2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Alkoholizáltam a robogómmal

    Szokás szerint kezdett üres lenni a tank, és hát drága a benzin. Utánanéztem, és láttam, hogy a kétütemű motorok probléma nélkül üzemelnek etanollal, ha a többletüzemanyagot sikerül bejuttatni. Na gondoltam, akkor tegyünk ezt bele. Mivel így is sokat eszik, agyon van tuningolva, de hogy 20as karburátor hogy került rá...lényeg, gondoltam, elég az a többlet, amit benzinből is megeszik. Elmentem a kúthoz és z üres tankot telenyomtam E85 üzemanyaggal. Többet ilyet nem csinálok, ha nem eszik kevesebbet. A teli tankon spóroltam 300 forintot a benzinhez képest. Indultam, addig nem is volt baj, amíg volt a karburátorban benzin. De ahogy hígult, egy perc sem kellett, kezdett hirtelen gyengülni, de borzasztóan. Le nem állt, de menni nem tudtam vele. Kézi szívatós, tökig húztam, így a benzines üzem erejét elértem, de ahogy picit vissza engedtem, egyből gyengült...de alapjárat szinte nincs teljesen behúzott szívatóval (borzalmasan lassan pöfög), ha kiengedem, akkor pedig felpörög (szegényedig a keverék), majd leáll az üzemanyag hiánya miatt. Cserébe nem büdös. Ablaktisztító illata van (nem vicc). Az indítás is poénos, melegen tökig húzott szívató és fullgáz mellett egy-két rúgással indul (benzinnel melegen elsőre, minden nélkül), de ahogy elkapta gázt el kell engedni. Ha meg nem húzom, el sem kapja...szóval mindenféle átalakítás nélkül nem megy.

    Folytatás...

    Samus 12 éve 8

  • Paragi Sportkipufogó - Suzuki Swift Sedan '94

    Végül olyat vettem, amit eredetileg nem akartam, a nagy, ovális végűt, ami elvileg a "leghangosabb" az elérhető típusspecifikus dobok közül. Na nem a hangja miatt, hanem mert ez passzolt leginkább a Sedan hátuljához. És tényleg veszett jól néz ki. Persze nem a gyári felépítésben, mert azon csapott ovál vég volt, hanem simával kértem, sokkal szebb.

    A felszerelést szakműhely végezte (Suzuki Autóház Szigetvár), a műbizonylat pecsételése miatt volt szükség erre, de mint később kiderült, nem is baj, hogy ide kellett vinnem.

    Ugye típusspecifikus, és a katalizátortól indulva cserélve lett a csőrendszer középdobbal, és a végdob. Minden a Sedan-ra való. Az autó felkerült az emelőpadra (nem csápossal lett emelve, hanem paddal, lévén így a felfüggesztés nem lóg, hanem látni, a cső pontosan hol is lesz normál állapotában, eddig probléma volt, hogy nagy hátsó terhelés (két utas hátul) mellett a cső hozzáért a hátsó stabilizátor rúdhoz, ezzel irdatlan zörgő hangja lett, mind kívül, mind belül idegesítő volt...). Tehát lekerült a régi rozsdakupac, és a helyére az új, tömítőgyűrűkkel (tűzkarika) és csavarokkal együtt persze, a gumitartók maradtak, cseréjüket semmi sem indokolta, nem voltak repedtek.).

    Folytatás...

    Samus 12 éve 11

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.