2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

GREX J2 Blaze

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Pár éve terjednek a lecsatolhatós állvédővel szerelt nyitott sisakok. Íme a Nolan Group crossovere!

[ ÚJ TESZT ]

Egy pár éve terjednek a lecsatolhatós állvédővel szerelt nyitott sisakok. Érdekes megoldás, a látómező majdnem a nyitottak élvezetét nyújtja, miközben a fogsor is növelt védelmet élvez. Ezt valósította meg a Grex a J2 Pro Blaze típusú sisakjában. Vagy inkább nevezzük Nolannak?

Miről is van szó?

A Grex egy olasz gyártmányú sisak, amit a lehető legtöbb helyen fel is tüntetnek, és jelzik a Nolan csoporthoz való kötődést is.

Ami tulajdonképen Nolan, legalábbis ami a külső héjazatot illetve a terveket illeti, annak egy olcsó alternatívája. Egyes típusai a Grex márkanév alatt kerülnek piacra. Ügyelve, hogy magának ne teremtsen konkurenciát, viszont a kevésbé tehetős motorosoknak is elérhető áron szolgáljon fejvédővel.

Doboz, és ami benne van:
A csomagolás egyszerű, de az olasz nemzeti színek kellő méretben vannak jelen. A dobozon feltüntetik a típust és méretet.

Egy egyszerű habosított zacskóba van csomagolva a fejvédő. Mellékelve a kezelési, szerelési útmutató. Sajnos magyar nyelvű leírás a gyári füzetben nincs, viszont kapunk egy A5 méretű minőségigazoló lapot (ENSZ EGB 22-05 ; MSZ 12760-86 sz), rajta egy pár soros karbantartási tájékoztatóval. A szétszerelést képekkel is segíti a gyártó.

Extra kiegészítőkkel nem vagyunk elkényeztetve. Ne keressünk sisaktartó zsákot, vagy plexitörlő kendőt, vagy ilyesmiket. Sajnos kommunikációs előkészítést sem találunk. Ezen az áron ez talán nem is meglepő, ha figyelembe vesszük a Nolan besorolását a termékre.

Öt év európai garanciát kapunk, ami jól látható a garancialevélen.

A sisak:

Miután lefejtettük az egyszerűen eltávolítható védő zacskót, megpillantjuk a sisakot. Összeszerelt állapotban érkezik. Az állvédő a helyére pattintott helyzetben van.
Fényezése a matt és a selyemfény közötti, minősége rendben van, többet mutat a valóságban, mint a képeken. Létezik fehér alapon fekete mintázatú festés is, de erről csak képeket találtam. A vállalkozó kedvűek egy kis dekorfóliával átvariálhatják, ami bármikor eltávolítható, és nem jár garanciavesztéssel.

A tetején lévő szellőzőnyíláson kívül más levegőbementi nyílás külön nincs kialakítva, de nem is kell,
hiszen ez egy félig nyitott sisak, és az állvédő alatt nincs rovarháló. A hátsó részen találhatóak a kilépő nyílások.

Két pozícióba állítható: nyitott vagy zárt. Szerintem egy köztes pozíció belefér volna még.

Légzárása jó, de nagy esőnél beereszti a vizet. Egy kevés ragasztószalag nem árt, ha van nálunk.

Plexi-napvédő:

A plexi több pozícióba állítható, pinlock páramentesítő fogadására előkészített. A mozgatást leghatékonyabban elölről lehet elvégezni, külön erre a célra kiképzett rész nincs rajta.
Igazából nem is szükséges, mivel elől az állvédő kialakítása lehetővé teszi a plexi megemelését.

Az első rögzített pozíció elérése után már oldalról is emelhető a plexi az élénél. A pozíciókban határozottan áll meg, mégsem kell erőlködni a működtetéshez. A pozicionáló mechanika műanyag, mint ahogy az összes többi is. Mérete nagy, leér az állig, kényelmes látómezőt biztosít a sisakból vertikálisan, illetve horizontálisan is.

A napvédő plexi mérete lehetett volna nagyobb.

Az orr és a napvédő közötti távolság jó, de ha a felület többi része egy picit nagyobb, akkor sokkal jobb lenne, kevesebb fény jutna be alatta. Színe kékes árnyalatú. Meglepődtem, miután a kedvenc napszemüvegemet gond nélkül sikerült felvenni a már fejemen lévő sisak alá.

A plexi semlegesen viselkedik. Nem tapasztaltam elszíneződést a napszemüveg használatakor és nem is emelte el az orrnyeregről a szemüvegem. Ez azoknak lehet jó hír, akik egyébként is szemüvegesek. A napvédő mögött kényelmesen elfér, de ez természetesen fejforma függvénye is.

Egy helyen találtam az öntőforma által hagyott pici nyomot. A forgalmazót megkérdeztem, és válaszában közölte, nincs kihatással a sisakra. A mintázat ízléses és dekoratív, ugyanez mondható el a formatervről is.

A sisak az általam használ mérlegen 1518 grammot nyomott az 1450 grammos specifikációval szemben. Ez tulajdonképpen mérési pontatlanság.

A plexi:

A működtető mechanika itt is műanyag, és jól végzi a dolgát, könnyen működtethető. Mindkét elemet egyszerű cserélni, ami könnyen követhető a mellékelt utasítás alapján. Ugyanez mondható el a sisak szétszereléséről, nekem 5-10 percet vett igénybe elsőre.

Rögzítés-belső:

A sisakot gyorscsattal szerelték, melyet a héjazathoz oldalanként 3 szegeccsel rögzítettek.

A Nolantól megszokott módon a sisakbelső nyiszogó hangot hallat, amit az energiaelnyelő betét és a héj találkozási pontjainak köszönhetünk. Egy picit mocorog benne.

A szivacsozást nem vitték túlzásba, az anyaghasználat rendben van, jó nedvességszívó, a varrások is szépen kivitelezettek. A tarkórész is rendben van.
A fülnek kevés helyet hagytak, ezért idővel azt elnyomja. Viseléskor homloknál és fejtetőn jól tart. A fül vonalától lefele picit szűk, első pár viselésekor érezzük az állkapcsunkat, én kb. 45-50 perc után, de idővel enged és megszokható.

Az állvédő könnyen le- és felkapcsolható, egy kis gyakorlással viselés közben is. A rögzítő itt is műanyag, az illesztése jó, viszont van egy kis mozgása, ami nem zavaró, de szerintem a kímélés végett javasolt a tarkórésznél kézben fogni.
A belső oldala gumírozott hatású, ami valójában tömör, keményebb poliuretán hab.

Felcsatolt állvédővel nehézkes a felvétel, anélkül sokkal könnyebb. Azért a füleket el kell igazgatni. :) Ugyanez a helyzet levételkor is.

Szellőzés-szélzaj:

Mivel az időjárás nem igazán kedvez a motorozásnak, főleg úgy, hogy téliesítve van a vas, így más megoldást kellett találni a kipróbáláshoz. Ilyenkor jól jön egy nyitható napfénytető. :)
Természetesen ez sem a legtökéletesebb, mivel a szélvédőről lelépő levegő java részt alulról érkezik a sisakba. Kézzel kitakarva az alsó részt egyből elviselhető lett a zajszint 100 km/h-s tempónál. Mivel nem túlzott a szivacsozás, a szellőző nyitása azonnal érezhető, a levegő a teljes fejtetőt éri és ilyenkor a zajszint is megnő a sisakban.
A szellőző sajnos csak két pozíciót tud: nyitott vagy csukott, pedig jó lett volna mégy egy köztes állás is. Jelen helyzetben állvédővel illetve anélkül is egyformán volt zajos. Referenciának felvettem a Caberg Downtown S sisakom. Az is hangosabb volt, mint ahogy azt már megszoktam, a fent említett ok miatt, így egy valós gurulós tapasztalattal adós maradok.

Konklúzió:

A sisak 40.000 Ft környékén szerezhető be hazai kereskedésekben, de lehetséges, hogy külföldről valamivel olcsóbban is hozzá lehet jutni.

Más nevesebb gyártó termékeit drágábban kaphatjuk meg. Pl. a Caberg Hyperx 50 000 Ft-tól, a Nolan N43 Air is alaphangon 60 000 Ft-tól indul. Ezek jobban felszereltek, illetve több kiegészítést adnak.

Érdemes odafigyelni vásárláskor, mert egy Air alap verziója csupán a kommunikációs előkészítéssel ad többet. Ezen kívül akad még pár márka ami kínál crossovert, egészen a 30 000 Ft-os alsó árig.

Pro:
- Kedvező ár
- Tetszetős formaterv
- Jól illeszkedik a fejen
- Határozottan működő mechanikák
- Állig leérő plexi
- Hatékony szellőzés
- Gyorscsatos rögzítés
- Könnyű szerelés
- Mosható belső
- Lexan héjszerkezet
- 5 év garancia

Kontra:
- Nyiszogó belső (megszokható)
- Kommunikáció előkészítés hiánya
- Csak kétfokozatú szellőzésállítás
- Állvédővel nehézkes le-felvétel
- Beszivárgó szellőző

Kinek is ajánlanám?

Elsősorban robogósoknak, plexivel, védelemmel ellátott motorokhoz, vagy 100-120 km/h-s motorozásig. Felette szerintem már nagyon zajos és huzatos lesz. Túrázásánál a kilátás páratlan élményt adhat. Könnyű súlya miatt nem terhelő a hosszútávú viselés. Én az interneten vásároltam, miután a fejméretem megmértem, merem ajánlani ezt a lehetőséget.

Tudom az ellenérvet, és ha nem jó akkor mit lehet csinálni? Szerencsére a törvény erre választ ad: internetes vásárlás esetén a vevő 8 napon belül jelezheti a vételtől az elállását, indoklás nélkül. A vételi árat az eladónak vissza kell fizetni, de cserélhetjük is a terméket, ha az eladóval ezt megbeszéljük. Szóval van otthon 8 napunk hogy használjuk, és fejen legyen. Nem tartom valószínűnek, hogy az üzletben órákat lenne kedvünk üldögélni benne, vagy menet közben is ki tudnánk próbálni.

Nálam a sisak az ajánlott kategóriába került.

Balesetmentes közlekedést mindenkinek!

A képek innen letölthetőek.

2016,03,13

Túl a 3. szezonon jöjjön egy rövid használati tapasztalat.
A napszemüveg belső kidolgozottsági hiányosságok miatt karcolódik.

Idővel tartó mechanika gyengül, és nem tart elég erősen, szépen lejjebb engedi rázkódásra. Nah nem fog lecsukódni, de pár mm-t max 5mm lejeb enged.
A szivacsos belső 4 mosáson van túl, most már nem olyan feszes mint újkorában és az izzadságtól hamar összébb esik bepuhul.
A csat továbbra is perfekt módon üzemel, pontos nem nyiszeg recseg.
A szálzaj erős benne füldugó használata javasolt. Egy kattanásnyira nyitott állapotban csendesebb picit. persze ez motor plexi függő.
A sisak plexi számomra elfogadhatóan karcálló, sajnos idővel sikerült egy mélyebb karcot, és pár kavics nyomot beszednem.
Én a Turtlewax titan polír pasztájával kezeltem mostanáig. Tökéletes most is, elszíneződés nincs, a kis karcokat szépen kiszedni. Jelenleg ezt a vízlepergetőt használom, víznek esélye sincs a megmaradásra.

A héjazat tökéletes, kívülről nincs semmilyen fáradás nyoma. jelenleg is érezhető a tartás. A belső kimosása után most pont ugyan ott nyom, mint mikor megvettem, és addig tart amíg a szivacs újra be nem puhul.
Az állvédő rögzítő zárak, pont olyanok mint mikor megvettem. Jól zár határozott nem tört el semelyik alkatrésze.
Az elmúlt 3 évben megtettem vele, kb 10 ezer km-t. ebben volt Törökországi meleg, és + 5 fokos hideg is. Párásodás tipikus, egy kattanásra nyitásnál gyorsan leszárad a pára, persze ez a felület lekezelésének is köszönhető.
A légbevezető is igen zajos, viszont sok levegőt enged be, a fejtetőre, majd a tarkó irányába távozik.
Szerencsére nem a szemre fújja.

Összességében nekem megérte, tudok robogós üzem módba közlekedni vele, sűrű le-felvétel kényelmes, de hosszabb úton is helyt állt.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.