Bevezetés
Bevezetés
Az MPC-HC népszerűsége töretlen, köszönhetően a lelkes fejlesztőknek, akik máig megtartották a minőséget és a fejlődést. A videokártyák pixel shader egységeit már rég befogja a program különböző funkciókhoz kötődve, de jelen írás fő fókuszpontja a shaderek kihasználása és az alkalmazható képjavító eljárások összefoglalása.
A shader effektek alkalmazása lehetővé teszi, hogy szebb színeket, élesebb képet, esetlegesen kissé elmosott éleket lehessen adni egy-egy képkockához. Az MPC-HC ezekkel az instrukciókkal, rövidebb-hosszabb kódsorozatokkal igyekszik mindenki igényei szerinti képminőséget nyújtani. Természetesen a kombinálásra is lehetőség van, így elég széles paletta áll a felhasználók rendelkezésére.
A shaderek használata a videólejátszáshoz (képtovábbítás) manapság tipikusan a GPGPU (General-Purpose computing on Graphics Processing Unit) műveletek közé tartozik. A denoise, deinterlacing, színkorrekció mind-mind tipikusan ilyen műveletek.
Tesztünk során több fórumozó kollégával karöltve vizsgáltuk meg, hogy hogyan is teljesítenek a tipikusan HTPC-ben felbukkanó low-end kártyák és a kicsit erősebbek. Itt ragadom meg az alkalmat, hogy köszönetet mondjak (betűrendben) band1103, CPT.Pirk, PuMbA és WonderCSabo kollégáknak a hathatós és értékes segítségért.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!