2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Utazás rovat

Egy kamionos naplója 24

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Helyzetjelentés a poros útról..

[ ÚJ TESZT ]

Előzmény 1 ----> Előzmény 2. -----> Előzmény 3. ------> Előzmény 4. ----> Előzmény 5 -----> Előzmény 6 -----> Előzmény 7. ------> Előzmény 8. ------> Előzmény 9. ------> Előzmény 10 ------> Előzmény 11------>Előzmény 12 ------> Előzmény 13------> Előzmény 14 --->> Előzmény 15--->>Előzmény 16.--->>Előzmény 17.--->>Előzmény 18.--->>Előzmény 19.--->>Előzmény 20.--->>Előzmény 21.--->>Előzmény 22.--->>Előzmény 23.

Fotóalbum

2011.02.27. Figueres-Spanyolország

940176. Ez nem egy telefonszám, nem is személyi szám, hanem "új" autóm kilométer számlálójának jelenlegi állása.
923981-ennyit mutatott, mikor átvettem, pontosabban beköltöztem, hátrahagyva ezzel egy szinte újszerű DAF-ot.
Ezzel lezárva egy korszakot, mikor is "napocskás" voltam, annak minden nyűgével, ugyan akkor biztonságával együtt, és megkezdve egy új időszámítást, immár újra "maszek" cégnél, még ha a háttérben továbbra is ott áll a nagy cég biztonsága-az ígéretek szerint.
Egyetlen porcikám sem kívánta ezt a váltást, de miután előző munkahelyem, illetve unitom az átszervezés miatt megszűnt, nem akartam újra idegenek közé kerülni, és engedve volt főnökeim hívó szavának,eljöttem ide.
Kaptam egy hét éves, meglehetősen lelakott 460-as Volvo-t, a fentebb már leírt futásteljesítménnyel, és kaptam egy ígéretet, hogy jobb lesz.
Jobbak lesznek a munkakörülmények, több és kiszámíthatóbb az otthonlét, kevesebb kint töltött idő, meg hasonlók.
Eddig mi valósult meg ezekből? A több....kint lét, km, nagyjából ennyi. Január 17.-e óta egy napot voltunk Pesten, szervizben. Otthon nem. Másnap már indultam is vissza Franciába Jászberényből. Középső fiam, nem kis örömömre velem tartott, végre rászánta magát, hogy a suliban szünet lévén, elkísér egy útra. Szóltam főnökömnek, Józsinak, hogy jön a gyerek, de február 14,-én kezdődik neki a suli, addigra haza kell érnünk. Kinevetett, hogy ne vicceljek,
addig kétszer is hazamegyünk. Nos, nem jött be...Laci fiamnak most a házi dokink jóvoltából második hete ketyeg az orvosi igazolása, és még mindig nem magyar a lerakónk.

Akkor ennyi bevezető után megpróbálom valami időrendűséget betartva összefoglalni az elmúlt két hónapot.
Nem lesz egyszerű dolgom, hisz nem nagyon jegyzeteltem, a naplót egyszer már lezártam, nem csak magamban, hanem a valóságban is, azóta Word sincs a gépemen. De engedve a "szelíd erőszaknak", most újra kinyitom, "leporolom", és ha nem is olyan sűrűn, mint tavaly, újra írni fogom. Most kellene ide valami frappáns kezdés, de semmi nem jut eszembe hirtelen, így csapjunk a közepébe.

Szóval:

2011.január 14. Papír forma szerint ettől a naptól dolgozom új munkahelyemen, illetve eddig a napig voltam Wabis. Most már csak a cégcsoportnál dolgozom, franchise rendszerben. Tandemes lettem.

A kocsiról nem sokat érdemes leírnom, öreg hölgy, (csak nő lehet ha öreg...) már régen sokszorosan megkereste az árát. Amikor először megláttam, majdnem elsírtam magam. Szinte ragadt a kosztól, kb úgy nézett ki, mintha az elmúlt években nem takarítottak volna benne. Koszos volt minden kárpit, az ülések fényesre kopva, az ágy kifeküdve. Majdnem visszafordultam. Valahogy a tandemek mindig így néztek ki a cégnél, mintha nem lett volna gazdájuk. Igaz, ezek futottak a legtöbbet, de akkor sem értettem, most sem értem, miért kellett így lepusztulniuk. A fő "csapásirány" az Elektrolux lett, amit annyira nem bánok, szinte mindenhol megfordultam már, ahova mennünk kell. A kocsit két hétvégén sikerült valamennyire lakható tisztaságúvá sikálnunk, mostanra majdnem olyan, mint szeretném, ha visszamegyünk, az ágy is ki lesz cserélve. Motorikusan-műszakilag amúgy rendbe lett téve otthon, nincs vele gond, megy mint a veszedelem, de a gázolajat is szereti. 27 és 50 liter közötti eredményeket produkált eddig száz kilométerenként. Előbbit 6 utóbbit 24 tonnával, hegyes terepen. A szeme rosszabb, mint a DAF-é volt, ez nem látja meg az emelkedőket.

Első kanyar:Jászberény-Marly la Ville volt, hűtőszekrénnyel. Rutinmunka volt, 19.-én ott voltunk.

Második kanyar: Revin-Zwenkau ((d)). 1120 km, 22 tonna valamivel. (ezt nem írtam le magamnak).

Na itt már közel 40 literes átlagot produkált a kocsi. Innen Waldheim felrakó, és Bécs lerakó következett, mivel kértem, hogy induljunk csak szépen hazafelé, miután egy A-4 oldalnyi hibát írtunk össze ezidáig a kocsin. Ezek között a legkínosabb a szivárgó fűtőradiátor volt, ami szaunává varázsolta a fülkét, amikor rákapcsoltam a fűtést, illetve Laci fiam akár lábat is moshatott a jobb oldali ülésben menet közben. A másik a "rövid" olajnívó pálca volt, konkrétan alig ért bele az olajba. Bécsből egy ugrással átrepesztettünk Aspanger-be, ahol felvettünk 24 tonna papírt, és Csepelre vittük. Na itt lett közel 50 literes fogyasztásunk.

Pesten aztán szerviz következett, hazamenetelről szó sem volt, nem is erőltettük, hisz csak másfél hete mentünk el otthonról.

Miután kész lett a kocsi, újra Jászberény, onnan pedig Brie Comte Robert következett, épp annyival Párizs alatt, amennyivel Marly la Ville felette van. A változatosság ezúttal annyi volt, hogy Cseh tranzittal kellett mennünk, igaz szlovák barátainkat kikerülhettük.

meeting a parkolóban-pihenőidőben

Ezen a héten Forstban hétvégéztünk, a telephelyünkön. Laci fiam ekkorra már kezdett belerázódni a dolgokba, egyre rutinosabban tette a dolgát, segített mindenben, amiben tudott...nekem is új volt még minden, bár az igazat megvallva, sokkal jobban tartottam tőle, mint amilyen valójában volt. Igazság szerint, ha kitapasztalja az ember, semmivel sem kell vele többet dolgozni, mint a nyergessel, plusz sokkal könnyebb vele manőverezni, hiába hosszabb.

Meg induláskor kértem, hogy ha lehet, Angol, vagy Spanyol kanyart kapjak,ennyi protekcióm van talán, gondoltam. Józsi meg is próbálta, de épp akkor nem volt ilyen munka. Dán lett volna, oda meg én nem kívánkoztam a tél közepén. Ekkorra már éppen elegünk kezdett lenni a télből, meg a mínuszokból, Staulandról nem is beszelve, így épp időszerű volt délnek kanyarodni.

Kaptunk is egy olasz kanyart, Porcia lerakóval. Innen Santa Lucia felrakó, és Nürnberg lerakó következett, a Brenner érintésével. Vissza a télbe...Mondjuk a taljánoknál sem volt éppen tavasz mikor ott voltunk.

Ekkor (még) nagyon kívántam Spanyolországot. Nem tudom, mikor még épp ott vagyok, szinte menekülnék onnan...ígértem Lacinak, hogy Angol is hátha lesz, hajóval, amitől valamiért fél, még "megfenyegettem" azzal is, hogy ha netán összejön egy Spanyol út, akkor kagylót fogunk enni, amitől ő mereven elzárkózott. Csak zárójelben említem: evett kagylót...
Aztán azért csak összejött egy hosszú pihenő Calaisban, a Marc-i parkolóban, itt sétára is jutott idő, meg bevásárlásra, Laci nagyon élvezte ezt is, átkeltünk a csatorna alatt, (sajna visszafelé is az alagúton jöhettünk csak), aludtunk Merkshamban az út szélén egy ipari parkban, (innen gumiabroncsot hoztunk Spanyolba, egész a Portugál határig), Most éppen Goriziaba tartunk, klímakonzolokat viszünk. Onnan reményeim szerint végre hazafelé kanyarodunk. Laci sok kollégát megismert, megint csak bebizonyosodott, hogy bizony nagy az Isten állatkertje, mert összehozott minket a sorsunk egy meglehetősen ellenszenves alakkal is egy parkolóban, aminek kis híján tétlegesség lett a vége. Ő nem cégbeli, viszont magyar volt...

Most itt állunk a Padrosa parkolójában, várjuk a hétfőt, illetve töltjük a kötelező pihenőt. Volt narancsszedés is, innen vagy 800 km-el délebbre, volt 26 fok meleg, és szikrázó napsütés is. Láttunk sok gólyát, (nem is mennek Afrikáig ezek szerint), és virágzó barackfákat is. Februárban!!! Sajnos likviditási gondok miatt ezúttal az El Mirador kimarad, de ami késik, nem múlik.

Nagy vonalakban egyelőre ennyi volna a rövid összefoglaló, ennyi idő utam nem tudom jobban összeszedni a gondolataimat. Most miután itt van net, ezt a pár sort hazajuttatom, én még később folytatom. Kép már hazament néhány száz, így nem lesz akadálya a szerkesztésnek. Én egyelőre elköszönök, újra csak a szokásos formulával. Hogy is van?

-Jó éjt drágáim, viszlát Magyarország!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.