2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Fogyasztási rekord

Írta: | Kulcsszavak: honda . accord . fogyasztás . rekord . 2.4i exec . automata

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Adott egy 2003-as Honda Accord EXEC 2.4i (benzines, 2398 ccm és 190 LE), ráadásul automata váltóval, hiszen még 2006-ban egy spanyol kirándulás alkalmával eldöntöttem, hogy a következő autómban már nem szeretnék kuplungozni és így is lett (a sors "humorát" méltatja a 3 évnyi fuvarozásra kényszerülés). Önsúlya 1460 kg, vonóhorog, tetőcsomagtartó nincs. Nyilván ilyen autót nem olyan megfontolásból vesz az ember, hogy a fogyasztáson akar pörögni állandóan. De sok víz lefolyt azóta a Dunán és nehéz időket élek élünk, ilyenkor minden fillér számít, így nagyon nem mindegy, mennyit is eszik a verda. Főleg ha nem matchbox-ról, vagy papírautóról (Corsa, Swift és társaik) van szó, hanem egy méretesebb, Magyarországon nagynak számító motorral szerelt járműről.

Mivel az utóbbi időben többször is kellett Szegedre utaznom munka és fogászati okokból, pár hete már csináltam egy műszerek nélkül is megoldható, de viszonylag precíz fogyasztás számolást, vagyis ugyanazon kút ugyanazon kútfejénél automata kattig töltöttem a tankot az út előtt és után is. Az az út valahogy így nézett ki:

A megtett táv 731 km volt, amiből ~550 autópályán óra szerinti 148 km/h-ás sebességgel (tempomattal @ 3000-es fordulatszámon), ~70 budapesti szívásban, dinamikusan de nem ész nélkül rajtolva minden lámpánál, a maradék ~110 pedig napi közlekedés vidéki kisvárosban, a budapestihez hasonló felfogásban. Ebben a felállásban 54,24 liter üzemanyagot nyelt be a gépezet, amiből könnyedén kiszámítható a 7,42 literes fogyasztás. Alapvetően ezzel is baromi elégedett voltam, hiszen olyan autóban ültem amiben van körülöttem anyag, a sebességem nem igazán nevezhető totyorgásnak és még a légkondi is üzemelt 95%-ban.

Most viszont úgy adódott, hogy már hétfőn leutaztam egy kis pesti kitérővel ismét, ünnepi forgalomban, ami az M7-esen sűrűt, a városban meg szinte zérót jelentett. Stabil 110-es tempóban haladtam (2200-as fordulatszámon), forgalom nem nagyon volt, BP és Szeged között például egyszer sem kellett fékre lépnem. Visszafelé azonban a 4 órás fogászati beavatkozástól és ki tudja hány fecskendőnyi lidocaintól kissé bódult fejjel még a 90 km/h is száguldásnak tűnt, de mivel nem akartam kiszúrni a kamionosokkal, 93 km/h-ra (1900-as fordulatszám) állítottam be a tempomatot, hogy biztosan ne érjen utol egy sem. Így döcögtem végig haza, nagyon óvatos gyorsulásokkal, mert a fejem igen érdekesen reagált arra az egy fürgébb rajtra, amit még az út elején követtem el.

Nyilván nem életszerű folyamatosan így közlekedni, így az eredmény többnyire csak érdekesség, de azért így is leesett az állam amikor az út végi tankolásnál 30,04-nél megállt a számláló. Összesen 516 km-t tettem meg, aminek nagy része autópálya volt, mindössze 20 km volt csak a fővárosi közlekedés, a légkondi most is ment végig. Viszont ez bizony 5,82 literes fogyasztást jelent, ami egggggészen hihetetlen ezzel az autóval. Meghagyom másnak a kisautó vs nagyautó témában levonható következtetéseket, de az nem kétséges, hogy le a kalappal a japán mérnökök előtt...

Az esetlegesen kötekedők kedvéért leírom, hogy igen, meg lehet etetni 12 litert is ezzel a járgánnyal.

Hozzászólások

(#1) shaft72


shaft72
tag

Nekem volt egy manuális Type-S-em, az hatosban 80-nál kb. 8 litert fogyasztott :D 10-12 között evett amúgy, igazán kajálni csak 190-200 és afelett kezdett. Hiába, jók ezek a Soichiro motorok :D

(#2) hoffman_


hoffman_
nagyúr

nagyon impozáns :K

a "nagymotor" azért sok előnnyel jár, már amennyiben 3.0 alatti "nagymotor" felette már erős lehet a fogyasztás, de addig sokszor van ilyen érdekes kontraszt.

a 2008-as 1.4es fiesta behörpöl 8 litert simán, ha vezetem. újabban ez persze nem sűrű jelenség. igaz, ez kis motor, és hogy menjen, kicsit jobban oda kell lépni, bár manuális, önsúly ~ 1200kg.

szóval királyak a számaid. btw cimboráéknál egy ugyanilyen fiesta és egy hasonló korú full extrás mondeo kombi volt, az is ilyen 1500kg körül, 2000es dízel manuális. kevesebbet evett, mint a fiesta, 6-7el el lehetett menni vele.

ez az accord pedig még mindig nagyon szép :)

ui.:

ja, viszonításképp. 80-as audi cabro, 150LE, 2.6 V6 - el lehet menni vele 8 literből! :K de akkor nagyon nem törnek a tojáshéjak :D

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#3) Huma


Huma
addikt

Nem lehet, hogy valami hiba van a képletben? Tényleg elég kevésnek tűnik a fogyasztás.

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#4) Viszlát válasza shaft72 (#1) üzenetére


Viszlát
addikt

12 litert akkor evett az enyém amikor Fehérvárról 2 óra 4 perc alatt értem Debrecenbe. :)

Van egy ismerősöm, akinek ugyanez van a kétezres motorral, először manuálist vett, aztán két év után lecserélte automatára és mindig elmondja amikor találkozunk, hogy nem hiszi el, hogy az automata kevesebbet eszik alatta...

hoffmann: na a tojáshéjak most nálam is épen maradtak volna, durván be voltam "drogozva", kínos óvatossággal gyorsultam, lassultam... Egyébként tényleg nagyon ideális volt minden, valószínűleg sose lesz többet ilyen. Az M5-ön eleve alig vannak, meg talán egy emelkedő sincs rajta, a szél se fújt, még a hőmérséklet is 17-18 fok körüli volt. Egyetlen halála van ennek (ami minden autóval így van általában), a csak rövidtávú használattal bizony megkajál 9 liter körül.

Szeretem amúgy nagyon, még mindig, sokszor elmondom, hogy ennél jobb autó nem kell nekem. Ha meg kikeveredek a hitelgödörből egyszer, akkor újra kap szép felnit, meg valószínűleg egy fényezést is, mert lecserélni nem akarom, de egy-két hiba azért már van rajta (barátnő és a Tesco parkoló, kisnyugdíjas fémkosarat pakolt a csomagtartóra, kőfelverődések). :)

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#5) hoffman_ válasza Viszlát (#4) üzenetére


hoffman_
nagyúr

igen, városi fogyiban azért kicsit veszítenek a szép számokból. de szerintem ezt be kell nyelni, ha valaki autót használ, akkor annak van egy ilyen árnyoldala, amit üzemanyagnak hívnak :D inkább egy 2.4es accord, bármikor, mint egy citroen c3, csak mert utóbbi megelégszik 5 literrel. nekem legalábbis. amíg nem tudok fenntartani egy 8-9 literes átlagfogyasztást, addig nem kell autót venni - szerintem. persze tudjuk, hogy azért a körülmények ennél komplexebbek :)

barátnő és a Tesco parkoló

szegényke :N

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#6) Lauda válasza Viszlát (#4) üzenetére


Lauda
félisten

300 km-t 2 ora alatt. ;)

(#7) Viszlát válasza hoffman_ (#5) üzenetére


Viszlát
addikt

Komplexebbek igen, én csak annyit javaslok, hogy amíg nem alakulnak ki nagyjából az életkörülményeid, szokásaid, igényeid, addig nem érdemes drága autót venni.

Én egy '81-es 1.3-as Kadettel kezdtem és imádtam, annak ellenére, hogy négysebességes volt és az 1.6-os karburátor miatt lazán benyakalt 7-8 litert, mert iszonyatosan tágas és kényelmes autó volt, fiatalságom szerelmi kalandjainak remek helyet biztosított. :D Aztán jött egy '95-ös 1.6 16V Astra, amit szintén nagyon szerettem, mert ment mint a golyó és szép volt, meg nem volt vele sok baj, viszont hosszú távra kicsinek éreztem egyben is, meg a komfortját is keveselltem. Aztán jött életem legrosszabb döntése, vettem egy 2000-es évjáratú Vectra 2.0 DI-t, mert bele voltam szerelmesedve a motorháztetőből tükörre kihúzódó ívbe, meg nagyobb autót akartam és ilyen szempontból is pont megfelelt. Jó is volt, megjártam vele spanyolt 5.7-es átlaggal, csak amit megspóroltam az üzemanyagon a benzineshez képest, azt elköltöttem a javíttatására, pedig vigyáztam rá amennyire csak tudtam.

Ezután jött az Accord szerelem, mert sose voltam Honda rajongó, sőt, amikor az Astrát vettem akkor megnéztem egy 1.5-ös hasonló korú Civic-et is, de olyan fapados volt a belseje, hogy hiába ment nagyon jól, nem akartam kis túlzással párnázott padokon ülve száguldozni. De az Accord már a Totalcar bemutatóban is nagyon tetszett, aztán egy jó barátom vásárolt egyet és kipróbálhattam, hajajj... :)

(#6) Lauda: büszke nem vagyok rá, csak a körülmény extremitását akartam érzékeltetni a 12 literes fogyasztáshoz.

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#8) DeFranco


DeFranco
nagyúr

Te 110-zel nyomod pályán? Miért?

(#9) Lauda válasza Viszlát (#7) üzenetére


Lauda
félisten

150-es atlagot hogy mentel? ;)

(#10) Viszlát válasza DeFranco (#8) üzenetére


Viszlát
addikt

Pestig azért, mert ment haza a sok majom a Balatonról és legtöbbjük szeret a középső sávban ennyivel tanyázni, ami miatt a belső sáv is erősen hullámzik az előzgetők és utolérők miatt, miközben a külső sáv szinte üres. Ha ilyenkor megpróbálok haladni, akkor általában Martonvásár környékén már az agyvérzés kerülget. Pest és Szeged között meg azért, mert szép idő volt, szépek voltak a fények és baromira ráértem, gyönyörű zöld minden, zenét hallgattam, élveztem az utat. :)

(#9) Lauda: most miért adod az értetlent, írd le, hogy nem hiszed el aztán annyi. :) Siettem és késő este volt, úgy. :)

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.