2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Dragon Age Inquisition, a maratoni játék

Írta: | Kulcsszavak: Dragon Age:Inqusition . Bioware . Játékbemutató

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nagy Bioware rajongónak tartom magam, ami leginkább abban nyilvánul meg, hogy rendkívül szeretem a játékaikat. Főleg a Mass Effect trilógiát. Azt nagyon. Ellenben van nekik olyan szériájuk is hogy Dragon Age. Ezt szintén nagyon komált játék nálam, a régi WoW-os időket idézi, de azért a ME-hez képest kissé hátrébb volt a listámon.. legalább is eddig. Ezt könnyen számszerűsíteni is lehet pl azzal, hogy a ME 2-t 7-szer vittem végig, összesen a 3 részben jó pár száz óra van benne. Ellenben a DA:O-t 2 szer vittem végig, a 2. részt pedig, hát khüm... 1-szer, de az is egy könnyen felejthető élmény volt. Így indultam neki a 3. résznek kb 1.5 hónappal ezelőtt. Kijött már hozzá minden DLC, a játék teljes volt és nem voltak kellettek volna benne lenni bugoknak.

Az első benyomás az rendkívül pozitív volt, mivel a játék az baromi jól futott a laptopomon. A Frost Bite Engine 3, a DICE, és mindnyájunk kedvenc kiadója az EA jóvoltából olyan motort kapott a játék, amit sztem mindenkinek kéne. Jól optimalizált, skálázható, nagyon szép, és ami a legfontosabb!, (legalább is korosodó VGA-k és a nagy felbontások kombinációjában) a native upscaleing. Ez azt jelent, hogy a konzolokhoz hasonlóan beállíthatom a natív felbontást, így nem lesznek ocsmány homályos tört pixelek, de mégsem lesz diavetítés a történet. Mert a felbontás az alacsonyabb, hogy az én szeretett VGA-m is elbírja, de ezt utána szépen felskálázza FHD-ra. Ilyen feature már a Rysenál is volt. Mondanom sem kell ott nagy szükség volt rá. Szépen beállítottam 75%-ra, ami impozánsul festett és 40 fps alá nem ment a játék. Juhú.

Mivel az első két részt mage-el kezdtem, ezt a hagyományokhoz híven tank warriorral kezdtem el. Hogy miért, hát a hagyományok kedvéért mert a warrior az über király. Főleg ha tank. Rohanok előre, előttem a nagy pajzsom, és csak csapok meg mindenkit. Közben a többiek persze szitává lővik a népet. Legalább azt sem nekem kell csinálni. A felállás az a következő volt ( kivéve a personal side questeknél) Én a tank, csapatunk legfontosabb rész, Cassandra a 2 kezes baltás warrior, Varric, a számszeríjas rogue (Őt igazából nem a dps miatt hoztam, hanem hogy legyen egy törp is, ne tűnjek túl rasszistának, már a 2. részben is komáltam, egyébként is rendkívül jó arc, és ő nyitogatja a zárakat. Ha ezek a jó tulajdonsági nem lennének 2 mage-et hoztam volna) És csapatunk legkopaszabb tagja: Vivienne. Ő fagyasztott, healelt, és brutál dps-t nyomott. Ha nem lett volna szimpátia alapú a választás, akkor valszeg őt klónoztam volna és 3 Viviennet hoztam volna, vagy legalább is 3 mage-et, ha a klónozás félre ment volna.

A játék az valami brutál monumentális. Nem tököltem a városnézéssel meg ilyenek, de azért az összes helyszínt meglátogattam, meg mindig magasabb szintű voltam a helynél de bakker. Ilyen hosszú játékkal még nem játszottam. Csak az alapjáték 52 óra volt. Az eddigi rekorder a GTA V volt, ami ennek a fele. És akkor még jött a 3 DLC, amik megint csak a Jaws of Hakkon 7 óra, a Deep Road-os 5 óra, a Trespasser pedig 6 óra. Szóval összesen 70 óra nettó, és 1.5 hónap bruttó idő. Nem mondom, hogy nem élveztem minden percét, és hogy nem sajnálom, hogy vége lett, de ennek tudatában nem biztos, hogy még egyszer neki fogok állni. Hát majd meglátjuk.

A játéknak volt néhány árnyoldala is, pl hogy a szintezés 20-as felett már nem volt túl izgi, nem lehetett több spellt kitenni, a passzívok meg kb maxosak voltak, de lehet csak én nem néztem utána rendesen. Volt néhány brutál bug, pl az egyik helyszín fő side questjének a vége bugos volt, a Descent DLC-ben pedig rendszer filet kellett átírni manuálisan, hogy a fő sztorin tovább engedjen. És ez a 11-es patchel volt. Voltak persze más kisebb grafikai bugok, de azok nem érdekeltek. És a játék baromira sokat tölt. Aki teheti installálja SSD-re. Én többször kitéptem a hajamat miatta. A ME 1-es liftezés ehhez képest kutya füle.

Más negatívumot nem tudok mondani. A helyszínek változatosak, a karakterek rendkívül érdekesek, és nagyon komoly egyénisége van mindenkinek. 12 követő azért nem semmi, ennyi sztem egyik részben sem volt. Volt miből válogatni. A harcrendszer nekem alapvetően tetszett, de a klasszikus heal kivétele nekem nem jött be annyira. A kontroller támogatás nagyon jól sikerült, ahhoz képest hogy 8 spellt lehet használni, baromi jól megoldották, billentyűzeten sem olyan kényelmes ennél többet kezelni. Dragon Age-ek közül magasan a legjobb rész, és a Mass Effecteket nem számolva (azokat nálam nem lehet űberelni) a legjobb RPG is. Megérte belefeccölni azt a 70 órát.

Remélem a minőség megmarad a ME 4 re is. Mert ezt most nagyon eltalálták. A Bioware a legnagyobb király.

Hozzászólások

(#1) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Egy picit unalmas, ha már a sokadik hasonló h&s küldetést fogod csinálni. Sokkal több rejlett az éktelenül nagy térképben, de kihasználatlan maradt, sajnos.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.