2024. március 29., péntek

Cikkek » Sport rovat

Gázló Túra 2009.07.11

Sziasztok! Még nem meséltem el, hogy nyáron voltam a Gázló Túrán... Szép élményekkel tértem haza, mert...

Sziasztok!

Még nem meséltem el, hogy nyáron voltam a Gázló Túrán...

Szép élményekkel tértem haza, mert most voltam először ezen a túrán. Ismerősökkel vágtam neki, Herendre vonattal mentünk reggel 6kor. A túra előtt annyira izgatott voltam csak 1.5órát tudtam aludni ez később nagy hátrányt jelentett. a Vonaton a bringára is kellett menetjegyet venni, ami ugyanannyiba került mintha még +személy jött volna. Odaértünk a helyszínre szép napsütés délelőtt volt, előtte való nap rengeteg eső esett ezért másik cimbi nem jött el és is gondolkodtam, hogy mi legyen, de megyek és kész. Összehaverkodtunk más bringásokkal is akik már tudták mire lehet számítani, mert már indultak itt és az utat is tudták, mert olyan térképet adtak amin kiigazodni rengeted időveszteség.

Úgy indultam neki majd én meg mutatom, az új bringám Genesis Winner MX is itt debütált. KTM Country YS-el akartam elindulni, mert azt ismerem minden szempontból és gyors bringa csak a semi-slick gumi sárban nem olyan jó, mindegy már a KTM pedáljait átdobtam :D itt már megvolt az új cipőm NortWave Lizzard is és a Shimano PD-M324-es is, de stoplit az istenért nem tudtam szerezni itt a környéken és még érhettek is volna meglepetések egy túrán 1.-re alkalmazni egy ilyet.

Szép idő volt aznap – ja ezt már mondtam :D mindenhol jó nagy tócsák. Én később indultam 1 órával, mert majd félúton utolérem a cimbiket, mert én sokat bringáztam az előtte való napokban. Azokkal vágtam neki, akik már többször voltak itt nem beszélve arról , hogy helyiek, így jobb tempoval tudok haladni. Herendről indultunk, eleinte volt minden sár domb tüskés bokor, kicsit rosszul is lettem a kevés alvás miatt, de tekertem megállás nélkül, jó murvás volt az eleje több út is volt a rutinos kollégával együtt el is tévedtünk párszor az elején, mert megváltoztatták a régi utat :D.

Mindig előzgettek meg minket bringások, ettől én vérszemet kaptam és próbáltuk velük tartani a lépést, de nem tudtam mire számíthatok cimbi meg vagy 1 éve nem tekert (amúgy több szám km-eket szokott terepen) így csak tartottuk a lépést. Gyönyörű szép tájakon és helyeken tekertünk végig voltak szép szakadékok, erdőkön mentünk keresztül szántóföldeken, vízátfolyásokon. Ahova elnéztél mindenhol nagy fák, zöld fű, kék kristálytiszta ég és levegő, nem voltak autók, motorok egyszóval csak a meseszép természetesség volt mindenhol. 40-50km körül már voltak nehéz részek, később egy marha-nagy dombra kellett feltekerni – ez kivett rendesen az erőmből, de lefele kipihentem magam 60+km/h sebességnél :D Kb olyan 250-en indultak el összesen ezen a túrán. Jó volt látni egyszerre ennyi bringást.

Félúton betértünk a Pokol csárdába (köztudott itt árak is pokoliak :D) itt kicsit feltöltődtünk és kipihentük magunkat és nekiindultunk a 2 felének.
Sokszor elgyönyörködtem a tájban, miközben tekertem. Amikor csak lehetett vezettem a sort és húztam a többieket előre, de később kiderült ez hiba volt.

A nehezén már túl vagyunk gondoltam 80km környékén, de itt jött a neheze kavicsos kacskaringós, magas dombokon át vezetett az út felfele és azt hittem sose lesz vége olyan 90km környékén. Itt volt olyan rész ahol kicsit toltam a biciklit, mert ha tekerek, akkor eldőlök oldalra – nah ekkora és ilyen hosszú volt a domb. Számomra teljesen ismeretlen falukon, tanyákon tekertünk keresztül, pedig azt lehet mondani helyi gyerek vagyok. Herend fele sokat szoktunk bringázni, de ez a rész teljesen ismeretlen volt számomra. a Végén beértem 100 valahányadiknak, örültem nagyon, hogy teljesítettem a 108km-es távot 9óra alatt első nekifutásra. A vége fele amikor patakokon kellett átgázolni az tetszett a legjobban ez kb 3km-es szakasz volt. Volt aki versenybicikliszerű agyváltós bringával vágott neki és nem hittem a szememnek amikor megelőzött félúton, pedig a terepen szenvedett rendesen és gondolom rendesen használódott is el a canga :D

Mikor az végeztem a túrával (ez volt délután) akkor mivel annyira drágállottam a vonatot magamra és a kerékpárra, gondoltam hazatekerek a francba és sokat megspórolók evvel :D. Így Herendről a Kab-hegynek tekertem haza, közben néztem a kilométerórát és elkezdtem kevesleni a futott kilométereket mikor már majdnem hazaértem volna (100+km már többször is tekertem egyszerre előtte és haver egyik rekordjára is rá kellene licitálni) így tettem egy kitérőt Magyarpolányba :D majd onnan haza minél hosszabb úton, az eredmény összesen: 150km lett, ami szerintem szép teljesítmény, hogy ennek nagy része nem akármilyen körülmények között született. Úgy tűnt innen már nem tudok elfáradni csak a nap lement ez jelezte, hogy milyen jó lesz hazamenni és lepihenni e nehéz túra után, hogy másnap elmesélhessem élményeimet azoknak akik nem voltak jelen.

Jövőre mindenképp ott akarok lenni megint, kicsit jobban felkészülten, ezt az élményt vétek lenne megvonni magamtól!

(szerettem volna jobban megfogalmazni, de csak erre tellett most este – bocs érte, nem logoutos cikknek készült csak egyik topicban akartam leírni az élményeimet csak kicsit hosszabbra sikerült – előtört élmények :)