2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

BATTLEFIELD 2142

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Egy kis áttekintés az elődökről A készítők által hálózati játéknak szánt - ám egyszemélyes...

[ ÚJ TESZT ]

[kép]


Egy kis áttekintés az elődökről


A készítők által hálózati játéknak szánt - ám egyszemélyes játékmódot is tartalmazó -, mára több részt, számos kiegészítőt, megannyi booster-packet megélt sorozat első része a Battlefield 1942 volt annó 2002-ben. Nagy siker volt, néhányak szerint ennek volt a legvalóságosabb motorja a maga idejében (mindamellett, ez vitatható, ugyanis a tankok lövedékeinek a röppályája nagyon íves volt, pedig sokkal laposabbnak kellett volna lenniük, így a célzással voltak gondok). Összesen 64-en játszhattak egyszerre a hatalmas pályákon, és a siker érdekében 40 járművet is igénybe vehettünk. A játék pályái mind valós csatákon alapultak, de nem mindig volt pontos az ábrázolásuk. A II. VH. után Vietnámba költözött a Battlefield sorozat. Ismételten a történelemkönyvekre alapoztak a készítők. Ez a rész sokak szerint amolyan köztes állapot volt az első rész, és a BF2 között. Utóbbi modern harcterekkel, korabeli fegyverekkel és járművekkel újított be, és meglepően jól sikerült.
El is érkeztünk a cikk tárgyához, a Battlefield sorozat friss részéhez, a 2142-höz.

A hideg háború

A fejlesztők igen nagy fába vágták a fejszéjüket, azzal, hogy a sorozat előző tagjának a motorjának a változatlanul hagyásával alkották meg a játékot. A DICE a BF2-vel igen magasra tették a lécet, tehát jogos a kérdés : Lényegi újítás nélkül, csak a játékmenet frissítésével lehet-e jó egy bejáratott sorozat új része, méghozzá Sci-fibe átültetve? Mindenképp!

A jövő háborúja...

A történet szerint a planétánk 2106-ra jéggé fagyott. A hó és a jég felemészt minden életteret és erőforrást az érintett területeken. 2142-ben megkezdődik a háború a túlélésért, és a még be nem fagyott, értékes területek elfoglalásáért, ahol a mindenre elszánt országok szuperhatalommá egyesülnek. Ily módon alakult ki az EU hadsereg és a Nagy Ázsiai koalíció (Pan Asian Coalition - PAC), érdekes, Afrika és az USA egyelőre nem szerepel a háborúban (legalább nem világháború). A hatékonyabb pusztításért az ellenségben, mindkét fél befejlesztett a haditechnika terén : megjelentek a Titánok, repülő csatahajók, melyek rendkívüli tűzereje uralta az eget, páncélozott, félelmetes csatalépegetők (amúgy ezek ellenére a gyalogságnak van döntő szerepe, főleg a Titanok elpusztításában).

A játékot többszemélyes módban vesézem ki, azt hiszem az egyszemélyes rész két sort nem érdemel, ami szerintem alapvetően nem róható fel neki negatívumként, mivel ez egy 100%-ig multira kihegyezett gamma, de azért tényleg lehetett volna több annál az öt pályánál, azt már nem is mondom, hogy csak egy játékmód van, 16 játékossal, Titánról szó sincs (pedig ha másra nem is, hát eddig legalább a gyakorláshoz jó volt a szingli, de már arra se kell senkinek...). Szal... nem nagy szám ez a része.

Titán

A legnagyobb újítás kétségkívül a Titan mód lett. Lényege, hogy a győzelemhez el kell pusztítani az ellenség Titánját, a miénket pedig meg kell védeni. Egy Titán csak akkor válik bevehetőve általunk, ha már lehúztuk a Titan pajzsát. Ezt a rakétasilók elfoglalásával tehetjük meg. Elfoglalásakor azonnal rakéta indul a rivális Titánja ellen, de időnként automatikusan kilő egyet, amíg az ellenség nem semlegesíti, vagy el nem foglalja. A silók elfoglalása az ellenséges Titán pajzsának szétzúzása után is fontos, mivel ugyanúgy séríti azt. A Titan bevetése a játszma legizgalmasabb, legbrutálabb része. Először is valamilyen eszközzel fel kell jutnunk a hajóra. Ezt megtehetjük csapatszállító helikopterrel, vagy szárazföldi csapatszállítóból is kilőhetjük magunkat. Ha ez megvan, be kell jutnunk a belsejébe, szét kell zúznunk a négy irányító panel mindegyikét, ekkor berobban az ajtó, ami utat nyit nekünk a reaktormaghoz. Célunk természetesen felrobbantani. Ez pillanatok alatt megvan telepített aknával, de gépfegyverrel már huzamosabb ideig eltarthat. Na jó, ez messze nem ilyen könnyű, mert a taktikusabb ellenfelek végig ott campelnek az irányító panelekhez vezető folyosón, és akkor aztán be nem jutunk. A konzolokon is szokták írtani a népet APM-mel (vagy az ázsiai megfelelőjével), és főleg supportosok is. Ha a reaktormagot sikerült felrobbantani, vagy a rakéták elpusztítótták kívülről a Titánt, akkor csak pár mp-ünk marad kiugrani, és sikeresen földet érni.

[kép]
A Titán
[link]


[kép]
[link]
[kép]
Titán assault
[link]

Hódítás (Conquest) és Kooperatív Hódítás (Conquest CO-OP)

A Battlefield alapvető játékmódjai, amely nagy sikerré tette, a klasszikus elfoglalásos akciók. Mindkét játékmódban a cél, hogy nullára csökkentsük az ellenfél jegyeinek számát. Az ellenséges katonák megölése egy jegy elvesztésével jár. Csapatunk nyomulásának érdekében el kell foglalnunk az ellenőrzési pontokat, amely szintén csökkenti a jegyek számát.

[kép]
[link]
[kép]
Támadás Camp Gibraltaron
[link]


Járgányok, karaképítés

A Battlefield sorozatot mindigis a járművek kulcsfontossága tette egyedivé, nincs ez másképp a 2142-ben sem. A szárazföldi játművek közül egészen a gyengén páncélozott, csak a gyalogosok elgázolására alkalmas gyors dzsiptől kezdve a a PAC modern, lebegő TYPE 32 NEKOMATA takjáig minden megtalálható. Ezzel a tankkal közvetlen közeli csatában lazán elbír a frissen bevezetett lépegető (halálos gépfegyvereivel, és rakétáival a gyalogság is nagyszerűen kiiktatható vele, járművek terén ő a csúcsragadozó), vagy más néven Mechek. A szárazföldi, és a légi csapatszállítok egyaránt működnek mozgó újrateremtési helyként is. Repülők terén van a nagyobb tömegeket hordozó csapatszállító helikopter, és a leginkább ezek levadászására kiváló gép (amelyek tűzerejét visszafogták az előző részekből okulva). Számos járműnek van még ideiglenes pajzsa is, ami megvéd a raksiktól, Titán ágyúitól.

[kép]
Az EU néhány járműve
[link]


Kezdő katona lévén csak a legalapabb fegyvereket kapjuk meg, még a gránáthoz is unlockként juthatunk hozzá (!), úgyhogy a kezdés nem könnyű. A pontok gyűlésével érünk el egyre magasabb rangokat, és minden rang elérésénél jutunk újabb és újabb unlockokhoz. Ilyenkor ha már választottunk egy adott karakterosztályban unlockot, akkor ott az eddig kiválasztott után következőt szerezhetjük meg. Szvsz nagyon jó lépés volt ez a talán kissé erőltetett unlock-, és rangrendszer, nagyon jó élmény, igazi RPG-s hangulatot varázsol a játékba.

Mapek

Alapvetően elég sok pálya található, mindegyiknek megvannak a taktikai lehetőségei. A Titán pályák, és azok kissé módosított, hódításra berendezett változatai a legváltozatosabbak, legnagyobbak. Mindig ezeken a pályákon van a legnagyobb fontossága a járműveknek , főleg , mivelhogy a hatalmas területeket képtelenség begyalogolni. A csak Conquest mapek kisebbek, és itt sokkal nagyobb szerepe van a gyalogságnak mint a járműveknek. Ezeken érvényesül a taktikázás leginkább.

[kép]
[link]

Hangulat

A hatalmas pályákon hallani a hóesésben, ahogyan minden rommálőtt távoli faluban dúl az élet-halál harc, ropognak a gépfegyverek, robbannak a tankok, a fejünk fölött pedig repülőgépek szálldosnak, vagy éppen égve zuhannak be a fák közá a távolban, megalapozzák a játék hangulatát. A város fásaiban lopakodni, és sznipával pásztázni az ellent szintén nem kicsit izgalmas. De a zsúfolásig tömött, kisebb pályák kedvelőinek is van lehetősége az agyatlan öldöklésre, hullákban nyakig gázolásra. Én azthiszem, hogy jó döntés volt a jégkorszakosdi. Nekem bejött.

Grafika, fizika, hangok

Mint már előbb leírtam, a game a BF2 grafikus engine-t használja, csak szebb annál. Van itt szép HDR, alapjaiban véve kidolgozott textúrák, megfelelő poligonszám (a fegyvereken nincs semmiféle poligonhiányból fakadó szögletesség, csak tűéles textúrák, társaink vállvédőjén is látni az egyenetlenségeket), szép járművek, objektumok, robbanáseffektek. Viszont kevés helyen használ shadereket a játék, és az árnyékokon is meglátszik a motor elavult mivolta. A fizikáról is ez mondható el, a járművek aránylag reálisan mozognak (főleg a PAC tankját élmény vezetni), de az egyéb tárgyak, emberek fizikája borzasztó. A hangok hozzák a megszokott EA minőséget, minden megszólal a játékban, a mélynyomó sem fog unatkozni alatta. A pályák mindegyikéhez nagyon kellemes zenéket írtak, kevesebb RAM-mal rendelkezőket biztosan leköti néhány hosszadalmasabb töltögetés közben (-:

Feketeleves

A játék rohadtul bugos, a több-kevesebb villogó textúráért még nem is szólnék, de amikor akciózás közben kivág az asztalra, az kész. És persze ez csak töredéke a teljes bugfelhozatalnak, de arról külön cikket lehetne írni, annyi van, de inkább most nem teszem. A rendszerigény is túlzottan nagy, 1 GB RAM alatt tényleg felejtős. Nem biztos, hogy mindenkinek bejön a Sci-fi hangulat, nekem bejött. Azt is sokan mondták, hogy rókabőr, kis igazság van is benne, mert olyan sok újítás valóban nem került bele, de ezzel az erővel minden második FPS-re, meg főleg az EA játékaira ( némely sportjátékaira meg arra az életszimulációs futószalagklónjaira mindenképpen igaz, de azért adnak ők ki eredetiket is - Crysis) rálehet fogni.

Végszó

Megint egy nagyon jó háborús, online FPS-t alkottak a fejlesztők, ami nem nyújt sokkal többet az elődjeinél, de amit nyújt, azt minőségileg.

Értékelés:

-Grafika: 9/10
-Hangok:10/10
-Irányítás:8/10
-Hangulat:10/10
-Kihívás:9/10
-Szavatosság:10/10

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙93%˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙



Squadok:

Csapatot alakíthatunk, egymás mellé teremhetünk. Kérhetünk a kommandertől bombázást, bénítást, segélycsomagot. ha az általunk megalapított squadba belépnek, akkor választhatunk egyet a squad leader items-ek közül. Ez három cucc, a customizeban balról-jobbra kiválasztva őket 1-, 2-, 3 embernek kell belépnie mellénk, hogy aktiválhassuk.

Pár tipp:

-Nagy szívatás az ellen számára, ha a Titánjuk orrába felmászva az Engineer-rel lepakolunk öntapadós aknákat, aztán ha szerencsénk van, pont egy katonákkal teli csapatszállítót kap el

-Titánunk konzoljain célszerű feltartóztatni a gyalogosokat az ellenük használható aknával, vagy a másik, távirányítással robbantható aknával. Ha a lőszer elfogy - és még mindig élünk -, akkor nézzünk körül a hullák után maradt cuccok közül, hátha van náluk supportos láda, vagy szerezzünk be orvosi csomagot. És így a Titánunkat is megvédjük, nagyon sok pont gyűjthető így össze (különösen ha nagy a szerver, így a forgalom is).

-Ha a PAC TYPE 32 NEKOMATA ultramodern tankjában szembekerülünk az EU A8 Tigrisével, akkor úgy van a legtöbb esélyünk (mert az EU lánctalpasa nem kicsit erősebb), ha gyorsan megkerüljük a fürgén mozgó, kiválóan oldalazó - lebegő - járművünkkel az EU dög lassan forduló - lévén hagyományos lánctalpas - tankját, és a háta megé kerülve egy jól irányzott lövéssel a hátába - ahol a motorja van - azonnal kiiktatható.

Karakterosztályok:

Commander:

Ő irányítja a Titánokat, utasításokat, üzeneteket küld a Squadoknak, múníciós és orvosi csomagokat képes ledobni, ahol szükség van rá. Bombázásokat (Conquest), bénító bombázásokat (Conquest, Titán) tud elrendelni. A játszma végén dupla ponttal gazdagodik (szóval nem rossz befektetés). Commander az lehet, aki először elfoglalja ezt a pozíciót, vagy szavazással megválasztják, ha jó a statja (kezdők inkább ne akarjanak egyből ezek lenni)

Assault
Képes gyógyítani, újraéleszteni. Későbbiekben a rakétavetővel felveheti a harcot a járművekkel, de inkább csak ha nagyon sérültek már, szemből nem sok esélyünk van.

Recon
Távoli harcokban hatásos, jól jönnek a telepíthető aknák (APM8, RDX Demopak például), a járművek elpusztításához utóbbi, előbbit célszerű Titanok bejárataihoz, silókhoz, bázisokhoz, forgalmas helyekre lerakni (ez csak a gyalogságot irtja).

Engineer:
A szokásos képességei mellett megjelent a bénító IL-14 akna (hatásos, nagyon idegesítő tud lenni). Rakétáival bármelyik szárazföldi járművel szembeszáll (megfelelő fedezék mellett)

Support:
Muníciós doboz, elektromágneses gránát, király unlockok. Shotgun, Ganz HMG használtaával az egyik leghatásosabb gyilkológép a Titanokon és a bázisokon. Ezekkel messziről viszont ne akarjunk szembeszállni pl. egy Moretti SR4-gyel felszerelt Recon ellen.

Az én statisztikám: [link]

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.