2016. június 27., hétfő

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

• Túranapló - 9. Pásztó 50

Sziasztok! Elég régen jelentkeztem utoljára - 2013 decembere többnyire túramentesen telt, 2014-et pedig rövidebb, a közelben rendezett túrákkal kezdtem, bele-bele kocogva (BUÉK, Téli gyermekvasút, Budai zöld, Budai piros).

Aztán kaptam egy e-mailt Lépéshibától, hogy van szabad hely az autóban a Mátrába, a Pásztó 50 túrára. Nem sokat gondolkodtam a dolgon, perceken belül lecsaptam a lehetőségre.

2014. Március 15.
    Hajnal 5 óra, a második 30-as busszal érkezem a megbeszélt találka-helyre, Újpest-városközponthoz. A túra 6-kor, tömegrajttal indult, mi pár perccel hat után érkeztünk, csípős, fagypont körüli, de napsütéses idő várt ránk odakint. Gyors nevezés, és 6:20-kor már indultunk is ki Pásztóról, fel, a Nyikom-nyeregbe tartó hosszú emelkedőn. Nem fáztunk sokáig, az emelkedő nap és az emelkedő terep melegített minket kívülről-belülről.

Alg 2 éve 6

• Túranapló - 8. Bakony szurdok-völgyei 25

2013. November 10-én rendezte meg a Veszprémi Bridzs és Tájékozódási SE (fura párosítás...) a Bagolyvár terep-félmaratonnal párhuzamosan a Bakony szurdok-völgyei teljesítménytúrát 4 távon: 25/16/14/9 km. Természetesen a "hosszú" távon indultam, ami inkább rövid-közepesnek számít. Nem volt betervezve ez a kiruccanás, de két nappal a túra előtt, pénteken sikerült egy telekocsiban helyet szerezni, így vasárnap reggel öten indultunk Budapestről a rajtba, Zircre a Bagolyvár fogadóba.

Különleges volt nekem ez a túra, ugyanis a család baráti körében egy illető gyakran emlegeti cuha-völgyi, porva-cseszneki úttörőtáboros kalandjait, amikor a patak vitte magával az egész tábort...

Reggel kilenc óra után értünk a rajthelyre, négyen neveztünk - a sofőrünk egyéb dolgokat intézett, majd a célhelyre, Csesznekre jött elénk. Meglepő módon 5-10 perccel korábbi időt írtak az itinerre, mint a valós, de szerencsére nem ennyin szokott múlni a teljesítés. Amíg szerelést igazítottam, kamáslival bajlódtam, addig a többiek elindultak. Hamarosan én is a nyomukba szegődtem, még éppen látótávolságban voltak - nem volt nehéz követni társaságunk hölgy tagját, rózsaszín dzsekije virított a szürkés késő őszi városban. Jó tempót mentek, már jócskán a városon kívül jártunk mire sikerült befognom őket, így hárman folytattuk az utat (Anna, Nagyondinye sporttárs és jómagam) a sáros mezőn át.

Alg 2 éve 2

• Túranapló - 7. Éger-völgy 40

2013. Október 23-án, szerdai napon rendeztem meg a Magyar Vándorok Teljesítménytúrázó Egyesülete a túra-sorozatának egyetlen nem Budapest környéki túráját. Legutóbb írtam, hogy a Hősök Vére túrán is összefutottam Lépéshibával, akkor ajánlotta fel, hogy van még egy hely az autóban, nincs-e kedvem velük tartani Pécsre? Természetesen volt kedvem, így a logisztika szerint hajnali 4:40-kor már kint voltam a Blahán. Összeszedtük a csapatot, és célba vettük a rajtot :) Teca mama kisvendéglőjét. Sofőrünk profizmusát mutatja, hogy a 7:20-ra becsült érkezést tökéletesen eltalálta, pontosan 7:20-kor állítottuk le a motort az objektum előtti utolsó szabad parkolóhelyen.

Nevezés, készülődés, reggelizés, és 7:40-es rajtidővel már indultunk is a Mecsek számomra még ismeretlen lejtőin, első érdekességként egy éppen lecsapolt/kiszáradt tó mellett. Sziklás-köves, mohával borított talajú erdőben, gyönyörű időben haladt az utunk az első ellenőrzőpont, a Babás-szerkövek felé. Ezt a többiek már korábban beharangozták nekem, mint az egyik legszebb ellenőrzőpont az év túrái során, így már nagyon vártam. Nem csalódtam, tényleg az ország egyik legszebb kilátása tárult a szemem elé, ott feküdt a lábamnál Kővágószőlős és egész Dél-Baranya.

Alg 2 éve 3

• Túranapló - 6. Hősök Vére 40

A Szentendrei Kinizsi Honvéd Sportegyesület és a Magyar Honvédség Altiszti Akadémia idén harmadik alkalommal rendezte meg civilek számára is nyíltan a Hősök Vére Emlék- és Teljesítménytúrát 5 távon, október 19-én.

Én a második leghosszabb, 41 kilométeres távra jelentkeztem (a fokozatos táv-növelés jegyében). Úgy gondoltam korán indulok, így az 5:40-es HÉV-et vettem célba. 6-kor már Szentendrén a végállomáson voltunk, és a szalagozást követve ( :) ) meg is találtuk a rajthelyet. Kis rendezkedés, nevezés, szerelvény igazítás, és egy 6-7 fős csoportban indultam még sötétben vissza a szalagok mentén, ki Szentendréről az első kódos ellenőrzőpont felé. Libasorban baktattunk a párás-sáros mezőkön amíg el nem értük a vízművet - itt kellett felírni a kódot. A többieket elengedtem, én pedig megcsodáltam a hátam mögött éppen felkelő napot, és az ébredező várost.

Innentől elkezdett emelkedni az út, fel a Kő-hegyre, az erdészház volt a második EP. A napkelte varázslatos színekbe öltöztette az erdőt, nem győztem nézelődni, gyakran megálltam fényképezni is. Az erdészháznál a rendezők forró teával és zacskós levessel vártak, és csodálatos kilátással a városra.

Alg 2 éve 0

• Túranapló - 5. NaHát35

A Nagymarosi Hátizsákosok Társasága idén október 12-én, szombaton rendezte a szokásos NaHáT teljesítménytúrát, 5 távon (15, 20, 35, 50 és 90 kilométer). Én egyelőre még csak a 35-ös távot mertem megcélozni, mivel idén kezdtem a túrázást, és még 25-nél többet nem mentem. Az előző bejegyzésben említett két barátom ismét elkísért, ők 20km-en indultak. A két táv nagyjából 14 km-t halad közösen, így úgy gondoltam addig megyünk együtt, onnan pedig ők a célba, én pedig tovább a saját utamon, majd a célban találkozunk.

Reggel nyolc után értünk oda a rajt- és célhelyre, ahol már javában folyt az adminisztráció - elvégre már héttől lehetett rajtolni. Kissé ködös-párás volt a reggel, de a nap már sütött, és nagyon szép meleg őszi napunk volt. A nap első és egyetlen "eltévedését" is elkönyvelhettük - a rajthelyet a szomszédos utcából próbáltuk megközelíteni - a hangokat hallottuk a kerítés túloldaláról, csak kapu nem volt itt. Megkerültük a háztömböt, beneveztünk, kértünk 10 percet a rajtidőnkhöz hogy megreggelizhessünk az udvaron indulás előtt.

Alg 2 éve 0

• MEElectronics A161p fülhallgató

Az amerikai gyártó mikrofonos zászlóshajóját sikerült megkaparintanom viszonylag olcsón.

Tovább a teljes címlapos íráshoz...

Bemutató 2 éve 18

• Túranapló - 4. OKT Piliscsaba-Hűvösvölgy

2013.08.11
    Piliscsaba - Nagy-Szénás - Zsíros-hegy - Remete-hegy - Remete-szurdok - Máriaremete - Hűvösvölgy

A szombati egy napos hidegfront utáni "kevésbé meleg" vasárnapra terveztem egy túrát, amire végül két barátom is elkísért. Nekiindultunk tehát, 2013. Augusztus 11-én. Reggel 8-ra beszéltük meg a találkozót az Árpád-híd buszpályaudvarra, innen indult a vonatpótló busz Piliscsabára (vicces volt a buszon a kalauzzal jegyvizsgálóval találkozni).

Kilenc körül értünk Piliscsaba vasútállomásra, ahol elvileg a forgalmi irodában lakik a pecsét. A vasútállomás épülete elég elhagyatottnak tűnt, illetve két túrázó hölgy szerint "ki van téve" a pecsét. Benéztünk hát a nyitott ajtón, meg is találtuk a pecsétet egy szekrény tetején. Mint kiderült, az állomás mégsem olyan elhagyatott, a szomszéd helyiségben tartózkodó hölgytől megkaptuk, hogy legközelebb azért legalább köszönjünk ha bemegyünk. Ígérjük úgy lesz :)

Első célunk a Kálvária, majd a Kőgomba volt - ide a kék nem megy fel, a kék háromszögön kell letérni. A kálváriáról visszafordulva szép, igaz kissé keskeny kilátás nyílik Piliscsabára.

Alg 2 éve 2

• Túranapló - 3. Két nap Dobogókő környékén

Sziasztok!

A mostani írás a Július 6.-7. hétvége vándorlásairól fog szólni. Első nap egymagam jártam az OKT Bécsi út - Dobogókő szakaszát, vasárnap pedig egy barátom és felesége kísért el Dobogókő környékén egy kis kalandtúrára.

2013. 07. 06.
    Rozália téglagyár - Köves-bérc - Kevély-nyereg - Dera-szurdok - Pilisszentkereszt - Dobogókő

A péntek este kicsit hosszúra nyúlt, így nem esett túl jól a viszonylag korai kelés - azért fél 10 körül már ott voltam a kezdőponton, és beütöttem a pecsétet a Bécsi út mellett, a Rozália téglagyárnál. Az első szakaszon az út egy napraforgótábla szélén, homokos szekérúton vezetett. Az előző napi zivatar és a napsütés miatt már így reggel is kellemetlenül párás idő volt, és ezen nem segített az út mindkét oldalán meglévő magas növényzet.

Nemsokára aztán elértem a jobbos letérőt (itt nem nagyon van mire felfesteni a jelzést, figyelni kell ne menjünk túl!), és a kis hídon átkelve rögtön erős emelkedő kezdődött, először aszfaltos úton, később betérve az erdőbe sziklás ösvényen. Itthon ritka jelenség: kabóca-koncert kísért utamon - egy idő után már inkább zavaró volt az állandó zúgás, szerencsére a Köves-bérccel együtt elmaradtak ezek a hangos rovarok is. A csúcs környékén volt egy pár méteres szakasz, ahol a ritkás és alacsony tölgyes, a vastag mohaszőnyeg és a fehér kavicsos út érdekes, meseszerű érzetet keltett.

Alg 2 éve 7

• Túranapló - 2. (képtelenül)

Pilisszántó - Pilis-tető - Vaskapu-hegy - Gombás-barlang - Jóreménység-barlang - Pilis-barlang - Szopláki Ördöglyuk-barlang - Vaskapu-szikla - Pilis-tető - Pilisszántó

Sziasztok!

Még a hét elején kaptam egy e-mailt egy túrázós levlistára, hogy ma, azaz 2013. június 9-én a Pilis-tetőre és környékére szerveződik egy túra, gondoltam nosza, már nagyon mehetnékem volt ki a városból.

Sajnos képekkel most nem tudok szolgálni, öcsémnek kellett a fotóapparát - természetfotózás gyakorlaton volt.

Reggel 9-kor volt a találkozó az Árpád-hídnál a buszállomáson, innen telekocsiztunk Pilisszántóra. Itt két csoportra oszlott a társaság, én a másodikban voltam. A falut az északi oldalon hagytuk el, pár száz métert mentünk az autóúton, majd balra tértünk be a piros jelzésre, az erdőbe. Ezután balra a zöldre, át egy sorompón, és nekiindultunk a szerpentinnek. Érdekes volt, ahogy minden kanyarban egyre jobban kinyílt a panoráma - részben ezért ezen a szakaszon botrányosan lassan haladt a csapat, illetve kb 50 méterenként kellett megállni fényképezkedni (szerencsére ez a lelkesedés a tető után alábbhagyott). Egyébként főleg elöl mentem, gyakran hallótávolságon kívülre távolodva, élveztem az erdő magányát.

Alg 3 éve 0

• Túranapló - 1. - update!

A kezdetek

Mindig is szerettem kicsit elmenekülni az emberek elől, el a városból, egyedül vagy közeli ismerősökkel feltöltődni a zöldben. Mióta viszont a fővárosban dolgozom, az eddig megszokott hétvégi horgászatokra egyre kevesebb lehetőségem van. Régóta szemezgettem már a sport és kikapcsolódás célú túrázással, de valahogy eddig sosem foglalkoztam komolyabban a dologgal. Ezen a télen viszont nagyon elegem lett a városi forgatagból, tervezgettem, térképeket nézegettem, cikkeket olvastam.

Most pedig hogy eljött a tavasz (vagy valami olyasmi), nem volt más hátra, mint előre, induljunk hát! :)

Felszerelés

Első dolgom volt a Budai-hegység térképének egy megfelelő lábbelinek beszerzése - egy gore-tex cipőre, a Merrell Moab GTX-re esett a választás. Természetesen kütyü-mániám rávett egy kézi túra-GPS beszerzésére is, ő lett a Garmin Dakota 10. Előbbi kettő alapfelszerelés, utóbbi hanyagolható, de nagyon kényelmessé teszi az útvonal tartását és kincset is lehet vele keresgélni :) Térképeket a turistautak.hu-ról kapott.

Indulás!

Alg 3 éve 3

• Folyóvízi alapismeretek - bevezető

A folyóvízi horgászatról szóló első írásom. Mikor, hol, mire érdemes próbálkozni?

Tovább a teljes címlapos íráshoz...

Tudástár 3 éve 17

• StarCraft 2 - a Zerg vs Zerg (Outdated)

Régi leírás, nagy része jelenleg már nem érvényes!!!

Kértétek páran a kapcsolódó topicban, hogy írjak egy amolyan útmutatót a témában. Szeretnék viszont pár dolgot előre tisztázni. Az itt következő dolgok nagy része nem saját találmány, különböző streamek, VOD-ok, fórumtémák alkotják a forrást. Ezeket igyekszem majd összeszedni, linkelni, később bővíteni. Másrészt, mivel nem játszom sem sokat, sem túl jól (jelenleg platina liga első hely, dolgozom a diamond-on) ezért kéretik a az írást ennek megfelelően kezelni - azoknak a legfeljebb gold, platina szintű zergeknek készült, akik nem igazán értik a matchup dinamikáját, akik szerint vagy "ki hozza ki előbb a mutalisket" vagy "kő-papír-olló build order" játék az egész. Később ki fog derülni, hogy az első egyáltalán nem, a második csak részben igaz.

ZvZ Általában

Nagyon dinamikus matchup, és nagyon térképfüggőek a stratégiák. Alapvetően a speedling -> baneling -> roach ->infestor/hydra a "természetes" fejlődése a dolgoknak, de bizonyos esetekben a baneling kihagyható. Lehetséges rögtön roach-al kezdeni pár térképen, de talán nem túl szerencsés, mivel feladja a mapcontrol-t, nagyon defenzív. Az upgrade-ek nagyon fontosak, ha eljut a parti a roach vs roach stádiumig. Én mostanában csak a ranged attack upgrade-et fejlesztem, és inkább hozok több infestort a páncél fejlesztés helyett.

Alg 5 éve 10

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.