Mai fejlődő világunkban, egyre több olyan számítógépes koncepciókat készítenek, amelyek felülmúlják az emberi képzeletet. A nagy szoftver óriások egyre inkább arra törekednek, hogy egy minél közvetlenebb felhasználói felületet hozzanak létre. Napjainkig ezt a kifejezést nem is szó szerint értettük, hanem egy olyan szoftver kifejlesztésére asszociáltunk, amely megkönnyíti a felhasználó munkáját. Ám ez mára megváltozott!
Az egyre gyakrabban előforduló érintőképernyős technológiának köszönhetően, kinyílt a lehetőségek tárháza a fejlesztők számára. Ennek segítségével jött létre az úgynevezett „fizikai kapcsolat” ember és számítógép között.
Rövid történeti áttekintés:
Az érintőképernyős technológia a navigátorok körében terjedt el először. Ezek az eszközök még „kezdetlegesek” mai szemmel nézve. Egy kilépés gomb található rajtuk és az érintőképernyőn ugyanazok a sorok, oszlopok fedezhetőek fel minden menüpontban.
Napjainkban már a mobiltelefonok körében is elterjedt ez a fajta technológia. A fejlesztők előszeretettel használják a billentyűzet és az mp3-lejátszó gombok helyettesítésére.
Az igazi áttörést ugyanakkor a hamarosan megjelenő Apple iPhone jelenti. Ennek a „mobiltelefonnak” nincsenek gombja. Csak egy érintőképernyő van, és egy kilépés gomb, ami visszajuttat minket a főképernyőre.
Mint említettem, hamarosan fog megjelenni 599 $-os kezdő árral, amiért cserébe egy mindennel felszerelt iPhone-t kapunk 8 GB memóriával. [link]
http://www.youtube.com/watch?v=YgW7or1TuFk
Microsoft Surface:
A Microsoft egy új intuitív módon kezelhető felhasználói felülettel ellátott PC-koncepciót mutatott be nem rég. A korábban Milan kódnévre hallgató rendszert, Surface névre keresztelték át. Az új koncepció főként az érintőképernyős technológiára épül. Valójában nem egészen ez a technológia, de később ezt is megmagyarázom.
A Surface tervezése 2001-ben indult. A Microsoft két fejlesztője, Stevie Bathiche és Andy Wilson egyfajta interaktív játékasztal létrehozásán kezdte törni a fejét. A fejlesztők rájöttek, hogy a valódi tárgyak élethű manipulációja sokkal izgalmasabb lehetőségeket nyújtanak, mint a játékok. Az évek alatt több mint 85 prototípust készítettek. A kísérletezések során a legfontosabb szempont volt a funkció és a forma.
A Surface tényleg egy számítógép, bár nem látszik rajta. Az érdekessége ebben rejlik, hiszen látszatra úgy néz ki mint egy asztal, egy mindenhol jól mutató bútordarab. Ez azért van, mert a fejlesztők elsősorban nem a hétköznapi embernek szánja otthonra, hanem hotelekbe, kaszinókba, drága éttermekbe. Esetleg szóba jöhet még a gazdag társadalmi réteg is, hiszen a Surface ára kb egy új középkategóriás autóéval egyezik meg.
Az asztal összesen 52 érintést ismer, így mind a 10 ujjunkat használhatjuk rajta, mindeközben rengeteg funkciót is ellát. Készülékekkel kommunikál (Bluetooth), Internetre csatlakozik (Wi-Fi), kapcsolatba lép mobiltelefonokkal, mp3-lejátszókkal. Az asztal nem csak a vezeték nélküli kommunikációra képes eszközöket ismeri fel, hanem más formájú tárgyak felismerésére is megtanítható, sőt ezekkel interakcióba is léphet, a munkakörnyezet aktív részévé válhat. Például borospalack, vagy egy pohár ital.
A Surface esetében nincsenek beviteli eszközök (billentyűzet, egér, touchpad stb.). A 30 hüvelykes (DLP projektoros) megjelenítő az emberi kéz méretével és természetes mozgásaival összhangban áll és kellően nagy teret biztosít a kezeléshez. A felszínt infrakamerák figyelik, ami az érintésérzékeny kijelzőkre emlékeztető működést eredményez. Fontos különbség, hogy itt nem csupán egy vagy néhány pont követhető egy időben, hanem akár több is. A Surface egy vagy több felhasználóhoz tartozó pont egyidejű megfigyeléséből nyeri ki a szükséges vezérlőinformációkat.
A Surface belsejében egyébként normál PC lakozik, Intel Core2 Duo processzorral, 2 GB RAM-mal, a célnak megfelelő videokártyával és módosított Windows Vista operációs rendszerrel. [link]
http://www.youtube.com/watch?v=Cog8b8ojji0
Nekem még mindig olyan távolinak tűnik ez a technológia. Szerintem a Surface a sci-fi filmek világába illik bele. Az biztos, hogy futurisztikus érzést vált ki az emberből. Talán nem véletlen. Tom Cruise nem egy Surface-en hadonászott a Különvélemény című filmben?
Gyorskeresés
Microsoft Surface
Mai fejlődő világunkban, egyre több olyan számítógépes koncepciókat készítenek, amelyek...
[ ÚJ TESZT ]
Percről percre
-
Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
Továbbra is érkeznek majd frissítések, a készítők nem engedik el a kezünket.
-
Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
A közkinccsé tett alkotás eddig is ingyen játszható volt, de nemrég végre bekerült a Valve áruházába is.
-
Steet Fighter 6 - Így harcol Akuma
A sorozat legútóbbi részének DLC karaktere alig több mint egy hét múlva érkezik a játékba.
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 országban elérhetetlen lesz
Hasonlóan a Helldivers II-höz, ahol nincs PSN regisztrációra lehetőség, ott nem lehet megvenni a programot.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Apple: bocsánat
A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
2030 után is marad a benzines
Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Samsung Galaxy Tab S6 Lite 202
Feltámadt poraiból a Tab S6 – a Tab S9 FE kérdezi: amúgy miért?
-
Apple, AI, saját chipek
A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
OpenAI a Google kereső helyett
Jól értesült források szerint hétfőn mutatja be a Google keresőjének riválisát az OpenAI, AI-alapon.
-
A gyerekek és a netes fertő
A britek előírják a big tech cégeknek, hogy szelídítsék meg az agresszív algoritmusaikat, és védjék meg a káros tartalmaktól a gyerekeket.