2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Logitech: Driving Force Pro (DFP)

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A Logitech Force-Feedback kormányáról szeretném most leírni a saját tapasztalataimat, véleményemet.

[ ÚJ TESZT ]

A képek eredeti, nagyobb változatát a képre kattintva lehet megtekinteni. A képek minősége nem a legjobb, de ennyit tud a gépünk.

A Logitech fent nevezett FFB-s kormányáról fogom most leírni a saját tapasztalataimat, véleményemet. Az elején szeretnék néhány szót ejteni arról, hogyan jutottam el a kormány megvételéig.

Még sok-sok évvel ezelőtt volt már egy kormányom, konkrétan egy Genius Speed Wheel Formula. Szerettem, de sajnos ennek még gameportos csatlakozója van, ezért amikor új gépem lett már nem tudtam használni. Ki nem tudnám dobni, ezért eltettem emlékbe.



Genius Speed Wheel Formula

Nem sokkal ezelőtt azon kaptam magamat, hogy szívesen elővenném a kormányomat, és bizony jó lenne azzal játszani az autós játékokat. Interneten nézegettem gameport -> USB átalakítókat, de hamar letettem róla, mert elég sok Mátyás király mintás papírt kérnek érte. Akkor inkább kicsit több pénzért veszek egy új, FFB-s kormányt. Elkezdtem olvasni a fórum megfelelő topicját: A nagy kormányos topik. A tapasztalatok, ajánlások, a tulajdonságai és az ára alapján végül a Logitech Driving Force Pro (DFP) kormányára esett a választásom.

Megérkezett:

Egy majdnem átlagos kartondobozban érkezett, de azért a gyártó jól látszik messziről és közelről egyaránt. Nekem külön tetszett az egyedi, szintén a gyártó logóját viselő ragasztószalag, mellyel a doboz egybe van fogva. Meg kell hagyni, nem spóroltak vele.



A kartondoboz



Az egyedi ragasztószalag

A csomagot kibontva látható, hogy a kartondobozban egy másik doboz van. Ez az, amit a boltokban és az Interneten is láthatunk. Olyan szorosan ül a külső csomagolásban, hogy nem lehet kikapni belőle, igenis ki kell húzni onnan. Szerencsére a tetején található egy fehér, műanyag fül, ami erre tökéletes, de semmi többre. (Nem mintha bármire is akarnám használni ezen kívül.)



Kinyitva



Az igazi doboz

Ezt kibontva láthatjuk meg először a kormányunkat. Jól látszik, hogy nem csak beledobálták a felszerelést a dobozba, mert mindennek pont annyi helye van, amennyin éppen elfér. A kormány és a pedál egység egy-egy hatalmas, zörgős műanyag zsákban, a táp egy kis, fehér dobozban, a leírás pedig egy leragasztott zacskóban található. A kábelek fel vannak tekerve és műanyag csíkokkal össze vannak fogva. Összefoglalva a csomagolás pont olyan, mint amit elvártam egy Logitech terméktől, se több, se kevesebb.



Itt még a zsákokban

Vegyük használatba:

A dokumentáció alig több a semminél, de én nem éreztem, hogy szükség lenne 2 kg papírra. Lényegében egy leírás, ami pár nyelven elmeséli, hogy hogyan kell a kormány összerakni. (Akinek ez gondot okozna: Pedál kábele kormányba bedug, táp kormányba bedug, usb ps3-ba bedug. -köszönjük Logitech) CD-t nem kapunk hozzá.



Már csupaszon

Itt említeném meg, hogy hivatalosan csak ps3-hoz való, ezért nem adnak hozzá drivert. Viszont minden gond nélkül működik pc-vel is, én is így használom. A fórumban sokak fejezték ki aggodalmukat emiatt, viszont mindenkit megnyugtatok, a Logitech hivatalos honlapjáról letölthető a program, amivel mindent be tudunk kedvünk szerint állítani, akár minden játékhoz másképpen a Profilok segítségével. Van külön Xp/Vista és 32/64bit alá fejlesztett változat.



Kiválasztjuk a kormányunkat



Utána az operációs rendszert



Végén letöltjük a szoftvert

Innentől nagyon egyszerű a dolgunk. Letöltjük a megfelelő változatot, majd feltelepítjük. Nincsen semmi nehézség a folyamat során, sőt a kalibráció nagyon érdekes szórakozás. Minden gomb megnyomására más effekt mozgatja a kormányt, persze megfelelő hangokkal kísérve. Mikor kész, akkor már csak a Logitech Profiler segítségével be kell állítani a különböző effektek erősségét és a kormány elfordulás szögét (40°-900°) és már indulhat is száguldás. (Érdemes minden játékhoz saját profilt készíteni, mert nem egyformán használják a kormányt, illetve másra van szükség a tökéletes vezetéshez.)


Telepítjük

Persze ez nem megy egy-két óra alatt, szerintem akinek nem volt még FFB-s kormánya, annak napokba telhet megtalálni a legjobb beállításokat, de megéri. Én is amint megjött rögtön elkezdtem vele játszani, de hamar eljutottam odáig, hogy legszívesebben visszaküldtem volna az egészet, mert nem sikerült úgy beállítani, hogy be tudjak venni normálisan egy kanyart, ha kicsit felgyorsítok. (Lehet, hogy csak azért éltem meg ilyen rosszul, mert már késő éjszaka volt, és jól elfáradtam előtte.) Akkor félretettem a dolgot, és másnap (kialudva) már annyira jól sikerült beállítani, hogy már versenyképes voltam, és eszemben sem volt megválni a kormánytól. Száz szónak is egy a vége, senki ne kedvetlenedjen el, ha az elején csak küzd, és nem okoz élvezetet a játék. Kitartás, mert utána kárpótolni fogja az élmény, főleg, ha eddig billentyűzettel játszott.



Logitech Profiler

Nézzük meg közelebbről:

A kormányon látszik, hogy ps3-hoz tervezték, mert megvan rajta az összes ps-es gomb, viszont én külön örülök ennek, mert így rengeteg dolgot lehet a kormányról vezérelni a játékokban. Továbbá kapunk egy szekvenciális váltót, ami számomra kicsit furcsán néz ki, viszont jól meg lehet fogni, ezáltal verseny közben is jól használható. A kormánykerék hátulján van még mindkét oldalt 1-1 gomb, amit szintén váltónak lehet használni, de beállítható bármi más funkció is.



A hátsó gombok

A kormánykerék a két oldalán (ahol az ember megfogja) gumiborítást kapott, ráadásul a gumi felületén apró bemélyedések vannak, így véleményem szerint remek fogást biztosít. Az alján és a tetején, illetve a váltókaron műbőr borítás van. (Én annak nézem, de nem vagyok egy nagy szakértő.) Szerintem jól néz ki, és jó megfogni is.



A kormány

A kormány rögzítése nagyjából fél percet vesz el az életünkből. Felül két darab jól megfogható, 8 szögletű "oszlop" van, ezekkel lehet a kormány alatt lévő U alakú fogókat le-fel mozgatni, így odafogva a kormányt az asztallaphoz. Minden asztalra felszerelhető, aminek vastagsága kisebb, mint 3 cm.



A rögzítés

A pedálok szerintem jól néznek ki ezekkel a lyukakkal, méretük megfelelő. Előttük a lábtartó rész is elég nagy, nem tudom elképzelni, hogy valakinek akkora lába legyen, hogy ne férjen el rajta. A gázpedál magasabb, mint a fék, ellenben utóbbit nehezebb lenyomni. Kuplung nincs, ha valakinek szüksége van rá, akkor az nézzen körül a drágább kormányok között.



A pedálok

A pedál rész alján 4 gumicsík próbálja megakadályozni az elmozdulást. Amikor először megláttam, kicsit féltem, hogy ez bizony kevés lesz így, de kellemesen csalódtam. Én egy fényes, sima, egyébként csúszós, fóliázott asztallapon használom, de még egyszer sem mozdult meg. Ha valaki olyan felületen szeretné használni, ahol ezek a csíkok nem érnék el a kívánt hatást, az se mondjon le a DFP-ről, mert van neki egy kinyitható (rugós), kis tüskékkel teli kapaszkodója. Én a karmolások elkerülése érdekében ezt nem használom, de szerintem szőnyegen jól megfogná a pedálokat.



Alulról

A kábelek hossza nekem tökéletes. A pedáltól a kormányig (asztal alatt hátra, asztal mögött fel, majd előre) kényelmesen elér, de nem túl hosszú. Az USB szintén kényelmesen elér az asztal alatt lévő gép hátuljáig (szintén az asztal mögött megy). A táp nekem külön örömet szerzett, ugyanis elég hosszú, ami nekem pont jól jött, mert így elér egy távolabb lévő fali csatlakozóig, mert az elosztóm már megtelt. Az adapter sajnos követi a már ismert hülyeséget, vagyis olyan formájú és akkora, hogy egy elosztóban 2 helyet simán elfoglal.



Az adapter

Ha a tápot nem csatlakoztatjuk, akkor is működik a kormány, egyedül az FFB-ről kell lemondanunk. Gondolom ilyenkor az USB-n keresztül vesz fel áramot. Habár igaz, hogy az FFB a lényeg az egészben, azért az tetszik, hogy táp nélkül is használhatóak maradnak az alapfunkciók.

Összegzésként annyit, hogy én eddig teljes mértékben elégedett vagyok vele, 21000Ft-ot megért. Remélem lesz legalább egy ember, akinek segített ez az írás, mert akkor már nem írtam hiába.
Ennyit tudok mondani a kormányról az első 24 óra után, de ha van rá igény, akkor csinálok folytatást, amiben kifejezetten az élesben nyújtott teljesítményéről írok.

Frissítés:
Kíváncsiságból megmértem a táp vezetékének hosszát. Kb. 3,7m A mérés nem pontos, csak egy tájékoztató adat.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.