2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Akármi rovat

Játsszunk fizetés helyett!

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Megújul a Hardverapró, üzenet a gépháznak.

[ ÚJ TESZT ]

Sziasztok!

A minap olvastam a megújuló Hardverapróval kapcsolatos blogbejegyzést és amellett, hogy maradéktalanul egyetértek vele, miszerint a gépezetnek ideje pénzt termelni, eszembe jutott egy ötlet.

Mit szólnátok egy olyan Hardverapróhoz, ahol:

- a hirdetni vágyó felhasználók játszanának fizetés helyett.
- a Hardverapró üzemeltetői a mostani mellé, kiegészítő bevételhez jutnának.
- a Hardveraprón hirdető cégek hatékony reklámfelülethez jutnának.

Elmondom mire gondolok.

Felhasználóként amiért nem muszáj, nem szeretek fizetni. Mielőtt igénybe veszek egy szolgáltatást mindig megnézem, hogy az adott területen létezik-e ingyenes variáns és ha igen, az mennyi kompromisszumot igényel. Az ugyan javít a fizetési kedvemen, ha keveset és egyszerűen lehet fizetni, de ettől függetlenül amiért nem muszáj, nem szeretek fizetni.

Felhasználóként ellenben szeretek játszani. Nemrég hangzott el a TEDx Boston egyik előadásán, hogy az előttünk álló évtized a játékokról fog szólni. Nem pusztán a számítógépek előtt ülve és a mobiltelefonokat nyomogatva, hanem a mindennapi életünket szervesen átitatva. Őszintén bevallom, tetszik ez a jövőkép, szeretek játszani.

Az ötletem bemutatásához vegyünk egy egyszerű példát.

A Hardveraprón jelenleg is kategóriákra vannak osztva a hirdetések és egy hazai notebook értékesítéssel foglalkozó cég (az egyszerűség kedvéért nevezzük ezután ABC-nek) úgy dönt, hogy megtámogatja a notebook apróhirdetéssel foglalkozó kategóriát, ezért vásárol a Hardveraprótól 1000 hirdetési kreditet. Ez a Hardveraprónak azért előny, mert egyszerre ad el 1000 hirdetést, ABC-nek pedig azért előny, mert amellett, hogy támogatói szerephez is jut, hatékonyabb hirdetési felületet kap, mintha egyszerűen bannert vásárolna.

Ezután én, mint felhasználó ellátogatok a Hardverapró oldalára, ahol szeretném eladni a notebookom és azzal szembesülök, hogy fizetnem, vagy játszanom kell. Játékkal kiváltható a fizetés? Igen, ugyanis ABC-től hirdetési kreditet nyerhetek. A játék metodikája szinte egy az egyben megegyezik a Prohardveren rendszeresen feltűnő nyereményjátékokéval, azaz x kérdést kell megválaszolnom, amihez a szükséges információkat ABC weboldalán találom.

Ez kiegészíthető egyéb jutalmazási rendszerekkel is, ajándék kredit jár, ha notebookot vásárolok ABC-től, vagy ha megosztom (Facebook, Twitter...) a barátaimmal, hogy ABC-től ajándék kredit nyerhető és még sorolhatnám...

Összefoglalva lássuk ki mit nyer:

- Én, mint felhasználó nem fizetek, hanem játszok pár percet, ráadásul közben akár még releváns információhoz is jutok.
- A Hardverapró egyszerre ad el 1000 hirdetést, ami kevesebb munka, mint ezerszer eladni 1 hirdetést, ráadásul ezzel a kiegészítő rendszerrel könnyebben tud differenciálódni a piacon a konkurenciától.
- ABC büszke támogatója a Hardverapró notebook kategóriájának, ráadásul a bannereknél jóval hatékonyabb, 100 %-os átkattintási aránnyal, 1000 felhasználó tölt el pár percet a weboldalán.

Röviden erről lenne szó. Mit mondtok rá?

Természetesen tisztában vagyok vele, hogy az ördög a részletekben rejlik, ezért is ajánlom fel a segítségemet a Hardverapró csapatának a projekt kidolgozásában, ha az ötletemet fontolóra veszik.

Üdv:

Bence, egy örök gyerek

ui.:

2011.02.04 - Ez a játékötlet nem az eredeti fizetős megoldást hivatott kiváltani, sokkal inkább a kiegészítés a célja, ha félreérthetően fogalmaztam, elnézést.

2011.02.05 - A felhasználó és a hirdető cég közötti látogatás maga a játék, adott esetben ez generálódik vásárlássá, azaz bevétellé a hirdető cég számára.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.