Sziasztok!
Ez az első írásom, de úgy éreztem, hogy nem tudom magamba tartani a mindennapos frusztrációm! teljesen ki vagyok akadva a polgártársaimon és ez lassan olyan szintet ér el, hogy szóvá kell tegyem, hogy így engedjem ki azt a feszültséget, ami akár aggresszivitásba is torkolhat.
Annyira egyszerű dolgok idegesítenek évek óta, hogy igazából másoknak lehet, hogy nem okozna fejfájást.
1. mozgólépcső:
Minden civilizált (külföldi) országban ahol jártam az emberek tudják hova álljanak a mozgólépcsőn. JOBBRA. én sok helyen megfordultam már a világban és soha nem volt gondom ezzel, magam is jobbra állok mindig. ennek nagyon egyszerű az oka: vannak akik sietnek, szeretnék elérni az éppen beérkező szerelvényt (vonat, villamos, metró, stb.). én is ilyen vagyok. nem szeretek állni a mozgólépcsőn, ha haladhatok is. nem vagyok egy manager típus, nem rohanok fontos üzleti tárgyalásokra, de az idő nekem is fontos és utálom ha feltartanak. teljesen mindegy, hogy hova megyek vagy milyen formáját használom a tömegközlekedésnek budapesten. az emberek mennek mint a zombik a feljárókhoz és beállnak teljesen birka és nemtörődöm módon a mozgólépcsőre. régen mindig mosolyogtam azokon, akik a metróajtó kinyílása után kilőnek, mint egy sebesség rekord megdöntése során, és rohannak a lépcsőkhöz. aztán vagy beállank a ''pole position''-re vagy szépen lépcsőznek fölfelé. 2-3 éve én is ehhez a táborhoz tartozom, mert tudom, hogy ha már 10.-nek érek oda, tuti beállnak az útba. amikor meg elkezdek felfelé araszolni, mert mondjuk épp tényleg sietek, hogy elérjem a vonatom, akkor kapom a szúros tekinteteket és néha a megjegyzéseket. (mondanom sem kell, hogy ezek általában az 50 felettiektől jönnek). a metrófelújítások után kirakták sok megállóhelyen a ''Jobbra tarts'' vagy ''Kérjük álljon a jobb oldalra'' táblákat, de sajnos ezeket tulajdonképpen csak világítótábláknak nézi az utazók 85%-a. olyan nehéz lenne jobbra állni és nem feltartani a többi embert?! külföldön ez miért megy tábla nélkül is? és ott sem csak az értelmiségiek vagy azok akik tudnak olvasni táblákról, hanem mindenki automatikusan. nem értem, hogy a mi magyarok miért állunk az élen az ilyen viselkedéssel?!
2. kerékpárutak:
Akik ismernek személyesen vagy csak ''olvasásból'', azok tudják, hogy bringázom. jó idő esetén munkába, amúgy meg hobbi szinten versenyzek. évek óta a szenvedélyem és hobbim ez a sport. aztán amikor elkezdtem gödről budapestre bejárni és volt 1-2 balestem, változásom mentem át. újabb frusztrációk értek, amik mára olyan szintre nőtték ki magukat, hogy néha üvőlteni vagy verekedni tudnék. akik fővárosunkban tekernek nap mint nap szembesülnek a problémákkal és osztják velem ezeket. konrkét példaként most egyet szeretnék említeni, mert az összes problémás kerékpárútnak csúfolt valami felsorolására sokszor 15.000 karakter sem lenne elég.
helyszín: 11. kerület karinthy frigyes út.
- karinthy-budafoki sarok: a karinthy elejétől a körtérig fel van festve egy sárga csík az úttesten. ez jelzi illetve jelezné az autósoknak, hogy itt kerékpársáv illetve -út van. az ominózus sarkon kicsi szélesebb az úttest. fel van feste két nyíl egymástól 1 méterre. egyenes és jobbra forduló. az autóknak elvileg, attól függetlenül, hogy merre tartanak az úttest baloldalán kéne a lámpánál várakozniuk illetve haladniuk. ehhez képest a sok birka és deviáns autós mintegy fittyethányva a szabályokra, rááll a kerékpársávra, azt mint jobbrafoduló sávnak használva. na most adott esetben jön egy kerékpáros, akkor nem fér el, az ő neki jogszerűen elhatárolt sávon. ki kell kerülje a kocsikat az életét kockáztatva. ha ő mégis elfér és egyenesen haladna, 50-50%-a van, hogy túléli, mert az autósok nagyrésze, az ő sávját használva, az esetek túlnyomó részében, figyelmetlenül bekanyarodik jobbra. ekkor történik a baleset és nem kevés esetben katasztrófa.
nem hiszem el, hogy nem tud az önkormányzat úgy egy ilyen kerékpársávot kijelölni, mint ahogy a körúton van a villamos sin leválasztva a úttesttől! ilyen kis ''betongumókkal'', amin az autósok nem szívesen hajtanak át. (lásd andrássy út, igaz ott fém gumók vannak)
a másik bajom a parkolással van. szintén ezen az útvonalon: karinthy f. út egészen a móricz zs. körtérig. lefelé vagy felfelé az teljesen mindegy. sokan parkolónak használják a felfestett kerékpár utat. ilyenkor, ismét nagy kockázat mellett, kerülni kell. aztán ott vannak még a (leglális vagy fekete) munkásjáratok. megállnak, jó esetben villogóval, a kerékpársávon,a vegyes/non-stop bolt(ok) elött, és a legnagyobb nyugalomban reggeliznek és majszolják a kiflit-parizert és zacskós kakaót. miért nem áll ki egy közterületes vagy rendőr és bírságolja meg őket? olyan pénzeket lehetne beszedni, hogy az nem mindenapos. ehelyett hullanak a bringások mint a legyek. és akkor nem beszéltem a hivatásos bringásokról, a futárokról! ők tudnának igazán csak mesélni a körülményekről. ha esetleg van köztetek valaki aki futár, szívesen hallanám a tapasztalatait és az a többiek véleményet; esetleges megoldásait.
előre elnézést kérek azoktól, akiket ezzel az írással egész biztos megbántok (autós és mozgólépcsőnbalraálló polgártársaimtól), de egyszerűen nem bírtam tovább magamban tartani és nagyon nehezen viselem az ilyen deviáns magatartást....
Gyorskeresés
Emberek és hozzáállások avagy az híres magyar mentalítás.....
Sziasztok! Ez az első írásom, de úgy éreztem, hogy nem tudom magamba tartani a mindennapos...
[ ÚJ TESZT ]
Percről percre
-
A Fanatec beolvad a Corsairbe
A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
14/12 GB/s-os Corsair SSD
Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Kicsit később indul a The Rogue Prince of Persia korai hozzáférése
A pontos dátumot a következő hétfői napon jelentik meg a készítők.
-
Apple: bocsánat
A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
2030 után is marad a benzines
Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Samsung Galaxy Tab S6 Lite 202
Feltámadt poraiból a Tab S6 – a Tab S9 FE kérdezi: amúgy miért?
-
Apple, AI, saját chipek
A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
OpenAI a Google kereső helyett
Jól értesült források szerint hétfőn mutatja be a Google keresőjének riválisát az OpenAI, AI-alapon.
-
A gyerekek és a netes fertő
A britek előírják a big tech cégeknek, hogy szelídítsék meg az agresszív algoritmusaikat, és védjék meg a káros tartalmaktól a gyerekeket.
-
Poco X6 5G teszt
Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.