2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Egy kis multi: i7 vs. GCN Crossfire

Vegyétek ezt az írást egy kis plusznak az előzőkhöz, de szubjektívebb leszek, mint eddig bármikor.

[ ÚJ TESZT ]

Bevezetés

Ezzel a cikkel még jöttem nektek, de most eljött egy hosszabb pihenő ideje, mert már nincs a gépemben semmilyen hardver, amit ki tudnék vesézni, főleg, hogy mostanra csak egy kártya dolgozik benne.
Nagyobb hangvételű cikknek terveztem az elején, de úgy jöttek ki a dolgok, hogy megváltam az egyik kártyától, így a cikk csak két játékra tér ki, annak is a multiplayer részére ami bizonyára kevés, de sok-sok körítés lesz, ami nem feltétlen a mért eredményekhez kapcsolódik. Vegyétek ezt az írást egy kis plusznak az előzőkhöz. Szubjektívebb leszek, mint eddig bármikor. Tisztában vagyok vele, hogy objektív képet nem lehet mutatni a multi részről, de 6 illetve 3 map összesített eredménye ad némi kiindulópontot a konklúzió felé vezető úthoz.

Adott a processzor:

Intel Core i7 920

Olcsó, régi, elavult, de utóbbi kettő csak a látszat. Ha nem tesztelsz komolyabb VGA rendszereket vagy benchmarkolsz, akkor játék alá több, mint elég a teljesítménye. Ezzel most ellentmondok magamnak hiszen folyton tesztelek, de azzal kell dolgoznom ami a rendelkezésemre áll.

Tesztelt órajelek:

- 2600 MHz
- 3200 MHz
- 3600 MHz
- 4200 MHz
- 4200 MHz HT Off

2600 MHz - Amikor nem ajánlunk egy gyenge processzor mellé relatíve erős VGA-t, akkor azt tapasztalatból írjuk, vagy már-már droid módjára mondjuk ezt, mert ezt tapasztaltuk egyes játékoknál, de vajon mi történik, ha ezt figyelmen kívül hagyjuk? Nem nyerünk egy erősebb VGA-val (most Crossfire-rel) akkora többletteljesítményt, mert annyira beleszól a CPU?

Közel sem ennyire leegyszerűsíthető a kérdés, mégis sokszor csak így gondolunk az egészre, teszem azt egy laikusabb érdeklődő egyből azt a kérdést teszi fel, hogy X proci „kihajtja-e” az Y VGA-t/kat és akkor rávágják a választ ami általában ez: felesleges ennyire erős VGA olyan processzor mellé, mert olyan mintha a fele annyiba kerülő VGA-t vennéd, semmit nem nyersz vele, pedig ez nem így van, ebben a formában ez teljesen false állítás.Teljesen összetett ez a dolog, hogy mi mire fekszik rá jobban és nyilván a felbontás sem mindegy.

HT OFF 4200 MHz - Az előző CPU limitet vizsgáló tesztemben ott hibáztam a Hyper Threading-el kapcsolatban, hogy magas órajelen kapcsoltam ki 1 GPU mellett. VGA limit miatt nem kaptunk objektív képet a dologról. Crossfire-el ezt a bakit túlléptem és most tényleg kiderül, hogy játékhoz hasznos e modern motorok alatt az i7 processzorok egyedi vonása, a Hyper Threading (röviden tömören: 2x annyi logikai szálat kapsz vele, mint ahány magos fizikailag a processzor, azaz például 4 magnál 8 szál)

Adott a VGA:

HD7950 Single/CF @ 1125/1650

Nagyon megszerettem a GCN architektúrát az elmúlt több mint 1 évben, számomra csak kellemes órákat okozott nagyszerű tuning lehetőségekkel.
Volt sok modell ami itt járt, a teszt írásakor egy DCII-s Asus-al és egy Sapphire Dual-X hűtéses kártyával dübörgött a gép, amikkel teljes mértékben meg voltam elégedve.
A Sapphire hűtő burkolatának minősége sajnos gagyinak hat, és az is egy ilyen árfekvésű kártyához képest. Az Asus pedig hozza a megszokott kiváló minőséget a hűtőjével: masszív burkolat, erőt sugárzó kinézet, halk (CF-be nem ajánlom).

A Sapphire-nak volt egy balesete, azóta már burkolat nélkül csak a hűtőborda + 2 x 14 cm ventilátor van rajta.
Hangtalan és legalább olyan jó hatásfokkal dolgozik, mint a gyári ventilátorok. Abból a szempontból nem előnyös, hogy 2,5 slotos lett a kártya és ugrott a gari.

Elfogultságnak a tesztjeimben sosem volt helye, ettől függetlenül, mint játékos én jobban preferálom a Radeon-t.

A HT mindenhol be volt kapcsolva, kivéve természetesen a HT OFF-s eredménynél, hiszen most nem emulálni szerettem volna mondjuk egy i5-t alacsonyabb órajelek mellett, hanem kimutatni, hogy a processzor órajel növelése mennyi plusz teljesítményt hoz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.