2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

Lamborghini Countach

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Elsőként 1971-ben mutatták be a Genovai Autószalonon, ekkor még természetesen csak prototípus volt...

[ ÚJ TESZT ]

Nem is tudom már mikor láttam először, a lényeg hogy már akkor sem volt új. Miről is van szó?

Lamborghini Countach

Csupán ennyi. Valószínűleg akkor láthattam először , mikor ~4 évesen kaptam egyet - sajnos nem igazit - ami fehér volt, és kb. 1:47 méretarányú. Sajnos a hátsó légterelője letört " véletlen" . Vesztére az biz' műanyag volt. Ráadásul mivel később lekopott nagyon a festék róla, fekete alkoholos filccel lett újrafényezve....szegény.

A vasról:

Sokan leszólták már a külseje miatt , ezzel nem is nagyon vitatkozok , számomra ugyanolyan mint egy HUMMER vagy Mi-24 : "ronda" miközben valahogy mégis szép. Divatosan mondva: van benne valami, van kisugárzása.
A kocsi külsejét Marcello Gandini tervezte akinek az előd Miurát is köszönheti a gyár. Elsőként 1971-ben mutatták be a Genfi Autószalonon, ekkor még természetesen a prototípus volt csak (LP500). A gyártásba ennek egy némileg átdolgozott verziója kerlt, ugyanis a karosszérián változásokat kellet eszközölni a gyárthatóságért, az "első" modell így az LP400 lett, egy 4 literes hosszában elhelyezett V12-es motorral.

Ekkor még nem voltak rajta a Pirelli P7 típusú extra széles abroncsai ,ez csak a későbbi 1978-tól gyártott LP400S modelleken lett alap. Ezzel a változattal lett rendelhető a hátsó szárny, amely mily' meglepő: kivétel nélkül rákerült a megrendelt kocsikra. Az eredmény -10 mérföld óránként ,cserébe a jobb úttartásért.

Szépen ment tovább a gyártás,a megrendelések jöttek ,és fejlesztések is történtek!
1982-ben megjelent az új 5 literes motor,így a típusnév LP5000s lett,ezt követte az 5000QV amelynek már 5,2 literesre lett növelve a hengerűrtartalma. Ez a típus tovább rontotta a kilátást hátra köszönhetően a motorház magasításának ami a karburátorok áthelyezése miatt lett szükséges, így ugyanis jobban szellőztek . Később befecskendezéses lett a motor. A cég fennállásának 25. évfordulóján a külsőn változtatásokat eszközöltek: az első légbeömlők nagyobbak lettek és a kocsin még több légbeömlő lett, ami végre javított a motor hűtésén ami mindig is bajos volt. Igaz emiatt a kocsi külseje már nem volt olyan szép...

A gyártás egészen 1990-ig tartott amíg a Diablo le nem váltotta. A 16 gyártási év alatt 2042 példány készült a Lamborghini gyárban.

A vezetési élményről nyilatkozni nehéz, mert sosem vezettem , de minden bizonnyal nehéz lehet a 30 éves technikával kordában tartani egy V12-est :B

Érdekes kocsi, ugyanis mint a lenti Top Gear videóból látszik , nem egy leányálom vele közlekedni, ráadásul sokaknak nem tetszik. Végül egy fontos gondolat a műsorból: addig jó egy álom amíg valóra nem válik.
Youtube video

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.