2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Lakótelepi X-akták

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Egy kétszáz lakásos társasházban még akkor sem leányálom az élet, ha éppen rajtunk kívül mindenki elment két hétre nyaralni. Hát még ha több tucat kétszáz lakásos társasház sorakozik egymás mellett, úgynevezett lakótelepet alkotva.
A szépen induló, kávéillatú reggelt simán agyoncsapja, ha valamelyik lakótársunk megmagyarázhatatlan ostobasággal teszi próbára idegrendszerünket.
Csokorba gyűjtve nyújtom át nektek panellétezésem gyöngyszemeit. Ám hogy ne sokkoljalak titeket ezzel a pszichoszociális orgazmuscunamival, fejezeteként adagolom az anyagot. Aztán hátha együtt megfejtjük a rejtélyt, és választ találunk a miértekre.

1. rész.
Az utolsó slukk

Különleges alfaja a dohányosoknak, amelyik a busz utcasarkon való feltűnésének pillanatában pöffent rá várakozáskatalizátor cigarettájára. El nem tudom képzelni miben reménykedik; defekt, motor öngyulladása, sofőr infarktusa - ilyesmi járhat a fejében, különben bizonyosan nem pazarolna a néhány másodperces tüdűizmozásra egy egész szál cigarettát.
A lényeg azonban akkor következik, amikor a busz beér a megállóba. Főhősünk ijedt kapkodással nagyokat slukkol, apait-anyait beleadva küldi szervezetébe a nikotint. Ám minden hiába, a jármű kíméletlenül indulna tovább. Az utolsó szippantásra ezért már a lépcsőn kerül sor, aztán a dekk repül kifelé, a kedves utas meg befelé. Ahol aztán elégedetten ereszti bele utastársai arcába a füstbombát.

De miért?

Hozzászólások

(#1) dragonfx


dragonfx
veterán

mert neki jól esik ;)
Ebben az országban mindneki azt csinál amit akar, mivel demokrácia van.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#2) Gh0sT válasza dragonfx (#1) üzenetére


Gh0sT
addikt

Így van, ez egy szabad ország! Mindenkinek joga van annyira primitivnek lennie, amennyire csak akar.

Nálunk melóhelyen a hideg idő beköszöntével az lesz majd a sláger, hogy a sok suttyó a tetőtéri dohányzó ajtajában fog rágyújtani, nehogy megfázzanak. Mondanom sem kell, hogy a légáramlat valósággal beszívja az épületbe a cigaretta füstöt.

Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

(#3) Remington


Remington
őstag

én is rá szoktam gyújtani reggel a buszmegállóba, de ha jön a busz inkább eldekkelem minthogy pánikrohamszerűen szívjam:)

https://hardverapro.hu/tag/remington#aprohirdetesei

(#4) tkazmer


tkazmer
addikt

Hogy azután is szívhassa a füstöt, miután felszállt a buszra....
Én ilyenkor mindig arrébbmegyek, v megfulladok, ugyanis a dohányfüstöt nagyon nem bírom, a minimum az, h köhögni kezdek tőle....

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#6) sghc_toma


sghc_toma
senior tag

hasonlóan kellemes, mikor koliban felkelek reggel, hóttkómásan elbaktatok a wc-ig, kinyitom az ajtót, és dől a pofámba a cigifüst... egyszer lássam meg azt a parasztot, amelyik éppen cigizve jön ki onnan..

in asm we trust

(#7) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Én is dohányzom, de ilyet még nem csináltam, általában félrehúzódom, ha rápöffentek, és próbálok senkit sem zavarni.

De ha már itt tartunk, a buszsofőr miért engedheti meg magának, hogy végigfüstölje az utat?

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#8) Balinov válasza Motion_Blur (#7) üzenetére


Balinov
félisten

no,ez egy baromi jó kérdés. október elején kocsim szerelőnél volt 2+ hétig.így buszra kényszerültem. szitu,1ik győri buszvégállomás a pláza mellett ,ami van. kisbusz,2 babakocsis kismama,sofőr nagykegyesen kinyitja a középső ajtót,2 nő felszáll,míg várakozott a busz az indulásig,sáfjör 2 staubot elnyomott,de nyitott sofőrfülke ajtajánál. buszon olyan szag volt,mint egy kocsmába,1ik kismama szólt,hogy izé,nemkéne...mire a söfőr: nem kötelező ezzel a busszal menni.namondom,fasza..

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#9) szucsi


szucsi
őstag

amennyire emlékszem, a rágyújtás a megállóban bennem mindig a véletlenre gyakorolt nyomás, szinkronicitás illetve a feje tetejére állt kauzalitás gondolatkörét mozdította, hasonlóan a ''most ment el, lesétálok egy megállót'' jelenséghez.

Mi történik ugyanis: egy bláz elszívása uszkve 3-4p. Az ember nem szívesen gyújt, ha tudja hogy nem tudja végigszívni. Vesztes gyújtásnak tekinthető, ha a fél blázt, vagy többet kell eldobni. Próbálja tehát dohányosunk bejósolni minden létező módon, hogy vajon érdemes-e kipiszkálnia a zsebéből a pakkot, öngyújtóért kotorászni, stb. Ha jól megnézzük, a döntési folyamat plusz a kotorászás nameg maga a gyújtás, maga elvesz egy fél-háromnegyed cigarettányi időt, tehát maga a mérlegelés, a döntés ténye és az előkészületek részben felelősek a bekövetkező extinctio praecoxért.

Maga a döntés nagyban függ a környezeti ingerek hozzáférhetőségétől, egyértelműségétől, a dohányos helyismeretétől, és kockázatvállaló magatartásától. Egy hosszú, jól belátható egyenesben lévő megállóban inkább gyújt, mint ahol egy sarokra fordul ki a busz, a hosszú üres egyenesek inkább a buszok nagy sebességével (kiereszti ugye a lovakat a sofőr) tudnak meglepni. Tehát könnyebb a döntést meghozni, ha látszik a busz. A másik tényező az elméleti járatgyakoriság, és ezzel egy képletben az előző busz távozásának ideje a megállóból. Ha az utóbbinak szemtanúi voltunk, a megállótábla hasznos lehet, legalább egy sacc/kb jóslatra. Ha nem láttuk a távozó buszt, következtethetünk abból, hogy az adott közterület forgalmasságához viszonyítva mennyire zsúfolt a megálló. Ez egy elég durva heurisztika, azonnal bukik, amikor kora délután kiözönlenek a gyerekek az iskolákból, iletve, amikor egy szomszédos megállóból ömlenek át az átszállók. Aki ismeri a környéket, az utóbbi faktorokat kivonhatja a megálló zsúfoltságából.

Nem gyújt tehát a tudatos dohányos, ha látszik, hogy jön a busz, vagy ha aránytalanul sokan állnak a megállóban.

Idáig a dolog racionális része, de a valóság, amire már korábban is utaltam korántsem ennyire szép és algoritmizálható. A fenti döntési folyamat egy tapasztalt bkv-s bagósnak pár másodperc, vagy még annyi sem.

Itten van a valóságos eseménymátrix:

1) eset: Döntés:gyújt / Esemény: azonnal jön a busz / Folyomány: mohó slukkolás az ajtóban, háromnegyed dekk eldob.

2) eset: Döntés: nem gyújt / Esemény: nem jön a busz/ Folyomány: gyújt / Folyomány folyománya --> ld: 1) eset

A dolog tehát démoni, sok dohányos fejében pont ezért kauzális séma alakult ki: Mivel a rágyújtás azonnali buszjövéshez vezet, ha azt akarom, hogy azonnal jöjjön a busz, rágyújtok. Ily módon a dohányos szükségszerű pechét át tudja fordítani úgy, hogy túljár a véletlen eszén, és valójában irányítja általa a helyzetet.

A ''sétálok inkább egy megállót'' nevű szerencsejáték gyakorlatilag ugyanígy működik. Aki csinálta már, biztos rájött, hogy ilyenkor nem pechje van, hanem egyszerűen ATTÓL jön a busz, hogy már annyira elhagyta a megállót hogy visszaszaladni ne tudjon, de még nincs olyan közel a következőhöz, hogy előre érdemes legyen futni.

üdv

(#10) fasyrt válasza Motion_Blur (#7) üzenetére


fasyrt
őstag

Ált. sem a sofőrok, sem a dohányosok pártját nem fogom, de ebben az esetben én tőkéletesen megértem, ha egy sofőr rágyújt. Elvégre a fél életét egy dízelfüst-szagú, zörgő, hangos, nem ergonómikus (célzás a régi Ikarusokra) bádogdobozban éli le fél életét. Cserébe kap éhbért, ''sniffeghet'' a busszal a ''buxák'' után, bosszantja a közlekedés (ugye tudva a mo-i morált...).
Szerintem némi toleranciával megoldható a dolog. A buszos magára zárja a kabinját, és 99+os mukinak nem pöfékel az orra alá (meg a csecsemőnek sem, etc...), az utazóközönség meg nem basztatja állandóan mindenért a sofőrt. Mert ugye nem a diszpécsert hivogatjuk, ha gebasz van (tisztelet a kevés kivételnek), hanem ''beszól''. Beszól, ha lassan megy, beszól, ha gyorsan megy, beszól, ha nem tetszik neki valami.

Akassza ki a 100 darab lógóját, vegye elő a zsebrádióját, gyújtson rá... Hányszor van az a csúcsban, hogy beér a busz a végállomásra, de már egyből is indul vissza? Aki napi 1 dobozzal elszív, az szálljon alá, és gondolja el, hogy mit csinálna. :)

u.i.: nem dohányzom, rühellem a cigarettát. Néha a buszosokat is. ;]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.