2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

2560x1080 és 1920x1080 a játékok fényében

Logika szerint a 33%-al több pixel esetén 33%-al több erőforrást igényel a megjelenítés. De mi a gyakorlat?

[ ÚJ TESZT ]

Bevezetés

Nem is olyan régen, vettem egy LG 25UM58-P jelzésű nagyon széles monitort, ezzel cserélve a már őskövületnek számító Fujitsu 22"-os, 16:10-es csodámat. Mármint, az volt benne a csoda, hogy majd 6 évig bírta gyűrődést. Így viszont az eddig 1680x1050-en jól futó játékok megmérettetés elé álltak.

Ám mivel az említett felbontáson nagyon kevesen játszanak, ezért a tesztben a hangsúlyt az elterjedt, mondhatni hétköznapi 1920x1080 és az új 2560x1080 közötti különbségre helyezem.

Ha pusztán a számokat vesszük figyelembe, akkor látható, hogy 691200 pixellel többről beszélünk, ami nem mondható lényegtelen változásnak. Ez pontosan 33%-al több pixelt jelent, ami feltételezi, hogy 33%-al több erőforrást igényel a megjelenítés. De vajon mit mutat a gyakorlat?

A következő játékokat vettem górcső alá a felbontások harcában, igyekeztem több típust és évjáratot is előhúzni a kalapból:

Witcher 3

Crysis 3

Fallout 4

Battlefield 4

GTA V

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.