2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Ha Velem üzletelsz...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

1. Nincs ígéret, meg majdvalamikor, ésatöbbi. Nem vagyok bank, se szeretetszolgálat hogy elküldjem előre a cuccot, a későbbi fizetés, meg az anyagi állapotodból adódó egyéb gondok nem fognak meghatni. Ez van, hápogni a tóban vagy a kacsaólban kell.

2. Az üzlet akkor kötődött meg, amikor átvettem az összeget, onnantól nincs meggondoltam magam / inkább mégse / közben megrendeltem mástól / egyéb ilyesmi. Miért? Mert megvetted, ledumáltuk, miattad elküldtem x vevőt. Ha meg utólagosan megbántad, eladhatod másnak... de ez meg már nem az én ügyem, sorry.

3. Alapvetően első a személyes átvét, de szinte mindig futározhatom/postázhatom a cuccot. Nagy távolságnál inkább ezt preferálom, busz/vonat/benzinköltség sok szerintem, abba nem is szállok bele. A postába meg futárba igen... felét fizetem. Ez a korrekt szerintem.

4. Utánvét van, de ha nem veszed át a csomagot, egy rohadtnagy feketével fogom jutalmazni. Kifogás nem érdekel, azzal mehetsz a sóhivatalba meg a rozsdás rákollóba panaszkodni, de valószínűleg ott se fog senkit se érdekelni...

5. A szállítás módját mindig Te határozod meg, mivel Te állod a költség felét! Én bármire nyitott vagyok a sima levéltől a galambpostán át a kutyaszánig és a csillagkapuig. (Ezutóbbinál viszont neked kell gondoskodnod arról hogy telepíts felém is egyet, túl drága nekem hogy csak úgy vegyek egyet...)

6. A szállítás kockázata is mindig a Tied! Általában nincs gond az ilyenekkel (nálam még nem volt, párnapos késés mondjuk igen, nem vészes), de azért ami biztos az biztos, tied a kockázat. Postai vagy futári kézbesítési garanciát kérhetsz, aminek költsége magától értetődően téged fog terhelni.

7. Posta csak előreutalással/csekkel, esetleg utánvéttel! Megbeszélt ár + a postaköltség fele. A pénz megérkezte után legkésőbb 48 órával elindítom a csomagot a megbeszélt módon. A csomag feladásáról értesítelek privát üzenet formájában, egy (nyílván lehetőségtől függően) scannelt vagy begépelt csomagszám társaságában.

8. Ha ki van írva hogy az ár FIX, akkor fix, persze ha annyira nem kelendő a termék, akkor minimális pénzt engedek belőle. Igen, nem 30%-ot, minimálisat!

9. Ha van beszámítás, azt külön jelzem a hirdetésben. Ha meg nem, akkor bizony nincs... deal with it.

10. Ha oda van írva, hogy privátban kell érdeklődni, ne lepődj meg, ha nem, vagy később írok választ a hírdetés alá!

11. Egy hirdetés addig él, amíg ott van. Ha lejárt, törlöm.

12. Ha írsz egy privátot, és én válaszolok, vedd a fáradságot, hogy legalább visszaírsz! Ha nem, egy kellemes üzenet kíséretében végleg letiltalak.

13. Ha egyszer átb@szol soha többet ne próbálkozz, mert onnantól semmilyen formában se vagyok hajlandó veled üzletet kötni, és erre felhívom az ismerőseim illetve a moderátorok figyelmét is!

14. Ha sikeresen lezárult az üzlet, én automatikusan pirosat adok, és ezt elvárom Tőled is! Ne legyél suta, olvasd el a vonatkozó topic 1. hsz-ét, és úgy csináld.

15. A fenti szabályoktól előzetes egyeztetés nélkül - amennyiben linkelve volt a hirdetésben - csak én térhetek el, és csak pozitív irányba. Szívem joga eldönteni, hogy kinek milyen engedményt teszek.

(by S.Y.S, nagy része, de kicsit jobban módosítva)

Utoljára szerkesztve: 2013. 09. 08

A garancia:

Akkor (bolti) garanciás a termék, ha a hírdetésben leírtam. Nos, ha nem, akkor csak a magánszemélyi... méghozzá így:
Akkor vállalok rá garanciát, ha nálam vetted át a terméket. Miért?
-Mi közöm van nekem ahhoz, hogy a csomag szállítása alatt lett valami hibája a terméknek? Komolyan. Az oké, hogy nálam átveszed... mert akkor látod hogy ez bizony jó. Nálam ezt hívják próbagaranciának. Nálam kipróbálod, ha jó, öröm bódottá... onnantól nem érdekel hogy nálad sérült-e, csomagszolgálatnál sérült-e, vagy akár a Szentlélek miatt lett vele valami, nem veszem vissza / nem fizetek javítási költséget. Miért? Amint átadtam a csomagot, már nem az én felelősségem.

"Vegyükvisszamertakármi"-stb üzenetekre reagálás, tömören:

Csak akkor árulok hibás terméket, ha ezt feltüntetem a hirdetés szövegében. Ha nem, akkor valószínűleg nem hibás.
Visszavétel? Ne is álmodozz. Nem egyszer volt már hogy az ember "hibás"nak nevezte a terméket, visszautaltam a pénzét, és a) nem küldte vissza a terméket, b) nem is volt hibás, csak kifogást keresett hogy visszakapja a pénzét. Nos, ha egy üzletet megkötöttünk, akkor onnét nincs visszaút. Nem tetszik, rájöttél hogy mégse kéne? Vagy egyszerűen elcseszted az adott terméket, és így próbálod visszaszerezni a pénzedet? Nos, akkor ki kell hogy ábrándítsalak: nem fogom visszautalni. Miért? Feljebb már leírtam. Érdekel a további véleményed? Nem. Volt rá esélyed hogy megnézd, ha nem tetted, akkor így jártál. Bánhatod, hogy nem jöttél le miatta... ha meg megnézted fizetés előtt a terméket, akkor tudod hogy milyen a termék. Ott is mondhattál volna nemet, persze az nem lenne szemétkedős, de tényleg...

End.

Lehet hogy kicsit kabbealábujjam-osnak, bunkónak meg egyéb más szinonímaszónak tűnt ezen kis irományom, de sajnos okai vannak annak hogy megírtam (egyrészt azért mert utálnám mindig leírni ugyanezt priviben ( :P ), másrészt mert a félreértések közül majdnem mindegyik megtörtént már), és úgy gondolom hogy ezeket érdemesebb tudni a vásárlónak az üzlet lebonyolítása - vagy szimplán a hirdetés utáni érdeklődés - előtt.

Ben

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.