék bakánk cipelni tud.
-vicces, kifejezetten arcade-es a lőszert, fegyvert jelölő sáv a képernyő alján.
-az hogy képesek vagyunk támogató gépfegyvert felvenni elsődleges és másodlagos fegyvernek is, hát az több mint vicces. Pláne ha a két fegyverhez felvehető maximális lőszer-javadalmazást összeadjuk.
-helikoptereket rendszeresen le tudjuk szedni néhány lövéssel.
-elég szűkek a bejárható terek.
-ami a legzavaróbb és talán a leginkább élményrombolóan rám ható negatívum volt az a képernyő közepén villogó felirat volt, miszerint jó lenne tárat cserélnem, mert mindjárt elmajszolom a táramat. Nagyon zavaró. FPS-ben egy ilyennek véleményem szerint helye nincs! Akár A, akár B, kategóriába tartozik az FPS.
Ami már első ránézésre is nagyon tetszett:
-szép és részletes grafika.
-jól modellezett felszerelések és járművek.
-nagyon jó robbanás, hőhatás, lökéshullám, stb effektek.
-nagyon nagyon jó zene.
-rövid, pörgős, akció dús pályák.
-a pályákon a különböző feladatok pont az előtt jönnek, mikor megfordulna a fejünkben, hogy unjuk a kaszabolást. Ezt nagyon jól eltalálták a fejlesztők!
-nagy fegyver repertoár.
-jó hangok, jó stílus, életszerű párbeszédek. A pályákon gyakran behallatszik más egységek rádióforgalmazása, a jó hangulat megteremtésében ez az elem is segít.
-nagyon szép és jól megcsinált átvezetők a pályák között. Ha példa képen a Dragon Risinghoz hasonlítjuk, látszik, hogy sokkal több idő, energia van beleölve az átvezetőkbe a MW2-ben. Ezek segítenek a játék hangulatának formálásában. Ezeket eszembe sem jutott átléptetni, pedig szokásom néha.
Kicsit mélyebben
Több helyszínen történnek az események. Röviden a játék storyja, hogy ne legyek nagyon spoileres.
Adva vannak oroszok akik elintézik, hogy a Medvének legyen Casus Bellije az USA-val szemben. Ezen „ok” miatt a világ ölbe tett kézzel nézi, ahogy a Medve széttépi áldozatát. Az események ebből az alaphelyzetből bontakoznak ki Tom Clancy könyveket meghazudtolóan fondorlatosan, lendületesen, fordulatokkal és intrikával teletűzdelve. Magával ragad a hangulat és a történet. Ez már nem is FPS! Annyira jó a történet és annyira bevonja az érdekes storyba a játékost a MW2, hogy én inkább First Person Action Movie-nak nevezném FPAM, vagy First Person Action-Movie Shooternek FPAMS!
Nem éreztem, hogy egy FPS-t játszom. Nem is vettem egy idő után észre, hogy mennyire lineáris a játék. Két órányi akció után már a fél-ezres lőszer-javadalmazás sem zavart./P]
A zene és a párbeszédek pedig csodálatosak. Annyira át lehet élni az eseményeket ezeknek hála, hogy sokkal többet ad a játék mint egy átlagos FPS!
Beakadni mindössze egyszer tudtam a tereptárgyakba, ami manapság dicséretes, bár nem a szándékos beakadás kereséssel töltöttem ki a játékidőt, ami nem sok, de nem is kevés. Ennél jobban nyújtani a storyt már negatívan hatott volna megérzésem szerint a játékélményre.
Vannak jelenetek amikor csak ülünk mint a moziban, mert egy gombnyomással (E-vagy F többnyire) a hős mindent megcsinál magától. Normális esetben az ilyesmit elítélem FPS-ekben. Nagyon arcade-es elem az ilyesmi, ám itt annyira jól sikerültek ezek, annyira szépen van megcsinálva, és olyan jól passzol az eseményekhez, hogy kifejezetten tetszettek ezek a jelenetek.
Amikor már azt hittem, hogy a játék közeledik a végkifejlet felé, jött egy fordulat. Aztán még egy, majd még egy. Mégsem mondtam magamban mormogva, hogy na most már azért uncsi a sok fordulat, meg, hogy mindenki átver mindenkit.
A zenét megint meg kell említenem, tökéletesen aláfesti a játékot. Nem csak társa az eseményeknek. Ez már aláfestés.
A játék végkifejlete pedig csodaszép és természetesen magában hordozza a következő rész lehetőségét.
Konklúzió
Ha valaki ad neki esélyt és nem retten meg a kezdetben arcade-esnek látszó MW2-től, akkor hatalmas élményben lesz része. Nagyon jó játék, kifejezetten ajánlani tudom!
Tiszta játékideje hasra ütéses méréssel 10 óra körül lehet. Vannak akik 3-4 óra alatt letudják. Én gyönyörködtem és élvezkedtem. Nekem 15-20 óra volt.
Tehát a baráti körömben kialakult negatív vélemény a játékról meg vagyon cáfolva! Nem tudták lenyelni az arcade-elemeket az elején, és emiatt nem is tapasztalták meg a játék pozitívumait.
Érdekességek
A játékból kiadnak majd egy mini képregény sorozatot aminek címe: Modern Warfare 2: Ghost Upon.
Az első 24 órában 4,7 m. darabot adtak el, amivel 310 m. $ bevételre tettek szert - ezzel letaszítva a virtuális trón első fokáról a GTAIV-et. Az első 5 napban a bevétel 550m. $ volt.
Létezik több speciális kiadása is a játéknak, talán a legérdekesebb és legeredetibb verzió a Prestige. A doboz tartalmaz egy tökéletesen funkcionáló Infinity Ward logóval ellátott éjellátót!
A szinkronhangokat adók között ott van 50 cent neve is.
A játék végén a COD 6 projekten (fejlesztés során ez volt a neve) dolgozók projekt ideje alatt született gyerekeinek névsorát is megtaláljuk. Meglepően sok babával. Volt anyuka aki a fejlesztés alatt több gyerekkel is meglepte a boldog apát.
A zene nem véletlenül ilyen jó. Az Academy Award nyertes Hans Zimmer komponálta.
Végezetül következzen néhány kép.
Nem kell megijedni a grafika nem ilyen kockás, csak át vannak méretezve a képek.
Menü
Fedezék mögött
Whiskey Hotel
Pihenő
A valóság, csak, hogy legyen összehasonlítási alapunk
Késelés fejjel lefelé lógva egy kötélen
hejesírásó