2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

COD5: WAW avagy II.vh másképp?

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Elérkezett az idő, hogy kicsit más oldalról is megszemléljük a II.vh eme számos eseményét feldolgozó...

[ ÚJ TESZT ]

Elérkezett az idő, hogy kicsit más oldalról is megszemléljük a II.vh eme számos eseményét feldolgozó játékot.
Viszonylag ritkán van lehetőségem játszani. 2-3 havonta befektetek egy-egy új játékba, amit hosszas válogatás előz meg. Szeretem az eredeti játékokat, jobb érzés nekem úgy játszani, hogy tudom, hozzájárultam ahhoz, hogy egy remek játékot újabb remek követhessen, és ne álljon bele a földbe egy tehetséges gárda a pénztelenség miatt. Így történt ez a COD5-tel is, amiből sikerült kifognom egy Collectors Edition-t. Senki ne várjon semmi különlegeset, csak egy COD feliratú fém laposüveg járt mellé, no persze mindez a játékkal együtt egy fémdobozba csomagolva. Illetve plussz pontok a multihoz.

Rendszer:

5600+ 3,2GHz-n, és 4870 512MB, 2 giga ram. 1280*1024-ben mindent bekapcsolva röccenésmentesen futott. 8.11-es Catalyst elég bugos volt, a képek alsó, és jobb oldali szélén 3-4 miliméter szélességben nem éppen azt láttam, ami kellett volna. 8.10 felrakása után a probléma megszűnt. A videómemória felhasználása sohasem lépte túl a 400-450MB-t, és a rendszermemória sem volt több 1,5-1,7 GB-nál. A méréseket a Rivatunerel végeztem. Szóval megállapítható, hogy ilyen rendszerrel semmi gond nem lehet.

Grafika:

Nagyon szép, bár én nem vagyok teljesen elégedett. Sokkal többet vártam. A körök kirajzolása pl az első orosz pályán, amikor fekszünk a szökőkút romjai mellett, nagyon szögletesre sikerült. Ettől eltekintve a robbanások, a holtak összeesése nagyon jól sikerült. Robbanások után számtalan alkalommal talákoztam széttépett emberi maradványokkal, amik nem scriptelt dolgoknak látszottak. A PBY Catalina nagyon szépre sikerült belülről. De a víz szerintem nagyon ronda lett. Viszont a fatornyok felrobbanthatóak, betonfedezékek szintén, és ez látható nyomokkal is jár, nemcsak tűz, és füstfelhővel.
FRAPS segítségével számos képet mentettem le a játékból.
[link]
8.11 hiba

Jó fiúk, rossz fiúk:

Ideológiailag nem hiszem, hogy bármi különbség lett volna katona, és katona között, legyen az amerikai, angol, orosz, vagy német. Valamennyire a Treyarch is így gondolta, mivel megmutatta, hogy a "jó" oldalon sem bántak mindig jól a hadifoglyokkal. A játékban van egy rész, ahol a magukat megadni akaró német katonákat az oroszok Molotov-koktélokkal felgyújtják, vagy a körbeállt, éppen vallatott hadifoglyot fejbelövik. Csodálom, hogy ezt be engedték rakni a játékba, de odáig nem merészkedtek el, hogy ezt megcsinálják az amerikai oldallal is, pedig ott is elő-elő fordultak ilyen dolgok.
[link]
[link]

Unalmas II.vh?

Alapvetően nekem az a bajom a II.vh-s játékokkal, hogy csak egy szemszögből látjuk. A háború első 2-3 évéből alig vannak játszható momentumok. Rengeteg olyan része volt ennek a világégésnek, amit nem mernek, vagy nem akarnak megmutatni. Úgy gondolom, hogy egy Sztálingrádi katlan átélése német részről sokkal nagyobb "élmény", és kihívás is lenne bármelyik fejlesztőgárdának. Egy utóvédharcot, vagy egy bekerítésben végsőkig harcoló, és kitörni próbáló egységet bemutatni jóval nehezebb. Ezért mondom azt, hogy a COD5 is a kényelmesebb, lustább, könnyebben tervezhető részét fogja meg a háborúnak. Állítom, hogy van igény a németek oldalán harcolni, ezt mutatta meg nekem a MOHA multija is, ahol mindig sokkal többen jelentkeztek be a német fél oldalára, mint a szövetségesekére.
A végkövetkeztetés számomra az, hogy a szövetségesek oldalát kezdem már kicsit unni, pedig csak a MOH, BIA, és a COD ide vonatkozó részeivel játszottam.
Borzasztóan örülnék, ha valaki felvállalná a másik oldalt is, akár alternatív történelmi befejezéssel.
[link]
[link]

Mesterséges intelligencia:

Megfelelő. Többször előfordult, hogy a japán harcosok nem rám céloztak, pedig 2 lépésre voltam tőlük, hanem valami távoli célt néztek.
Az első orosz pályán a távcsöves puskával simán lelőhetem az egymástól 2-3 méterre álló német katonákat egymás után, anélkül, hogy fedezékbe vonulnának, vagy összerezzennének arra, hogy a bajtársuk meghal a szemük előtt...
Továbbra is sok a szabadban fedezék nélkül álló katona, aki tüzel ránk, bár már messze nem annyi, mint régebben. Legtöbbször okosan a fedezékekbe vonulnak, vagy a fedezék mögül tüzelnek amolyan Hollywoodi módra gépfegyvert a fejük fölött tartva.
Társaink, és az ellenfeleink sem Rambóznak annyit, nagyon meglepett, hogy ha a közelébe értem egy szuronyos puskával tüzelő japánnak, akkor rám támadt, és nem a töltögetéssel bajlódott. Be is fürödtem párszor velük.
Az ellenség bizonyos időközönként újratermelődik, ha nem megyünk előre. Véget ért a "fedezékből kinyírom mind, aztán bemegyek az ajtón." Végig rá vagyunk kényszerítve az előrenyomulásra, különben napestig elszórakozhatunk egy-egy fedezék mögött.

Érdekes megoldások:

Visszadobható gránát, aknavető nélkül felrobbantható akna, nincsen elsősegély csomag.
BANZAI! Rengeteg használható fegyver. Légicsapás kérése.

Ami hiányzott:

Lakosság? Hol vannak a lakosok? Nem létezik, hogy soha nem bukkannak fel!
A királytigrisek soha nem voltak bevetve egyedül! Minidg P-IV-es, vagy Párduc tank, esetleg Sturmgeschütz kísérte őket, gyalogsággal együtt.
Német, japán oldal? Bro-mo, amit én annyira megszerettem a BIA-ban. Kicsit jobban is érdekelne Petrenko, és Miller háttere. Hogyan élik át a bajtársaik halálát stb.

Konklúzió:

A Treyarch semmit nem bízott a véletlenre. Bevált recept, bevált grafikus motor, néhány finomság, és ennyi. A pályák nagyon lineárisak, álltalában nem tudunk bolyongani a folyosókon, dszungelban. Még egy fél méteres kövön sem tudtam átugrani, ha az csak egy kicsit is máshol volt, mint a csapás. Nem használható járművek. Ennél manapság sokkal több kellene.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.