2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

CCM

Írta: | Kulcsszavak: robogó . aprilia . gilera . runner . sr50

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

50 ccm. Hivatalosan egy B kategóriás jogosítvánnyal maximum 50 ccm henger űrtartalmú motort vezethetünk. Ez eddig rendben is van. Viszont mi a helyzet akkor, ha valaki megtuningolja, új hengerszett, stb. És a motor máris 70 ccm lett. Ámde papíron (a gyári papírjain) még 50, és külsőre sem változott semmi. Mi történik, ha a rendőr megállít? Tudja ellenőrizni, hogy mekkora a motor?

Majd valamikor a távoli jövőben szeretnék egy robogót vásárolni, autó helyett. Rájöttem, amire nekem kell, arra egy jobb nagy testű robogó is megteszi, a fenntartása lényegesen olcsóbb. Tippek ezzel kapcsolatban is jöhetnek, ha esetleg van valaki, aki annyira elvetemül, hogy ide téved.

A best egyértelműen a Gilera Runner 50, de sajnos ennek csillagászati ára van.

A másik Aprilia SR50 (ha lehet, akkor az injektoros...helyett a karburátoros :) ).

Harmadik Piaggio NRG Power DT (léghűtéses, mert az olcsóbb...).

Yamaha Aerox

Aprilia Area (érdekes, de számomra megkapó forma :) )

Ha már így összejöttek a típusok, akkor írok egy kis gyűjtést is.

Malaguti F12 Phantom

Peugeot Speedfight

A végére hagytam a legdurvábbat:

Italjet Dragster

Használtan már olyan 210-230 ezer pénzért kapható (Runner is, csak picit drágábban).

Hozzászólások

(#1) lorenzen


lorenzen
aktív tag

Mi történik, ha a rendőr megállít? Tudja ellenőrizni, hogy mekkora a motor?

A rendőr nem fogja ellenőrizni a hengerűrtartalmat. De ha a gyanú felmerül benne, akkor a közlekedésfelügyelet (vagy ahogy éppen hívják) ellenőrzését kérheti.

(A németeknél láttam speciális robogó ellenőrző eszközt. A hajtott kerékkel ráálltak. A legnagyobb sebességfokozatban tövig húzták a gázt. Ha gyorsabban "ment" a megengedettnél azonnal kiosztották a büntetést.

Adj vért, életet adsz!! (Az aláírás, a vámpírok támogatásával jöhetett létre.)

(#2) lúzer válasza lorenzen (#1) üzenetére


lúzer
veterán

ez vicc lenne itt
rááll a kocsi és jé: tud menni 130-nál többet
lenne nagy öröm :U

MO. RIP. - az utolsó kapcsolja le a villanyt.

(#3) hdman válasza lorenzen (#1) üzenetére


hdman
őstag

Azt mérőpadnak hívják. :) A hsz másik része hülyeség, mert sok robogó gyári állapotban megy 80-85 öt, nem beszélve arról, hogy egy robogón nincs sebességfokozat, mert egy fokozatmentes (CVT) automataváltó van benne, ami egy kúpon mozog.

A 70 ccm-vel lehet szórakozni még egy ideig, de majd jön a rendszám egy jó kis vizsgálattal egybekötve. :) Mondjuk ezt már nagyon régóta ígérgetik, de ha körülnézel a környező országokban minden kismotoron van rendszám, vagy azonosító.

Itt azzal lehet majd trükközni, ha bevezetik a fent emlitett doolgot, hogy veszel egy erősebb 50ccm hengert (ahogy én tettem :)

Ha mégis aprilia sr-t akarsz venni, akkor inkább a karbisat vedd, jóval erősebb az injektorosnál.

Nekem volt injektoros is és karbis is SR-em, (2002 Troy corser replica LC), a karbis mérföldekkel jobb volt.

Most egy Suzuki Katana R (2002 LC)-m van, ha érdekel, holnap teszek fel képet róla :)

A tuningról pár szó:

henger: ~ 60k
kipuff: ~ 50k
karbi: ~ 20k
dugó, sportgyertya, legszűrő, membrán, variátor, görgők, stb cseréje magyarul megmondva k..a drága mulatság.

Sopron city :)

(#4) hdman


hdman
őstag

A Runner megint egy másik téma: :)

ugye létezik belőle 50, 125, és 180 ccm is.

Ezek felépítésre kb ugyanakkorák, szóval sokan használnak 125 vagy 180 ccm-t 50 ccm papírokkal, és 50es felmatricázással :)

A rendőrők meg legtöbbször nem szólnak, pedig könnyű lenne megkülönböztetni őket:

pl: jóval nagyobb a blokk, és a 180as runner 160ig van skálázva! :)

u.i.: yamaha aerox is jó gép, bár használtan nem nagyon vennék, mert sok a széthajtott példány :(

Sopron city :)

(#5) Thunderzolee

Én nem szeretem a motorokat. Hangosak, és ... no igen, ezzel el is mondtam az egyetlen hátrányukat. Talán még esős időben kényelmetlen lehet, mármint egy kocsihoz képest.
De jó ez a topic, legalább megtudtam némi infót a motorosok lelkivilágáról. :R
Ügyes húzás ez a köbcenti-átváltoztatás.. :C

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#6) Samus válasza Thunderzolee (#5) üzenetére


Samus
addikt

Én sem voltam oda értük, de kell valami, amivel aránylag olcsón bemegyek Pécsre, akkor, amikor én akarok, nem akkor, mikor a busz/vonat.

hdman: jöhetnek a képek, kíváncsi vagyok rá :)

Hogy érted, hogy erősebb 50-es?

Itthon 2008-as karburátoros SR50 van (Anyumé), utazósebessége 75, folyamatosan, de gyorsul 80-ig. Persze az 100km után, miután a szervizben kivették a fojtást.

Amúgy, ha jól tudom, érvényben van még az 50 ccm vagy 5 kW. vagy utóbbit törölték?

Aerox tetszik, szép, és állítólag jók. Láttam egy 15700km-es típust 205 ezer pénzért, sárga-fekete, a leírás szerint szinte szalon állapotú, egyébként 1998.02-es.

A másik a Malaguti F15 Firefox. Találtam egy törött, de javítottat, beszéltem az eladóval, elmondta mi minden baja van (alapjáraton néha lefullad, elvesztette a dinamikáját, valószínű a kuplungrugó fáradt el, fényezés kellene, mert picit "matt" (értsd: karc)), a másik eladó pedig ennyit mondott: idézem:

kérdeztem (csak a lényeg):

helyileg hol található? Volt-e rajta valami komolyabb beavatkozás (dugattyú, főtengely csere, stb.), volt-e újrafestve, esetleg összetörve, van-e benne folytás, tuning, mennyi a végsebessége, amit még stabilan tartani tud, milyen az alapjárat? Mennyire dinamikus (gázadásnál ugrik, vagy lassan indul, és utánna kezd el húzni)?

Válasz:

"Jónapot!
A robogó jól működik, jól megy, a többire nem tudok válszt adni.
Üdv. xy"

A skálázás sokszor buktató lehet. A legtöbb 50-es motor 80is skálázott, az F15 100-ig, a Runner 50, ha jól tudom, 120-ig, és van SR50-hez is 120-as műszerfal (gondolom a 125-ös műszerfala). Ilyen szempontból jobb a digitális ;). Bár láttam egy Aprilia Sportcity-t, 125-ös, 50 ccm-ként használva. Nos igen, ránézésre is 50... [link]

[ Szerkesztve ]

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#7) kpal


kpal
veterán

Jó irás tetszik . Én Yamaha Aerox vennék . ;)

(#8) Killing


Killing
addikt

Én nem trükköznék 125-ös motorral 50-es papírokkal. Csinálsz egy balesetet aztán b*szhatod. Még akkor is ha nem te vagy a hibás. Biztosítási csalás, rendszám nélkül, jogsi nélkül. A másik meg az hogy 125-ös robogót az életbe nem vennék. Tied a választás.

[ Szerkesztve ]

Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest

(#9) Samus válasza Killing (#8) üzenetére


Samus
addikt

Megoldottam, 50est vettem...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#10) kpal válasza Samus (#9) üzenetére


kpal
veterán

Melyik márka tipus ?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.