2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

Egy kamionos naplója 2.

Újabb országúton töltött napok története.

[ ÚJ TESZT ]

Varakozas a fuvarra.

Mivel az elozo utinaplom ugy erzem sikert aratott es megigertettek velem hogy folytassam, ime. Itt lenne.. Mindenkinek jo olvasgatast kivanok. Kerdes mar csak az: Folytassam? Remelem mindenkinek tetszeni fog. Na hat kezdjuk.. :)

2010-01-06 Calais-Franciaorszag

Ahogy megígertem, folytatom naplomat. Ujra itt vagyok, Calaisban, ugyanott, ahol majd ket hete hagytam automat. Nem mondom, hogy orulok neki, de azt sem, hogy banom. Hulye dolog ez, csak az ertheti igazan, aki ezt a munkat csinalja. Ha uton vagy, akkor hazavagysz mar par nap utan, de otthon meg ugyanugy par nap utan mar nem talalod a helyedet, mennel mar, hisz csak akkor keresel ha uton vagy. Nekem is egyre surubben jart a fejemben: vajon mikor szol a telefon, mikor kell mennem? Az unnepek leteltek, semmi keresnivalom otthon, a csalad „szetszeledt”, ki iskolaban, ki a munkahelyen, en meg Blondyval a negy fal kozott. O elvezte, en nem annyira…

Az eredeti felallas az volt, hogy januar 2.-an jovok vissza, de ez viszonylag hamar, meg december 30.-an megdolt, mikor is felhivott a fonokom, hogy nem vagyok rajta a listan, igy maradjak csak a fenekemen, majd o hiv, hogy mikor indulok vissza. Ezt mondjuk egyaltalan nem bantam, valahogy nem volt kedvem szombaton eljonni otthonrol. Mint utobb kiderult, makom is volt, nem is kicsi, ugyanis a busz idefele kigyulladt, tiz kollega minden holmija megsemmisult amire el tudtak oltani a poggyaszterben keletkezett tuzet. En tehat otthon maradtam, ketkapura unatkoztam, de aztan hetfon jott az ukasz: kedd reggel 10 ora! A busz ugyan delben indul, de az inditast mire mindenki felveszi….addigra este lett. Ugyanis kb. x-szazan kaptuk ugyan ezt az utasitast, amibol az lett, hogy nyitasnak 6 orat csuszott az indulas. Termeszetesen a penztarban egy dolgozo ult, aki a valutaellatmanyt osztotta, ilyen hulyesegekkel, mint sorszam mar nem is foglakoztunk, gyakorlatilag a Nagykorosi uton allt a sor vege….ehhez jott meg, hogy januartol uj szervezeti felallas van a cegnel, ami egyenlore azt jelenti leginkabb, hogy senki nem tudja, hova tartozik, ki a fonoke, hol a kocsija, stb.stb….plusz eszaki szomszedaink (SK) januar elsejetol attertek az elektronikus palyadilyszedesre, mint a Csehek, vagy az Osztrakok, es az ehhez szukseges kutyut, amit belulrol kell a szelvedore ragasztani, is most kellett a kocsikhoz felvennunk. Az ugy tortent, hogy tobb szaz doboz kozott meg kellett keresni azt, amin az adott auto rendszama szerepel. El lehet kepzelni…Ja, maga a kutyu meg kb haromszor akkora, mint a Cseh, vagy az Osztrak, plusz meg szivargyujtorol uzemel, ugyhogy elbol kellett egy elosztot is beszereznem, miutan ures „lik” mar nem volt a kocsiban.
Ezek utan mar csak olyan problemak merultek fel, hogy paran hianyoztak a nevsorbol, miutan nekik egyszeruen nem szolt a kutya sem, megint paran meg mar reg masik buszon ultek, es mashol kerestek oket. Vegul is a nagy szamok torvenye alapjan ez belefer. Mindezek utan este hat orakor buszunk kigordult a kapun, elindultunk Franciaorszag fele. Mosonmagyarovaron meg megalltunk ket kollegaert, aztan este 9-kor kileptunk az orszagbol Hegyeshalomnal. Innen utvonalunk: Subenen es Aachenen at egy kis Hollandia, es Belgium utan megerkeztunk 16 orara Calaisba. Maga az út esemenytelen volt, semmi nem gyulladt ki, senki nem maradt le, a ket pilota a kotelezo pihenoidoket betartva gyakorlatilag egyhuzamban ledaralta a kozel 1600 km-ert.

Itt ki ill. bepakolas a kocsikba, par auto bebikazasa volt a kovetkezo napirendi pont. Jelenleg itt vagyunk jonehanyan, fuvarra varunk, ami meg nincs. De legalabb ketyeg a napidij. Itt szembesultem vele, hogy ujra nem sikerult mindent elhoznom, amit kellett volna, ugyanis a GPS tartoja, meg a kanal (ez hogy???...) otthon maradt, igy pl. az unnepi halaszle lefagyasztott majd kiolvasztott verziojat, amire mar utkozben kimondtam a halalos iteletet, kaveskanallal ettem meg, a GPS-re meg kitalalok majd valamit. Viszont van konyharuham, talcam, meg sok egyebb, ami nem volt, igy majdnem teljes a komfort. Most este negyed tiz van, potyogom e naplot, amit eredetileg holnap akartam, de hatha menni kell, igy sokat kellene potolnom, igy raszantam magam. Kaptunk egy uveg bort a cegtol karacsonyra, azt mar bepusziltam, igy a motivacio az alvashoz egyre erosebb kezd lenni, gyakorlatilag foiyamatosan asitok.
A motor duruzsol, az allofutes megy, kellemes 25-30 fok van a kocsiban, (ezzel meg kezdenem kell valamit)… Caine hadnagy mar felhuzta a nyomozo cipojet, itt figyel a talcan beelesitve. Jol elvagyunk mi ketten. O nyomoz, en alszom rendszerint…. Meg csorr a csaladnak, ugye a szokasos megvagyok-ratok gondolok csengetes, es atadom magam az agynak.
Jo ejszakat Magyarorszag, jo ejszakat csalad!

Masnap 11 ora 30 perc-ugyanott…

Igen, meg mindig Calais. Ahogy a dolgok állnak, az is lehet, hogy a hetveget is itt toltom. Eddig talan ha 15-20 kocsi hagyta el a parkolot, magyarul ennyi kapott fuvart. Meg nagyon sokan vagyunk. Csapatokba verodve beszelgetunk, megy ezerrel a sztorizgatas, ki merre jart, miota uzi ezt a mesterseget, meg hasonlok. Hihetetlen tortenetek kapnak ilyenkor szarnyra, tobb konyvet is meg lehetne tolteni ezekkel. Csak lenne, aki lejegyzi. Az hogy tobbnyire ezeknek fele-harmada sem igaz, vagy erosen eltulzott, mar nem szamit. Elvezettel hallgatja a fiatalabb nemzedek a nagy oregeket, ok is tudjak, hogy meset hallgatnak, a meselo is tudja, hogy ok tudjak, de senki nem kotekedik, igy kerek. A nepmesek is igy keletkeztek es terjedtek tovabb anno…

Reggel kilenc korul ebredtem, hirtelen azt sem tudtam hol vagyok. Kineztem a fuggony mogul, semmit sem lattam, igy ettol nem lettem okosabb, de azert lassan tisztulni kezdett a kep, meg aztan arra is hamar radobbentem, hogy ahol vagyok az nem a szobam. Komolyan, percek kellettek, hogy raebredjek arra, hogy a kamionban vagyok, Franciaorszagban, de azt hogy pl. milyen nap van, csak ugy tudtam egyenesbe tenni, hogy megneztem a telefonomban. Aztan mar ment minden magatol. A szokasos reggeli musor kezdetet vette, kiemelt helyen a kaksival, ha addig nem is, de amikor kiszalltam a kocsibol, azonnal felebredtem: -6 fok volt, (ez csak kesobb derult ki pontosan), es jo 15 centis friss ho. Miutan az meg tegnap kiderult, hogy a WiFi nem er el a kocsiig, elso dolgom volt a foepulethez kozelebb helyet keresnem, hogy a kocsiban is tudjak netezni. Ez sikerult is, gyakorlatilag a fobejarat elott allok, 5-os erosseggel van netem. A nethasználat itt igen barati aron elerheto, 24 ora tenyleges ido 3 euroba kerul, es egy honapig hasznalhato a limit, csak a halon toltott idot szamolja. Ugyan ezert pl. Spanyolban negyed orara fizetunk 1 eurot…

A csalad keresere csinaltam par kepet a parkolorol, majd atadtam magam a semmittevesnek. Ahogy korulneztem, siman lehetne egy allomanygyulest tartani itt, ameddig a szem ellat, sargallik a placc a Wabis autoktol, a mosdoban nyugodtan koszonhetek magyarul, az a meglepo, ha nem ugyanigy koszon vissza valaki. Jelenleg itt biztosan tobb a magyar, mint a francia. Kozben nyugtalanito hireket kapunk, Franciaban is, Olaszban is, Angliaban is erosen havazik, pl. a Frejust lezartak, a Mount Blanc is csak fel savon jarhato, itt meg tobb sztradat lezartak. Nem is nagyon kivankozunk ki innen. Itt legalabb van minden. Idokozben megkajaltam, fincsi francia kakaot (YAZOO) ittam, magyar kenyerrel, meg fott magyar (by Auschan) csaszarszalonnaval. Hiaba no, elni tudni kell… Ha itt vagyok, ennek a kakaonak sosem birok ellenallni, pedig mindig kemenyen megfizetem, az arat kesobb… Kozben mar azon agyalok, mi legyen az ebedem, tul nagy meg a valasztek, nem tudok donteni… majd random valamit kikapok a hutobol.
Igy vagyok a filmekkel is, egyszeruen nem tudok valasztani. Vegul is Gregory Peck es a Biborsivatag mellett dontok. Igazi békebeli haborus film, mai szemmel megmosolyogni valo filmes trukkokkel. Mindezek ellenére en szeretem az ilyen filmeket, ezekben nem csak lonek, van tortenete is. A kocsiban is nagyjából elpakoltam, mar egész lakályosan nez ki. Jo ezekben a DAF-okban, hogy nagyon praktikus a fulkeje, jol pakolhato, tele van mindenfele rekesszel, oltari sok cuccot lehet eltuntetni benne. Akar meg el is fogadnek egyet allandora, ha mar a Volvo-mat elvezenyeltek mashova… Kar hogy ezt egy masik Unit kapta. Mindegy, majd csak lesz valahogy.
Na, megyek, a nagy irasban elpilledtem, majd folytatom estefele…
Irany a napfenyes Italia!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.