2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

A felbontás és az FPS kapcsolata

Megvizsgáltam, hogy a felbontás emelése mekkora hatást gyakorol a játékokban elérhető sebességre.

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek #1

Tesztek #1

A teszt jellegéből adódóan az egyes játékok eredményeit nincs értelme külön-külön elemezni, ezért a tesztek alá csak néhány általánosan megfigyelhető jelenséget jegyeztem fel.

A CPU-limit mérséklése érdekében mind a Far Cry 3, mind a Hitman Absolution magasabb beállításokkal futott, mint ami a 660 Ti-nek igazán kényelmes lett volna - bár fullHD-ben még mindkét játék játszható, 15-20%-kal több FPS egyiknek sem ártana. Sajnos, a 3.3 GHz-en futó CPU-val végzett kontrollmérés azt mutatja, hogy az 1280x800-as felbontásban még így is közepesen erős CPU-limit van - viszont legalább a magasabb felbontások mentesek ettől. A Battlefield 3 pedig már a legkisebb felbontásban is VGA-limitált.

Látható, hogy míg fullHD-ben a felső-középkategóriás videókártya kisebb kompromisszumok mellett (az MSAA-t kell elhagyni) jellemzően legalábbis megközelíti a 60 FPS-t, a 2560x1440-es eredmények lényegesen gyengébbek - egyedül a Battlefield 3 produkál konzisztensen játszható FPS-eket, és itt is jóval alatta vagyunk a 60-nak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.