2024. április 26., péntek

Hat nap a Balaton körül - biciklivel

Kedves olvasók, előre leszögezném, hogy aki itt napi 100 km-es tekeréseket akar olvasni rossz helyre tévedt. Én sem a biciklire lettem kitalálva, a barátok sem.

Egy nap elhatároztuk, hogy el kéne menni egyet túrázni. Ez nekünk nem újdonság, már 3. éve járjuk a Tiszát és a többi folyót nyaranként, evezünk napi jópár folyamkilométert, sátrazunk, és persze iszunk és iszunk… és iszunk. Gondoltuk, most menjünk bicajjal!
Ugyanis tudni kell rólunk, hogy egy alkoholt meglehetősen jól bíró társaság vagyunk, ezért is mondtam az elején, hogy ne számítsatok rengeteg km-re.

Nos, hát akkor elmesélem, hogy is esett meg ez a mi kis túránk, hogy többen rávegyék magukat!

Hat emberke, osztálytárs, barát indult útnak a nem éppen csúcsszuper országúti biciklijükkel... ha értitek mire gondolok. Hármunknak van szerencsére nyaralónk a Balaton három különböző részén. Egy Zamárdiban, egy Balatonfüreden (a családomé), egy pedig Balatonlellén. Ezek még jó messze vannak egymástól, így be kellett iktatnunk pár campinget, hogy kényelmesen végig tudjuk "szenvedni” az összesen 237 km-t.

Szóval így zajlott:

1. Zamárdi - a biciklik már ott vártak minket, egy kis szerelkezés, baráti átkozódás, hogy "!%@$!! a nyergem mozog mint a szar, nemigaz, hogy hozzányúltál"…majd elindultunk.

2. Balatonfűzfő - szerencsésen, pár cuccborulás után elértünk a Balatoncenter nevű campingbe! Ez egy családias kis camping, mindenkinek csak ajánlani tudom, a stégről ugrálni, csúszni lehet a mély vízbe, tök jó volt. Fejenként 1500 forintba került, mivel hárman 1 sátorban aludtak.

3. Balatonfüred - sikeresen elértünk ide is, a mi nyaralónkba. Hegynek fel, és fel… és fel… mivel ez egy kis régi faház, Füred óváros részében. Elég messze van a parttól, de a kilátás és a hangulat kárpótol mindenért. Biciklivel gyilkos. Füredre amúgy is érdemes elmenni, gyönyörű város, ráadásul bornapok voltak, ami még rádobott egy kis lelkesedést, hogy oda menjünk.

4. Révfülöp - kis túránk legszebb, legjobb helyére, campingjébe érkeztünk. A Balatontourist-os Napfény Camping modern, tiszta és óriási. Itt is 1500 forintot fizettünk fejenként. Kocsma, étterem (ahol Olimpiát vetítettek), netezési lehetőség, gyönyörű part.. Mindenkinek ajánlom az eljövetelt ide, semmi gond nem volt, az üdülési csekkeket is szó nélkül elfogadták.

5. állomásunk Vonyarcvashegy lett volna, de egyszerűen nem találtuk meg a campinget. Helyette találtunk egy lyukat, ahol büdös volt, és a 4. sátor majdhogynem oda sem fért.. ezt ajánlották 1500 Ft-ért. Ezért inkább fogtuk magunkat, eltekertünk
Keszthelyre, ahol egész jó volt a camping, csak nem tetszett nekik az arcunk, modorunk, nemtudni, de szinte mindenki bunkó volt velünk, még az üdülési csekkjeimet sem fogadták el, és drágább is volt párszázzal. Ajánlom ezt is, mert jó hely, de nem olyan szívvel mint Révfülöpöt.

6. Balatonlelle - egyik barátunk nyaralója a parton (egy társas üdülő). Itt töltöttük Augusztus huszadikát. Jó kis este volt, érdemes Boglárt, Lellét megnézni, jó helyek.

És végül Zamárdiba vissza, egy kis pakolás, evés, fel a vonatra, haza Kecskemétre, búcsúzkodás, ágyba dőlés, izomláz kipihenés. Így jött össze a hat nap. Íme egy kép, hogy hol is voltunk. A piros pontok a fürdéseket, beiktatott megállókat jelzik.

Persze a Balatonnál az estéket nagyon jól el lehet tölteni, és mi így is tettünk. Kicsit drága a hely, de így kompletten, ahogy leírtam, 20-25-ből kijöttünk mindennel együtt. Ennyit nekem megért. Természetesen körbe lehet bicajozni 2-3, akár 1 nap alatt is, de úgy éreztük jobb lesz így nekünk. Jól döntöttünk. Elég volt ennyi bicajozás kicsit másnaposan a tűző napon, mivel szerencsére nagyon jó időt fogtunk ki.

Miért raktam címlapra? Először is azért, mert a biciklizés nagyon szuper dolog, a Balaton pedig mégjobb. Ha ezt a kettőt ötvözitek, tuti, hogy csak jó dolog sülhet ki belőle! Mindenki menjen a saját tempójában, nekünk ez volt a tempónk, ne tessék leszólni érte!
Másodszor pedig azért, mert ez egy jó alkalom a barátság megerősítésére, amire minden embernek szüksége van. így a címlapon hátha többen látják meg és mennek el egy túrára, nem csak a Balatonra, hanem akárhova - barátokkal.

Miért volt jó? Jó volt látni a Balatont több szögből, északról, délről, keletről, nyugatról. Jó volt feltekerni a fonyódi dombra, és Füredre, hozzánk a nyaralóba, ahol a végén már toltuk a bringát. Jó volt segíteni a bajtársaknak, és jó volt, mikor ők segítettek nekem, ha kivoltam. Jó volt este számolni a csillagokat, együtt inni, bulizni, jók voltak hozzám a barátok. Jó volt a bicikli, még ha csak első fékkel mentem végig, akkoris. Jó volt éjszaka fürdeni, sörözni a Balatonban, és utána megfagyni a sátorban. Jó volt a hálózsák, aminek elcsesződött a cipzárja és jó volt veszekedni is néha, ha nem értettünk egyet, vagy valaki lemaradt, eltévedt, és jó volt olyankor egymással kiabálni, és persze este pár sör mellett kibékülni. Jó volt örök barátságot fogadni újból, amit már sokszor megtettünk.

Jó volt… ez a gond, hogy csak volt, mivel én 2 hét és elutazom Olaszországba, ott töltöm a következő tanévet, így ez volt az utolsó összejövetel a barátokkal.

Végül íme a bicikli, amivel megtettem az utat:

(Kényelmes, jól ment, semmi gond nem volt vele, csak a biciklistáska hátul összenyomta a féket, ezért szét kellett szedni, így első fékkel nyomultam! Amúgy leghátul, a sárga kukásmellény alatt, egy egyszemélyes 2 másodperces quechua sátor figyel ám! Amit láttok, azt 6 db gumipókkal sikerült felszenvedni, de halál stabil volt, amíg el nem csábultam, és a hálózsákba belekerült egy marhanagy korsó. Na onnantól picit borult a dolog...:P)

Különösen ajánlott. Remélem páran kedvet kaptak hozzá!