2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

A csomagból kilopott telefonom esete

Írta: | Kulcsszavak: kína . webshop . lopás . paypal . dispute . claim

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Egy Kínából rendelt telefon történetét szeretném elmesélni. A telefont kilopták a csomagból, mielőtt kézhez kaptam. Ez a bejegyzés egyrészt tanulságos, másrészt segítség azoknak akik ugyanígy jártak.

Rendeltem a mixeshop.com nevű kínai webáruházból egy Elephone P8 típusú mobiltelefont 72.000 FT értékben. PayPal-en keresztül fizettem, és euexp shippinget kértem, mert ezzel elkerülhetőek bizonyos pluszköltségek. A rendelés március 28.-án történt. Meglepetésemre viszonylag gyorsan meg is érkezett az országba a csomag, április 8-án már itt volt. Jó magyar postás szokáshoz méltóan, csengetés nélkül bedobta az értesítőt, így nem tudtam átvenni a postástól a csomagot. A postát felhívva közölték velem, hogy délután 4 után lehet menni a csomagért a helyi postára. Anyukámnak pont útba esett, így bement a postára és átvette a csomagot. Miután hazahozta, rögtön nekiestem, unpacking videót nem készítettem, mivel a csomagolás elsőre sértetlennek tűnt. A csomag kibontása után ért a meglepetés, hiányzott belőle a mobiltelefon és a töltő, csak az akksi és a kézikönyv volt benne. Na azt a fél órát nem kívánom senkinek ami ez után következett, nem sok ép dolog maradt körülöttem. Az őrjöngés után tüzetesen megvizsgáltam a csomagolást és az egyik élén fel volt vágva snitzerrel. Ez biztosan nem én voltam, mivel én csak a csomag tetejét bontottam meg, azt is ollóval, ez viszont egy tiszta egyenes vágás volt a hosszában. Mivel a kínaiak egyébként is 26x körberagasztják a csomagot, nem tűnt fel, hogy vissza volt ragasztva. Azért, hogy a postás nem vette ezt észre nem hibáztatom, profi munka volt.

Miután lehiggadtam visszamentem a postára és felvetettem egy jegyzőkönyvet. Ez a része sem egyszerű, csak nagy harc árán volt hajlandó a postafőnök jegyzőkönyvet felvenni. Mindenképpen ki kell harcolni, bármit is mondanak! Ez egy nagyon fontos lépés volt, ugyanis valószínűleg ennek köszönhetem, hogy visszakaptam a pénzem. A jegyzőkönyv felvétele során megmérik a csomag súlyát. Így lemérték a csomagot amiben ugye csak az akksi és a kézikönyv volt. Ez pontosan 320 grammot nyomott. Itt a postás figyelmének köszönhetően, feltűnt nekik, hogy már a magyar vámon is pontosan ugyanezt a súlyt mérték. Tehát már a magyar vámon sem volt benne a telefon a csomagban! Ez az egy bizonyítékom volt arra, hogy nem én loptam el a készüléket. Még aznap nyitottam egy paypal dispute-ot, illetve írtam emailt a webshopnak.

Vártam egy napot, nem válaszoltak rá. A paypal disputeból csináltam paypal claim-et, bevontam a paypal saját embereit is az ügybe. A paypalnek elküldtem a postai jegyzőkönyvet, néhány képet a csomagról és megpróbáltam elmagyarázni nekik, hogy már a vámon sem volt benne a telefon a csomagban. Eközben napi szinten próbáltam felvenni a kapcsolatot a webshoppal is. Ez itt az egyik legundorítóbb része az ügynek (majd később megtudjátok miért is), a webshop minden áldott nap úgy tett mintha aznap hallana először a problémámról. Minden nap elmagyaráztam nekik, hogy megjött a csomag, de hiányos volt. Legtöbbször vissza se írtak, jobbik esetben nyugtatgattak hogy "majd" utána néznek. Azt még mondjuk meg tudom érteni, hogy minden nap más ember ült a gép előtt Kínában, de azt már nem, hogy miért nem vették fel az ügyemet a rendszerükbe. Elég egyértelmű volt, hogy a webshopra nem számíthatok, ők nem fognak kártalanítani. Így csak a paypalben bízhattam.

A paypallel is szinte napi szinten váltottam levelet, ott is felmerültek problémák. Kértek tőlem adatokat, feltöltöttem a csomagról készült képeket illetve a postai jegyzőkönyvet. Elfogadták, aztán lezárták a lehetőséget hogy feltöltsek több bizonyítékot, egyszerűen nem volt ott a feltöltés gomb ahol azelőtt. Ez nem is lett volna baj, ha nem jön email, hogy kéne nekik rendőrségi feljelentés. Elmentem az őrsre, tettem feljelentést, megkaptam a papírokat, de nem bírtam feltölteni a paypalra! 4 nap levelezés után a 4.(!) ügyintéző mutatott egy kiskaput, aminek a segítségével feltölthettem a rendőrségi jelentést. Már azt gondoltam, hogy már mindent megtettem, de nem. Jött az újabb levél a paypaltől, hogy ők köszönik szépen megkapták a feljelentést, de nem felel meg az ő előírásuknak, mert nem angol nyelvű. Hát itt már totál ki voltam bukva, már majdnem feladtam. Főleg azért, mert ebben az utolsó emailben (április 21.-én küldték) azt írták hogy az angol nyelvű jelentést 23.-áig csatoljam! Na most kérdem én, milyen államban működne ez így? Egyrészt a magyar rendőrség ki sem ad külföldi nyelvű jelentést, másrészt ha mondjuk lett volna ismerősöm aki lefordíttatja bent, az sem másnapra csinálja meg valószínűleg. Írtam egy utolsó szépen megfogalmazott emailt, amiben megkértem őket, hogy hagy fordítsam le én a jelentést, illetve adjanak rá pár napot.

Erre már nem jött válasz, április 24.-én egyszerűen visszautalták a pénzt. Nem tudom, hogy miért, azt nem mondták meg. Nem tudom, hogy a postai jegyzőkönyv volt-e a döntő, de az biztos hogy sokat segített. Nem tudom, hogy a kibontós videó azonnal perdöntő lett volna, de az biztos hogy előrébb lettem volna vele!

És hogy miért undorító a mixeshop? Van itt fórumon valaki, aki hasonló cipőben járt mint én. Ő nem egy készüléket rendelt, hanem "kicsit" többet, nem kis értékben. Az ő csomagjából is eltűnt 2db telefon. Érdekes módon, neki dispute se kellett, miután beszélte a mixeshoppal pikk-pakk visszautalták neki a pénzt. És miért? Mert üzleti okokból megérte. Én aki, "csak" 300$-ért vásároltam, az nem pénz, velem nem foglalkoztak.

A tanulságok többek között:
1) Mixeshopról nem rendelünk, mert lehet hogy megjön (nekem is volt már tőlük sikeres rendelésem korábban), de ha nem akkor lesz@rják a fejed (hacsak nem hagysz náluk havonta egy vagyont)
2) Unboxing videót minden csomagnál!
3) Postai jegyzőkönyv felvétele lopás esetén! Méressétek le a csomagot és kérdezzetek rá, hogy a vámon mit mértek
4) Rendelés csak DHL-el, vagy EMS esetleg
5) Ha paypalra bizonyítékot töltesz fel, akkor egyszerre töltsd fel mindet! Inkább várj addig, amíg összegyűlik az egész és úgy töltsd fel, mert ha feltöltesz néhányat, másnapra lehet hogy neked is lezárják a feltöltési lehetőséget!

Én most egy kicsit pihenőre teszem ezt a Kínából telefon rendelés dolgot. Félreértés ne essék, már 10 telefonom megjött minden probléma nélkül. Most inkább mégis itthon veszek egy Nexus 5-öt.

Hozzászólások

(#1) petipetya


petipetya
nagyúr

Nem semmi kálvária, de a lényeg hogy visszakaptad a pénzt. Amúgy a postán nem volt gond? Mert nálam a kispostán biztosan én lennék a főgonosz, ha ilyen ügyintézést kérnék a semmihez sem értő bikanyakú postáskisasszonytól az ablak mögött...

"nincs rá lezsóidő"

(#2) tboy93 válasza petipetya (#1) üzenetére


tboy93
nagyúr

Már hogyne lett volna gond :DDD ne tudd meg mit lerendezett a főnök a postán, ordibált, hogy ők nem felelősek semmiért és hogy mit akarok én tőle, meg hogy milyen hülye vagyok hogy külföldről rendeltem telefont. Végül azonban kiharcoltam a jegyzőkönyvet, de még másnap is felhívtak a postáról, hogy kb. ne számítsak semmire, mert ők nem fognak kártalanítani :P

(#3) petipetya válasza tboy93 (#2) üzenetére


petipetya
nagyúr

Pontosan erre számítottam ezektől a rohadékoktól. :) Szerintem ezt is beleírhatnád, hogy kerek legyen a történet.

"nincs rá lezsóidő"

(#4) tboy93 válasza petipetya (#3) üzenetére


tboy93
nagyúr

beleírtam :R

(#6) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

"Na azt a fél órát nem kívánom senkinek ami ez után következett, nem sok ép dolog maradt körülöttem" Én még erről akarnék részletesebben hallani, hogy mit csináltál, mikor megláttad?

(#7) pulyka jocó


pulyka jocó
senior tag

Ezért kell olyan websopból rendelni,ami elismert és megbízható.
Pl: minideal,pandawill
Itt is tuti megvan minden olyan telefon ami itt a hol te rendelted

(#8) tboy93


tboy93
nagyúr

# Zsolt_72: Igazad van, semmi közük hozzá, szimplán csak tapló volt + 15 perc volt hátra a munkaidejéből és nem akart velem foglalkozni :W

# Krugszvele: Nem teszek közzé felvételeket a pusztítás mértékéről :DDD kiakadtam rendesen

# pulyka jocó: Ez több szempontból nem egyszerű. Ha bemész a külföldi rendeléses topikba és rákérdezel egy webshopra, akkor kapsz pozitív és negatív visszajelzéseket is. Van aki ajánlani fogja és van aki utálja, mert kicsesztek vele. Merem állítani, hogy nincs olyan kínai webshop ami teljesen tiszta lenne. Én már refundoltam pandawilltől is, 3 hét után még csak fel sem adták a csomagot és ha nem kérdezek rá még ülnek a pénzen.

+ mixeshopon volt a legolcsóbb a telefon és csak ott volt euesxp shipping, ami igencsak nagy előny ;)

(#9) adrian360 válasza tboy93 (#2) üzenetére


adrian360
őstag

Az nem irtad le hogy akkor most a borítékod sértetlen volt, vagy sérülten kaptad kézhez. mert ha sértetlen volt, akkor bármennyire is anyázod a postát, nem felel azért hogy mi van a borítékban és mi nincs. mint látszik a vámra is úgy érkezett már hogy hiányos volt. és egyébként az EMS- is a magyar postán keresztül megy, annyi a különbség hogy az egyik sárga ládában van a másik meg zöldben :)

(#10) kmisi99


kmisi99
addikt

Csoda, hogy nem az országba tűnt el, egy nagy rohadék a magyar posta. Nekem volt egy esetem melyben elsőbbségivel idő garantáltan adtam fel csomagot 2100ft omba került szóval nem is a filléres megoldás, mert akinek küldtem pár nap múlva Németországba ment, de a postai matrica lejött róla valahol félúton ami több nap múlva derült ki, Ment a jegyzőkönyv felvétel meg miegymás, a helyi posta vezetője mondta, hogy ilyenkor a pk 15x fizetik vissza mondom az a kis 30 000ft nem is lesz rossz, mikor a postás visszahozta a csomagomat mert a címzett már nem tudta átvenni még a postafutár is mondta, hogy akkor valószínű a 15x kapom vissza a pénznek, kb 2 hónap múlva kaptam lehelet, hogy még egy hónappal meghosszabbították az ügyem mert miért ne. Még egy hónap múlva jött a levél, hogy 2x fizetik vissza fáradjak be a postára adjam le az aláírt papírt stb. Szóval 3 hónapig tartott, hogy a beígért kb 30 000ft kártérítésemből kapok 4000ft ot.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.