2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hearthstone - Warrior arena elemzés

Írta: | Kulcsszavak: hearthstone . ccg . cardgame . f2p . free2play . blizzard

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ebben a bejegyzésben a Warrior kaszt előnyeit és hátrányait elemzem, kizárólag arénát figyelembe véve. Ezek egy része természetesen igaz constructed játékra is, de én főleg arénázom, így annál a témánál maradok, melyhez némileg értek.

Warrior aréna elemzés

A megjegyzéseket szívesen fogadom, hiszen nem feltétlen az én véleményem a legjobb.

Fegyverek: mivel a warrior lényege a fegyver, ezért leírok pár gondolatot róluk. Ez gyakorlatilag a többi fegyverhasználó kasztra is vonatkozik (Paladin, Rogue, Shaman, Hunter).
A fegyverek lényege a lapelőny és a board control megszerzése ill. fenntartása. Sok kezdő játékos ott rontja el, hogy kézbe vesz egyet, és elkezdi gyepálni az ellenséges hőst, mert ugye ha miniont támad, az ő hőse is sérül. Nos ez nagy hiba. A fegyver az egyik leghasznosabb lapfaja a játékban, hiszen ahányszor használjuk (pontosabban amennyi miniont ölünk meg vele), kvázi annyi lapelőnyt szerzünk (kivéve az első töltetet), hiszen annyival kevesebb lapot kell nekünk felhasználnunk ugyanezen célra. Vagyis egy 2 töltetű fegyverrel 1 lapot spórolunk, így 1 lapelőnyt szerzünk. Másik előnyük az, hogy megvédhetjük velük a sérülékeny minionjainkat, pontosabban megelőzhetjük a bajt, hiszen mi még az előtt megölhetjük az ellenfél lényeit, hogy támadhatna velük, mert ugye a kitevés körében - többnyire - alszanak. Ha lehetséges, fegyvert lehetőleg csak abban a körben vegyünk kézbe, amikor használni is fogjuk, hiszen van több minion is, mely megsemmisíti azokat (pl: Ooze), így kevésbé fáj, ha már legalább 1 töltetet hasznosan használtunk el belőle. Természetesen mindig vannak kivételek.

A Warrior - hasonlóan a Shamanhoz - közepesen népszerű kaszt arénában. Ennek egyik oka talán az, hogy a hero képessége nincs hatással a boardra, és ebben a játékban többnyire az kerül ki győztesen, aki kontrollálja az asztalt és/vagy kártyaelőnyben van. Kártyaelőnyként azt értjük, hogy több kártya van a kezünkben, így hatékonyabban tudunk választ adni az ellenfél lépéseire, ill. a mana keretünket is hatékonyabban tudjuk kihasználni e miatt. Ennek ellenére a Warrior is nagyon erős kaszttá válik hozzáértő kezekben. A Warriornál - épp a hero képessége miatt - kiemelten fontos, hogy minden körben tudjon kitenni miniont a boardra (vagy kézbe vehessen fegyvert). Ha az early gameben hátrányba kerül, mert nincs mit kijátszania a 2. körben, vagy ne adj Isten, a 3-ban sem, szinte borítékolható a vesztés. Ezért fokozottan ügyeljünk a draft során a kis minionokra, sokszor akár a jobb választás helyett is kénytelenek lehetünk egy 2 manás lényt választani. A 2 manás lények részleges hiányát ellensúlyozhatjuk a Fiery War Axe-szal, ami tulajdonképpen a Warrior kulcskártyája is egyben. Ebből akár 3-4 is beférhet a draftba, de ez persze a többi fegyver számától is függ. A fegyverek nagyon fontosak ezen kaszt számára, nélkülük nehéz megvalósítani a hatékony játékot. Semmiképpen se essünk kétségbe, ha nagyon leesik az életünk a fegyverhasználat miatt, mert egyrész tudjuk pótolni a hero powerrel, másrészt van olyan spell, ami többet sebez, ha kevés az életünk. Fontos, hogy - mivel a board control a lényeg -, ne az ellenséges hőst gyepáljuk a fegyverünkkel (hacsak nincs több is a kezünkben), hanem az ellenséges minionokat üssük le vele, hiszen pont így szerzünk kártyaelőnyt, ami a nyeréshez vezet.

Lásd még Chronos85 hasznos kiegészítését.

Hero képesség: erről már írtam valamennyit a bevezetőben. Az early/mid game-ben egyáltalán nem fontos a használata, sőt, már régen rossz, amennyiben rászorulunk erre, mert mondjuk nem tudjuk máshogy kihasználni a manánkat az adott körben. A lategame-ben viszont annál hasznosabb, már csak azért is, mert ezzel ellensúlyozhatjuk a fegyverhasználat miatt kapott extra sebzést. Persze ha már tényleg nem tudjuk másra használni azt a 2 manát, akkor azért mindenképpen használjuk.

A kaszt előnyei:
- nem kell atomtudósnak lenni a hatékony játékhoz, szerintem egy kezdő is viszonylag könnyen ráérezhet az ízére
- fegyverek, fegyverek és fegyverek!
- szuper, kaszt specifikus minionjai vannak

Hátrányai:
- ha nem kapunk fegyvereket a draft során, akkor nagyon szenvedős lesz
- nincs hard removal spell (kivéve az execute, de azt csak megkötésekkel használhatjuk, lásd a leírásánál), ezért nagy minionok eltávolítása problémát okozhat, ha nem mi irányítjuk a boardot.
- kevés a közvetlenül sebző spell, és nincs AOE (kivéve Brawl, de az sem a klasszikus értelemben)

Kártyák: a Warriornál 4 szintre oszottam be a kártyákat, mert érzésem szerint van jópár lapja, melyet azért nem neveznék topnak, de azért jobbak a közepes lapoknál.

Top kártyák:

Gorehowl: ez egy szuperjó fegyver, hiszen akárhányszor leütünk vele egy miniont az olyan, mintha húznánk egy lapot (technikailag megspórolunk egy lapot), Ideális használat mellett akár 7 miniont is kivégezhetünk vele. Csak akkor üssük ezzel az ellenséges hőst, ha több fegyver is van a kezünkben. 1-2-t érdemes beválasztani a draft során. Masszív kártyaelőnyhöz juthatunk vele.

Commanding Shout: nagyon jó kártya, hiszen a használatával lehetőségünk válik arra, hogy úgy öljük meg az ellensége minionokat, hogy a mieink mind életben maradjanak, ráadásul még húzunk is egy plusz kártyát. Jelentős kártyaelőnyhöz juthatunk a használatával, ha okosan játszuk ki. De szerintem nem érdemes sokat választani ebből a lapból, mert minionokra is szükségünk lesz, talán 2 az ideális belőle.

Frothing Berserker: az egyik legjobb warrior minion a képessége miatt. Ha okosan használjuk ki, óriásira tudjuk hizlalni a támadását. Nagyon jól kombózható a sebző spellekkel, főleg a Whirlwinddel. Ez a minion elég ijesztő a 3. körben az ellenség számára, hogy mindent megtegyen az eltávolítása érdekében.

Upgrade!: mi jobb a 3/2-es Fiery War Axe-nál? A 4/3-as! Ebből a spellből nyugodtan válasszunk kettőt a draft során, de persze csak akkor, ha vannak fegyvereink. Ha nincsenek, még mindig jól jön egy belőle, hiszen akkor egy 1/3-as fegyvert kapunk, és az is jól jöhet. Lapelőnyt szerezhetünk vele.

Arathi Weaponsmith: szintén top minion, amit szinte kötelező választani, hiszen a 4 manáért egy 2/2-es fegyvert, és egy 3/3-as miniont is kapunk. Upgrade-del még jobb! Lapelőnyt szerezhetünk vele.

Cruel Taskmaster: ez is egy top minion a battlecry képessége miatt. Használható ellenséges minion likvidálására is, amennyiben annak már csak 1 élete van, de a saját minionjainkat is buffolhatjuk. Nagyszerűen kombózható több, warrior kártyával együtt (Hellscream, Frothing Berserker, stb)

Kor'kron Elite: 4 manáért egy 4/3-as charge-oló minion általában azt jelenti, hogy a 3 élet miatt akár 2 kártyát is le fogunk tudni ütni vele, de használható üres boardon is úgy, hogy az ellenfél arcát ütjük, mivel a 3 élet miatt nem annyira sérülékeny. Én akár 3-4-et is beletennék a paklimba. Talán a legjobb ár/érték arányú, charge-os minion a játékban (kivéve Leeroy Jenkins)

Fiery War Axe: a warrior legjobb kártyája, early gameben gyakran eldöntheti a játékot, főleg, ha több van belőle. 3-5 is beleférhet a pakliba, amennyiben kevés van (vagy egyáltalán nincs) a többi fegyverből. Az Upgrade csodákat tesz vele. Lapelőnyhöz juttathat minket.

Warsong Commander: a nerf ellenére is top minion, de most már csak legfeljebb kettőt tennék a pakliba. Ha jól használjuk, nagyon nagy segítség a board control megtartásában és/vagy megszerzésében.

Jó kártyák:

Grommash Hellscream: ez a warrior legendary lapja. Nem rossz, de tudni kell használni, ugyanis alapesetben csak 4/9 statokkal rendelkezik. Éppen ezért érdemes combozni valamivel, ami sebzi, így drasztikusan megemelkedik a sebzése. Szerintem csak akkor hasznos (de akkor nagyon), ha még abban a körben tudjuk sebezni, amikor kitettük (a charge miatt). Ha erre nincs lehetőségünk, vagyis már a draft vége felé járunk, és nincs se Inner Rage, se Cruel Taskmaster a pakliban, lehet, hogy jobban járunk egy másik legendaryval.

Mortal Strike: 4 sebzés, 4 manáért, bármire. Nem kiemelkedő, de sokkal jobb lesz, ha lemegy az életünk 13 alá, ugyanis onnantól kezdve 6-ot sebez. Éppen ezért (is) mindig a fegyverhasználat után használjuk a hero képességet, hogy előbb csökkenjen az életünk, és utána kapjunk pajzsot. Bátran tegyünk 1-2 ilyen lapot a pakliba.

Battle Rage: nagyon jó kártya, amennyiben jól ki tudjuk használni, vagyis legalább 2 karakterünk meg van sérülve, amikor kijátsszuk (a hős is beleszámít). Lehet kombózni Inner Rage-dzsel és/vagy Cruel Taskmasterrel is, hogy több, sebzett minionunk legyen a boardon. Lapelőnyt szerezhetünk vele. 1 (max 2) elég belőle.

Inner Rage: Nagyon jó buff, de használható akár removalként is, főleg ha kombózni tudjuk spell powert adó minionnal. Ideális Frothing Berserkerhez, Hellscreamhez, vagy egyéb charge-os lényhez. De akár laphúzáshoz is használhatjuk a buff mellett, amennyiben Acolyte of Painre tesszük. 2 elég belőle a pakliban.

Slam: a kevés removalok egyike, nem árt ha van 2 belőle a pakliban. Úgy is megállja a helyét, amennyiben még épp 1 vagy 2 sebzés hiányzik egy ellenséges minion megöléséhez, mivel ha ezt játszuk ki először, és a miniont nem öli meg, kártyát is húzunk vele. 2 elég belőle.

Arcanite Reaper: 5/2-es fegyver, és hát minden fegyver jó, mert lapelőnybe kerülhetünk velük. Leginkább mid gameben használható, ezért jó ha van belőle 1, de 2 már nem feltétlen szükséges. Vannak ennél jobb lapok is, vagyis nem létkérdés beválasztani a deckbe, ha már tudtunk pár fegyvert választani a draft során.

Cleave: removal, ami egyszerre 2 miniont sebez. Nagyon jó az early game-ben, később már nem feltétlen. Mivel lapelőnyhöz juthatunk vele, amennyiben megöl 2 ellenfelet, nem rossz ötlet bepakolni 1-2-t a pakliba.

Shield Block: jó kártya, de csak akkor, ha nem early game-ben pazaroljuk rá a manát. Kvázi gyógyítás és 1 kártyahúzás elég jónak számít 3 manáért. Nagyszerűen kombózható a Shield Slammel.

Heroic Strike: 2 manáért 4 sebzés? Jól hangzik! Ennek ellenére nagyjából kettőt tartok ideálisnak, többet akkor, ha alig van fegyver. Helyettesítheti a hiányzó fegyvereket, de még kombózható is velük, mert hozzáadódik a fegyver sebzéséhez. Csak azért nem top kártya, mert még mindig jobbak a fegyverek, ahol 1 kártyáért 2 charge-ot kapunk, vagyis 2 körben lehet velük sebezni.

Nem nagyon jó, de nem is rossz kártyák:

Brawl: magáért beszél, 1 minion kivételével, megsemmisíti az összeset a boardon. Viszont random, hogy melyik marad meg, és már csak azért is, max. egyet javaslok a pakliba, de még az az egy sem annyira fontos, ha mondjuk helyette tudunk egy nagyon jó epic lapot választani.

Shield Slam: mivel előfeltétele van annak, hogy ezt ki tudjuk használni, ezért inkább csak közepes ez a kártya. Sokkal jobbá válik, ha van Shield Blockunk is a pakliban.

Armorsmith: Csak bizonyos feltételek esetén célszerű betenni a draftba, pl. akkor, ha van Whirlwindünk és/vagy Shield Slamünk.

Whirlwind: Akkor jó, ha ki tudunk vele végezni 1 életű minionokat, vagy kombózni tudjuk Frothing Berserkerrel vagy Armorsmith-szel. Rossznak viszont semmiképpen sem mondanám.

Execute: hard removal, ami csak sebzett minionokon működik, ezért általában kártyahátrányba kerülünk, ha ezt használjuk, hiszen előtte valamivel sebezni is kell, ami - minion esetén - valszeg meghal. De mivel a warrior nehezen bánik el nagy minionokkal, ezért nem árt, ha van 1-2 ilyen lap a pakliban, de az sem katasztrófa, ha teljesen kihagyjuk.

Rossz kártyák:

Charge: mivel buff, ezért csak akkor célszerű betenni a pakliba, ha nem tudunk valami értelmes miniont választani helyette.

Rampage: nem ajánlom, szinte az összes többi warrior lap jobb ennél. Csak abban az esetben jók a buffok, ha azok lehetőséget adnak arra, hogy több miniont eltávolítsunk velük, hiszen ezek nekünk mindig legalább 2 kártyába kerülnek, vagyis ha csak 1 ellenséges miniont tudunk kivégezni a buffolt minionunkkal, és a mienk is meghal, akkor kártyahátrányba kerültünk.

Warriorral jól kombózható minionok:
Gurubashi Berserker: Whirlwind, Inner Rage, Cruel Taskmaster csodákat művel vele, még jobb, ha előtte már egy Warsong Commander is kint volt a boardon.
Raging Worgen: lásd Gurubashi
Amani Berserker: lásd Gurubashi
Acolyte of Pain: Inner Rage és Cruel Taskmaster még lapot is húz ezzel kombózva, nem csak buffol, de akár a Slamet is rányomhatjuk, ha nem hal meg tőle.
Spiteful Smith: önmagában is jó minion, de az enrage miatt még jobb lehet ha van fegyverünk
Bloodsail Raider: mivel jó eséllyel lesz fegyver a deckben, de nélküle se rossz 2 drop
Dread Corsair: nagyon olcsón (akár ingyen) ki tudjuk tenni, ha van fegyverünk
Imp master: Battle rage és token miatt könnyebb az Executeot kijátszani + tápolja a Frothing Berserkert
Injured Blademaster: szintén Battle Rage és Frothing Berserker miatt

Ennek a bejegyzésnek a létrejötte nem az én érdemem, segítségemre voltak a Hearthstone topic lakói.

Hozzászólások

(#1) Chronos85


Chronos85
tag

Köszi, alapos, mint mindig. Nálam a warri az erős középmezőnyben van, szigorúan a shámli után. Ennek oka, hogy nehéz megtalálni a balanceot a fegyver, spell, minoin hármasban. Igen jó ha sok fegyverünk van, de csak fegyverrel nemfogunk tudni nyerni, viszont nélkülük biztos hogy nem. Mint Ollie is írta, a hero powerrel és a shield blockal tudjuk valamellyest ellensúlyozni a bekapott sebzést, ettől függetlenül én 2-2nél többet fajtánként nem szeretek használni (Arathit is ide sorolva).
Battle Ragenél a sebzett hős is beleszámol, ezért 1et minimum tudunk húzni vele általában.
Minoinokhoz:
- Imp master: Battle rage és token miatt könyebb az Executeot kijátszani+Frothing
- Injured blade master: szintén zenész
- Gadgeztan Auctineert én nem sorolnám ide, inkább weapon+minoin deckeket probáljunk összerakni mint sok spellest (Battle rage, Commanding shout,Shield Block, Slam) esetleg még 1-2 laphúzó minoinnak elégnek kell lennie.
Játéktechnikához csak annyit, hogy probáljunk inkább a rush irányába elmenni, fegyverrel boardot minoinokkal face-t csapkodni, mert late gameben biztos, hogy elvérzünk. Ezért a chargeos lapok itt méginkább felértékelődnek, a tauntal szemben. Pont a tauntok ellen igyekezzünk spellbraker-t is beválasztani, mert az nagyon megtud akasztani minket.

(#2) ollie válasza Chronos85 (#1) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Köszi a hasznos megjegyzéseket!

Belinkeltem a hsz-ed a cikkbe (bevezetőnél), ill. kiegészítettem a minionos részt.

[ Szerkesztve ]

***

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.