2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Akármi rovat

Méltatlanul mellőzött márka – KIA

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Szerintem nem tévedek nagyot, ha a fórumozók nagy részéről azt állítom, hogy nem ismeri a KIA autómárkát.

[ ÚJ TESZT ]

Szerintem nem tévedek nagyot, ha a fórumozók nagy részéről azt állítom, hogy nem ismeri a KIA autómárkát. Ezzel persze én is így voltam, hallottam róla, itt-ott láttam a reklámot, de nem ismertem, nem is tartottam sokra. Ez idáig a német autók megszállottja voltam, szerintem nem egyedül az országban.
Ez a hozzáállás egy szerencsés véletlen során most gyökeresen megváltozott.

Jogsim körülbelül 8 éve van, ez alatt igen sok autóhoz volt szerencsém, elsősorban francia és német típusokhoz. Tanulni egy 106-os Peugeot segített, utána huzamosabb ideig vezettem Opel Vektrát, Renault Lagunát, két 5-ös BMW-t, de az első saját autóm egy ’99-es négyes Golf volt. Ugye első saját autó, rögtön beleszerettem, de meg is érdemelte. 5 év alatt egyszer kellett egy szervócsövet cserélni, illetve egyszer a hőmérő szenzort, ezen kívül semmi baja sem volt. az 1.6-os benzines moci mind a 100 lóereje kifejezetten jól ment, fogyasztása is igen baráti volt. A váltó pedig szerintem a csúcsok csúcsa. Olyan tökéletes, óramű pontosságú váltót, mint abban az autóban még soha nem találtam máshol, még egészen komoly kocsikban sem. Nagyon imádtam a verdát, ezért ódzkodtam a cserétől, de végül őt is elérte egy másik vevő. Kezdett már öregecske lenni, én beleraktam vagy 100e km-ert, így összesen 170ezer környékén járt már. Ha várok vele még egy kicsit, már tényleg csak filléreket kaphattam volna érte.
Természetesen a csereautónak is egyből egy golf jött szóba. Egyel újabb, 2003-as, 1.9PDTDI motorral, „megkímélt állapotban”. Kis is próbáltam a kis drágát és elszörnyedtem, amikor a váltóhoz értem. Nem olyan volt, mint a tipikus francia pudingkeverők (még sebességbe téve is úgy mozog a sebváltó, mintha üresbe lenne), hanem szó szerint, mint egy játékszer. Mintha műanyagból lennének a fogaskerekek… Elszomorított a dolog, annyira csalódtam benne, hogy próbaútra sem vittem el. Egyszerűen a régebbi modell legtökéletesebb részét sikerült nagyon elrontani.

Szóval éppen megyek el a használtautó kereskedőtől, amikor megpillantottam… Őt. Nem is igazán tudtam, hogy milyen autót látok, csak nagyon tetszett a feneke :Ö. Kicsit közelebbről szemügyre vettem, egy közel E merci méretű járművet, miután konstatáltam, hogy egy KIA Magentis-ről van szó. Átfutottam az adatlapját (2005/07, 67e km, 2.5V6 benzin, full extra, bőrülések), az árát ezek után már nem is akartam megkérdezni. Az eladó végül látta, hogy csodálom az eszközt és gyorsan közölte, hogy ez igazándiból teljesen más kategória, mint a golf (na ne…), viszont mivel a KIA egy lenézett márka, annál jó fél millával olcsóbb (NA NEEE….). Kissé fel is derült a szemem, ugyanis egy újonnan 7.7Millás kocsit nem egész négy évesen 1.7Milláért sikerült elhoznom. Kis hiányosság, hogy kiszedték belőle a gyári magnót, de üsse kavics.
Első út persze szerelőhöz, szokásos dolgok cseréje, átvizsgálás. Ismerős a szerelő, fanatikusan rajong a német autókért, de amikor meglátta, hogy kia, nagyon elégedett volt – ez egy kia matricás mitsubishi, majdnem full japán gyártmány, olyan megbízhatósággal– mint azt utólag megtudtam. Hátulja teljesen mitsubishi jellegű, eleje sokkal európaibb. Persze ez abszolúte személyes vélemény, de szerintem nagyon szép, ez az osztott lámpa gyönyörű.

Gondolom, nem kell sokat áradozzak róla, hogy elismerjem: belezúgtam. Nem kicsit. Nagyon szépen megy, motorja hangtalan, fordulékonysága pedig minden egyes alkalommal meglep. Borzasztó kényelmes és tágas belül, de méretei ellenére valahogy nagyon könnyű vezetni. Egy szó, mint száz, még a BMW-k után is azt kell mondjam, hogy ez az autó nagyon jó vezetési élményt biztosít.
Persze a lila ködön át sem szabad megfeledkezni a negatívumokról. Ez a verda eszik. Van benne egy 2500ccm V6-os benzinmotor, ami mellé társul egy 1500kg saját tömeg. Piros lámpánál állva bekajál 11-12liter körül. Szerencsére én főleg városon kívül használom (köbö 1000km országút után megyek 100km-ert városban), így az átlagos fogyasztást megúszom 10 liter alatt, de azért a golf után érezhető a különbség.
Egy egyszerű olajcsere majdnem egy hétig tartott, ugyanis nincs hozzá alkatrész. Pontosabban van, csak mivel az egész országban fut 20 ilyen kocsi (túúúloztam) nem tartanak raktáron. Mindent Bécsből, vagy még messzebbről kell megrendelni, ami ugyebár hosszú idő, amíg megérkezik.

Sokan mondták ezt negatívumnak így ide írom, bár számomra inkább előny: borzasztóan lágy a felfüggesztés. Hiába préseltek 170 lovat a motorháztető alá, ezt az autót nem sportos vezetéshez tervezték. Kanyarokban jócskán bedől, viszont még a macskaköves utak sem rázzák ki a vesekövem. Ez szó szerint egy „luxusautó”. Kényelmesen, lágyan siklik az úton, de azért van benne kraft ha le kell tolni egy kamiont a 44-esen. Azt mindenesetre meg kell hagyni, hogy még a golfot is dinamikusabb érzés volt vezetni mint ezt. De én azért inkább kényelmes ember vagyok :)

Próbáltam objektíven nyilatkozni a kocsiról, de nem hiszem, hogy ez sikerült volna. Egy hétvége volt, mire megjegyeztem a nevét, (volt magnetis, magenta, mag…) de első látásra beleszerettem. Fantasztikus élmény vezetni (egészen más, mint a Német vagy Francia autókat) és büszke is vagyok rá. Ha a többi kia is hasonlóan jó minőséget képvisel, szerintem érdemes lesz megjegyezni a márkát. Hogy a régi mosópor reklámból idézzek: Engem meggyőzött…

A képek nagyíthatók.
Több kép itt: [link]

Kiegészítés: belső képet hamarosan prezentálok, addig itt van ez: [link]
Pontosan ugyanez a bézs bőr belülről, elrendezés is megszólalásog ugyanez, egyedül a légkondi más, az enyémben ugyanis automata van, kis lcd kijelzővel.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.