2016. május 26., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Tesztek » Házimozi rovat

Audio-gd Precision 2 erősítő teszt

  • (f)
  • (p)
Írta: |

High end hifit megfizethető áron? Van a kínai gyártóknak egy nálunk még kevésbé ismert minőségi szegmense!

[ ÚJ TESZT ]

Bevezető

Az egyik ilyen gyártó középkategóriás erősítőjét szeretném bemutatni. Akit nem érdekel a leírás, ugorjon nyugodtan a "Hangzás" részhez, de mivel ritkán lehet ennyire komolyan megépített erősítővel találkozni, ezért kicsit részletesebben szeretném bemutatni.

Kép1
Ahogy a kínai hifire gondolunk,

Az Audio-gd márkával két éve találkoztam, amikor a weboldalukról hirtelen felindulásból, ismeretlenül megrendeltem az aznap piacra dobott NFB-17.2 D/A konverterüket és a hozzá tervezett NFB-6 előerősítő/fejhallgató erősítőt. Akkori döntésemet kizárólag külső-belső fotókra alapoztam. Látszott rajtuk az átgondolt tervezés és a minőségi kivitelezés.

Alapvetően olcsó készülékekről volt szó (legalábbis a hasonló kategóriájú cuccokkal összehasonlítva), de az Audio-gd-nél mégse spóroltak semmin, se az anyagon, se az alkatrészek minőségén, se a műszaki tartalmon: olyan tápellátásuk volt, amire mások legfeljebb a felsőkategóriában figyelnek, ahhoz hasonló egyenáramú jelátviteli technológiát alkalmaztak, ami mind a mai napig a Krell csúcskészülékeinek van kisajátítva, emellett teljesen szimmetrikus kiépítés, relés hangerőszabályozás, szimmetrikus fejhallgató kimenet és még számtalan ínyencség volt bennük.

Pár nap alatt meg is érkeztek, és úgy szólaltak meg, ahogy azt sejteni lehetett: egyszerűen lenyűgözően. Nekem ennyi elég volt ahhoz, hogy a kínai hifivel kapcsolatos valamennyi korábbi előítéletemet levetkőzzem. Azóta eltelt két év, és a bizalom rajongássá vált.


... pedig már így kellene. (Audio-gd Reference-10.32 DAC-előfok-fejhallgató erősítő)

Mit tud ez a kínai manufaktúra, amit senki más a hifi-piacon? Nagyon sokat: kiváló minőséget megfizethető áron, professzionális szolgáltatást közvetlen, emberi hangon, odafigyelést, az egyedi igények azonnali teljesítését. Olyan sok ez? Nekem igen, mert mindezt együtt eddig csak tőlük kaptam meg.

Hogy kézzelfoghatóbbak legyenek a fenti gondolatok, elmesélem a velük kapcsolatos egyik élményemet. A pici gyerekünk miatt csak külön szobában hifizhettem, de a csukott ajtón keresztül is kiszűrődő zaj a páromat zavarta. Szólt, hogy halkítsam le, de nem lehetett, mert már a legalacsonyabb hangerőn hallgattam (digitális vezérlésű az NFB-6 hangerőszabályozója).

Arra gondoltam, megírom a cégnek a problémát. Egy órán belül megérkezett a válasz, amiben azt írták, hogy nagyobb impedanciájú fejhallgatókhoz tervezték a hangerőszabályozót, és azokhoz képest túl érzékeny lehet a hangfalam, de nincs semmi gond, csak mondjam meg, hogy a mostanihoz képest hány decibellel induljon halkabbról.

Két nap múlva jött az értesítés, hogy megtervezték, egyedileg legyártották és már postázták is az új hangerőszabályozó modulokat, majd leírták, hogyan tudom sajátkezűleg, egyszerűen, forrasztás nélkül kicserélni, hála a készülékeik modul rendszerű felépítésének.


Audio-gd NFB-17.2 DAC és NFB-6 előerősítő-fejhallgató erősítő.

A gyártó bemutatása

S hogy mit lehet tudni erről a cégről? Az Audio-gd tulajdonosa He Qinghua (Kingwa), korábban az amerikai National Semiconductor nemzetközi elektronikai tervezőversenyének győztese. A készülékek tervezése, fejlesztése és gyártása az ő vezetésével és felügyelete mellett történik. A cég a hifi készülékek teljes palettáját kínálja a D/A konverterektől a végfokokig, ezen kívül tuning modulokat és kábeleket, de kínai piacra hangfal szetteket is gyártanak.

Fejlesztési iránya szinte az indulás óta azonos, ugyanazt a technológiát tökéletesítik hosszú évek óta. A cég büszkesége az ACSS (Audio-gd Current Signal System), ami az egyenáramú jelátvitelre épül. Szerintük ez biztosítja a legkevésbé színezett, részletgazdag, ugyanakkor természetes hangot. Emellett nagy hangsúlyt fektetnek a készülékek megfelelő tápellátására, illetve (a legolcsóbb termékeiket leszámítva) a teljesen szimmetrikus kiépítésre.

Azt vallják magukról, hogy kompromisszumok nélkül ragaszkodnak a tökéletes minőséghez. Ezért olyan mérnökök és technikusok dolgoznak náluk, akik nem csak szakmájuk legjobbjai, de nagy elhivatottságot éreznek a hifi iránt is. Három alapelvüket is büszkén teszik közzé honlapjuk főoldalán:

1. Minden készüléket kiválóan képzett technikusok, egyedi kézimunkával készítenek. Legfontosabb a minőség, nem a mennyiségi termelés.

2. Minden készülék legalább száz órás bejáratáson, meghallgatáson és alapos tesztelésen esik át.

3. Minden egyes alkatrész párba válogatott, a lehető legjobb hangminőség elérése érdekében.


Kingwa átveszi a díjat.

A cég közvetlenül is értékesít, de a világ számos pontján van már helyi képviselete. Magyarországi partnerük néhány hónapja indult. Tőlük kaptam kipróbálásra az új fejlesztésű Precision 2 integrált erősítőt. Ez az első és ezidáig egyetlen magyarországi példány. Havonta csupán tíz darab készül belőle, és a nagy érdeklődés miatt jelenleg csak előrendelést tudnak felvenni rá.

Az Audio-gd palettáján a Precision 2 a középkategóriát képviseli. A belépő szintű integrált erősítőjük a Precision 1, ami kisebb teljesítményű, egyszerűbb a tápellátása és kevesebb szolgáltatással rendelkezik. Ezt követi tesztünk alanya, utána a szimmetrikus Master 10 integrált erősítő jön, ami komolyabb műszaki tartalommal és teljesítménnyel büszkélkedhet. Efölött még két erősítő található, de ezek már elő-végfok kombók.

A kisebbik végfok a sztereó Master 3, a csúcs pedig a Master 2 monoblokk. Mindkettőhöz a Master 1, vagy a professzionális fejhallgató erősítővel rendelkező Master 9 előfok választható. Akit érdekel a cég teljes kínálata, illetve a különböző erősítők adatai és részletes technikai leírása, itt megtalálhatja.


Precision 2 a Rotel RCD-971, az Audio-gd Reference 5.2 DAC és a Sennheiser HD590 társaságában.

Külső

Az erősítő egy terjedelmes, nehéz kartondobozban érkezett. Amikor kiemeltem a gondosan csomagolt készüléket, a súlyán kívül először a szépsége lepett meg. Feltettem az állványra, és percekig csak gyönyörködtem benne. Hála az ipari formatervezésnek, ma már egy fekete fémdobozban is megtalálhatja a szépséget egy hifi iránt elhivatott lélek.

A gondok ott szoktak kezdődni, ha egy gyártó kizárólag a csinos külsővel próbálja eladni az egyébként silány termékét. Ettől az Audio-gd-nél szerencsére nem kell tartanunk, mindenesetre megállapítható, hogy a Precision 2 a cég jobban sikerült formatervei közé tartozik. A dobozban ezen kívül még egy egyszerű, de minden funkciót vezérlő távirányító és egy tápkábel volt.


Precision 2 front.

Az erősítő mérete szabványos, a szélessége 435 mm, a mélysége 380 mm, a magassága az átlagnál kicsit több, egészen pontosan 143 mm. A készülék tömege 23 kg, ami különlegesnek számít a középkategóriában. Ennek oka valószínűleg a két hatalmas trafó és a jól szeparált, mindenhol vastag lemezből készült alumínium ház.

Az előlapon a kék fényű LED-es kijelző két oldalán található nagyméretű fém gombok közül a baloldali a bemenetválasztó, a jobboldali a hangerőszabályozó. Alatta balra két 6,3 mm-es aranyozott jack fejhallgató kimenet van, középen a bekapcsoló gomb következik, mellette egy Setting feliratú gomb szolgál a hangfal- és a fejhallgató kimenet közötti váltásra, a jobbszélső Gain feliratú gomb pedig a kimeneti jelszintet választja.

A készülék két oldalán végig, nagy felületű bordázat biztosítja a megfelelő hőelvezetést. Hátul két oldalra szétválasztva találhatóak a bal- és jobbcsatorna minőségi, aranyozott bemeneti aljzatai, konkrétan négy pár RCA és egy pár mini XLR. Ezek alá került a két pár hangfalterminál, ami banándugó és saru fogadására egyaránt alkalmas. Közöttük, alul középen kapott helyet a szabvány IEC tápcsatlakozó aljzat.


Precision 2 hátoldal.

Funkciók

A négy pár RCA közül három szabályozott, a negyedik "bypass", vagyis a jel az előfokot megkerülve, közvetlenül a végerősítőbe megy. Erre a bemenetre bármilyen szabályozható kimenetű forráskészüléket, külső sztereó előfokot, vagy házimozi processzort csatlakoztathatunk, így a Precision 2 teljes értékű végfokként is használható. A mini XLR aljzat egy ACSS bemenet, amihez bármilyen szimmetrikus kiépítésű Audio-gd DAC közvetlenül csatlakoztatható, illetve megfelelő illesztőkábellel Krell CAST, STARI, valamint egyéb Audio-gd forráskészülék is.

A Krell kompatibilitás sokak számára az Audio-gd készülékek nagy előnye, hiszen az amerikai gyártó árainak töredékéért lehet Krell rendszereket kiegészíteni vagy továbbfejleszteni vele. De az ACSS technológia egy Audio-gd láncon belül is a legjobb jelminőséget képes átvinni a készülékek között, a Precision 2 esetében leginkább egy Audio-gd DAC jelét. A cég jelenlegi kínálatát böngészve, talán egy Wolfson WM8741 chipes NFB-2 (2014), esetleg egy Sabre ES9018 chipes NFB-1.32, vagy az olcsóbb 1-P, illetve az NFB-3 (2014) jöhetne szóba. Ez utóbbi már natív DSD támogatással készül.


Precision 2 távirányító. (De extra minőségű szálcsiszolt alumínium távot is vehetünk hozzá.)

A hangfalkimenet fejlett MCU (mikrokontrolleres) védelemmel van ellátva, ami mind a hangfal, mind az erősítő védelmét szolgálja. Csatornánként külön érzékeli és kijelzi az esetleges bejövő egyenáramot, illetve a kimeneti túláramot, és azonnal lekapcsolja az erősítőt. További praktikus védelmi megoldás, hogy a ki/be kapcsolás késleltetett, illetve bemenet váltásnál egy pillanatra némítja a kimenetet. Ezen kívül a fejhallgató- és hangfalkimenet közötti váltáskor, valamint alacsony jelszintről magasra váltáskor automatikusan nullázza a hangerőt.

A kijelző kék színű LED megvilágítású, ami ugyan mentes egy LCD-kijelző által keltett zavaroktól, de hátránya a túl erős fény. A számok elég nagyok, de a fényszórás miatt távolról mégsem láthatók jól (állítólag tökéletes látásúak élesen látják). Ez a probléma szerintem kikapcsolhatósággal orvosolható lenne. A kijelzőn három érték jelenik meg, a kimeneti jelszint, az aktuális bemenet száma és a pillanatnyi hangerő.


Kijelző működés közben.

A kimeneti jelszint értéke négyféle lehet: hangfal magas /alacsony, illetve fejhallgató alacsony / magas. 1-es állásban a kimeneti jelszint egy normál érzékenységű hangfal számára ideális, a 2-es nagy érzékenységű hangfalakhoz optimalizált. A 3-as állás kisebb impedanciájú, a 4-es nagy impedanciájú, vagyis alacsony érzékenységű fejhallgatókhoz lett állítva.

A hangerőszabályozó érdekessége, hogy relés panelokat vezérel, amivel biztosítható a két csatorna tökéletes kiegyenlítettsége. A megoldás másik nagy előnye, hogy alacsony hangerőn se csökken jelentősen a felbontás és a dinamika, szemben egy hagyományos potméterrel. A két különböző kimeneti jelszint szabályozása egyenként 80 fokozatú, exponenciális karakterisztikájú vezérléssel történik. Az alacsony kimenetnek csupán a magas 7,8 százalékánál van a csúcsa, ahogy ez az alábbi ábrán is látható.


A hangerőszabályozó diagramja.

Belső felépítés

Bár a készülék fedlapján egy záró garanciamatrica található, de szerencsére a gyártó honlapján közöl fotókat az erősítő belsejéről is, így virtuálisan mégis belekukkanthatunk. A beépített alkatrészek kivétel nélkül audiophile minőségűek (pl. DALE ellenállások, WIMA és egyedi gyártású angol Nover kondenzátorok). Két darab túlméretezett, egyenként 450 wattos toroid típusú trafó végzi a bejövő áram átalakítását, amik a háztól függetlenített külön alumínium lemezre vannak csavarozva.

A trafók között található a kijelzőt és a vezérlő áramköröket kiszolgáló különálló táp, amivel kiküszöbölhetők az ezek által okozott zavarok. Az erősítő többi része egy vastag alumínium lemezzel tökéletesen szeparálva van, ahogy a két csatorna egymástól is. A lemez mögött az egyenirányító után a bejövő áram tisztítására és pufferelésére összesen 100 ezer uF kapacitású kondi szolgál, ami négy független, A-osztályú áramkört szolgál ki. Ezek fölött találjuk a két relés hangerőszabályozó panelt.


A belső elölről.

A készülék hátulján, a bemeneteválasztó relék után található a diszkrét bemeneti erősítő fokozat, ami tiszta A-osztályú, ACSS rendszerű, visszacsatolás nélküli, az egyenáramú jelet a lehető legkevesebb átalakítással és a legrövidebb úton juttatja el a készülék két oldalára szerelt "Diamond" kapcsolású kimenő erősítőfokozathoz.

A Precision 2-ben csatornánként hat darab, egyenként 150 W / 15 A teljesítményű tranzisztor található (a Precision 1-ben ehhez képest csatornánként csupán négy, a Master 10-ben viszont már tizenkét darab, extra minőségű MJL4281/4302 tranzisztor, a Master 2 monoblokkokba még ennek is duplája kerül, vagyis blokkonként huszonnégy darab). Névleges teljesítménye a hangfalak felé 2 x 100 watt 8 ohmon, illetve 2 x 180 watt 4 ohmon. A fejhallgató kimeneten 2 x 16 watt 40 ohmon és még 600 ohmon is 2 x 1150 mW. További műszaki adatok itt találhatók róla.


A belső oldalról.

Összegzés

A fentiekből is látszik, hogy egy nagyon igényesen megtervezett és megépített erősítővel van dolgunk, ami kiemelkedik a hasonló árú konkurensek közül. Tovább emeli a használati értékét a kettős, minőségi fejhallgató kimenet, a bypass bemenet, amivel teljes értékű végfokként is használhatjuk, valamint az ACSS bemenet, ami kiváló minőségű, szimmetrikus csatlakozási lehetőséget kínál, és nem csak az Audio-gd forráskészülékek számára. Negatívumként talán a szabályozott vonalszintű kimenet hiányát említhetném, amivel külső végfokhoz vagy aktív szubhoz lehetne csatlakoztatni.

Hangzás

Mivel egy hete együtt élek a Precision 2-vel, talán már a képességeiről és a hangjáról is tudok némi információval szolgálni. A zenehallgatáshoz egy teljesen semleges hangú ideiglenes rendszert raktam össze, amibe végül mégis kellett némi zeneiséget csempészni. A rendszer elemei a következők voltak:

Rotel RCD-971 CD-lejátszó
- QED Qunex Silver Spiral RCA összekötő kábel (cserélve Cardas Quadlink 5-C-re)
Audio-gd Precision 2 integrált erősítő
- Yarbo SP-1100PW tápkábel
- QED XT-400 hangfalkábel
KEF Reference 205 hangfal
Sennheiser HD 590 fejhallgató


A szereplők.

Röviden annyit az elemekről, hogy a Rotelek híresen érzelmes, zenei hangja az RCD-971-ből teljesen hiányzik, mivel ez talán a leganalitikusabb hangú CD-lejátszó, amit valaha gyártottak. A QED kábelek színezetlensége sok rendszerben előny, itt az összekötő hangját már túl száraznak éreztem, ezért lecseréltem egy kimondottan meleg hangú, mindent kissé kisimító és lekerekítő Cardas Quadlink 5-C -re, ami nagyon passzolt a láncba. A Yarbo tápkábel szintén a nyugodt erőt képviselte. A KEF állódoboza a hangja alapján akár monitor is lehetne, ezért egy teszthez szerintem kiváló választás.


A kábelek.

Az egy hét alatt nagyon sok zenét hallgattam, ezért mindenről nem tudok részletesen írni, inkább csak néhány élményemet szeretném megosztani.

Egyik este az első igazán komoly meglepetést Roger Waters - The Pros And Cons ... lemeze okozta, amiről azt hittem, hogy már minden hangját ismerem. Kiderült, hogy közel sem. A Tool - 10,000 Days ilyen feszesen, pörgősen még soha nem szólt, de a hirtelen előjött sok részletben elveszett a dög, ahogy Lajkó Félix hegedűjéből is a prímásvér.

A hab a tortán Diana Krall patikamérlegen kimért előadása volt. Felemás érzések kavarogtak bennem, de azután rájöttem, hogy a zene egy új dimenziójába kerültem. Hol vannak már a régi torz, színezett hangok, a lapos, alacsony felbontású zenék. Hála a Precision 2-nek, egy macska hallását kaptam ajándékba, ami a zenei élmény új távlatait nyitja meg előttem. Még ifjú titán koromban egy szerencsétlen sportsérülés miatt két hónapig gipszben volt a lábam, utána újra kellett tanulnom járni. Így vagyok most a hifivel is, újra kell tanulnom a zenehallgatást.

Ez az erősítő olyan magasságokba emel, amiben korábban ritkán volt részem. Az első percekben, órákban még idegenül mozgok ebben az új közegben, de azután fokozatosan ráérzek az ízére. Újabb és újabb CD-ket veszek elő, mindet akarom hallani, hogy milyen is lehet úgy, ahogy azt a hangmérnök elképzelte.


Ízelítő a zenei kínálatból.

Mivel mindenképpen szerettem volna kipróbálni az ACSS bemenetet is, ezért egy barátomtól kölcsönkértem az Audio-gd Reference 5.2 DAC-ját, amihez a forrást a CD-lejátszó koax kimenete adta egy Néhai-féle Iris Silver III kábelen keresztül.

Az Audio-gd talán a kiváló DAC-jairól híresült el leginkább, és a Reference-5.2 is a közelmúltig büszke tagja volt a széles kínálatnak. Ami miatt kikerült belőle, az a készülék lelkét jelentő PCM1704UK chip gyártásának befejezése. Pedig sokak szerint ez a valaha készített legtermészetesebb hangú nagyfelbontású D/A chip. A Texas Instruments-nek azonban üzleti szempontból fontosabb lehetett a termék életciklusa, mint a hangja, így az Audio-gd is kénytelen volt megszüntetni az erre épülő DAC-ok gyártását. A maradék készletüket a legendás Master 7 és a Reference 10.32 életben tartására fordítják, amíg még tudják.

A DAC-ot és az erősítőt egy Habia ezüstözött réz ipari kábelből házilag készített ACSS mini XLR kábellel kötöttem össze, ami nyíltabban szólt, mint a gyári Canare OFC kábel. A teszt a várt eredményt hozta: a Reference-5.2 minden paraméterében felülmúlta a Rotel belső konverterét. Ahogy átváltottam a bemenetet, a zene egyből dinamikusabban szólalt meg, a sávszélek kinyíltak, tovább nőtt a felbontás. Miközben hallgattam, olyan érzésem volt, mint amikor kiterítenek egy vég nagyon finom selyemszövetet. Ahogy a selyem hullámzik, olyan lágyan hömpölygött a zene is.

Napjainkban a DAC-ok népszerűsége elsősorban a számítógépes zenehallgatás elterjedésének köszönhető. Kíváncsi voltam, hogy a Precision 2 hogyan birkózik meg a nagyfelbontású zenékkel, és a Reference-5.2 DAC különleges képességeit mennyire tudja kihasználni. A PCM1704UK chip elvileg legfeljebb 24 bit/96 kHz-es jelet tud fogadni, de az Audio-gd magas órajellel ezt feltornázta 192 kHz-re, amit DSP vezérlővel még nyolcszorosára fel is tudtak konvertálni, így el tudták érni az 1,536 MHz-es mintavételezést.

A zenelejátszásra optimalizált HTPC-mre telepítettem a DAC USB bemenetének legújabb Tenor TE8802 driverét. (A Reference-5.2 egy régebbi típus, az Audio-gd kb. egy éve áttért a 32 bites VIA VT1731 chipekre.) Lejátszónak a szerintem nagyon jó hangú PlayPcmWin-t használtam WASAPI Event Exclusive módban. Ray Charles és barátai (24bit/88.2kHz) olyan természetességgel és dinamikával szólaltak meg, ahogy azt korábban csak a 180g bakelitemről hallottam.

Említhetnék még bármit, mert mindegyik meghallgatott HD FLAC felvétel csodálatosan szólt. A Precision 2 egyértelműen erről a forrásról hozta a legjobb formáját, vagy mondhatjuk úgy is, hogy nagyfelbontású zenéken tudja igazán kifutni magát. Jó látni, hogy húsz elvesztegetett év után a digitális hangtechnika végre képes visszaadni azt a zenerajongóknak, amit a CD elvett.


A Reference-5.2 DAC belülről.

Talán nem lehet véletlen, hogy az erősítő vezérlésében és szolgáltatásaiban annyira fontos szerepet kap a fejhallgató. Az előlapon lévő csatlakozó szinte kínálja magát, sőt mindjárt kettő is van belőle. Hogy miért van két aljzat, arra eddig még nem jöttem rá, mivel mindkettő ugyanazt a jelet adja ki párhuzamosan.

A cég más fejhallgató erősítőinek is többnyire két kimenetük van, de a jack mellett általában egy szimmetrikus sztereó XLR. Napokig csak szemeztem vele, játszadoztam a gondolattal, végül elszántam magam egy dugásra. A szerencsés nyertes a Sennheiser HD 590 volt. Aki ezek után egy jó kis orgazmust vár, az csalódni fog, ahogy én is csalódtam. Nem az erősítőben, hanem a fejhallgatómban, mert a HD 590 minden gyengeségét, hibáját megmutatta.

Miközben hallgattam, nem a zenét élveztem, hanem arra figyeltem, hogy mennyire puha a mély, milyen kiemelt a középtartomány, és azt kérdeztem magamtól, hogy ezek eddig miért nem tűntek fel? Nem gondoltam volna, de ez a remek fejhallgató kevésnek bizonyult, valószínűleg nála sokkal komolyabb füleseket is kiszolgál a Precision 2, de igényli is a megfelelő társat.


Valahogy így művelik ezt a profik.(Munkában az Audio-gd füleserősítők egy thaiföldi kiállításon.)

Értékelés
Még sokáig tudnám folytatni, annyi minden kavarog most bennem az erősítővel kapcsolatban, amiből ha csak egy dolgot kellene kiemelni, akkor azt mondanám, hogy olyan, mint egy ideális társ. Szerelem első látásra, de ahogy szűnik a rózsaszín köd és kiismerem, nem múlik a rajongás, mert a kívánatos külső valódi értékeket rejt.

Egyre jobban tisztelem a képességeit, bármikor számíthatok rá, elbűvöl a hangjával, élménnyé varázsol minden percet, amit vele tölthetek. Az apróbb hibáival megtanulok együttélni, és bár tudom, hogy a jónál is mindig van jobb, de a hétköznapokra a jó (és nem a mindig jobb hajszolása) a legjobb választás.


Egy kis ember, aki megint nagyot alkotott.(Kingwa a Moby Dick hangfallal.)

Köszönöm a www.audio-gd.hu webáruháznak a lehetőséget. Közhelyesen hangzik, de tényleg fájó szívvel adom vissza ezt az erősítőt. Remélem, nem végleges a búcsú, esetleg egy Audio-gd DSD DAC-kal párban is kipróbálhatom majd, hogy mire képes. A hatalmas SACD ISO gyűjteményem már nagyon várja ezt a lehetőséget, ahogyan én is.

Előnyök:
+ átgondolt tervezés
+ teljes duál mono kiépítés
+ minőségi alkatrészek
+ tankszerű megépítés
+ ACSS jelátvitel
+ Krell CAST kompatibilitás
+ teljes értékű végfokként is használható (PRE IN)
+ elegendő teljesítmény
+ kiváló dinamika, élénk dinamikacsúcsok
+ nyílt, gyors, pontos, precíz hang
+ remek hangerőszabályozó
+ csúcsminőségű fejhallgató erősítő
+ már kis hangerőn is nagy felbontóképesség
+ tiszta hangzás (normál hangerőn rendkívül alacsony torzítás)
+ színezetlen, semleges hangkarakter
+ tágas, mély sztereó tér

Hátrányok:
- erős fényű, fényszórásra hajlamos, nem kikapcsolható kijelző
- nagy hangerőn növekvő torzítás
- szabályozott vonalszintű kimenet (PRE OUT) hiánya

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.