2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Az új autóm

Írta: | Kulcsszavak: autó . volkswagen . golf

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A kis 1.5-ös fekete Fiat UNO immár a múlté. Az olasz autók földjéről átkalandoztam a németek világába, így hát immáron boldog tulajdonosa vagyok egy Volkswagen Golf MKII-es, 1.8-as 8 szelepes, 112 lovas GTI modellnek. Két év műszaki, egy év zöldkártya, tisztán és erőteljesen szóló hangtechnika, kényelem, picit talán kopottas és nyers, de még ma is helytálló elegancia. De persze ez mind mit sem érne, ha az autó nem lenne igazi vadállat. Ugyan csak 8 szelepes, de egy UNO-hoz szokott vezetőnek elég egy óvatlan gázadás és a kerekek már kaparnak is serényen. Ha odalépsz neki megy, ha akarod öregurasan, ha akarod kagylóülésbe tapasztóan. A fogyasztást sem elektronika, hanem a lábad szabályozza, de átlagban megelégszik a 8 literrel.

Gondolkoztam, hogy vegyek-e új autót hitelre, vagy gyűjtögessek és vegyek egy pár éves modellt készpénzben? Nem, egyik se való nekem. Ha újat veszek nem tudok nyugodtan aludni a hitel miatt, mert ma már semmi sem biztos. Ha újat veszek, akkor félek megállni és kinn hagyni a fő utcán, mert mi van ha meghúzzák és mi van ha valaki kárt tesz benne? Ha új autót veszek, akkor drága hozzá minden alkatrész és járhatok vele szervizbe, mert itthon hozzá sem nyúlhatunk (mert a motort se látni a burkolattól).

Így hát jött a Golf. Vannak már mögötte évek, de mindig rögtön indul. Néha tönkre megy majd biztosan, de beugrok a bontóba, pár ezresért megveszem, ami kell és itthon gyorsan ki is cserélem. Nincs benne szervó, sem immobiliser, sem ABS, sem egyéb komoly technikai kütyü. Az autónak mégis lelke van. Élvezet vezetni, élvezet érezni, ahogy odalépsz és szinte életre kel. Ez való nekem. Talán ha családom lesz, majd lesz egyszer új autóm is, de még hosszú évekig nem fogom lecserélni ezeket az öreg harcosokat. Ha valaha ezt eladom, akkor is csak egy ugyanilyen korú, mára már legendává váló öreg vas lesz a következő is. (Eddigiek, amikhez volt szerencsém valamilyen formában: Lada 1200, Fiat 127 Sport (első kocsim), Fiat UNO 1.5 (második autóm), Fiat UNO Turbo, Fiat Tipo Granturismo 2.0, VW Golf 2 16V, Peugeot 205 GT)

Mik a terveim? Szépen lassan teljesen rendbe teszem, felújítom, kicserélem, amit kell. Lehet, hogy még szervó is kerül majd bele, de az biztos, hogy nem lesz Need for Speed autó belőle. Ízléses tuning, megkapó elemek, de semmi komoly. Ezek úgy szépek, ahogy vannak és slussz passz.

Retro promo:

Ő pedig az enyém:

Carstyling adatlap: [link]

Hozzászólások

(#1) Xirtam


Xirtam
veterán

Hát ízlések és pofonok! :)

Biztonságos vezetést! :C

De számomra ezek nem autók! :B

(#2) The DJ válasza Xirtam (#1) üzenetére


The DJ
addikt

Köszönöm! :R

Nem akarok én áttéríteni senkit, meg az új autókat sem akartam leszólni, remélem nem ez jött le a bejegyzésből :)

Mindössze engem ezek vonzanak, a régi vasak, a computer mentes idők, azok a gépek, amikben még tudom hol a motor és látom mi mit csinál, ha pedig baj van, akkor könnyedén orvosolhatom itthon is. Nem utolsó sorban pedig szerintem sokkal szemet gyönyörködtetőbb egy ilyen modell újszerű és megkímélt állapotban, mint egy 2009-es szalonmodell szanaszéjjel tuningolva. De természetesen ez is csak saját vélemény :K

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#3) Xirtam válasza The DJ (#2) üzenetére


Xirtam
veterán

Nem nem dehogy, és bocs ! Nem ez jött le az írásodból csak ez az én fiatal 18 éves pöcs gondolkodásom!

Tudod a mai fiatalok már annyira kényelmesek, hogy inkább az electronika vezesen! Gáz+Fék... ezért írtam!

Az bejegyzésed így jó ahogy van!Mivel neked megfelel, így nekünk is! :R

(#4) ádyz


ádyz
addikt

Ez meg vasbol van es auto! :)

Jol tetted, hogy nem egy agyonpc-zett aluminium szar autot vettel, hitelre. :R

Viszont lenne egy kerdesem: Arban meddig mentel el? :B

Xirtam: Hmm, en is 18 vagyok, meg se kellene a regi Pandam helyett teleelektronizalt auto.

[ Szerkesztve ]

(#5) Xirtam válasza ádyz (#4) üzenetére


Xirtam
veterán

Kinek a pap kinek a papné! :D

Én mégis vonzódom az új Lexus-okhoz és Toyoták-hoz! Engem vónz ez az új technológia! Ez ilyen! :B

(#6) The DJ válasza ádyz (#4) üzenetére


The DJ
addikt

Hát ez úgy működött, hogy az előző autómat, az uno-t beszámította a srác, akitől vettem 150-ért. Erre nekem még ~ 150-et kellett dobni magáért az autóért, egy raklapnyi alkatrészért és 4 másik alufelniért téligumival. De mivel a kocsiban volt egy elég impresszív és megkapó hangtechnika, ezért aztán az lett a végeredmény, hogy azt is megvettem a kocsival együtt, plusz egy 100-as :B

Jó üzlet volt így mindennel együtt, mert 2 év műszaki, 1 és zöldkártya, 4 másik felni gumistól, már benne is van a hangcucc, amit én amúgy is vettem volna bele, ezen felül még sok kis fontos és igényes apróság, amitől az autó sokkal komolyabbnak fest és emeli az ember komfortérzetét. :)

Ehhez még természetesen hozzájön az eredetiségvizsga, az átíratás költsége, a papírok ára, forgalmi, stb, ez sem volt olcsó mulatság, de megérte. :K

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#7) Badman 4ever válasza The DJ (#6) üzenetére


Badman 4ever
őstag

Ez ám autó a javából. :R
Nekem nagyon tetszenek ezek a fajta régi autók, még a 601-es Trabit is el tudnak néha bűvölni, ha olyan jó állapotban vannak. :)
Új autók közül én a Grande Puntot szeretem, mert tetszik a vonalvezetése. :))
Szerk.: Én csak 17 vagyok. :B

[ Szerkesztve ]

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

(#8) kefete


kefete
tag

Tetszik a verda, szimpatizálok az olyan emberekkel, akik egy öreg vasat reszelnek, a 10 éves futamidők helyett. :)
Persze biztosan megvan az új autóknak is a feelingje, múltkor ültem Toyota Aurisban, de egyáltalán nem éreztem otthonsan magam benne. Bezzeg a Ladámban. :))

-= Répahegesztő kisiparos =-

(#9) Csemike


Csemike
csendes tag

A lehető legjobbat választottad! Gratulálok! :C Én négy éve hajtok egy ilyen germán csodát, s ha vannak is vele néha problémák, minden el van nézve neki. Kettesgolf-életérzés. :) Lassan átfordulunk a 400000. km-be.

Szóval minden jót, üdvözlet a klubban! :))

És ahogy írtad, a legjobb, hogy nincs bonyolult elektronika, hogy százezrekért lehessen javíttatni, könnyen pótolható alkatrészek, házilag egyszerűen szerelhető (még én is szoktam, pedig nőből vagyok).

[ Szerkesztve ]

(#10) tibi666 válasza ádyz (#4) üzenetére


tibi666
senior tag

dehogynem kéne, de mivel nem engedheted meg magadnak, ezért kitalálsz mindenféle ál indokot, hogy palástold...

egyszer ülj bele egy olyanba, ami a kezedbe adja a biztonsági övet, bepötyögöd az úticélt a kijelzőn, beteszed d-be a váltót, majd gázt adsz és felhajtasz az autópályára. ott beállítod a tempomatnak a kívánt sebességet és követési távolságot. onnantól kezdve malmozol a lábaiddal, csak a kormányt kell fognod. az utasok közben tv-t nézhetnek, ha egy több órás úton elfogy a beszédtéma, a klíma kellemes 21-22 fokot csinál, az ülésed szellőzik.
nem süketülsz meg a zajtól, 200nál is halkan suhansz, nem fáradsz el az úton, hanem kipihenten érkezel. valóban az utazás a lényeg.

nem azon izgulsz, hogy istenem, vajon béla, a sarki szerelő jól rakta-e össze az autót a lakatolás után, nem fog-e szétperegni. tudod, ha gáz van, hívod az assistancet, kijönnek, megcsinálják, akár csereautót is kapsz.

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.