2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Utazás rovat

Erdély-túra, ETZ 251-es motorral

Szerintem minden motoros álma egyszer körbemotorozni Erdély szebbnél szebb helyeit.

[ ÚJ TESZT ]

Bevezetés és az első - második nap

Üdvözlet minden olvasónak! Van egy ETZ 251-es motorkerékpárom 2015. január óta. Ezt én a hónapok alatt szépen fejlesztgettem, javítottam a kisebb hibáit. Egyszer csak úgy gondoltam, hogy ideje a motornak is megmutatni Erdélyt, készen áll rá, én meg szerettem volna kimenni, most motorral, és közben meglátogatni erdélyi ismerőseimet. Így felkerekedtem, és útnak indultam a negyedliteres egyhengeres kétüteművel...

Szerintem minden motoros álma egyszer bemotorozni Erdély szebbnél szebb helyeit. Engem az is motivált, hogy vannak Erdélyben 3 éve nem látott ismerőseim, akikkel jó kapcsolatot alakítottam ki régebben.
Adott volt a motorom, egy 1989-es MZ ETZ 251-es, amit idén januárban vettem. A motor alapvetően rendben volt, de én úgy gondoltam, hogy van még mit csinálni rajta, így 6 hónap alatt ennyit változott a motor.

Tehát szépen felkészítettem a motort, mindent átnézve, mert ugyebár mégiscsak egy 26 éves kétütemű motorról van szó, de ha az ember karbantartja, örök élet.
Indulás előtt felpakoltam a motort, ruha, alkatrészek és szerszámok, meg pár flakon 2T olaj.
Augusztus 17-én reggel 5.00-kor indultam el otthonról

Szegvárról indultam, az első nap célja Esztelnek volt, egy pici falu Kovászna megyében, itt ismerősöm egy éjszakára el tudott szállásolni.
A Nokia N8-asomon lévő Nokia Maps-szal navigáltam, az útvonal így 644 km volt Esztelnekig.
A Google Maps így tervezett:

Természetesen a GPS nem pont ezen az útvonalon vitt, de azt kell mondjam, hogy le a kalappal a Nokia Maps előtt, mindenhol, nagyvárosokban (Brassó pl.) is hibátlanul navigált, sávasszisztenssel karöltve.
A biztonság kedvéért a hátizsákomban volt 5 liter benzin olajjal bekeverve, ha nem úgy érnék benzinkutat, nem ismertem az ottani viszonyokat...

Déva előtt kb. 60-70 km-rel belefutottam egy balesetbe. Egy üveget szállító teherautó felborult, és az összes üveg az útra borult. Ezt kb. 1 óra hosszáig takarították, addig állt a sor, majd félpályán volt elengedve a forgalom. Semmi gond, haladtam tovább, legalább pihentem egy picit. Na, aztán Dévától kezdődően kaptam az égi áldást... Nem volt kellemes, de haladtam tovább, egy benzinkúton megálltam 290 km után, ilyenkor volt még 4 liter üzemanyagom a tankban, teletankoltam, biztos, ami biztos alapon, nem tudtam, mikor jön a következő kút.

Az eső továbbra is esett, nem hagyott alább. Brassó előtt kb. 100 km-rel behúzódtam egy benzinkútra, majd ott megpihentem egy 45 percet, addigra elállt az eső is. Na gondoltam, akkor lóra! Persze, milyen szép is lett volna... Ahogy elindultam, rá 20 percre megint rákezdett az eső, elég szépen. Nem baj, mentem tovább, sötétedés előtt szerettem volna megérkezni, a számítások szerint bőven beleférek a nappali időszakba.
A benzinkút után 60-70 km-rel megálltam pihenni és inni, itt lőttem egy-két képet

Egy kis kaja, víz, majd irány tovább, már nem volt messze a cél, cirka 130 km-re voltam.

Helyi idő szerint 18.30-ra meg is érkeztem Esztelnekre, hiba nélkül. Így 12 óra motorozás, és 644 km lett az első napon, arról nem beszélve, hogy csak a felsőm volt vízálló, és Dévától Esztelnekig esett az eső... Az első éjszaka esztelneki ismerősöméknél szálltam meg, majd a következő napon mentem a lefoglalt szálláshelyemre.

Ezért pedig lemostam a motort vasárnap, mondom, lássák, milyen szép MZ-vel megy a magyar motoros:

A második napra külön nem szentelek oldalt, mert lényegében nem sokat motoroztam, inkább ismerőseimnél voltam, beszélgettünk, a faluban pedig meglátogattam másik jóbarátomat is. Majd délután elindultam a lefoglalt szálláshelyemre, Árkosra. A Szakács vendégházban szálltam meg, tudom bármelyik arra utazónak ajánlani! 1 éjszaka/1 fő 3.700 Ft-ba kerül reggelivel és vacsorával együtt! Ennél barátibb árszabást nem találtam a környéken! A reggeli és vacsora pedig bőséges, nem marad éhesen az ember utána, ráadásul a házigazda nagyon finomakat főz!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.