2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

A Crysisról - előzetes

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Aki még nem nagyon olvasott utána eddig a közelgő játéknak, annak egybegyűjtöttem egy...

[ ÚJ TESZT ]

Aki még nem nagyon olvasott utána eddig a közelgő játéknak, annak egybegyűjtöttem egy kis irományba az eddig kikerült infókat, írásokat a netről, hátha szívesen elolvassátok.

[kép]

Magáról a játékról

A Crysis egy sci-fi FPS a díjnyertes Crytek fejlesztőcsapattól, a kritikusok által magasztalt Far Cry alkotóitól.

Föld, 2019: Egy gigantikus meteor csap le a Földre.

Az észak-koreai kormány nyomban lezárja a szigetcsoportot, ahol a becsapódás történt, megtartva magának a meteorit rejtélyét. Az Egyesült Államok egy elit Delta Force egységet küld a helyszínre, hogy kivizsgálják a helyzetet és jelentést küldjenek a Pentagonnak. Miközben nő a feszültség az USA és Észak-Korea között, az aszteroida hirtelen kinyílik, és feltárul egy hatalmas, 2 km magasságú idegen űrhajó. A hajó elképesztő erőteret fejleszt, megfagyasztva a sziget jelentős részét, drasztikusan megváltoztatva a Föld időjárását. Megkezdődött a támadás bolygónk ellen.

A két ellenséges ország összefog, hogy megállítsa az idegeneket és megmentse az emberiséget. Az új szövetség nagy csatákban igyekszik megállítani a vérszomjas idegeneket. Gyorsan halványul a remény, miközben a játékosnak titkos egységet kell a buja trópusi őserdő szívébe vezetnie, hogy aztán vad, fagyott tájakon küzdve, majd az idegen hajó belsejében összecsapva az ellenséggel, eljussanak a végső, súlytalanságban vívott ütközetig.

[kép]

[link]

A Crysis lebilincselő FPS játékélményt nyújt, melyben újabb és újabb taktikákkal, fegyverzettel, páncélzattal és játékstílussal kell alkalmazkodni a változékony környezethez a túlélés és az idegen invázió megállítása érdekében.

A Crysis a Crytek által fejlesztett, élvonalbeli CryENGINE™ 2-t alkalmazza.

[kép]

[link]

Egyedülálló történet

Lebilincselő történet, mely a játékost az idegen invázió ellen küzdő, az emberiséget megmentő harcos szerepébe helyezi.

[kép]

[link]

Páncél- és fegyverzetváltoztatások

Egyedi, három felvonásos szerkezet készteti a játékost, hogy valósidejű páncél- és fegyverzetváltoztatásokkal alkalmazkodjon a mindig átalakuló, dinamikus környezethez.

[kép]

[link]

Intelligens idegen faj

Találkozás egy döbbenetes, fenyegető idegen fajjal, mely intelligens módon használja érzékeit, és összehangoltan dolgozik, olyan kemény ellenfélként, amire az eddigi FPS játékokban nem akadt példa.

[kép]

[link]

Valódi katonai taktikák

Az ellenséges és a szövetséges MI a való életből ellesett katonai taktikákat alkalmaz.

Irányítható járművek

Szárazföldi, tengeri és légi járművek széles választékát irányíthatod, köztük tankokat, teherautókat, hajókat és helikoptereket.

[kép]

[link]

[kép]

[link]

Dinamikusan változó környezet

Élő, dinamikus, földrengésekkel, zajló jéggel, földcsuszamlásokkal és tornádókkal benépesített világ vár felfedezésre, valós és örökké jelenlévő veszélyekkel.

[kép]

[link]

Többszemélyes játékmódok

A pályánként 32 játékost befogadó többszemélyes játék valósidejű páncélzat- és fegyverzetváltoztatásokat kínál, valamint egy vadonatúj játékmódot, mely kombinálja a játékos módosításait és a taktikai feladatokat.

Dinamikus játékmenet

Változékony játékmenet; a játékban végrehajtott akciók befolyásolják a jövőbeli eseményeket, így minden játékosnak egyedi élményben lehet része.

[kép]

[link]

Közösségbarát Mod-lehetőségek

Rendkívül megbízható és könnyen használható moddolókészlet áll a játékosok rendelkezésére, hogy létrehozhassák saját hatalmas pályáikat többféle egy- és többszemélyes játékmódban.

[kép]

[link]

CryENGINE™ 2 - egy motor mind felett

A CryENGINE™ 2 a lehető legvalósághűbb környezetet biztosítja, látványos különleges effektusokkal, fizikai játékmotorral, megvilágítási rendszerrel és fejlett ellenséges MI-vel. Nem kétséges, hogy ezen a részen fog legnagyobbat tarolni a játék, csak rákell nézni a képekre, de a videókbol is rögtön kiderül, hogy ezek nem üres ígéretek (talán csak az MI-ben kételkedem, de majd meglátjuk)

[kép]

[link]
A képen: balra a Real Life, jobbra a render

Forrás: az EA magyarországi honlapja

A Crysist a Crytek hegeszti, a Far Cry díjazott fejlesztője. Nem meglepően egy újabb FPS a csapattól, ehhez a stílushoz értenek a legjobban. A játék remélhetőleg 2007 második félévében megjelenik . Az EA Games adja ki. A Crytek teljesen szabadúszó fejlesztőcsapat. A CryEngine 2 a CryTek tulajdona. Ugyanezzel a motorral készül az első játékuk folytatása, a Far Cry 2. Az FPS folytatását sajnos már nem a CryTek fejleszti, ők ugyanis a Crysis-szel vannak (voltak) nagyon elfoglalva, így az UbiSoft házilag oldotta meg a folytatást. (a kiadó csak a motort liszenszelte tőlük)

[kép]

[link]

A játékos Jake Dunn bőrébe bújik, aki a United States Delta Force katonája, és persze minket küldenek ki a rejtélyes szigetre, a Dél-Kínai tengerre, hogy vizsgálja meg a a szigeten katasztrófát szenvedett azonosítatlan repülő tárgyat.

[kép]

[link]

A Crysis az első DX10-es játékok között lesz (és szerintem messze a legszebb). A technológia egy része, amit a game hasznosítani fog a 10. verzióból: teljesen dinamikus nap/éjszaka-ciklus, teljesen interaktív környezetet, a napsugarakat és terjengő továbbítást tartalmazó puha árnyékokat időzítő részecskék, interaktív/tönkretehető környezet, térfogattal rendelkező felhők, és a mélységélesség-technológia ( egyszerűen fogalmazva az a jelenség a mélységélesség, amely által az élesre állított téma/tárgy előtt és mögött lévő dolgok életlenek, összemosódnak). A videók nem előre rendereltek, a képek nem képszerkesztővel készültek - ilyen lesz! Annyi bizonyos, hogy messze meghaladja majd kora grafikai szintjét, a táj annyira elképesztően kidolgozott, hogy legszívesebben csak kirándulnék az esőerdőkben, és nézném a fűben a felhőket :-) (amik nem egyszerűen csak odavannak firkantva az ég textúrájára - ezek valódi, volumetrikus : felhők! )

Az inCrysis oldalán fellelhető adatok alapján készült saját fodítás

Mi is az a CryTek?

A Crytek egy szoftverfejlesztő csapat, amit 1999-ben alapított három szenvedélyes játékos, névszerint: Cevat, Avni és Faruk Yerli. Coburgben helyezkedett el e csapat (Németország). Elsőjátékuk 2004-ben a Far Cry volt. A játék sok szempontból nagyon sikeres lett.

A Far Cry sikere arra sarkallta a fejlesztőket, hogy javítsák tovább a játékot patcheken és frissítéseken keresztül. Ez akkor csak idő kérdése volt, amíg egy új játékról szóló mű fejlesztésébe fogtak. A Crytek belekezdett a CryEngine1 grafikus motor sikere után a CryEngine2-be. Január 30-án (99 nappal ezelőtt honlapot indítottak el) a Crytek bejelentette Crysist, ami az új motorra épül. A Crysis egy újabb felejthetetlen alkotásnak ígérkezik a CryTektől.

Fordítás a crysis-onlineról

Én elsősorban grafikai revolúciót várok a programtól, de az előzetesek szerint sok tekintetben kiváló FPS lehet belőle. A motor a dzsungelt jeleníti meg elképesztő élethűséggel, némely képen egészen lehidaltam a felvonultatott effektektől: az erős, egyenlítő környéki fény áttetszik a fa levelein mint a valóságban, a trópusi növényeket pedig legszívesebben behoznám a játékból a szobámba.

A játék ugyebár a CryEngine 2-t fogja használni, melynek legnagyobb technikai újítása, hogy már a DirectX 10-et és a DualCore processzorokat is támogatja. Mégis fantasztikus hír, hogy a Crysis várhatóan megelégszik majd egy átlagos teljesítményű, 2 Ghz-s Pentium géppel, 512 Mbyte RAM-mal és bármilyen, Shader 2.0-t támogató videókártyával.
A Crysis-ben minden elem valós időben renderelt, így a környezet teljesen interaktív lesz. Ha nekimegyünk egy fának, meg fognak mozdulni az ágai, lehullanak majd a levelek. Ezeknek az árnyékolása is teljesen élethűre sikerült. A játék ugyebár egy, vagy több távol-keleti szigeten fog játszódni, ahol egy idegen űrhajó lezuhanása után kell rendet tennünk.
A multiplayer játékmódban lesz co-op, deathmatch és team deathmatch is. Az online összecsapások során a sziget közepén egy raktárban lesznek a fegyverek, a pajzsok és a járművek. Egyjátékos módban több mint 10 órányi tiszta játékidő vár ránk. Főellenségek nem lesznek, de néha lesz 1-1 nehezebben kezelhető alien, melyet nem lesz majd egyszerű legyőzni. Alkalmanként társaink is lesznek majd, akiknek nem kell majd mindig parancsokkal irányítani, ők maguktól segítenek nekünk. Az idegenek bázisához közeledve folyamatosan csökken majd a hőmérséklet, mivel ők a fagypont alatti klímát kedvelik. Ezt hatalmas hóágyúkkal oldják meg, mely a mi küldetésünket is nehezíti.

A harcra rendkívül változatos fegyverarzenál áll majd rendelkezésünkre. Minden stukker update-elhető lesz majd hangtompítóval, laser pointerrel és távcsővel. Ezen kívül rengeteg egyéb tárgyunk is lesz, mellyel majd az idegen faj példányait tanumányozhatjuk. Minél többet tudunk meg róluk, annál sikeresebben tudunk majd ellenük fellépni.
Cevat állítása szerint ugyanis a nagyobb rajongótábor reményében a játékot úgy optimalizálták, hogy az akár kettő, sőt három éves gépeken is élvezhetően fusson - mindezt úgy, hogy a Crysis-t és az azt hajtó CryEngine 2-t elsősorban az új DirectX 10 technológiára építették és tervezték. A kolléga úr hozzátette: a játékosok DirectX 9-cel is hasonló élményben részesülnek majd a játék során, továbbá a látvány terén sem maradnak le semmiről DirectX 10-et használó társaikkal szemben. Így legyen!

Nekem ott fog figyelni a polcomon. Minden bizonnyal nem lesz egy újabb agyatlan súter. Szvsz ha nem rontják el, akkor év játéka is lehet.

Képgaléria, hátterek, koncepciós rajzok: [link] , [link] , [link] , [link]
Videók: [link]
Hírek: [link]

[kép]

Azóta történt

  • Év végi játékdömping 2008

    Ahogy az minden évben lenni szokott, idén nyáron is beköszöntött az uborkaszezon. Játékkiadások panganak,...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.