2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Brutális javítást kap az Euro Truck Simulator 2

    A cseh SCS Software az idei év végére még egy meglepetés bejelentést tett: a csapat teljesen új megvilágítási is időjárás rendszeren dolgozik az Euro Truck Simulator 2 című játékhoz.

    Az új megvilágítási modell legfőképp a HDR és a Sunshafts (közismertebb nevén Godrays) effektre gyúr majd rá. Ez utóbbi már jelenleg is nagyon látványos és szép, de új algoritmusokkal finomabb, realisztikusabb Godrays-t kap a játék, valamint új shadereket. Az új fényjátékhoz számos textúrát is cserélni kell, ennek megfelelően több épület és útburkolat is teljesen új textúrákat fog kapni.

    Ezeken felül a párás/ködös időjárásért felelős kódot is teljesen lecserélik a csehek, hogy egy modernebb, jobb megoldás kerülhessen a helyére. A képeken az új rendszer látható működés közben. Túlzás nélkül úgy gondolom azt mondhatjuk, hogy a megvilágítás ezzel brutálisan szép lesz, a képek magukért beszélnek, egyszerűen gyönyörűek!

    Folytatás...

    huskydog17 9 éve 13

  • The Vanishing of Ethan Carter: megvan a 100.000 darab

    A The Astronauts nevű lengyel fejlesztőgárda Twitteren és a Facebook-on bejelentette, hogy a The Vanishing of Ethan Carter című játékból már 100.000 példányt vásároltak a játékosok és ez mindössze 3 hónap alatt összejött. Még érdekesebb azonban az a tény, hogy az előrendelésekből és a megjelenést követő első napi eladásokból teljesen megtérült a fejlesztési költség, vagyis a program a megjelenést követő 2. naptól már profitot termel a csapatnak. Ez rendkívüli sikernek számít, hiszen csak a nagy stúdiók AAA címeinél térül meg pár nap alatt a fejlesztési költség, ehhez képest a független és eddig ismeretlen lengyel stúdiónak 1 nap alatt sikerült. Na persze a játékba ölt pénz mennyisége kisebb, mint a nagy AAA címeké, azonban az Astronauts eddig még nem közölt pontos összeget.

    Folytatás...

    huskydog17 9 éve 6

  • The Talos Principle: launch trailer és értékelések

    A Croteam új játéka, a The Talos Principle elérhetővé vált Steam-en, azaz hivatalosan is megjelent a program. A horvátok a megjelenést megelőzően kiadták a hivatalos Launch Trailer-t, amely igencsak hangulatosra sikeredett:

    A megjelenést megelőző néhány napban sok szakmai újságíró is górcső alá vette a programot és megszülettek az első értékelések. Ezek alapján bátran kijelenthetjük, hogy a játék nagyon jól, sőt, rendkívül jól sikerült, hiszen nagyon magas pontszámokat tudott bezsebelni. Ilyen eredményeket még a legtöbb AAA cím is megirigyelhetne. Lássuk őket sorban:

    GamingTrend: 100/100
    GrabTheGames: 10/10
    Darkstation: 5/5
    Digital Spy: 5/5

    Folytatás...

    huskydog17 9 éve 0

  • Ma megjelent a Juju című 2D platformer játék

    A mai napon megjelent a Flying Wild Hog új játéka, a Juju, amely ezúttal nem egy véres kaszabolós, illetve gépeket darabokra szedős FPS játék, hanem egy családi, aranyos 2D platformer. Erről már korábban lehetett olvasni a Gamepod hasábjain is itt és itt.

    Mivel a célközönség a családok, így az online coop kimaradt, de helyette van lokális coop, így 2 játékos haladhat egyszerre a pályán. A mesebeli környezet, illetve az aranyos szereplők nem csak a gyerekeknek, hanem a felnőtteknek is remek szórakozás tud nyújtani. Itt a hivatalos launch trailer:

    Folytatás...

    huskydog17 9 éve 0

  • The Talos Principle: ingyenes demó!

    A Croteam remekművéből egy teljesen ingyenes kipróbálható verzió jelent meg november 6-án Steam-en Public Test alcímmel.
    A demóban 4 puzzle feladvány vár minket, de aki nagyon ügyes és alaposan átkutatja a bejárható játékterületet, az akár 6 feladvánnyal is találkozhat.
    A grafika és zene nagyon szép, a Serious Engine 4 nagyon jól van optimalizálva és a sok tucatnyi grafikai beállítás lehetőséget ad mindenkinek az egyéni testreszabásra.

    MINDENKINEK NAGYON AJÁNLOTT, NAGYON JÓ JÁTÉK!!!

    A Portal 2 óta hiányzott a piacnak egy ilyen kiváló logikai játék, a Portal franchise méltó kihívója (vagy utódja?)!

    Steam eddigi értékelések: 9 nap után 1.000 értékelés született, melyek 97%-a pozitív. Ne feledjük ,ez csak egy demó!

    Siessetek, mert december 11-én jelenik meg a teljes verzió, azután ez a demo már nem lesz elérhető! Csak halkan megjegyzem, hogy a teljes verzió listaára 40 dollár vagy 35 euró, de a Croteam és a Devolver Digital figyelembe veszi a különböző országok gazdasági helyzettét, ezért mi az Euro 2-es zónába kerültünk, ahol 20 euró a listaár.

    huskydog17 9 éve 3

  • The Talos Principle: megjelenési dátum és előrendelés

    A horvát Croteam új játékáról korábban már kiszivárgott több kép és gameplay videó is, azonban ez idáig a pontos megjelenési dátumot homály fedte. A hivatalos bejelentés 2014. december 11-ét jelölte meg a kiadás napjának. A program PC-re, Mac-re és Linux-ra érkezik, míg a PlayStation 4 és az Android verzió jövő év elején várható. Az értékesítés egyelőre kizárólag Steam-en fog történni, tehát hagyományos dobozos kiadás nem lesz, az ára nálunk kereken 20 euróra lett belőve, ami nagyon barátinak mondható. A játékra mostantól előrendeléseket is felvesznek (Steam-en keresztül), melyet több ajándékkal jutalmaznak. Minden előrendelő 10%-kal alacsonyabb árért, vagyis 18 euróért veheti meg, valamint egy Serious Sam 3: BFE példányt is jár mellé. Aki már Steam-en rendelkezik egy saját SS3 kópiával, az az új játékot nem 10, hanem 15%-kal olcsóbban kapja meg, míg az ajándék SS3 példány az Inventory-ban fog landolni.

    Folytatás...

    huskydog17 9 éve 0

  • The Vanishing Of Ethan Carter - 60.000 darab egy hónap alatt

    Kicsit több, mint egy hónappal ezelőtt, egész pontosan 2014. szeptember 25-én jelent meg a The Vanishing of Ethan Carter című horrorjáték, melyet a lengyel The Astronauts nevű indie stúdió készített. A csapat készített egy összeállítást, melyen különböző statisztikai adatok szerepelnek. A lent látható képből sok érdekes információt meg lehet tudni.
    A megjelenést követően a Gone Home nevű játék sikerét remélték a fejlesztők, de többet kaptak, ugyanis az első hónapra remélt 50.000 db kópia helyett 60.000 db példányt sikerült értékesíteni. A csapat fél év leforgása után 250.000 darab példányt remél, de ehhez még várni kell tavaszig, mindenesetre a programnak minden esélye megvan rá, hiszen Steam-en igen jó értékeléseket kapott, ugyanis az 1.600 db szavazat 90%-a pozitív. Az eddigi eladások nagy része Észak-Amerikában és Nyugat-Európában történt, országra lebontva pedig az első három helyen az USA, Németország és Oroszország szerepel. Ezen felül a 60.000 példány 77%-át Steam-en, míg a maradék 23%-át GOG-on és dobozos formában adták el.
    Fontos még megjegyezni, hogy az eredetileg elvárt, 50.000 db eladott példány két hét alatt összejött.

    Folytatás...

    huskydog17 9 éve 1

  • Vége a várakozásnak: Prey 2 leállítva!

    Mindannyian tudtuk, sejtettük, hogy valami nincs rendben a Prey fejlesztésénél, mert évek óta nagy a csönd és csak pletyka szintű teóriák születtek arról, hogy mi lehet vele. Nos a tegnapi napon a Bethesda alelnöke Pete Hines most hivatalosan is megerősítette, hogy a Prey 2 fejlesztését leállították.

    A játékon a Human Head Studios dolgozott és egy alaposan feltuningolt id Tech4 motor hajtotta volna. A programot 2011-ben jelentették be, mint az első rész folytatását, azóta azonban gyakorlatilag semmilyen új információ nem került nyilvánosságra.

    2012-ben olyan pletykák járták az internetet, hogy egy másik, nevezetesen az Arkane Studios dolgozik a játékon, ezen kívül továbbá állítólag újrakezdték az egészet, de ezen információk soha nem nyertek hivatalos megerősítést, így nem is szabad ezeket tényként kezelni.

    Azt Pete Hines még megjegyezte, hogy a fejlesztés leállítása nem azt jelenti, hogy a franchise-t örökre kukázták, úgy tűnik még a jövőben talán még lesz belőle valami:
    "- Hiszünk abban, hogy a franchise-al tudunk kezdeni valamit, csak még nem tudjuk, hogy mi az."

    Folytatás...

    huskydog17 9 éve 4

  • Szépséghibás a Shadow Warrior konzolos kiadása

    Ez a blogbejegyzés egy különleges alkalom, ugyanis nem szokásom konzolos játékokról véleményt alkotni, illetve akár csak pár karaktert is pazarolni, de most úgy gondolom illik néhány sort ejteni a Shadow Warrior című, 2013-ban megjelent FPS játék konzolos kiadásáról, tehát a PS4 és XO verziókról. Manapság a játékok túlnyomó többsége, főleg a AAA címek 30 FPS képsebességgel jelenik még a két új konzolon, ám a lengyel Flying Wild Hog úgy gondolta, hogy az túl kevés, nem akarnak kiszúrni a játékosokkal, főleg, hogy egy igen pörgős akciójátékról van szó. Már ebből a szempontból is egy kissé különlegesnek mondható az alanyunk, na de az eredetileg PC exkluzív program konzolokra való átportolása magával hozott némi szépséghibákat is.

    Az egyik dolog, hogy mindkét konzolnál valamelyest vissza kellett fogni a képminőségből, illetve a Microsoft gépénél a felbontásból is. E mellé társul, hogy a textúra szűrés is láthatóan gyengébb minőségű és a módosított megvilágítás is kevésbé realisztikus, mint PC-n. A konzolokon alkalmazott FXAA főleg az Xbox-on okoz túlzott elmosást, de a PS4 verzió sem tudja tartani itt a lépést a PC képminőségével.

    Folytatás...

    huskydog17 9 éve 3

  • Egy újabb butítás a Far Cry 4-ben?

    A napokban egy érdekes dolog ütötte fel a fejét. A twitter-en egy felhasználó azt kérdezte Alex Hutchinson-tól, aki a Far Cry 4 kreatív igazgatója, hogy a 4. epizódban fog-e esni az eső. A válasz sajnos nemleges, vagyis az új epizódban a fejlesztők valami ismeretlen oknál fogva kukázták az esőt, mint időjárási jelenséget.

    Helyette kap a játékos havas tájat és havazást, csakhogy ezekkel kizárólag speciális küldetések alatt lehet találkozni, tehát a szabadon bejárható területekbe nem tartoznak bele a hóval borított tájak. Mivel ezeket az elemeket egy küldetéssel kell majd triggerelni, így nagy valószínűséggel előre szkriptelt lesz a havazás. Lesz még köd is a játékban, ami már a 10 éves első epizódban is jelen volt. Itt a Tweet bejegyzés, mely megerősíti, hogy nem mehetünk kedvünk szerint hógolyózni.

    A tweet bejegyzésben olvasható még, hogy ugyan lesz napszakváltakozás, csakhogy azt már nem tudni, hogy ez vajon teljesen dinamikus lesz vagy ugyanúgy szkriptelt, mint a 3. rész esetében.

    Folytatás...

    huskydog17 10 éve 21

  • DX12 és Mantle támogatást kap a Gamebryo grafikus motor

    A Gamingbolt munkatársainak lehetősége adódott beszélgetni a Gamebase marketing igazgatójával (Bryan Tarlowski) és vezető mérnökével (Yoonjae Hwang). Az interjúból kiderült, hogy a csapat híres grafikus motorja, a Gamebryo a jövőben technológia szempontból az élvonalba akar kerülni, ezért úgy döntöttek, hogy a Mantle API-t helyezik a középpontba a fejlesztésnél, de e mellé természetesen a Windows 10-el érkező DirectX 12-t is támogatni fogják.

    Yoonjae Hwang kiemelte, hogy a Mantle segítségével a három nagy platform, azaz az Xbox One, a PlayStation 4 és a PC sok kódrészletet oszthat meg egymással, vagyis jelentősen lerövidül a fejlesztési idő, ami nyilvánvalóan a költségekre is nagyon jó hatással van. Ezen felül a mérnők az explicit multi-GPU menedzsmentet is fontosnak tartja. A motor Mantle részét már tesztelték is, tehát feltehetőleg a Gamebase is részese az AMD Mantle béta programjának, melynek keretében hónapokkal ez előtt kaptak SDK-t az új API-hoz.

    Folytatás...

    huskydog17 10 éve 1

  • Mozgásban a Croteam új, gondolkodós játéka

    The Talos Principle a Croteam új játéka, melyről korábban már lehetett olvasni a Gamepod hasábjain. Augusztusban egy hosszabb gameplay videó került fel a YouTube-ra, ahol a játék Pre-Beta, azaz egy nagyon korai fázisából láthatunk részleteket.
    Sajnos a videó minősége még 720p felbontásban is borzasztóan rossz, így a grafikára vonatkozó következtetéseket nagyon nehezen lehet tenni, de a játékmechanikát azért ki lehet venni. Igaz, hogy ez a videó már kb. 2 hónapos, de legalább van valami anyag róla a novemberre tervezett megjelenésig.

    A játék a horvátok legújabb saját fejlesztésű motorját, a Serious Engine 4-et fogja alkalmazni. Erről a fejlesztők annyit már elárultak, hogy ez már alapértelmezetten DirectX 11-et fog használni, feltéve ha elérhető az adott rendszeren. Itt még természetesen az általános jobb teljesítmény és a többmagos rendszerek támogatása is benne van a képletben. A program futtatásához azonban Windows XP SP3/DX9 kombináció is elegendő. A The Talos Principle Windows mellett még Steam OS, Mac, Linux és PS4 rendszerekre is megjelenik.

    Folytatás...

    huskydog17 10 éve 0

  • Nagyon jól sikerült a The Vanishing of Ethan Carter

    A lengyel The Astronauts csapat első projektje szeptember 25-én jelent meg kizárólag Windows PC-re és azóta sok száz felhasználói és több szakmai értékelés is született a játékról. Először lássuk a különböző szakmai oldalakat, vagyis a sajtót. Több nagy oldal is letesztelte a programot és nagyon jó pontszámok, illetve vélemények születtek, lássuk őket egyenként lebontva.

    DSO Gaming:
    „The Astronauts has created some mesmerizing and highly atmospheric environments that can rival those of other triple-A titles.
    Furthermore, some of the detailed textures are as good – if not better – as those found in the community HD Texture Packs for Skyrim. The key difference here, however, is that the textures in this game use less VRAM than those modded HD Skyrim textures.
    Guess Monolith and Tango Gameworks should learn something from The Astronauts’ work.”

    Rock, paper, shotgun:
    „There is no doubt in my mind that The Vanishing Of Ethan Carter is the most beautiful-looking game I’ve played. It’s breathtaking.
    No game since the original Far Cry has had me stop and just stare so frequently.”

    Folytatás...

    huskydog17 10 éve 0

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.