2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

A Heroes of Might & Magic történetem

Sajnos vagy szerencsére, elég idős vagyok hozzá, hogy egy hosszú játékszéria lényegében életem részévé váljon.

[ ÚJ TESZT ]

A Heroes VI 217 órája

Van biza ebből a remek szériából egy VI. rész is, ami bizony nem lett egy gyenge cucc. Ha egy szóval kéne jellemezni, akkor a monumentális szót alkalmaznám. A játék 2011-ben jelent meg, amiből 2013-ban lett a Complete Edition. Aztán 2014-ben egy nagy steames leárazás. Na, én itt kapcsolódtam be a véráramba. Amikor először elindítottam, baromira bejött a zene, a grafika és az alapsztori. Maga a játék nagyban hajaz az ötödik részre, legalábbis kinézet alapján. A harmadikkal nagyon kevés a hasonlóság.


A Sanyi bával toljuk

Az a koncepció nagyon tetszett benne, hogy 5 frakció, 5 testvér és 5 kampány van. Az elgondolás zseniális, a kivitelezés nagyon kérdéses, de szerintem nagyon jó munkát végeztek. A sztori úgy kerek, ahogy van. Minden testvér teljesen külön személyiség, az összessel együtt tudtam érezni. Mivel mindenkivel volt 4 pálya, ami 4-8 óra volt, ez alatt volt időm mindegyikkel jól összehaverkodni. Bár a kedvencem Anastasia volt. Apropó nevek. A játék szereplői tele vannak magyar és szláv nevű emberekkel. Ez külön nagyon tetszett nekem.


Anastasia nem egy szégyenlős kislány

A legnagyobb különbség szerintem a harmadik részhez képes, hogy a skillek és a spellek nem random generáltak, szépen ki lehet fejleszteni minden okosságot egy skill fa segítségével. Így nem kell attól tartani pl., hogy nem adja majd a town portal spell és szívás lesz, mivel azt is ki lehet a várban fejleszteni. Alapvetően 3 Tier van minden skill/spell-ből, amik közül van might és magic. Mint a címben. Szellemes, nem igaz? Szóval egy might hero a might spellekből a Tier 3-at, a magic spellekből a Tier 2-t éri el max. És a magic heronál fordítva.

Ez a gyakorlatban nem túl király, mivel én sokkal jobban szeretem a magic hero-kat, és az 5 kampányból csak 2 (Anastasya, Irina) volt olyan. Na, nem baj. Antonnál kárpótolt a zene, Kiril-nél, hogy 5-ször jöttem egymás után az elején a Pit Lorddal, Sandorral pedig hogy... Na jó, hagyjuk, belebonyolódtam kicsit. Szóval elvoltam velük, mindenkivel volt valami ultimate spell, amivel lehetett gyakni ezerrel. Ami közben megfogalmazódott bennem, az az, hogy a magic hero az a pálya elején, a might hero a végén erősebb. Mivel én rusholni szeretek, ezért preferálom az előbbit.

Úgyhogy jól elvoltam ezzel a kis játékkal, legalább is egy idő után. Az elején nagyon csúnyán el lett kenve a szám, ez még a Necropolis kampány elején volt. Követtem a harmadik részben felvett taktikát, és hát nem jött be. Itt ugyanis baromira kell vigyázni az egységekre. Lényegében nem is nagyon szabad egyáltalán embert veszíteni. Emiatt nagyon felértékelődnek a healelő spellek és lények.

Ilyen szempontból a Nekró és a Heaven vár elég jól el van eresztve, de azért mindenkivel meg lehet találni a megfelelő spellt. A reinforcement spellt például imádtam a might heroimmal. Főleg amikor Kirillel Pit Lordokat idéztem. Az nagyon adta. Miután az alap taktikára rájöttem, már egész jól haladtam. Viszont brutálisan hosszú... Volt egy csomó 8 órás pálya, mint ahogy az alcím is mutatja, mire a kiegészítővel is végeztem, 217 órát mutatott a számláló. Pedig egyetlen skirmish pályát sem játszottam.

Mint minden játéknak, ennek is vannak negatívumai. Ennek kicsivel több, mint a többinek. A kiegészítő már nem annyira illett az összképbe, meg így kicsit túl hosszú is volt, és hát rengeteg bug van a játékban. Ezek a bugok többnyire a kiegészítőben jönnek elő. Olyanok is vannak, amiktől nem lehet megcsinálni a játékot. Erre van egy rendkívül szomorú, és sok fejfájást okozó konkrét példám. A végső cél előtt, amikor a legeslegutolsó pályán voltam, elkezdett kifagyogatni a játék. Olyannyira, hogy visszatöltésnél nem is töltött vissza.

Írtam az Ubisoftnak, akik azt válaszolták, hogy nem teljesítem a játék gépigényét, mivel laptopom van. Ez egy kicsit sokkoló volt. Végül ezredik újratöltésnél csak betöltött, és meg tudtam csinálni. A vicc, hogy volt egy gömb a játékon belül, ahova a játékosok írogathatnak saját jó tanácsokat. Ezt is megemlítették. Kiderült, hogy van ezen a pályán egy quest artifact, amit ha véletlenül az előző pályán már megszerzünk egy dragon utópiában, akkor ez a pálya be se tölt. Röhej. És ahhoz, hogy ehhez az infóhoz jussak, a pálya közepéig be kellett mennem. Ez olyan „22-es csapdája”-szerűség volt. De valahogy túl lettem rajta és ezzel a játékon is. Királyság van.

És akkor most jöjjön, aminek jönnie kell, amire mindnyájan már annyira, de annyira vártunk, minden Heroes-ok legnagyobbika, a Heroes of Might & Magic III.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.