2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Galaxy 8800GTX

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Már régóta fontolgattam egy új videókártya vásárlását, mert a jóöreg inno3d 6800GT-m felett...

[ ÚJ TESZT ]

Már régóta fontolgattam egy új videókártya vásárlását, mert a jóöreg inno3d 6800GT-m felett kezdett eljárni az idő.Gondolkoztam G71-ben, R580-ban, de mivel tudtam, hogy jön a G80, elsősorban a DX10-re váltás miatt végülis kivártam (lényegében az ezt használó játékok miatt pl. Crysis).Az nvidia 2002 óta fejlesztette a G80-at.Időközben megjelent az X1950XTX is, a teljesen átalakított pixel shaderekkel és memóriavezérlőkkel jelentős újításokat hozott.Tehát a G80-ba belekerült az unified shader, ami annyit tesz, hogy nincsenek a GPU-ban külön pixel és vertex shaderek, hanem az egységesített stream processzorok kihasználatlanság nélkül végzik el a feladatot.Idén novemberben aztán debütált is a G80, amiből egyszerre két változat is a piacra került.Az erősebbik 8800GTX névre hallgat, ennek kistestvére pedig 8800GTS néven került a boltok polcaira.Ezek közül én az előbbiből választottam egy Galaxyt, mert jó lenne kihúzni vele a következő generációig (-:

[kép]

Technikai adatok:
Geforce 8800GTX - 8800GTS
Csíkszélesség- 90 nanométer - 90nanométer
Tranzisztorok száma- 681 millió - 681 millió
GPU órajele- 575 MHz - 500 MHz
Shader processzorok órajele/száma- 1350 MHz/128 db - 1200 MHz/96 db
Memóriabusz- 384 bit - 320 bit
Memória órajele/mérete- 1800 MHz/768 MB - 1600 MHz/640 Mb

Mint látható, a GTS-en kevesebb shader processzor van, 200 MHz-cel lassabb és valamivel kisebb memóriákkal, és csak 320 bites memóriabusszal rendelkezik. Viszont elmondások szerint nagyon jól tuningolható a GTS, kis szerencsével majdnem GTX szintre tuningolható a kártya.

Tesztrendszer:

Alaplap:GIGABYTE P965P-DS3
Cpu: Core 2 Duo E6400@3200MHz Zalman ZM-FS-C77 Fatality cooler
Ram: A-Data 2048MB PC800 DDR2
HDD: SEAGATE 320GB 16MB Cache
Táp: 650W Triple Big Fan Gold Q-Tec

Cpu alapfeszültségen, 8x szorzó mellett 400 Mhz FSB-vel, a RAM 2x szorzón, minden más auto.F3-as BIOS, nvidia ForceWare 97.44-gyel.Vga gyári hűtéssel 600/1950-en járt, használtam 630/2000-en is, de a GPU 640 MHz felett már hibázik.A kártyához Rivatunert használok.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szintetikus tesztek

A gépemet két 3DMark-kal izzasztottam le először, egyik a 3DMark03, a másik a 3DMark06:
3DMark03:33492 pont
[link]
[kép]

3DMark06:11229 pont
SM2.0 Score: 5053
HDR/SM3.0 Score:5148
Cpu: 2679
[link]
[kép]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Játékok

Mindent játék közben Fraps-szal 60 mp-ig mértem kifejezetten vga izzasztós részeknél.

Először a BF két, új részében mértem le (BF 2 és a legújabb rész, a 2142 alatt)Nézzük először a BF 2-t:
1280*960-as felbontás (azért ennyi, mert 1280*1024-et nem lehet alapból beállítani), 8xAA, minden a maximumon a Dalian Plant nevű pályán.
Min: 97 Max:101 Átlag:99,867
(Valószínűleg a motor 100 képkockánál nem engedi tovább a játékot, mert ennél többet sose mértem.)
[kép]

Akkor nézzük meg a HDR-rel ellátott BF2 motorját alaposan felturbózva, a 2142 alatt.Elképesztően sok játékos között mértem Titan szerveren a hatalmas Verdun mapen.
Min:60 Max:101 Átlag:94,200
[kép]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Következő tesztalanyom az NFS: Carbon, ami ugyan nem mondható el túl szépnek (igaz, rondának se), viszont elég nagy az igénye. 1280*1024-ben maximum beállítások mellett futott, kivételt képez a Vsync, ami visszafogta volna 60-ra a frame ratet, így azt kikapcsoltam, úgysem lesz tőle szebb a játék.
Min:62 Max:103 Átlag:84,633
[kép]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ma még mindig az egyik legszebb PC-s játéknak tartom a Doom3 motorral szerelt Quake4-et, amit ugyan a 6800GT-n nem játszottam ultra high beállítások mellett (256 mega VRAM), de a 8800GTX-szel egyenesen megeszi azt.Mondanom sem kell, 1280*1024-ben futtattam a kisebb-nagyobb külső részeket is felmutató Hangar Perimeter pályán, 16xAA mellett VSynckel (mert ebben a játékban elég zavaró ha ki van kapcsolva), így ez sem tudott 60 kocka fölé menni.
Min:59 Max:61 Átlag:60,009
[kép]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A Call of Juarez a ChromeEngine 3 kiválóan felturbózott motort használja, ami gyönyörűen fest, csak sajnos nálam nagyon bugos volt.
1280*960, no AA (nem lehet bekapcsolni), Shader Modell 3.0, Anizó, high shadows, shadow map size: 2048, HDR és minden on.
Városban mértem, lövöldözés közben és meg se riccent a játék (Még szerencse...)
Min:42 Max:117 Átlag:64,267
[kép]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az Oblivion az egyik kedvenc játékom a mai napig, és talán még ma is a legszebb PC-n.Ezt is 1280*1024-ben mértem le, mindent maximumra húzva, HDR-rel, nappal az erdőben VSynckel.
Min:51 Max:63 Átlag:59,777
[kép]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az egyetlen játék, amit a benchmarkjában mértem a F.E.A.R. volt. 1280*960-as felbontás, minden maximum persze.
Min:62 Max:308 Átlag:120
[link]
[kép]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Végére hagytam az első igazán next-gen-nek számító játékot, az UE3-as Rainbow Six:Vegast. Ez a játék ugyan közel nem olyan gyönyörű mint az X360-on már megjelent Gears of war, de azért hozott újítást grafika terén rendesen.Gyönyörű a HDR, és a motion blur is nagyon király, bár eléggé zavaró, hogy a harc közepén ha rámlőnek nem látok tőle semmit, de tényleg csini.Annyira nem nagy az igénye mint vártam, nálam tökéletesen futott pár mp-es töltési időkkel 1280*960-ban maxon a nyílt terű Trainyard volt a tesztpálya Mexikóban.
Min:55 Max:128 Átlag:75,050
[kép]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Összegzés
A kártya ugyan nem olcsó (169-170K), sokan komplett gépet vesznek ennyiért monitorral, de aki DX10-ben AA-val meg anizóval akar jövőre játszani a Crysisszal és az Ue3-akkal, annak bizony kell egy ilyen.Valóban nemcsak gyorsulást, hanem lényegi újítást is nagyon sokat hozott, ráadásul a DX10 mellé bepakolták a Shader Modell 4. verzióját, így 2-3 év múlva is futnak majd a játékok, remélhetőleg nem kell lecserélni, mint most az X800-akat, amiken el se indulnak az Ubisoft next-gen, minimum SM3.0-t igénylő játékaik.Kicsit gyenge lett a gyári hűtés, nálam 82-83 °C így túlhúzva 1-2 h játék mellett, de alapon sem sokkal jobb a helyzet.Igaz, ha a fogyasztást és a tranzisztorok számát nézzük, talán már el is nézzük a melegedést.Ez magasan a piac leggyorsabb vga-ja, tele újításokkal, úgyhogy az én értékelésem: 10/10

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.