2024. április 19., péntek

Greece, Paralia 2010

Nemrég ezen a szép tengerparti helyen nyaraltunk, ezt szeretném bemutatni egy élménybeszámolón keresztül

Na szóval, úgy kezdődött hogy én és a barátnőm kitaláltuk el kéne menni görögbe. A választás Paraliaára esett mivel sok jót hallottunk olvastunk róla, magyar Siófokhoz hasonlították a helyet. Pesti borús esős időbe felültünk a buszra,ami 17 órát zötyögött velünk. Néha elég kietlen zord vidékeken(Szerbia, Makedónia). Útlevélre szükség volt, márpedig utolsó infók szerint nem kellett volna, de mégis.
Odaértünk reggel 6-ra, gyakorlatilag teljesen kihalt volt az üdülővároska. Az élet kb. 11-kor indul be, és kb éjfélig tart. Az idegenvezetés elég nulla volt, de mikor megtudtuk román származásúak ezen nem is csodálkoztunk (nem szeretik a magyarokat), a vendégek nagy része is onnan volt. Szerencsére nekünk sikerült egy magyar hason korú párt kifogni szomszédnak mint mi. 4. emeleti Olymposra nézve.

Balra tengerre néző erkélyes szoba. 3 fakultatív kiránduláson vettünk részt, mind jól sikerült. Az ottani életszínvonal a mienké felett van még ha sokan nem is így látják vagy akarják feltüntetni Nagyon jól éreztük magunkat, nagyjából majdnem könnyekkel harcolva vettük utoljára szemügyre a tengert a 8.napon a buszra szállva.
De akkor a bevezető után jöjjön részletesen.

Paralia

A olymposzi riviéra egyik legkedveltebb üdülőhelye, gyakorlatilag csak a turizmusból élnek az emberek szezonszerűen. Katerini városhoz tartozik az üdülővároska ami kb 10km.re van.
Odaérkezésünk napja gyakorlatilag a kínkeserves buszutazás kipihenésével telt és a hely feltérképezésével. Persze tenger varázsa egyből hatott és ki is próbáltuk. Kissé borus volt az idő első nap egy szokatlan volt még az ittenieknek is. Na meg az itteni élet furcsaságaival ismerkedtünk.

Másnap

A városka központjába látogattunk el, Katerinibe. Rendkívül szép parkba rakott le minket a busz, beszéljenek a képek róla.

A helyi piacot is megnéztük ami elég nagy volt, és kedvezőbb árak uralkodtak mint a boltokban gyümölcsök terén. Maga a kinézete egy Lehel piac+3tigris keveréke kb. Belekóstolhattunk egy átlagos görög hétköznap lezajlásába, kb mint nálunk, sok autó, rohanó emberek. Du.-n. egyből kimentünk a beach-re, hisz a tengerért mindenki odavan általában mi is, részben ezért is jöttünk ide. Már bőven jutott itt nekünk a napsütésből, barnulásból is.

Harmadnap hajókirándulás várt ránk,Skiathos szigetére

Nagyon vártuk vajon milyen lesz. Hát nagyon jó volt. Olyan hihetetlen szép helyre vittek el minket, busz+hajó segítségével amit eddig csak képeken láttam vagy ott se. Már az indulás helye is szép volt.

A Tenger kb Bora Bora szintű, aki ismeri helyet az sejti milyen.

A hajón a legénység némi zorbás táncügyesség fejében metaxával itatta a népet, további kedvkeltő és hangulatfokozó gyanánt. Két óra erejéig megmártózhattunk a sziget legszebb tengerparti vizében a koukounaires beachen.

A sziget fővárosában Skiathoson is jártunk meseszép görög stílus,a kikötőben hajók tömkelege, kissé elit lehúzós vendéglátással párosult.

Vissza felé a legénység Ouzo party szeretett volna hasonlófeltételekkel mint odafelé, de a tengeren egy kisebb zivatar ezt elmosta. Hihetetlen élmény volt itt járni, leírhatatlan. A teljes napot felölelte a program, de megérte.

4. napon egy kalózhajós kirándulásra voltunk hivatalosak.

Ami egy 3 órás késéssel elindult, már kezdtünk aggódni elmarad, de nem így történt.(sajnos a helyi szervezőiroda nem állt a helyzet magaslatán sokadszorra sem). Nyílt-tengeri fürdőzés, sangriázás, egy kikötőben kikötve pedig egy guszta ebéd várt ránk,

Visszafelé megint a fürdőzés és az iszogatásé volt a kulcsszerep. Visszaérve még ki tudtunk menni kicsit a stradra, és hogy a hangulatunkat megkoronázzuk ellátogattunk egy helyi discoba, az Omilosba.

Kívülről hotelnak tünő, belülről egy elegáns vár belsővel megáldott hely, 5 euro belépő, persze lányoknak ingyenes+welcome drink.ez szokásos a hazaihoz, az italárak már kevésbé 6-15 euro között voltak, egy odacsapós bulihoz itt 100 euro keletik... kb. radio1-es zenék. Teljesen táncolható normális jó hangulatú buli volt. Jól éreztük magunkat.

Ezt követő nap kissé elcsúszott a party kipihenése miatt, de du.-n újból a tengerparté volt a főszerep. Este pedig a másik közismert helyi szórakozóhelyre a cocus clubba mentünk,

Itt kevesebben voltak, de zene itt jobban tetszett legalábbis nekem. Magyar zene is megcsendült, a vendégek örömére, itt azért egy koktélt bevállaltunk, ami egész finomra sikeredett a helyi mixernek köszönhetően. Itt lennék én az itallal.

Vasárnap

Kissé magasra raktuk a lécet mivel már reggel várt minket a busz ami az Olympos hegységhez kalauzolt el minket. Mesés hegyvidék, kisvároskából gyalog fel Zeusz fürdőkádjának nevezett vízeséses részhez. Közbe persze megálltunk egy pazar kilátás érdekében.

Rengeteg fotó, egy kis túrázás, kaland volt ez. A fürdőzés ma is megvolt
Este jobb híján csak a szomszédpárral mászkálgattunk a sétálóutcán, pihenés gyanánt.. A sok fény, árus, ember, eléggé jó hangulatot teremt pláne ha a szokásos sangria is besegít ebben.

Utolsó előtti nap

Egész nap a parton voltunk, ezt az érdekes fajta pizzát ettük. Bitang finom volt, mintha rétes lenne csak pizzatészta és töltve.

Este szomorúan pakoltunk össze.
Másnap du.-n indultunk vissza busszal szintén, de előtte még majdnem megsirattuk a tengert, nagyon nem akartunk mi onnan hazajönni. Ez az élet ami ott van, nem ami itthon van. Az indulás előtt még egy pár órás fürdőzés belefért utoljára.
Rengeteg sok apró emléket hoztunk, a sok fotón kívül és átélt élményeken túl. Energiaital gyűjteményem is gazdagodott párral az út során.

Nagyon jól éreztük magunkat, nem tudok negatívumot mondani az utazás fárasztóságán kívül. Illetve a hitvány idegenvezetésen túl. A közlekedés terén azt hittem a mi hungáriánkat nem lehet überelni, tévedtem. Itt brutálul vezetnek az emberek, nem csapatnak csak egyszerűen nem állnak meg, kb. minden 3. kocsi törve húzva megnyomva, kivéve a fiatalabb autókat. A két legsűrűbben látott auto bmw e36 és golf 5 gti volt. De azért egy ilyen is befigyelt.

Aki ide látogat egy hétre és mindent ki akar próbálni 80e környéki euro összeggel készüljön fel,a programokat a legolcsóbb helyen fizesse be és ne hallgasson a marketing maszlagra(magyar idegenvezetés=0)

Egy tény ide még biztos visszatérünk egyszer talán örökre, de nyaralásért mindenképpen. Kissé rajtam van a hatása a helynek, nagy élmény volt.I love Paralia.

Sry ha kissé élménybeszámolósra sikerült.

u.i.:tudom puritán a stílusa és tuti van benne hiba, 2x átnéztem. Ja és legyen itt még pár képecske csak úgy vegyesbe.