2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Magyarország, mint turisztikai márka

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Magyarország, egy márka a külföldieknek. Hogy is van ez?

[ ÚJ TESZT ]

Egy szakdolgozat kapcsán megkérdeztek, hogy mit gondolok Magyarországról, mint turisztikai márkáról. Turisztikai márka... újszerű kifejezés, de egy viszonylag egyszerű dolgot takar: mi az, ami hazánkba vonzza a külföldi turistákat, illetve mire asszociálnak a Hungary szó hallatán azok, akik sosem jártak Magyarországon?

Hogy állunk most? Van nekünk egy Magyar Turizmus Zrt-nk, lassan tíz éve alakult, céljául pedig azt tűzte ki, hogy Magyarországból márkát csinál. A szakemberek szerint egy turisztikai márka létrehozása nagyjából úgy zajlik, mint akármilyen más márkánál, legyen szó ruházatról vagy mobiltelefonról. Mit ért el eddig az említett intézmény? Annak idején meglehetősen nagy vihart kavart, hogy először a kiöregedett magyar-amerikai szépfiú színész, Kertész Tamás, akarom mondani Tony Curtis reklámozta kis hazánkat. Ez véleményem szerint leginkább a 70-es éveikben járó amerikai hölgyeket fogta meg. Hajtűkanyar, jött Laky Zsuzsanna, aki valami szépségkirálynő féleség (egyébként Európa Szépe volt 2003-ban... Most komolyan: tudja valaki, hogy tavaly ki volt Európa Szépe?), a frappáns szlogen pedig a következő volt: One of us. For more beauty, come to Hungary. Számunkra egyértelmű, hogy a világon a magyar nők a legszebbek, de lássuk be, ezt minden nemzet így gondolja, de csak mi tudjuk, hogy nekünk van igazunk.

Laky Zsuzsa Magyarországra csábítja a ronda nőkhöz szokott külföldieket

A kiváló ötletet tetézték azzal, hogy Laky Zsuzsanna a SkyEurope járataival repült. Leírhatatlan.

Magyarország, a fehérneműben fekvő nők országa - nekem ez jutott róla eszembe

Mivel Laky Zsuzsától sem lendült fel jelentős mértékben a hazai turizmus, ismét váltottunk egy nagyot, következett a Talent for entertaining projekt, melynek keretében tizenegy magyar híresség reklámozta országunkat, ami nagy poén, hiszen legtöbbüket én sem ismerem (a Gundel Étterem mesterszakácsa stb.), ami alapján valószínűsíthető, hogy a német fiatalok sem tudták hova tenni a dolgot. Újabb kudarc után egy még kiválóbb ötlet, jelenleg is ez van: Hungary, a love for life. Tehát Magyarország a jókedv és vidámság európai bölcsője, ami a mediterrán mentalitást figyelembe véve már alapból hülyeség, ha pedig hozzávesszük, hogy a külföldi hírcsatornákra leginkább a kormányválsággal kapcsolatos dolgokkal jutottunk el, egyenesen baromságnak nevezhető. Persze, azzal valóban nem lehet eladni egy országot, hogy itt az emberek a turistákban csak a lehúzás lehetőségét látják. Arról nem is beszélve, hogy a Hungary.com címen futó weboldal kissé érdekes módon kívánja Magyarország szépségét bemutatni, óriási emberek üldögélnek a legszebb épületeinken, miközben ecsettel festik a bárányfelhőket a ragyogó égboltra - kissé utópisztikus, bár Gulliver Lilliputban töltött kalandjait legalább ismerjük.

A Hungary.com kezdőképe. Barátságos magyar óriások Budapesten

Az alapvető baj mégsem ez, hanem az, hogy a magyar ember egy tőle nyugatabbra élőnél kissé kevesebb pénzből kell, hogy kigazdálkodja a napi betevőjét, kis túlzással függetlenül attól, hogy mit dolgozik. Nem szeretnék politikai vizekre evezni, ezt csupán azért említettem meg, mert ez az oka annak, hogy egy magyar átlagemberben erős unszimpátia alakult ki a "pénzes" külföldiekkel kapcsolatban, akikre így leginkább pumpolható balekokként tekintenek.

Hogyan lehet ezen változtatni? Tud valamit egyáltalán tenni egy Magyar Turizmus Zrt-hez hasonló intézmény? Elérhetünk valamit reklámmal? Mik a kilátások? Remélem, hogy valaki tudja rájuk a választ. Építsük fel együtt Magyarország turisztikai imázsát! Már csak azért is, mert ha nem is sok, de van nálunk jó pár olyan dolog, amit sehol máshol a világon nem találunk. Nem, nem Laky Zsuzsáról van szó...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.