Nemreg olvastam egy cikket, amiben arrol volt szo, hogy az In-App Purchasing mennyire el van terjedve es ez a jovo, foleg a mobilos jatekok koreben.
Lehetoseget adtam magamnak kiprobalni, mit is jelent egy IAP jatek a valosagban. Mivel csak olyan jatekot/programot vagyok hajlando megvenni, ami megvetel utan 100%-os funkcionalitasu, eddig lenyegeben nem talalkoztam az IAP modellel eloben.
A teszthez az egyik legkazuarabb jatekot, a Candy Crush Saga-t hasznaltam. Gyors letoltes utan mar cserelgettem is a cukorkakat a tablan, jol haladtam. A 20. palya kornyeken kezdtem a tesztet.
Nagyjabol 40 perc alatt csinaltam meg a kovetkezo 9 palyat, ugy, hogy 2 palyan tobbszor vennem kellett +5 cserelehetoseget (ugyanis neha az van korlatozva, maskor az ido). Palyankent az elso es masodik vasarlas 1-1$-ba kerult, a harmadik viszont mar 2$-ba fajt! Egy masik palyan szinten kifutottam a lehetosegekbol, ezert ott is vennem kellett 1$-ert boostert.
Ezek utan elhataroztam, hogy ha vege a jateknak, akkor nem veszek folytatasi lehetoseget, igy az utolso palyat 10. alkalomra sikerult megcsinalnom ugy, hogy ket nyalokat (egy kockat eltuntet a tablarol) is elhasznaltam.
Tehat a merleg:
40 perc jatekkal elment 9$ (cirka 2.000 HUF), es a vegen direkt ingyenre vettem a figurat.
Nem keves penzeket lehet beleszorni ezekbe a sz@rokba... es ami a legszomorubb, hogy rengetegen bele is szorjak.