2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Vége a várakozásnak: Prey 2 leállítva!

    Mindannyian tudtuk, sejtettük, hogy valami nincs rendben a Prey fejlesztésénél, mert évek óta nagy a csönd és csak pletyka szintű teóriák születtek arról, hogy mi lehet vele. Nos a tegnapi napon a Bethesda alelnöke Pete Hines most hivatalosan is megerősítette, hogy a Prey 2 fejlesztését leállították.

    A játékon a Human Head Studios dolgozott és egy alaposan feltuningolt id Tech4 motor hajtotta volna. A programot 2011-ben jelentették be, mint az első rész folytatását, azóta azonban gyakorlatilag semmilyen új információ nem került nyilvánosságra.

    2012-ben olyan pletykák járták az internetet, hogy egy másik, nevezetesen az Arkane Studios dolgozik a játékon, ezen kívül továbbá állítólag újrakezdték az egészet, de ezen információk soha nem nyertek hivatalos megerősítést, így nem is szabad ezeket tényként kezelni.

    Azt Pete Hines még megjegyezte, hogy a fejlesztés leállítása nem azt jelenti, hogy a franchise-t örökre kukázták, úgy tűnik még a jövőben talán még lesz belőle valami:
    "- Hiszünk abban, hogy a franchise-al tudunk kezdeni valamit, csak még nem tudjuk, hogy mi az."

    Folytatás...

    huskydog17 9 éve 4

  • Szépséghibás a Shadow Warrior konzolos kiadása

    Ez a blogbejegyzés egy különleges alkalom, ugyanis nem szokásom konzolos játékokról véleményt alkotni, illetve akár csak pár karaktert is pazarolni, de most úgy gondolom illik néhány sort ejteni a Shadow Warrior című, 2013-ban megjelent FPS játék konzolos kiadásáról, tehát a PS4 és XO verziókról. Manapság a játékok túlnyomó többsége, főleg a AAA címek 30 FPS képsebességgel jelenik még a két új konzolon, ám a lengyel Flying Wild Hog úgy gondolta, hogy az túl kevés, nem akarnak kiszúrni a játékosokkal, főleg, hogy egy igen pörgős akciójátékról van szó. Már ebből a szempontból is egy kissé különlegesnek mondható az alanyunk, na de az eredetileg PC exkluzív program konzolokra való átportolása magával hozott némi szépséghibákat is.

    Az egyik dolog, hogy mindkét konzolnál valamelyest vissza kellett fogni a képminőségből, illetve a Microsoft gépénél a felbontásból is. E mellé társul, hogy a textúra szűrés is láthatóan gyengébb minőségű és a módosított megvilágítás is kevésbé realisztikus, mint PC-n. A konzolokon alkalmazott FXAA főleg az Xbox-on okoz túlzott elmosást, de a PS4 verzió sem tudja tartani itt a lépést a PC képminőségével.

    Folytatás...

    huskydog17 9 éve 3

  • Egy újabb butítás a Far Cry 4-ben?

    A napokban egy érdekes dolog ütötte fel a fejét. A twitter-en egy felhasználó azt kérdezte Alex Hutchinson-tól, aki a Far Cry 4 kreatív igazgatója, hogy a 4. epizódban fog-e esni az eső. A válasz sajnos nemleges, vagyis az új epizódban a fejlesztők valami ismeretlen oknál fogva kukázták az esőt, mint időjárási jelenséget.

    Helyette kap a játékos havas tájat és havazást, csakhogy ezekkel kizárólag speciális küldetések alatt lehet találkozni, tehát a szabadon bejárható területekbe nem tartoznak bele a hóval borított tájak. Mivel ezeket az elemeket egy küldetéssel kell majd triggerelni, így nagy valószínűséggel előre szkriptelt lesz a havazás. Lesz még köd is a játékban, ami már a 10 éves első epizódban is jelen volt. Itt a Tweet bejegyzés, mely megerősíti, hogy nem mehetünk kedvünk szerint hógolyózni.

    A tweet bejegyzésben olvasható még, hogy ugyan lesz napszakváltakozás, csakhogy azt már nem tudni, hogy ez vajon teljesen dinamikus lesz vagy ugyanúgy szkriptelt, mint a 3. rész esetében.

    Folytatás...

    huskydog17 10 éve 21

  • DX12 és Mantle támogatást kap a Gamebryo grafikus motor

    A Gamingbolt munkatársainak lehetősége adódott beszélgetni a Gamebase marketing igazgatójával (Bryan Tarlowski) és vezető mérnökével (Yoonjae Hwang). Az interjúból kiderült, hogy a csapat híres grafikus motorja, a Gamebryo a jövőben technológia szempontból az élvonalba akar kerülni, ezért úgy döntöttek, hogy a Mantle API-t helyezik a középpontba a fejlesztésnél, de e mellé természetesen a Windows 10-el érkező DirectX 12-t is támogatni fogják.

    Yoonjae Hwang kiemelte, hogy a Mantle segítségével a három nagy platform, azaz az Xbox One, a PlayStation 4 és a PC sok kódrészletet oszthat meg egymással, vagyis jelentősen lerövidül a fejlesztési idő, ami nyilvánvalóan a költségekre is nagyon jó hatással van. Ezen felül a mérnők az explicit multi-GPU menedzsmentet is fontosnak tartja. A motor Mantle részét már tesztelték is, tehát feltehetőleg a Gamebase is részese az AMD Mantle béta programjának, melynek keretében hónapokkal ez előtt kaptak SDK-t az új API-hoz.

    Folytatás...

    huskydog17 10 éve 1

  • Mozgásban a Croteam új, gondolkodós játéka

    The Talos Principle a Croteam új játéka, melyről korábban már lehetett olvasni a Gamepod hasábjain. Augusztusban egy hosszabb gameplay videó került fel a YouTube-ra, ahol a játék Pre-Beta, azaz egy nagyon korai fázisából láthatunk részleteket.
    Sajnos a videó minősége még 720p felbontásban is borzasztóan rossz, így a grafikára vonatkozó következtetéseket nagyon nehezen lehet tenni, de a játékmechanikát azért ki lehet venni. Igaz, hogy ez a videó már kb. 2 hónapos, de legalább van valami anyag róla a novemberre tervezett megjelenésig.

    A játék a horvátok legújabb saját fejlesztésű motorját, a Serious Engine 4-et fogja alkalmazni. Erről a fejlesztők annyit már elárultak, hogy ez már alapértelmezetten DirectX 11-et fog használni, feltéve ha elérhető az adott rendszeren. Itt még természetesen az általános jobb teljesítmény és a többmagos rendszerek támogatása is benne van a képletben. A program futtatásához azonban Windows XP SP3/DX9 kombináció is elegendő. A The Talos Principle Windows mellett még Steam OS, Mac, Linux és PS4 rendszerekre is megjelenik.

    Folytatás...

    huskydog17 10 éve 0

  • Nagyon jól sikerült a The Vanishing of Ethan Carter

    A lengyel The Astronauts csapat első projektje szeptember 25-én jelent meg kizárólag Windows PC-re és azóta sok száz felhasználói és több szakmai értékelés is született a játékról. Először lássuk a különböző szakmai oldalakat, vagyis a sajtót. Több nagy oldal is letesztelte a programot és nagyon jó pontszámok, illetve vélemények születtek, lássuk őket egyenként lebontva.

    DSO Gaming:
    „The Astronauts has created some mesmerizing and highly atmospheric environments that can rival those of other triple-A titles.
    Furthermore, some of the detailed textures are as good – if not better – as those found in the community HD Texture Packs for Skyrim. The key difference here, however, is that the textures in this game use less VRAM than those modded HD Skyrim textures.
    Guess Monolith and Tango Gameworks should learn something from The Astronauts’ work.”

    Rock, paper, shotgun:
    „There is no doubt in my mind that The Vanishing Of Ethan Carter is the most beautiful-looking game I’ve played. It’s breathtaking.
    No game since the original Far Cry has had me stop and just stare so frequently.”

    Folytatás...

    huskydog17 10 éve 0

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.