2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Akármi rovat

BMW 220d xDrive Gran Tourer - A család barátja

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Az első pillanatokban nem döbbentett le az autó, de ahogy teltek a napok megszerettem.

[ ÚJ TESZT ]

Az előző Vitara cikkem után most egy egész más karakterű autóval ismerkedtem meg. Lehetőségem nyílt egy BMW 220d xDrive Gran Tourer modellt tesztelni, amit nem hagyhattam ki. Kíváncsian vártam, milyen élményeket tapasztalok a BMW prémium egyterűjével töltött napok során.

Külső, belső

Külső jegyeiben igyekeztek megtartani a márka sajátosságait, elölről leginkább egy 1-es BMW-re hajaz. Hátul kicsit az X5-ös idézi, de az arányok kissé furák, főleg ezen a hosszított verzión. Elég megosztó a formaterv, bár a tesztidőszak végén már a fara is igen megtetszett. Oldalnézetből a domborításokkal igyekeztek némi sportosságot belecsempészni a vonalakba, így próbálták elejét venni a sablonos és unalmas dobozformának, de ez csak részben sikerült.

Az autóba beülve hatalmas tér és kellemes anyagok fogadnak minket, a tesztautóból nem spórolták ki a bőrt sehonnan. Az üléseken kívül az ajtókon és a műszerfalon is bőven találunk a finom és elegáns, jelen esetben bézs színű anyagból. Teljesen elektromosan állíthatóak az első ülések, a vezetőoldali persze memóriás is.

Több cikkben azt írták, hogy a háttámlák elég szűkek, igazából nem azok, csak a megfelelő ülésbeállítást kell megtalálni és máris rendben van a kényelem, az oldaltartással sincs gond, valamint a gerinctámasz sem hiányzik belőle. A középső sor előre-hátra tologatható, valamint a támlák dőlésszöge is állítható. Bőséges a lábtér, kényelmesen lehet itt is utazni, viszont a hatodik és hetedik ülésen már maximum egy 7-8 éves gyerek fér el normálisan, felnőttek csak végszükség esetén fognak ide bepréselődni.

A kétzónás digitális klíma, a háromfokozatú ülésfűtés, illetve kormányfűtés nagyon hasznos tud lenni hidegben, viszont a bőrkárpit nyáron izzasztó lesz a szellőztetés funkció nélkül. Ahogy azt a BMW xDrive rendszernél már megszoktuk, semmilyen módon nem szólhatunk bele a kerekek közötti nyomatékelosztásba, viszont az automatika jól végzi a dolgát, így nem is érdemes belekontárkodni. Az üzemmód-kapcsolót érdemes Comfort vagy Eco Pro módban használni, Sport állásban feleslegesen pörgeti a motort és ezzel csak a hangját és a fogyasztását növeljük.

Vezethetőség, Extrák

A kormányon nem sokat érezni az út minőségéből, a 8 fokozatú automataváltó jól teszi a dolgát, finoman és gyorsan reagál, viszont ezúttal nem a kormányról pöcögtetős verziót kapjuk (német ZF helyett japán Aisin gyártmány). Ha manuálisan szeretnénk váltani, akkor a hagyományos váltókart kell tologatni a megfelelő pozícióba, viszont ezt gyakorlatilag felesleges használni, Comfort módban igen jól választja ki a fokozatokat és a motorféket is.

Maga a motor ugyebár 1995 cm3-es, 4 hengeres, 16 szelepes és egy két megfúvásos turbóval szerelt. Kvázi a turbólyuk ezzel megszűnik, hiszen alacsony fordulattól már kapcsol az egység. Ettől aztán már 1500-as fordulatszámon sem erőtlen, 1750-től pedig igazi vadállat tud lenni a maga kategóriájában. A motor legnagyobb teljesítménye 190 lóerő 4000-es fordulaton, viszont a 400 Nm-es nyomatékot már 1750-től érezhetjük, tehát előzéskor nem kell azzal számolnunk, hogy elfogy az erő, minden helyzetben elegendő teljesítményt kapunk.

A futómű feszes, emiatt kanyarban jól tart, cserébe az úthibák kicsit érezhetőek, de nem rázza ki a vesekövünket még a leggyatrább úton sem, márpedig Budapesten leginkább csak ilyen van. Vezetéstámogató rendszerekből akad néhány, például a sávelhagyásra figyelmeztetés, a radaros tempomat és az első-hátsó radarral kiegészített tolatókamera nagyon megkönnyítik a hétköznapokat. Fontos még megemlíteni a tolatássegéd plusz funkcióját, ami a jobboldali tükörlapot lejjebb hajtja a rendszer, így a padkát is látjuk a beálláskor, hogy ne sértsük meg az igen mutatós alufelniket az autón.

A BMW kívül-belül mindenhova LED fényforrást szerelt, kivétel ez alól az irányjelzők, valamint hátul a féklámpa. Érdemes kiemelni az első fényszóróba épített kanyarfényt, ami itt nem az olcsó ködlámpát bekapcsoló mutatvány, hanem egy külön, valóban oldalra világító egység a fényszórók belső sarkában, ami tényleg bevilágítja az adott irányba lévő útszakaszt. Remek extra a nyitható panoráma napfénytető, ahogy az automatikusan nyíló és záródó csomagtérajtó is.

A műszeregységben csak az üzemanyag-szintjelző, a sebességmérő óra és a fordulatszámmérő maradt meg mutatósnak, a pillanatnyi fogyasztás, a vízhőfok és a kilométer számláló már digitálisan írja ki az információkat. A head-up display egy felhajtható műanyag plexire, színesben vetíti az információkat, a sebességhatárt, az aktuális sebességet, a figyelmeztetéseket és a navigációt is kiírja, így igen jól használható.

A táblafelismerő rendszer sajnos nem annyira profi, csak az előzni tilos, tilalomfeloldás, illetve a sebességhatár táblákat ismerte fel, de például az M0-s körgyűrűn többször kiírta, hogy 130 km/h-val lehet haladni, pedig ott a legnagyobb megengedett sebesség 110 km/h. Ezen még van mit csiszolni, de akár egy későbbi szoftverfrissítéssel javíthatnak rajta.

Autópályán, a legnagyobb sebességfokozatban 130km/h-nál 2000-et forog a motor, pillanatnyi fogyasztásként 5 liter körüli értéket mutat a kijelző. Csupán szélzajt lehetett hallani, azt már nem, hogy egy dízelmotor repít minket az úton, de ez igaz a városi használatban is, rendkívül csendes és teljesen vibrációmentes a 4 hengeres motor járása.

Összegzés

Az első pillanatokban nem döbbentett le az autó, de ahogy teltek a napok megszerettem, majd a teszt végén vérző szívvel váltam meg ettől a prémium egyterűtől. Az utcán meglehetősen ritka ez a kivitel, sokszor jobban meg is bámulták az emberek, míg az itthon jóval népszerűbb új 3-as BMW már sokaknak nem okoz különösebb látványosságot. Az erős, csendes és finom járású dízelmotor kiváló karakterisztikával teszi a dolgát, elég nyomatékos, az automatára pedig szintén nem lehet panaszkodni.

A futómű az itthoni utakra kissé feszes, de egy BMW-hez azért inkább ez illik. A leghátsó üléssor felnőttek szállítására nem alkalmas, de ez amúgy is extra, nélküle meg még nagyobb a csomagtér. A tesztidőszak alatt főként városban, egy keveset pedig országúton és autópályán használtam, így a vegyes átlag klíma nélkül és kevés fűtéssel 7-7,3 liter/100km lett, ami egy 1650 kg tömegű, 190 lóerős dízelmotorral és négykerék-meghajtással ellátott autótól igen jó érték. Ha Sport módban kinyomom a szemét, nyilván magasabb értéket kapok, de ebben a BMW-ben inkább a kényelem az első és nem a sportosság.

Adatok:
Hosszúság: 4556 mm
Szélesség: 1800 mm
Magasság: 1611 mm
Tengelytávolság: 2780 mm
Nyomtáv: 1557 mm (első) / 1558 mm (hátsó)
A legkisebb fordulókör sugara: ? m
Szabad hasmagasság: ? mm
Csomagtartó mérete: 645 liter
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Lökettérfogat: 1995 cm3
Max. teljesítmény: 140 kW/4000 fordulat
Max. nyomaték: 400 Nm/1750 fordulat

Abroncsméret 205/55 R17
Emissziós szabvány: Euro 6
Gyári fogyasztási adat (vegyes): 5,1-4,9 L/100km
Tesztfogyasztás (vegyes): 7,0-7,3 L/100km

A tesztautót a BMW Magyarország biztosította, köszönöm.

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.