2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Ajánló: Gigantikus egérteszt!

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A számítógép emberrel kapcsolatot teremtő részeit a legnehezebb tesztelni. Magam is több...

[ ÚJ TESZT ]

A számítógép emberrel kapcsolatot teremtő részeit a legnehezebb tesztelni. Magam is több egeret vizsgáltam már, most éppen egy Razer Tarantulát püfölök, holnap Steelkeys G6 jön, pár napja meg két A4 Tech volt. Meglehetősen szubjektív a téma, nem igazán van mivel és mihez hasonlítani. Az egereknek alapvetően két – két és fél – fontos összetevője van. Az első az ergonómia, hogy mennyire esik kézre, a legszubjektívebb dolog, ami csak létezik. A másik a szenzor képessége, a két és feledik a siklás, ami nem csak az egértől, hanem az alátéttől is függ. Aki nem hiszi, próbáljon ki egy jobbfajtát, meg fog lepődni.

A minap kedves cimborám egy érdekes linket tolt át ICQ-n, egy egértesztét, AZ Egértesztét [link]. Kezdjük ott, hogy több mint egy tucat egeret néztek meg, és 22 oldal a rizsa. Az egész cikk felépítése nagyszerű. A probléma, amit körüljár, az egerek szenzorainak képessége. Először leírja a mérhető paramétereket: Perfect Control – az a sebesség, ahol még lineárisan reagál az egér, tehát ha kétszer olyan gyorsan húzzuk, akkor kétszer olyan gyorsan mozdul. Malfunction Speed – az a sebesség, ahol az egér teljesen beadja a kulcsot és kiszámíthatatlanul reagál.

Ezután elmagyarázza, milyen hatással van az érzékenység és a felbontás. Érdemes megnézni a melléket videót [link], amiben egy kis szenzivel játszó pro gémer kezét látni. Laikusoknak meglepő lehet, hogy egy ilyen játékosnak akár 2 m/s vagyis 78”/s sebességre is szüksége lehet. Végre azt is elmagyarázta valaki, hogy mindek a nagy felbontás. A cikk szerzője azt a példát vette alapul, hogy 1024 pixel széles képernyőn játszik, ahol egyszerre 90 fokos térrészt lát. Ez jellemző a legtöbb FPS-re. Egy ilyen játékban 4096 (4 x 1024 pixel vagyis 4 x 90 fok) pixelt kell mozdulnia az egérnek egy teljes körbeforduláshoz. Az előző szenzis példát hozzáadva kijött neki, hogy a nagy felbontás, 1000 dpi csak nagy érzékenységgel játszóknak kell. Ők meglehetősen kevesen vannak, tehát az 1000 dpi fölötti felbontások – most valahol 2000 dpi környékén tart a Razer – meglehetősen parasztvakításos.

Máris két nagy felismerés, és a lényeg még csak most kezdődik. Emberünk feltupírozott egy lemezjátszót, rászeletelte a SteelPad QcK+-szát és fölé lógatta az egereket. Ezzel, és a Windowsos DirectInputtal nagyszerűen meg tudja vizsgálni, hogy adott sebességnél hogyan reagál az egér.

[kép] Forrás: www.esreality.com [link]

És itt jönnek a mérések, elsőnek a mezei Microsoft Wheel Mouse Optical 1.1A-val. A Grafikon 1 m/s-ig emelkedett lineárisan, és 2,5 m/s fölött volt a Malfunction Speed, ahol az egér feladta. A közte lévő rész az úgynevezett negatív gyorsulásos, ahol az egér ugyan még mozog, de nem gyorsul olyan mértékben, ahogy azt a húzás/rántás sebességétől várnánk.

[kép] Forrás: www.esreality.com [link]

Itt következett a DPI számolás. Ami számomra megdöbbentő, és az egész mérés hitelességét alátámasztja, hogy ezzel a lemezjátszós módszerrel szinte hiba nélkül megkapta a hivatalos, 400 DPI-s felbontást! A 400 DPI-s elvi maximum a Windows XP 125 Hz-es és 8 bites USB kezeléséből adódik. Magasabbra emelve a frekvenciát tovább javult a lineárisan gyorsuló – Perfect Control – zóna, ez egyértelműen jelzi, hogy a Windows volt a szűk keresztmetszet.

[kép] Forrás: www.esreality.com [link]

Innen már nem ragozom tovább. Nézzétek meg mit tudnak a lézeresek, és mit tud a sokak által leszólt A4 Tech X7-es. Maximális elismerésem a szerzőnek a nagyszerű tesztért!!!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.