2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Mennyibe kerul a Free-to-play (valojaban IAP)?

Írta: | Kulcsszavak: candy crush saga . iap . in-app purchase

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nemreg olvastam egy cikket, amiben arrol volt szo, hogy az In-App Purchasing mennyire el van terjedve es ez a jovo, foleg a mobilos jatekok koreben.

Lehetoseget adtam magamnak kiprobalni, mit is jelent egy IAP jatek a valosagban. Mivel csak olyan jatekot/programot vagyok hajlando megvenni, ami megvetel utan 100%-os funkcionalitasu, eddig lenyegeben nem talalkoztam az IAP modellel eloben.

A teszthez az egyik legkazuarabb jatekot, a Candy Crush Saga-t hasznaltam. Gyors letoltes utan mar cserelgettem is a cukorkakat a tablan, jol haladtam. A 20. palya kornyeken kezdtem a tesztet.

Nagyjabol 40 perc alatt csinaltam meg a kovetkezo 9 palyat, ugy, hogy 2 palyan tobbszor vennem kellett +5 cserelehetoseget (ugyanis neha az van korlatozva, maskor az ido). Palyankent az elso es masodik vasarlas 1-1$-ba kerult, a harmadik viszont mar 2$-ba fajt! Egy masik palyan szinten kifutottam a lehetosegekbol, ezert ott is vennem kellett 1$-ert boostert.

Ezek utan elhataroztam, hogy ha vege a jateknak, akkor nem veszek folytatasi lehetoseget, igy az utolso palyat 10. alkalomra sikerult megcsinalnom ugy, hogy ket nyalokat (egy kockat eltuntet a tablarol) is elhasznaltam.

Tehat a merleg:

40 perc jatekkal elment 9$ (cirka 2.000 HUF), es a vegen direkt ingyenre vettem a figurat.

Nem keves penzeket lehet beleszorni ezekbe a sz@rokba... es ami a legszomorubb, hogy rengetegen bele is szorjak.

Hozzászólások

(#1) nakos1212


nakos1212
senior tag

Raádásul ezek a játékok durva függőséget tudnak okozni, az a probléma, hogy ha az egyiket megunják, mennek a máasikra.

(#2) Dany007


Dany007
veterán

Hát igen, ez várható volt.
Ne higgyük azt, hogy ezt azért találták ki nekünk, mert így olcsóbban játszhatunk. :)
Csak így kevésbé tűnik fel. Nyilván ha egy adott játékért 9$-t kérnének az átlagos pár $ helyett, senki nem venné meg, vagy legalábbis nagyon kevesen.
Viszont így még az is letölti aki amúgy meg se akarja venni. Majd aztán rákattan az addiktív játékra és a végén szép apránként kifizeti többszörösét egy amúgy normál módon fizetős játéknak.
Ki van ez találva kérem. :)

(#3) Ghoosty


Ghoosty
őstag

Én játszottam egy csomó ilyen játékkal, de egyszerűen pont azért lehet fizetni, hogy könnyebb legyen a játék. Én meg talán inkább azért fizetnék, hogy nehezebb legyen. Mikor néha napján fel is merül benne, hogy áh veszek valamit, akkor mindig kiderül, hogy amiért érdemes is pénzt kiadni, azért már kis túlzással egy AAA kategóriás játékot vehetnék. Pl. 1000 arany egy új fejlesztés amit megvennék és 100 arany kerül 3 dollárba. Gyakorlatilag amit vennék, az 6-7k HUF. Annyit meg nem ér.
Az eredménye az, hogy eddig egy petákot sem adtam ki.

(#4) Cyberpunk


Cyberpunk
félisten

Szerintem is undorító ez a módszer. Inkább legyen fizetős egy x összegért, de az után ne legyen korlátozva! Vagy ami rosszabb hogy P2W lesz belőle, mert fizetés nélkül egyszerűen képtelenség benne érvényesülni. Elég gáz, ha ez a jövő. Mondjuk mobilon nem játszok.

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#5) D1Rect


D1Rect
félisten

Belevertél 9 dollárt 40 perc alatt és ezért a játék a hibás? :U

(#6) sto1911 válasza D1Rect (#5) üzenetére


sto1911
veterán

Mondjuk ugy, hogy megoldottam a teszt kedveert :)

(#7) sz.balazs.95


sz.balazs.95
veterán

A legnagyobb baj ezekkel, hogy mindegyik egy „bejáratott” sablonra épül, tökéletesen 0 egyediséggel.
A Frozen Free Fall pl. szó szerint ugyan ez, csak ugye Frozen témával, meg van még több tízezer erre épülő.
Vagy lehetne mondani a több százezer endless run játékot, ami hasonló kategória.
Mondjuk ott a Temple Run első része oké, mert ott nincs IAP, csak aranyat lehet venni, aki nagyon nem akar játszani, hogy megszerezze maga - de az meg minek játszik akkor?

Szóval így az egyedi játékok száma a nulla felé közelít - mobil fronton legalábbis mindenképpen.
Most már csak a Humble Indie Bundle mobilja megjelent átiratai képzik jóformán a minőségi játszást mobilon.

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#8) D1Rect válasza sto1911 (#6) üzenetére


D1Rect
félisten

Azért ez sok mindent megmagyaráz, ha a valódi pénzedet kellene az előrehaladásra fordítani valószínűleg inkább megpróbálod még párszor.

Nem gondolom, hogy ekkora népszerűségre tett volna szert, ha az első órában bele kell tolni ~10 dollárt.

(#9) Dany007 válasza Ghoosty (#3) üzenetére


Dany007
veterán

Nekem meg pont az tűnt fel egy csomó játéknál, hogy egy idő után egyszerűen nem lehet továbbvinni a fizetős extrák nélkül... Tehát kijátszani nagy v.színűséggel nemfogod tudni fizetés nélkül.

(#10) #56230144


#56230144
törölt tag

Azért pc játékoknál szerencsére a free to play tényleg free to play-t jelent, jó van pár olyan játék (Pl APB reloaded) aminél nem, de Dota2, pl ténylegesen free.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.