2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

A Heroes of Might & Magic történetem

Sajnos vagy szerencsére, elég idős vagyok hozzá, hogy egy hosszú játékszéria lényegében életem részévé váljon.

[ ÚJ TESZT ]

A taktikám

Ezen a ponton egy kicsit össze szeretném foglalni, hogy mit is tanultam a Heroes III megismerése alatt. Említettem ugye, hogy az elején csak a skirmish pályákkal játszottam, azon belül is az All for one-nal főleg. Sok szép emléket idéz, nem mondom, de elég sok értékkel így nem találkoztam a játékon belül. Arra tökéletes volt, hogy megismerkedjek a várakkal, azok egységeivel, és jókat csatázzak. Amire nem volt jó: nem ismertem meg a hősnek a primary skilljét.

Ma már tudom, hogy az Attack az a creature-ök attack skilljéhez ad, a Defense ugyanígy a védekezéshez, a Magic Power az a spellek erejét növeli (hogy is tudhattam volna, nem is tudtam, hogy működnek a varázslások), a Knowledge pedig manát ad. Nem is tudom, hogy tudtam enélkül élni. Az szintén nem volt meg, hogy a mana visszatöltés az a Mage Gulidben történik. Artifactok statját nem ismertem, pedig ha jól felöltöztetünk egy hőst, akkor a primary statokat simán megháromszorozhatjuk, és vannak még egyéb nyalánkságok is.

És akkor jönnek a secondary skillek, amik a sava-borsát adják a hősnek. Ezeket egyáltalán nem használtam régen. Pedig ha tudtam volna... Na de kezdjük is akkor ott, hogy Wisdom. Ez a legfontosabb, ugyan is ez teszi lehetővé, hogy magas szintű spelleket tudjunk használni. És hát ugye az élet az LV 4-en kezdődik. Kivéve persze a slow. Kedvenc spelljeim, amik nélkül élni sem tudnék: (legalábbis a Heroeson belül)
Slow: Ez egy föld alapú lassító varázslat. Nagyon zsír. Az esetek többségében ezzel szoktam a csatákat kezdeni.
Town Portal: Ezzel várak között tudok közlekedni, amire óriási szükség van az egységek pótlása céljából és úgy általánosságban egyébként is.
Resurrection: Ezzel lehet az elvesztett egységeket feltámasztani. Erős ellenség esetén nagyon jó veszteségcsökkentő spell.
Implosion: Ez a legbrutálabb single target támadó spell. Ez lehetőséget ad arra, hogy nálunknál sokkal erősebb ellenséggel is kikezdjünk.

Ezek voltak a létfontosságú spellek, amik az uccsót leszámítva használhatatlanok earth magic secondary skill nélkül. Szóval a wisdom mellett ez a másik életbevágóan fontos skill. Ami ez után jön, az már finomítása a dolognak. Lehet mellé választani az air magicet ami a haste spell és a dimension door mellé nem árt, szóval ezt is nyugodtan szerezzük be.

Én nagyon szeretem az Intelligence-t, mert az kétszerezi a manát, amiből ugye sosem elég. Egy hosszú csatánál nagyon nem mindegy, hogy van-e még kraft a csapatokat visszahealelni. A logistic-kal többet tudunk egyszerre menni, a tactic-kal harcon belül érünk oda marha gyorsan. Ez pl. akkor ideális, ha nem akarjuk, hogy az ellenséges hős el tudjon menekülni. Nagyjából ennyi a fő irányelv a secondary skilleknél.

A kampányok első pályáin mindig törekszem arra, hogy a hős minél jobban felfejlődjön, meglegyen a magas szintű spell, a primary skillt adó épületeket mindet meglátogatom, hogy utána a későbbi pályákon már alapból egy erős hőssel induljak, és rusholhassak, ami a csövön kifér. Sokat mentek, hogy a rosszul végződő csatákat újratöltsem. Elsőre lehetetlennek tűnő NPC-kre is rátámadok. Hátha alapon. Végül is nem a creature-ök mennyisége, hanem a hero level a fontos.

Ezt a pár alapelvet szem előtt tartva elég hatékonyan tudtam haladni a játékban, és nem éreztem frusztrálóan nehéznek, ami nagyon sokat dobott az élvezeti faktoron. Így hirtelen ennyi jutott egyembe a taktikámról, később még lehet, hogy kiegészítem, ha valami eszembe jut, esetleg a fórumon is tudok válaszolni az esetleges felvetésekre.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.