2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

NFS - Rivals - Gondolatok

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nos, nem akarok komolyabb hangvételű kritikát írni a játékról, ezért marad csak ez a kis bejegyzés "gondolatok" címszó alatt. Tényleg, annyit se ér a dolog, hogy akár egy címlaposabb megközelítéssel vágjak bele.

Tehát a lényeg, hogy a napokban kipróbáltam az épp aktuális NFS-t a Rivals-t.
Az első megérzés sajnos tükrözi a végkövetkeztetést is: Csalódás.
Mostanában nem játszottam újabb autós játékkal, ez az "első" az elmúlt pár évből. Tehát viszonylag régebbi játékokhoz viszonyítok, mint a TDU1, NFSHP (2010), Burnout Paradise, Blur, SplitSecond, Grid2 stb...

És azt kell mondjam még ezekhez a régi játékokhoz képest is csalódás a Rivals.
Az első megdöbbenés gyorsan jött. Nem kellett rá sokáig várni. Két azaz összesen kettő nézet van a játékban. Sőt, ha szigorú akarok lenni akkor csak egyetlen egy!
Van egy közepesen távoli nézet az autóról és egy, amikor az autó elejéről nézünk és csak a teret látjuk az autóból már semmit. Hát ez nevetséges. Nem akartam elhinni. Ezt komolyan gondolták? Egy ilyen nagynevű autós játék - még ha arkád is - egyetlen egy nézettel? Azt még elviselem, hogy nincs bent belső nézet - bár ezt is nehezen - de hogy tényleg csak egy nézőpont legyen? Vicc.

Oké, ezen túltettem magam. Aztán jött egy kis pozitívum. A grafika. A grafika szép. Jól kidolgozott a környezet, jól törnek a tárgyak... és gyönyörű a táj, a háttér. Igen jól meglett csinálva, ahogy tájanként változik az időjárás, az eső a napszakok váltakozása. Le a kalappal, tényleg jó lett.
Bár meg kell hagyni, hogy az autók kidolgozottsága kb semmiben sem jobb, mint majd 7-8 éves TDU1-é volt anno. Egyáltalán nem érzem valósághűbbnek az autókat. A grid2-ben sokkal szebben kidolgozottak az autók. A táj és a környezet az okés.

Na és kb ennyiben kis is merültek a pozitívumok a játékból. De tényleg. És akkor lássuk a negatívumokat az eddigiek mellett:

A "versenyek" egyhangúak és unalmasak. Kb semmilyen kihívást nem adnak. Szinte az összes küldetést, az összes versenyt elsőre teljesíteni tudtam. Az autók vásárlása és fejlesztése is túl gyorsan és könnyen összejön. Az ember nem örül eléggé egy kis motortuningnak, mert pillanatok alatt összejön, nincs meg az az érzés, hogy igen megdolgoztam érte. Ehhez mérten persze nincs is akkora hatása. Érezni rajta, hogy az egész upgrade rendszer azért van benn, hogy legyen valami.
Az autó designolás is nulla. Van 1-2 jó ötlet, de alapvetően egy régi NFS-Undercover-ben komolyabb lehetőségek voltak. Itt meg semmi. Rálehet rakni a matricákat, de alig van pár értelmes és azokat is csak egy meghatározott méretben és helyen...
Szóval az egész játékon pár óra alatt át lehet jutni. A feladatok csak az első két körben érdekesek, harmadikra és azon túl meg már unalmasak. Kb csak túl akar lenni rajta az ember.
Kb 4 nap alatt lenyomtam a karrier részt, ami alatt este 1-2 óra játékot értek. Tehát max olyan 7-8 órát toltam vele. Na most ez kb semmi a TDU-s 55-60 órámhoz, ami csak ahhoz kellett, hogy eljussak kb 70%-ig a játékban. És ezt megcsináltam 2x offline és egyszer online... plusz a sok sok óra online játék... Össze se hasonlítható a Rivals-al.
Aztán a zene. Vannak benne jó számok, de nincsenek csatornák, állomások amik között váltani lehetne. Ömlesztve megy a két órányi zene egy random lejátszással és kész. Se stílus szerinti kategorizálás se semmi nincsen. Ami azért elég szar. Még szerencse, hogy számot váltani lehet.

A rendőrös üldözések nem rosszak. A helikopteres móka kifejezetten tetszett. Végre ér valamit a helikopter az ilyen üldözéseknél... Meglepve tapasztaltam, amint egyik este egy üldözés során beszáll elém a heli és elvakít a refivel a levegőből. Tényleg jó volt, grafikailag is, meg végre volt egy kis nehézség benne.
Ellenben a rendőri üldözések idővel mocskosul idegesítőek lesznek. Nem tud az ember normálisan autózni a pályán, mert kb 3 perc és tuti elkezdődik egy üldözés. De tényleg kb 1 de legyen 2 számot nem tudtam végighallgatni menet közben, mert kezdődött egy üldözés. És eleinte jó móka meg rálehet fogni, hogy sosincs unalom a játékban, de no, a 10. után már tényleg a f...om kivan vele, hogy nem járhatom be a pályát anélkül, hogy ne kéne menekülnöm 43x a rendőrök elől... Szóval ezt egy kicsit túl érzékenyre tették benne.
Ha már itt tartunk ami meg a pályát illeti rendkívül pici! Komolyan nagyon pici. Pár perc alatt körbe lehet menni vele. Hogy legyen mihez viszonyítani a TDU1-ben a sziget körút futam közel egy 50 perces verseny volt, ami alatt körbejártuk a szigetet ráadásul nem is a leghosszabb úton. Itt ez több száz km-t jelentett 200-280-as átlag tempó mellett. Na most az ennek megfelelő futam NFS-Rivals-ban kb 45 km és talán 10-15 perc lehetett, már nem is emlékszem.
Szóval na, nem ezt várná az ember egy 2013-as játéktól. TDU anno sokkal sokkal nagyobb pályát csinált meg saját korában igen jó grafikával.

Szóval no, összességében unalmas a játék, pici pályával, amin még free rideolni se nagyon lehet, szép grafikával, amit kicsit elront hogy egy darab autós nézet van és, hogy nulla a törésmodell az autóknál.
Pénzt nem ér a játék. Az már biztos.
Szerintem hanyagolni kéne ezt az NFS frencsájzt most egy jóidőre. Érezni, hogy semmi újat nem tudnak kitalálni. Ami nem is akkora gond, hiszen a grafika a látvány az fejlődik. De az, hogy összességében rosszabb játékot hoznak össze, mint mondjuk egy 2010-es NFS HP az már vicc. De a Burnout Paradise is sokkal élvezetesebb játék volt.
Tényleg, nincs értelme folytatni. Majd egyszer, talán később. Ha már képesek lesznek több nézetet belerakni egy játékba és kitalálni valami érdekesebb játékmenetet, mint a válassz a három féle mission közül aztán kész.

Hozzászólások

(#2) Szatyor95


Szatyor95
aktív tag

Én azt csodálom, hogy volt bizalmad és elvárásod a játékkal szemben. Az igazi NFS érzés 2006-ban kezdett kihpusztulni. 2010-ben már vége is volt. 2012-ben pedig konkréktan megszégyenítettek egy nevet. Ahol az EA ott van, abból jó nem lesz. Lásd: A Sims 4 kisbabás, medencés esetét. Vagy ott a crysis 2 föld alatti tengere, és egyéb nyalánkságai. Nem érik meg már ezek a játékuk az árukat. Egy jóval korábbi epizód széjjel alázza a mostaniakat sok dologban.

Nyugodj békében Integra!

(#3) Dany007 válasza Szatyor95 (#2) üzenetére


Dany007
veterán

Ez sajnos így van... Ezért ma már töröltem is az egészet és most megy fel a TDU2. Bár arra is azt mondták, hogy az 1 jobb volt. Meglátjuk.

Az a legidegesítőbb ebben a részben, hogy olyan alapvető dolgokat is elcsesztek, amiken nem tudok túllépni. Millió más játék már megcsinálta előttük, de még az NFS is korábban... most meg nesze semmi.
Egy-két kameranézet, nincs belső nézet, nincs zene kategória, idióta rendőrök, unalmas játékmenet, egyhangúság, pici pálya, rettentően kevés autó, szar customizációs lehetőségek (ha már van akkor legyen értelme is)...
Vannak benne jó ötletek és jó megvalósítások, de mindez eltörpül a hibák mellett.

Pár hete az olvastam, hogy most pihentetni fogják pár évig az NFS-t és igazából rá is fér.

(#4) Szatyor95 válasza Dany007 (#3) üzenetére


Szatyor95
aktív tag

Pár évig ilyen borzalmak után jó is, hogy pihentetik az NFS-t. A régi motorosok mindig is vágytak a tuningra, a szoros versenyekre, ahol csak a jó autó, és a játékos tudása számít. Nem pedig az, hogy hány EMP-t nyomsz a másikra. Mindezt egy hatalmas pályán, eltérő útviszonyokkal. Lehetne őket régiókra osztani, mint a Carbonban mondjuk. Lenne egy országúti szakasz, ahol nyílegyenest mehetnél padlóval, 1-2 gyorsforgalmi, ahol lennének kanyarok, de nagyon gyorsak, lennének kanyargós utak drifteléshez, lehetne pár versenypálya is, és a többi. A nézet külön szégyen. Hátul minimum állítható távolságú kamera kéne, előre meg egy, amin csak az utat látod, meg egy, aminél ott a vas eleje is. Meg persze egy belső nézet.

Nyugodj békében Integra!

(#5) Dany007 válasza Szatyor95 (#4) üzenetére


Dany007
veterán

No, az utóbbi pár nap eredménye.... :D

TDU2 felrakva, kipróbálva, törölve. Billentyűzettel katasztrófa az irányítás... kocsik kidolgozása nem tetszett elsőre.. Bár screenshoton láttam szépeket... Mindegy, nem jött be.

NFS MW2012 felrakva, kipróbálva, törölve... Röhej, de akadt picit. (Azért röhej, mert a későbbi és szebb kidolgozottságú Rivals egy csöppet se akadt...) Plusz zavaró volt a vezetés. Gyorsulásnál mindig hullámzott egyet a képernyő, illetve közelebb-távolabb hullámozta a képet.. Zavaró volt. Amúgy szép játék, bár a Rivals összességében szebb volt.
Amúgy meg egy az egyben ugyanaz mint a Rivals.

(#6) Dany007


Dany007
veterán

Pár napja felraktam a TDU első részét... Hát teljesen más feeling ott vezetni. Belső nézetben, váltogatható nézetben... A "vezetési élmény" is teljesen más.
És, ami meglepő grafikailag sincs messze a Rivals-tól. Legalábbis ami az autókat illeti. Csináltam pár screenshotot összehasonlítás képpen és meglepő, hogy alig valamivel tűnik szebbnek a Rivals-os Ferrari Enzo, mint a TDU-s. Leginkább a jobb fényvisszaverődések tűnnek fel, más nemigazán. Tehát a Rivals-os autó szebben, valósághűbben csillog. Ellenben ezt az élményt elrontja, hogy kb "10 méterről" kell nézni az autót játék közben. Plusz ahogy korábban is mondtam, a táj az, ami igazán szebb Rivals-ban. És ennyi. Pedig a két játék között 7(!) azaz hetes év különbség van és persze megannyi VGA generáció. Azért nem semmi.
Nem gondoltam volna anno, hogy 7 év alatt mindössze ennyi fejlődött ez a grafikai részletesség.

(#7) kmisi99


kmisi99
addikt

Nfs MW1 óta nem volt igazi nfs. Volt 1-2 amivel még el lehetett játszani, de azok már nem is nfs ek hanem kb random autós játékok voltak, de amúgy halom fos a legtöbb.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.