Hirdetés

"ez volt életem első stihl-fűrésze", akarom mondani első mod-ja. A Mirror újratervezése a Veletech 2015-re.

Mivel a legújabb gépépítésem előreláthatólag valamikor a nyáron fog befejeződni, így azt nem nevezhetem be a Veletech-2015-ös moddingversenyére. Azonban egy régebbi gépemet, amit jelenleg is használok, egy kissé átalakítva az eredeti állapotához képest, benevezem a hazai modderek ezévi versenyére.

Egy rövid visszaemlékezésben írnám most le a még 2010-ben készült, első moddom főbb munkafolyamatait, illetve illusztrálom a még megmaradt képekkel.
A casecon-kategóriás mod a "Projekt: Mirror" elnevezést kapta a rengeteg polírozott, tükrös alkatrész miatt.
A gép váza alumíniumból készült, de készültek plexi és rozsdamentes-lemez alkatrészek is hozzá.
Nézzük akkor, hogyan is kezdődött ez az egész!

A váz nagyon egyszerű, gyári pc-ház jellegű, téglatest forma, talán a frontoldal kicsit íveltebb.
2mm-es alulemez és egy pár szögprofil összehegesztésével kész is az alap váz.

The pair of eyes-G1 mod, munkanapló 1.

Üdv, újra!

Egy modder mindig új kihívásokat keres, így vagyok vele én is. Elkezdtem nemrég egy új gépet építeni, az alapoktól, tehát egy újabb casecon. Már elnevezése is van, mint a címből olvashatjátok, de én csak "a szem"-nek hívom.

Támogatóm is van már, egy nagyszerű gyártó, akinek az alaplapjaival épített modjaim elég sikeresek voltak:

PWM-es Alphacool D5-szivattyúteszt

Előkészületek

Üdv Mindenkinek!

Remélem, sokatoknak nem kell bemutatkoznom. Aki viszont nem ismer, elég magamról annyit, hogy modderkedéssel foglalkozom. A most bemutatni kívánt szivattyút is a modderkedésem okán vásároltam.
Ez lesz majd beépítve a már lassan, de készülő új, egyedi vízhűtésű gépembe. Én a modjaimnál a hardvereket szeretem kiemelni, nem lesz ez másképp most sem.
Aki tehát kíváncsi, hogyan is lesz véglegesen beépítve a D5, érdemes lesz bejegyzéseimet nyomon követnie.
Több más alkatrésszel együtt rendeltem az Aquatuningtól a D5 szivattyút, amit alig vártam, hogy kipróbálhassak.
A most is hibátlanul működő x-Blue gépembe építettem be rövid időre, tesztelni.
Összeépítettem a „single” szivattyút a plexitetővel, és a kék színvilághoz illő kábelharisnyát kaptak a vezetékek.

Cooler Master egérmodding verseny-Munkanapló I, II, III.

I. fejezet. Sziasztok!
A 2. fordulóhoz értek a szerencsés nevezők, akik megkapták a Devastator egeret, hogy mindenki saját elképzelései alapján átalakítsa. Én ebben a képes munkanaplómban szeretném bemutatni a főbb átalakítási fázisokat.
Az én nevezésem, terveim itt találhatóak, Aztán majd meglátjuk, hogyan sikerült megvalósítani az előzetes terveket.

Ezt a blogbejegyzést fogom frissíteni, amíg el nem készülök az egér-moddal.

CM Egérmodding Verseny!

Egeret még nem moddoltam, de a Cooler Master és a PH! közös felhívása után úgy döntöttem én is benevezek.

Sziasztok!
Nézzük az alanyt: egyszerű, de mégis dizájnos. A legújabb divatot követve, ledekkel megvilágított görgőt és díszcsíkokat építettek bele a tervezők. A színe pedig rendhagyóan: fekete.
Igazából ez már magában moddolt egérnek néz ki, mivel lehetne ezt még egyedibbé tenni?

Mindig is szerettem új technológiákat kipróbálni, végül is az egér elég kicsi, lehet rajta kisérletezni.
Az én kisérletiegerem egy több évig használt, most is működőképes "ezerforintos" egér, amin gyakorolhattam a szénszövettel bevonást, amit a CM egerén is szeretnék alkalmazni. Most nem a karbonfóliára kell gondolni, hanem a valódi szénszövet+ műgyanta kombinációjára.
Egy ismerősömtől kaptam maradék szöveteket gyakorolni, és több jótanáccsal is ellátott, mire figyeljek.

Red Scania mod: Festési munkálatok

Sziasztok! Rövid, képes bejegyzésemben, az alapozástól a fényezésig tartó munkafolyamatokat szeretném megosztani Veletek.

Miután szerkezetkész lett a váz felkészültem a festésre, amihez már az idő kezd jó lenni.
Elsőként alaposan zsírtalanítottam az alu-vázat. Erős tisztítószer, majd vizes öblítés.


A nagyobb egyenetlenségeket kigitteltem, majd kívül-belül alaposan átcsiszoltam, érdesítettem a felületeket. Következett az alapozás: speciális, szinesfémekhez fejlesztett alapozót fújtam rá. Rövid száradás után pedig a szórógitt-rétegek következtek. Végül átfújtam kontroll-spray-el, ez segít a síkbacsiszolásban.

Red Scania-mod: Oldalpanel II. a "sötét" oldal

Egy oldal, négy anyag egybeépítésével.

Hosszas tervezgetés után, kezd kialakulni az alaplap mögötti oldal is.
Felhasznált anyagok: 5 mm-es plexi, 2 mm-es alulemez, 1 mm-es rozsdamentes lemez, valamint méhsejt-perforált lemez.

Ezen az oldallapon egy hatalmas V8-as logó lesz, ami a Scania modellek csúcsának a jelképe is egyben.
A "V"-betű alakjához igazítottam az íveket, ami nem kevés szerkesztgetéssel járt.
Kezdjünk akkor neki. A gép hátfalához készített U-profilhoz hozzáhegesztettem a ráhagyásokkal leszabott lemezt.

Red Scania-mod: Oldalpanel

A tervek lassan kézzelfogható valósággá válnak.
Mivel úgy alakult, hogy rengeteg szabadidőhöz jutottam a héten, alaposan belehúztam a mod további munkálataiba. Most az egyik, kicsúsztatható oldalpanel készülését szeretném megosztani "Veletech". :D

Anyagválasztás: 2mm-es alulemez, 5mm-es víztiszta plexi, 1mm-es perforált rozsdamentes lemez.

Először a plexi megmunkálását kezdtem, kimartam a két egyenes oldal, lemezhez illeszkedő peremét.
Végül is az lenne az elképzelésem, hogy az oldal teljesen sík legyen, és a komplett oldal alulról, fölfelé tolva, mintegy sínben, legyen mozgatható. Alul lesz mindösszesen 2db csavarral rögzítve.